Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie zasobami ludzkimi:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie zasobami ludzkimi
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA4 20 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza z zakresu zarządzania organizacjami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z ideą i podstawową terminologią zarządzania zasobami ludzkimi
C-2Zgłębianie wiedzy na temat procesów (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
C-3Budowanie umiejętności analizy procesów zarządzania zasobami ludzkimi
C-4Ocena rozwiązań w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Elementy tworzące politykę personalną i strategię HR2
T-A-2Analiza organizacji procesów rekrutacyjnych6
T-A-3Wprowadzenie i adaptacja pracownika na stanowisko pracy2
T-A-4Analiza komponentów procesu rozwoju zasobów ludzkich, techniki budowania kapitału ludzkiego4
T-A-5Analiza sposobów budowania zaangażowania pracowników4
T-A-6Test zaliczeniowy2
20
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi2
T-W-2Pozyskiwanie pracowników3
T-W-3Rozwój zasobów ludzkich3
T-W-4Budowanie zaangażowania pracowników3
T-W-5Odejście pracownika z organizacji2
T-W-6Organizacja funkcji HR2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Przygotowanie do zajęć10
A-A-3Przygotowanie do testu zaliczeniowego10
A-A-4Studiowanie rozwiązań stosowanych w zakresie zadań HR10
50
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2egzamin2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu pisemnego8
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Egzamin pisemny
S-2Ocena formująca: Test zaliczeniowy
S-3Ocena formująca: Ocena ćwiczeń wykonywanych przez studentów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_C19/4.5_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w zarządzaniu organizacjami
GT_1A_W01, GT_1A_W02C-1T-W-1, T-W-6M-1, M-2S-1
GT_1A_C19/4.5_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie zadania/procesy zarządzania zasobami ludzkimi
GT_1A_W01, GT_1A_W02C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1
GT_1A_C19/4.5_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie podstawowe metody stosowane w obszarach (zadaniach) zarządzania zasobami ludzkimi
GT_1A_W01, GT_1A_W02C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_C19/4.5_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi korzystać z wybranych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
GT_1A_U01, GT_1A_U02C-3, C-4T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-1M-3, M-4S-2, S-3
GT_1A_C19/4.5_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi analizować zaprezentowane metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi
GT_1A_U01, GT_1A_U02C-3, C-4T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-3, M-4S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_C19/4.5_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w zarządzaniu organizacjami
2,0Student nie potrafi definiować istoty zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student powierzchownie definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach
3,5Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach oraz wskazuje na wybrane zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi
4,0Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach oraz wskazuje na zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi
4,5Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, wskazuje na zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi oraz określa ich znaczenie w polityce HR
5,0Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, wskazuje na zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi, określa ich znaczenie w polityce HR i relacje między nimi
GT_1A_C19/4.5_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie zadania/procesy zarządzania zasobami ludzkimi
2,0Student nie potrafi scharakteryzować żadnego z podstawowych procesów zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student objaśnia w sposób powierzchowny wybrane procesy zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student charakteryzuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi wraz z wydzieleniem ich najważniejszych etapów
4,0Student opisuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi z określeniem ich etapów w sposób uporządkowanych (zna przebieg procesów)
4,5Student opisuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi z określeniem ich etapów w sposób uporządkowany (zna przebieg procesów) oraz potrafi przypisać do nich metody zarządzania zasobami ludzkimi
5,0Student opisuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi z określeniem ich etapów w sposób uporządkowany (zna przebieg procesów) oraz potrafi przypisać do nich metody zarządzania zasobami ludzkimi wraz z ich charakterystyką
GT_1A_C19/4.5_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie podstawowe metody stosowane w obszarach (zadaniach) zarządzania zasobami ludzkimi
2,0Student nie zna żadnej z metod zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi i scharakteryzować nieliczne z tych metod
3,5Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi i scharakteryzować większość z tych metod
4,0Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi i scharakteryzować wszystkie z tych metod
4,5Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi oraz je scharakteryzować wraz ze wskazaniem możliwości ich zastosowania
5,0Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi, dokonać ich charakterystyki oraz określić ich mocne i słabe strony

