Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)
Sylabus przedmiotu Symulacje biznesowe w turystyce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka turystyczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Symulacje biznesowe w turystyce | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Będzik <Beata.Bedzik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 6 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z mikroekonomii, podstaw makroekonomii, zarządzania, finansów i rachunkowości, marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | umiejętność zarządzania firmą oraz oceny zdolności kredytowej firmy i ryzyka finansowego |
C-2 | rozwijane umiejętności współdziałania w grupie i zespołowego podejmowania decyzji |
C-3 | konfrontacja posiadanej wiedzy teoretycznej z umiejętnością wykorzystania jej w praktyce i przygotowanie do pracy w sektorze biznesu i turystyki |
C-4 | możliwość sprawdzenia się w roli przedsiębiorcy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zapoznanie uczestników z warunkami symulowanego rynku - poznanie głównych zasad i reguł gry, ograniczeń i podstawowych parametrów decyzyjnych | 2 |
T-L-2 | Planowanie biznesu, przygotowanie strategii działania i rozwoju przedsiębiorstwa turystycznego | 6 |
T-L-3 | Wstępne decyzje biznesowe m.in. organizacja biura podróży, wybór usług sprzedawanych w biurze, ustalanie wynagrodzeń i premii | 4 |
T-L-4 | Symulowane prowadzenie działalności turystycznej i podejmowanie bieżących decyzji biznesowych w środowisku projektowym (inwestycje, marketing, szkolenia), ocena własnych mocnych i słabych stron w zakresie prowadzenia biura podróży, zarządzanie biurem podróży, analiza usług oferowanych na rynku, aksymalizacja zysku | 10 |
T-L-5 | Omówienie podejmowanych decyzji i wyników działalności poszczególnych zespołów. Zaliczenie | 3 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-L-2 | przygotowanie do zajęć | 10 |
A-L-3 | bieżąca analiza warunków prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce (np. wysokość płacy minimalnej, formy zatrudnienia etc.) | 10 |
A-L-4 | przygotowanie do omówienia wyników prowadzonej działalności gospodarczej (symulacji) | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Gry dydaktyczne |
M-2 | Objaśnienie i dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Analiza przypadków |
M-4 | Symulacja |
M-5 | Gry symulacyjne – realizacja koncepcji "Learning by action" |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena przygotowania do poszczególnych zajęć (aktywność, zaangażowanie) |
S-2 | Ocena formująca: Ocena umiejętności wykorzystania posiadanej wiedzy na podstawie wyników osiąganych w grze symulacyjnej |
S-3 | Ocena formująca: Ocena współdziałania i umiejętności formułowania oraz argumentowania podejmowanych decyzji w grze symulacyjnej |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jako wypadkowa ocen cząstkowych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_D17/5.2_W01 zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej | GT_1A_W01, GT_1A_W02, GT_1A_W03, GT_1A_W04, GT_1A_W05, GT_1A_W07, GT_1A_W08 | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
GT_1A_D17/5.2_W02 zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności turystycznej | GT_1A_W01, GT_1A_W03, GT_1A_W06, GT_1A_W07, GT_1A_W08 | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_D17/5.2_U01 potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski | GT_1A_U01, GT_1A_U02, GT_1A_U04, GT_1A_U05, GT_1A_U08, GT_1A_U09 | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
GT_1A_D17/5.2_U02 potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce | GT_1A_U01, GT_1A_U02, GT_1A_U04, GT_1A_U05, GT_1A_U08, GT_1A_U09 | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_D17/5.2_K01 jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie | GT_1A_K01, GT_1A_K02, GT_1A_K03, GT_1A_K04, GT_1A_K05 | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_D17/5.2_W01 zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej | 2,0 | nie zna i nie rozumie mechanizmów funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej |
3,0 | zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej w stopniu dobrym | |
4,5 | zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego w warunkach gospodarki rynkowej w stopniu bardzo dobrym | |
GT_1A_D17/5.2_W02 zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności turystycznej | 2,0 | nie zna narzędzi polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce |
3,0 | zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce w stopniu dostatecznym | |
3,5 | zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce w stopniu dobrym | |
4,5 | zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | zna narzędzia polityki gospodarczej oddziałującej na warunki prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_D17/5.2_U01 potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski | 2,0 | nie potrafi wyszukiwać, selekcjonować, krytycznie analizować informacji ani wyciągać na ich podstawie wniosków |
3,0 | potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski w stopniu dostatecznym | |
3,5 | potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski w stopniu dobrym | |
4,5 | potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | potrafi wyszukiwać, selekcjonować i krytycznie analizować informacje oraz wyciągać na ich podstawie wnioski w stopniu bardzo dobrym | |
GT_1A_D17/5.2_U02 potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce | 2,0 | nie potrafi analizować związków przyczynowo-skutkowych ani rozwiązywać pojawiających się problemyów w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce |
3,0 | potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce w stopniu dostatecznym | |
3,5 | potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce w stopniu dobrym | |
4,5 | potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | potrafi analizować związki przyczynowo-skutkowe i rozwiązywać pojawiające się problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_D17/5.2_K01 jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie | 2,0 | nie jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, nie jest zorientowany na efektywne działanie |
3,0 | jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie w stopniu dostatecznym | |
3,5 | jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie w stopniu dobrym | |
4,5 | jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | jest gotów do analizowania bieżących zjawisk ekonomicznych, negocjowania, podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, jest zorientowany na efektywne działanie w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Dave Gray, Sunni Brown, James Macanufo, przeł. Justyna Śliżewska, Gamestorming: gry biznesowe dla innowatorów, Wolters Kluwer, Warszawa, 2015
- Instrukcja prowadzenia biznesu w grze symulacyjnej
- https://www.marketplace-simulation.com/
Literatura dodatkowa
- Szewczuk-Stępień M., Adamska M., Efektywność procesu dydaktycznego wykorzystującego metody aktywizujące, w: Współczesne zarządzanie - koncepcje i wyzwanie, A. Sopińska, A. Modliński (red.), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 2020
- Stoma M., Dudziak A., Rydzak L., Simulation decision games and effectiveness of their use for higher education – theoretical view, ORGANIZATION AND MANAGEMENT SERIES, Silesian University of Technology, 2020, No. 149