Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)
Sylabus przedmiotu Zachowania konsumentów na rynku turystycznym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka turystyczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zachowania konsumentów na rynku turystycznym | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sylwia Gołąb <sylwia.golab@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 6 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu ekonomii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi aspektami związanymi z zachowania konsumentów na rynku turystycznym. |
C-2 | Kształtowanie umiejętności oceny czynników determinujących zachowania konsumentów na rynku turystycznym. |
C-3 | Kształtowanie umiejętności rozumienia zachowań konsumentów na rynku turystycznym. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zachowania konsumentów – w ujęciu teorii ekonomii. | 2 |
T-A-2 | Racjonalność oraz nieracjonalność zachowań konsumenckich. | 2 |
T-A-3 | Wybrane teorie wyborów konsumenta w ujęciu mikroekonomicznym. | 2 |
T-A-4 | Produkt, podaż i popyt na rynku turystycznym. | 2 |
T-A-5 | Potrzeby jako podstawa zachowań konsumentów. | 2 |
T-A-6 | Czynniki ekonomiczne i społeczno-kulturowe kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. | 4 |
T-A-7 | Czynniki psychologiczne i społeczno-demograficzne kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. | 4 |
T-A-8 | Zachowania nabywców turystyki krajowej i zagranicznej. | 3 |
T-A-9 | Zaliczenie przedmiotu - prezentacje studentów. | 4 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-A-2 | Praca wlasna studenta obejmująca: przygotowanie do zajęć, czytanie literatury przedmiotu, przygotowanie prezentacji zaliczeniowej. | 25 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe: wykład konwersatoryjny |
M-2 | Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności indywidualnej i grupowej |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji multimedialnej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_D04/3.4_W01 Student zna i rozumie podstwowe pojęcia ekonomiczne związane z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. | GT_1A_W02, GT_1A_W04, GT_1A_W05 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
GT_1A_D04/3.4_W02 Student zna i rozumie czynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. | GT_1A_W01, GT_1A_W02, GT_1A_W04 | — | C-2 | T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_D04/3.4_U01 Student potrafi opisywać i klasyfikować zachowania konsumentow turystyki krajowej i zagranicznej. | GT_1A_U01, GT_1A_U02, GT_1A_U08 | — | C-3 | T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
GT_1A_D04/3.4_U02 Student potrafi rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. | GT_1A_U01, GT_1A_U02, GT_1A_U08 | — | C-2, C-3 | T-A-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_D04/3.4_K01 Student jest gotów do otwartości na odmienne zachowania konsumentów na rynku turystycznym. | GT_1A_K02, GT_1A_K05 | — | C-3 | T-A-8 | M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_D04/3.4_W01 Student zna i rozumie podstwowe pojęcia ekonomiczne związane z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. | 2,0 | Student nie zna i nie rozumie podstawowych pojęć ekonomicznych związanych z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. Postawione w trakcie zajęć problemy wykonuje niepoprawnie nawet we współpracy i z pomocą prowadzącego. |
3,0 | Student zna i rozumie podstawowe pojęcia ekonomiczne związane z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego. | |
3,5 | Student zna i rozumie podstawowe pojęcia ekonomiczne związane z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego. Jest zainteresowany pogłebianiem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania. | |
4,0 | Student zna i rozumie większość pojęć ekonomicznych związanych z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. W niepełny ale rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. | |
4,5 | Student zna i rozumie większość pojęć ekonomicznych związanych z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. Popełnia niewielkie błędy dokonując analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. | |
5,0 | Student zna i rozumie większość pojęć ekonomicznych związanych z zachowaniami konsumentów na rynku turystycznym. W pełny i rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. | |
GT_1A_D04/3.4_W02 Student zna i rozumie czynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. | 2,0 | Student nie zna i nie rozumie czynników kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Postawione w trakcie zajęć problemy wykonuje niepoprawnie nawet we współpracy i z pomocą prowadzącego. |
3,0 | Student zna i rozumie czynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego. | |
3,5 | Student zna i rozumieczynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego. Jest zainteresowany pogłebianiem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania. | |
4,0 | Student zna i rozumie czynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym.W niepełny ale rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. | |
4,5 | Student zna i rozumie czynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Popełnia niewielkie błędy dokonując analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. | |