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_C19/4.5_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi korzystać z wybranych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
2,0Student nie potrafi wykorzystać wybranych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania
3,0Student potrafi wykorzystać jedynie kilka z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania oraz uzasadnić ich przydatność
4,5Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania, uzasadnić ich przydatność i określić ich wady i zalety
5,0Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania, uzasadnić ich przydatność, określić ich wady i zalety oraz dokonać ich modyfikacji
GT_1A_C19/4.5_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi analizować zaprezentowane metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi
2,0Student nie umie dokonać analizy poznanych metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student umie dokonać analizy jedynie wybranych metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student umie analizować wszystkie poznane metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR
4,0Student umie analizować wszystkie poznane metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR oraz przewidzieć możliwe efekty ich wdrożenia
4,5Student umie analizować wszystkie poznane metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR, przewidzieć możliwe efekty ich wdrożenia oraz określić ich mocne i słabe strony
5,0Student umie analizować wszystkie poznane metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR, przewidzieć możliwe efekty ich wdrożenia, określić ich mocne i słabe strony oraz warunki ich zastosowania

Literatura podstawowa

  1. Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Koncepcje - praktyki - wyzwania, PWE, Warszawa, 2018
  2. Armstrong M., Taylor S., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2016
  3. Graczyk-Kucharska I., Spychała M., Goliński M., Szafrański M., Wyzwania nowoczesnego zarządzania zasobami ludzkimi, Instytut Naukowo-Wydawniczy „Spatium”, Radom, 2020, Dostęp online: https://inw-spatium.pl/2020/08/26/wyzwania-nowoczesnego-zarzadzania-zasobami-ludzkimi/
  4. Oczkowska R., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Przesłanki, funkcje, instrumenty, PWN, Warszawa, 2019
  5. Walenda E. (red), Praktyki HRM: najlepsze studia przypadku z polskiego rynku, INFOR PL SA, Warszawa, 2018
  6. Armstrong M., Taylor S., Armstrong's handbook of human resource management practice, Kogan Page, London, 2014, 13, Dostęp online: https://www.academia.edu/32280546/ARMSTRONGS_HANDBOOK_OF_HUMAN_RESOURCE_MANAGEMENT_PRACTICE_i;

Literatura dodatkowa

  1. Popieluch K., HR Business Partner: rola, filar, perspektywy, PWN, Warszawa, 2018
  2. Dessler G., Human Resource Management, Pearson Eduction Inc., 2017, 15th Edition, Dostęp online - wyszukiwarka Google
  3. Lipka A., Employee experience Zarządzanie kapitałem ludzkim w kategoriach rynku doznań, PWE, Warszawa, 2022

