Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)
Sylabus przedmiotu Turystyka kwalifikowana:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka turystyczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Turystyka kwalifikowana | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Natalia Oleszczyk <noleszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza o turystyce i ekonomii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania poszczególnych form turystyki kwalifikowanej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Specyfika turystyki kwalifikowanej w Polsce | 4 |
T-A-2 | Analiza porównawcza wybranych form turystyki kwalifikowanej na rynku krajowym i międzynarodowym | 8 |
T-A-3 | Prezentacje przygotowanych przez studentów projektów | 6 |
T-A-4 | Zaliczenie | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Turystyka kwalifikowana - definicje, cechy i funkcje | 4 |
T-W-2 | Determinanty rozwoju turystyki kwalifikowanej | 5 |
T-W-3 | Turystyka kwalifikowana jako zjawisko społeczne i element wychowania | 3 |
T-W-4 | Turystyka kwalifikowana w Polsce, rodzaje turystyki kwalifikowanej w Polsce | 4 |
T-W-5 | Alternatywne formy turystyki kwalifikowanej | 2 |
T-W-6 | Zaliczenie | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-A-2 | przygotowanie do zaliczenia | 8 |
A-A-3 | przygotowanie projektu | 6 |
A-A-4 | wyszukiwanie informacji, raportów, opracowań tematycznych i danych statystycznych | 6 |
40 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-W-2 | przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-W-3 | analiza wskazanej literatury podstawowej i uzupełniającej | 5 |
35 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład konwersatoryjny |
M-3 | wykład problemowy |
M-4 | dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: samodzielny projekt |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne - kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_C21/5.4_W01 Student zna i rozumie różne formy turystyki kwalifikowanej i zna ich specyfikę. | GT_1A_W01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_C21/5.4_U01 Student potrafi ocenić determinanty rozwoju turystyki kwalifikowanej oraz wskazać jej alternatywne formy. | GT_1A_U01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_C21/5.4_K01 Student jest gotów do analizy wybranej formy turystyki kwalifikowanej na rynku krajowym i europejskim, co zwieńczone jest wnioskami. | GT_1A_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_C21/5.4_W01 Student zna i rozumie różne formy turystyki kwalifikowanej i zna ich specyfikę. | 2,0 | Student nie zna i nie rozumie różnych form turystyki kwalifikowanej, nie zna ich specyfiki. |
3,0 | Student zna i rozumie różne formy turystyki kwalifikowanej i zna ich specyfikę na poziomie co najmniej 55%. | |
3,5 | Student zna i rozumie różne formy turystyki kwalifikowanej i zna ich specyfikę na poziomie co najmniej 65%. | |
4,0 | Student zna i rozumie różne formy turystyki kwalifikowanej i zna ich specyfikę na poziomie co najmniej 75%. | |
4,5 | Student zna i rozumie różne formy turystyki kwalifikowanej i zna ich specyfikę na poziomie co najmniej 85%. | |
5,0 | Student zna i rozumie różne formy turystyki kwalifikowanej i zna ich specyfikę na poziomie co najmniej 95%. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_C21/5.4_U01 Student potrafi ocenić determinanty rozwoju turystyki kwalifikowanej oraz wskazać jej alternatywne formy. | 2,0 | Student nie potrafi ocenić determinant rozwoju turystyki kwalifikowanej oraz wskazać jej alternatywne formy. |
3,0 | Student potrafi ocenić determinanty rozwoju turystyki kwalifikowanej oraz wskazać jej alternatywne formy na poziomie co najmniej 55%. | |
3,5 | Student potrafi ocenić determinanty rozwoju turystyki kwalifikowanej oraz wskazać jej alternatywne formy na poziomie co najmniej 65%. | |
4,0 | Student potrafi ocenić determinanty rozwoju turystyki kwalifikowanej oraz wskazać jej alternatywne formy na poziomie co najmniej 75%. | |
4,5 | Student potrafi ocenić determinanty rozwoju turystyki kwalifikowanej oraz wskazać jej alternatywne formy na poziomie co najmniej 85%. | |
5,0 | Student potrafi ocenić determinanty rozwoju turystyki kwalifikowanej oraz wskazać jej alternatywne formy na poziomie co najmniej 95%. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_C21/5.4_K01 Student jest gotów do analizy wybranej formy turystyki kwalifikowanej na rynku krajowym i europejskim, co zwieńczone jest wnioskami. | 2,0 | Student nie jest gotów do analizy wybranej formy turystyki kwalifikowanej na rynku krajowym i europejskim, co zwieńczone jest wnioskami. |
3,0 | Student jest gotów do analizy wybranej formy turystyki kwalifikowanej na rynku krajowym i europejskim, co zwieńczone jest wnioskami na poziomie co najmniej 55%. | |
3,5 | Student jest gotów do analizy wybranej formy turystyki kwalifikowanej na rynku krajowym i europejskim, co zwieńczone jest wnioskami na poziomie co najmniej 65%. | |
4,0 | Student jest gotów do analizy wybranej formy turystyki kwalifikowanej na rynku krajowym i europejskim, co zwieńczone jest wnioskami na poziomie co najmniej 75%. | |
4,5 | Student jest gotów do analizy wybranej formy turystyki kwalifikowanej na rynku krajowym i europejskim, co zwieńczone jest wnioskami na poziomie co najmniej 85%. | |
5,0 | Student jest gotów do analizy wybranej formy turystyki kwalifikowanej na rynku krajowym i europejskim, co zwieńczone jest wnioskami na poziomie co najmniej 95%. |
Literatura podstawowa
- N. Oleszczyk, N. Dominiak, An analysis of health tourism: The example of Kołobrzeg, Turyzm, 2021
- B. Stankiewicz, Podstawy turystyki, rekreacji i hotelarstwa, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin, 2020
- A. Łapka, Turystyka żeglarska, BEL Studio, Warszawa, 2015
Literatura dodatkowa
- Lovelock Brent, Tourism and the Consumption of Wildlife: Hunting, Shooting and Sport Fishing, 2017, Link: https://www.academia.edu/17435106/Tourism_and_the_Consumption_of_Wildlife_Hunting_Shooting_and_Sport_Fishing
- M. Woźniczko, Turystyka kulinarna, PWE, Warszawa, 2015