5,0 | Student zna i rozumie czynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. W pełny i rzeczowy sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_D04/3.4_U01 Student potrafi opisywać i klasyfikować zachowania konsumentow turystyki krajowej i zagranicznej. | 2,0 | Student nie potrafi opisywać i klasyfikować zachowań konsumentów turystyki krajowej i zagranicznej. |
3,0 | Student potrafi dostatecznie opisywać i klasyfikować zachowania konsumentów turystyki krajowej i zagranicznej. Wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, roziwązuje je po ukierunkowaniu przez prowadzącego. | |
3,5 | Student potrafi dobrze opisywać i klasyfikować zachowania konsumentów turystyki krajowej i zagranicznej. Wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, rozwiązuje je po ukierunkowaniu przez prowadzącego, jest zaiteresowany podnoszeniem umiejętności. | |
4,0 | Student potrafi dobrze opisywać i klasyfikować zachowania konsumentów turystyki krajowej i zagranicznej. Popełniając niewielkie błędy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, wykazuje się kreatywnością w działaniu, ma problemy w argumentowaniu dokonanych analiz. | |
4,5 | Student potrafi bardzo dobrze opisywać i klasyfikować zachowania konsumentów turystyki krajowej i zagranicznej. Dokonuje niepełnej analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, wykazuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w argumentowaniu dokonnanych analiz. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze opisywać i klasyfikować zachowania konsumentów turystyki krajowej i zagranicznej. W sposób pełny i rzeczowy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, wykazuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w argumentowaniu dokonanych analiz. | |
GT_1A_D04/3.4_U02 Student potrafi rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. | 2,0 | Student nie potrafi rozpoznawć i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. |
3,0 | Student potrafi dostatecznie rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, roziwązuje problemy po ukierunkowaniu przez prowadzącego. | |
3,5 | Student potrafi dość dobrze rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, roziwązuje problemy po ukierunkowaniu przez prowadzącego. Jest zaiteresowany podnoszeniewm swoich umiejętności. | |
4,0 | Student potrafi dobrze rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Wykazuje się kreatywnością w działaniu, ma problemy w argumentowaniu dokonanych analiz. | |
4,5 | Student potrafi bardzo dobrze rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Dokonuje niepełnej analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. Wykazuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w argumentowaniu dokonanych analiz. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze rozpoznawać i opisywać potrzeby determinujące zachowania konsumentów na rynku turystycznym. W sposób pełny i rzeczowy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych. Wykazuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w argumentowaniu dokonanych analiz. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_D04/3.4_K01 Student jest gotów do otwartości na odmienne zachowania konsumentów na rynku turystycznym. | 2,0 | Student posiada śladowy zasób wiedzy merytorycznej, nie uczestniczy aktywnie na zajęciach, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania. |
3,0 | Student prezentuje dostateczny poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się małą kreatywnością w działaniu i w nawiązywaniu kontaktów, ma problemy z komunikacją, mało aktywnie jest zaangażowany i uczestniczy w zajęciach, analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne po ukierunkowaniu przez prowadzącego, w niepełny sposób potrafi argumentować swoje przekonania. | |
3,5 | Student prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się małą kreatywnością w działaniu i w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, mało aktywnie jest zaangażowany i uczestniczy w zajęciach, analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne po ukierunkowaniu przez prowadzącego, w niepełny sposób potrafi argumentować swoje przekonania. | |
4,0 | Student prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne po ukierunkowaniu przez prowadzącego, w niepełny sposób potrafi argumentować swoje przekonania. | |
4,5 | Student prezentuje bardzo dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, poprawnie analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne, potrafi argumentować swoje przekonania. | |
5,0 | Student prezentuje wysoki poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i łatwością w nawiązywaniu kontaktów, jest komunikatywny, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, samodzielnie i poprawnie analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne, potrafi argumentować swoje przekonania. |
Literatura podstawowa
- Mazurek-Kusiak A.K., Model zachowań konsumentów na rynku turystycznym, Instytut Naukowo-Wydawniczy Spatium, Radom, 2019
- Kieżel E., Burgiel A., Wiedza ekonomiczna konsumentów a racjonalność ich zachowań, C.H. Beck, Warszawa, 2017
- Panasiuk A., Rynek turystyczny. Struktura, procesy, tendencje, Difin, Warszawa, 2021
Literatura dodatkowa
- Horner S., Consumer Behaviour in Tourism, Taylor & Francis Ltd, Oxfordshire, 2020
- Niezgoda A., Kachniewska M., Nawrocka E., Pawlicz A., Rynek turystyczny. Ekonomiczne zagadnienia turystyki, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012
- Niemczyk A., Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, Wydawnictwo UE, Kraków, 2010