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Elementy tworzące politykę personalną i strategię HR2
T-A-2Analiza organizacji procesów rekrutacyjnych6
T-A-3Wprowadzenie i adaptacja pracownika na stanowisko pracy2
T-A-4Analiza komponentów procesu rozwoju zasobów ludzkich, techniki budowania kapitału ludzkiego4
T-A-5Analiza sposobów budowania zaangażowania pracowników4
T-A-6Test zaliczeniowy2
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi2
T-W-2Pozyskiwanie pracowników3
T-W-3Rozwój zasobów ludzkich3
T-W-4Budowanie zaangażowania pracowników3
T-W-5Odejście pracownika z organizacji2
T-W-6Organizacja funkcji HR2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Przygotowanie do zajęć10
A-A-3Przygotowanie do testu zaliczeniowego10
A-A-4Studiowanie rozwiązań stosowanych w zakresie zadań HR10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2egzamin2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu pisemnego8
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C19/4.5_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w zarządzaniu organizacjami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
GT_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych, w tym związanych z turystyką
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z ideą i podstawową terminologią zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi
T-W-6Organizacja funkcji HR
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi definiować istoty zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student powierzchownie definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach
3,5Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach oraz wskazuje na wybrane zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi
4,0Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach oraz wskazuje na zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi
4,5Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, wskazuje na zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi oraz określa ich znaczenie w polityce HR
5,0Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, wskazuje na zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi, określa ich znaczenie w polityce HR i relacje między nimi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C19/4.5_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie zadania/procesy zarządzania zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
GT_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych, w tym związanych z turystyką
Cel przedmiotuC-2Zgłębianie wiedzy na temat procesów (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-W-2Pozyskiwanie pracowników
T-W-3Rozwój zasobów ludzkich
T-W-4Budowanie zaangażowania pracowników
T-W-5Odejście pracownika z organizacji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować żadnego z podstawowych procesów zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student objaśnia w sposób powierzchowny wybrane procesy zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student charakteryzuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi wraz z wydzieleniem ich najważniejszych etapów
4,0Student opisuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi z określeniem ich etapów w sposób uporządkowanych (zna przebieg procesów)
4,5Student opisuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi z określeniem ich etapów w sposób uporządkowany (zna przebieg procesów) oraz potrafi przypisać do nich metody zarządzania zasobami ludzkimi
5,0Student opisuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi z określeniem ich etapów w sposób uporządkowany (zna przebieg procesów) oraz potrafi przypisać do nich metody zarządzania zasobami ludzkimi wraz z ich charakterystyką
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C19/4.5_W03W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie podstawowe metody stosowane w obszarach (zadaniach) zarządzania zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
GT_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych, w tym związanych z turystyką
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z ideą i podstawową terminologią zarządzania zasobami ludzkimi
C-2Zgłębianie wiedzy na temat procesów (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-W-2Pozyskiwanie pracowników
T-W-3Rozwój zasobów ludzkich
T-W-4Budowanie zaangażowania pracowników
T-W-5Odejście pracownika z organizacji
T-W-6Organizacja funkcji HR
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna żadnej z metod zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi i scharakteryzować nieliczne z tych metod
3,5Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi i scharakteryzować większość z tych metod
4,0Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi i scharakteryzować wszystkie z tych metod
4,5Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi oraz je scharakteryzować wraz ze wskazaniem możliwości ich zastosowania
5,0Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi, dokonać ich charakterystyki oraz określić ich mocne i słabe strony
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C19/4.5_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi korzystać z wybranych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
GT_1A_U02Potrafi weryfikować i dobierać źródła danych i pochodzące z nich informacje podejmując procesy oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji w celu rozwiązywania zadań i problemów z zakresu gospodarki turystycznej
Cel przedmiotuC-3Budowanie umiejętności analizy procesów zarządzania zasobami ludzkimi
C-4Ocena rozwiązań w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-A-2Analiza organizacji procesów rekrutacyjnych
T-A-3Wprowadzenie i adaptacja pracownika na stanowisko pracy
T-A-4Analiza komponentów procesu rozwoju zasobów ludzkich, techniki budowania kapitału ludzkiego
T-A-5Analiza sposobów budowania zaangażowania pracowników
T-A-1Elementy tworzące politykę personalną i strategię HR
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Test zaliczeniowy
S-3Ocena formująca: Ocena ćwiczeń wykonywanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wybranych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania
3,0Student potrafi wykorzystać jedynie kilka z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania oraz uzasadnić ich przydatność
4,5Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania, uzasadnić ich przydatność i określić ich wady i zalety
5,0Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania, uzasadnić ich przydatność, określić ich wady i zalety oraz dokonać ich modyfikacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C19/4.5_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi analizować zaprezentowane metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
GT_1A_U02Potrafi weryfikować i dobierać źródła danych i pochodzące z nich informacje podejmując procesy oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji w celu rozwiązywania zadań i problemów z zakresu gospodarki turystycznej
Cel przedmiotuC-3Budowanie umiejętności analizy procesów zarządzania zasobami ludzkimi
C-4Ocena rozwiązań w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-A-2Analiza organizacji procesów rekrutacyjnych
T-A-3Wprowadzenie i adaptacja pracownika na stanowisko pracy
T-A-4Analiza komponentów procesu rozwoju zasobów ludzkich, techniki budowania kapitału ludzkiego
T-A-5Analiza sposobów budowania zaangażowania pracowników
T-A-6Test zaliczeniowy
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Test zaliczeniowy
S-3Ocena formująca: Ocena ćwiczeń wykonywanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie dokonać analizy poznanych metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student umie dokonać analizy jedynie wybranych metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student umie analizować wszystkie poznane metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR
4,0Student umie analizować wszystkie poznane metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR oraz przewidzieć możliwe efekty ich wdrożenia
4,5Student umie analizować wszystkie poznane metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR, przewidzieć możliwe efekty ich wdrożenia oraz określić ich mocne i słabe strony
5,0Student umie analizować wszystkie poznane metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR, przewidzieć możliwe efekty ich wdrożenia, określić ich mocne i słabe strony oraz warunki ich zastosowania