Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Nowe trendy w gospodarce turystycznej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Nowe trendy w gospodarce turystycznej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu turystyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z nowymi trendami w gospodarce turystycznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Współczesne trendy w rozwoju turystyki - wstęp do zagadnienia2
T-A-2Czynniki kształtujące współczesne tendencje w turystyce (m.in.; globalizacja, sytuacja demograficzna, obciążenie środowiska przyrodniczego, innowacje, sytuacja ekonomiczna społeczeństwa)3
T-A-3Omówienie wybranych trendów w gospodarce turystycznej4
T-A-4Koncepcja klastrów jako formy kreatywności w turystyce3
T-A-5Przemysł spotkań jako innowacyjny element polskiej gospodarki3
T-A-6Wykorzystanie mediów społecznościowych w marketingu terytorialnym2
T-A-7Nowe formy promocji i marketingu turystycznego2
T-A-8Zmiany zachodzące w gospodarce turystycznej pod wpływem pandemii Covid-19 oraz terroryzmu i konfliktów zbrojnych4
T-A-9Zaliczenie2
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia8
A-A-3Analiza wskazanej literatury podstawowej i uzupełniającej7
A-A-4Wyszukiwanie informacji, raportów i danych statystycznych10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-2Metody podające - opis, wyjaśnienie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena i analiza aktywności studenta w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D29/6.3_W01
Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej
GT_1A_W01, GT_1A_W02C-1T-A-6, T-A-5, T-A-4, T-A-7, T-A-8, T-A-1, T-A-3, T-A-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D29/6.3_U01
Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej
GT_1A_U01, GT_1A_U02C-1T-A-6, T-A-5, T-A-4, T-A-7, T-A-8, T-A-1, T-A-3, T-A-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D29/6.3_K01
Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności
GT_1A_K01, GT_1A_K02, GT_1A_K03C-1T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-1, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D29/6.3_W01
Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej
2,0Student nie zna zna i nie rozumie trendów we współczenej gospodarce turystycznej
3,0Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej w stopniu dostatecznym
3,5Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej w stopniu dostatecznym plus
4,0Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej w stopniu dobrym
4,5Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej w stopniu dobrym plus
5,0Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D29/6.3_U01
Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej
2,0Student nie poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowych trendów w gospodarce turystycznej
3,0Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej w stopniu dostatecznym
3,5Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej w stopniu dostatecznym plus
4,0Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej w stopniu dobrym
4,5Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej w stopniu dobrym plus
5,0Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D29/6.3_K01
Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności
2,0Nie jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności
3,0Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności w stopniu dostatecznym
3,5Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności w stopniu dostatecznym plus
4,0Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności w stopniu dobrym
4,5Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności w stopniu dobrym plus
5,0Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Niezgoda A., Nawrot Ł, KIERUNKI ROZWOJU WSPÓŁCZESNEJ TURYSTYKI, Wydawnictwo PROKSENIA, Kraków, 2019
  2. Sikora, J., Kaczocha, W., & Wartecka-Ważyńska, A, Turystyka odpowiedzialna etycznie. Propozycja ujęcia systemowego, Studia Periegetica, 2022, file:///C:/Users/48603/Downloads/Wartecka-Wa%C5%BCy%C5%84ska.pdf

Literatura dodatkowa

  1. Samołyk, M., & Przyrodniczego, Z. M. Ś., The secret tourism in the 21st century - a decade of geocaching in Poland, Journal of Education Health and Sport, 2017, file:///C:/Users/48603/Downloads/admin,+%7B$userGroup%7D,+4996-1.pdf
  2. Sasu, K. A., & Epuran, G., An overview of the new trends in rural tourism., Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Economic Sciences. Series V, 2016, https://elk.adalidda.com/2017/04/14_Sasu_Epuran.pdf
  3. Połucha, I., & Žukovskis, J., Interakcje w przestrzeni–nowe trendy w animacji turystyki., konomiczne Problemy Turystyki, 29, 2015, https://wnus.edu.pl/ept/file/article/view/817.pdf

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Współczesne trendy w rozwoju turystyki - wstęp do zagadnienia2
T-A-2Czynniki kształtujące współczesne tendencje w turystyce (m.in.; globalizacja, sytuacja demograficzna, obciążenie środowiska przyrodniczego, innowacje, sytuacja ekonomiczna społeczeństwa)3
T-A-3Omówienie wybranych trendów w gospodarce turystycznej4
T-A-4Koncepcja klastrów jako formy kreatywności w turystyce3
T-A-5Przemysł spotkań jako innowacyjny element polskiej gospodarki3
T-A-6Wykorzystanie mediów społecznościowych w marketingu terytorialnym2
T-A-7Nowe formy promocji i marketingu turystycznego2
T-A-8Zmiany zachodzące w gospodarce turystycznej pod wpływem pandemii Covid-19 oraz terroryzmu i konfliktów zbrojnych4
T-A-9Zaliczenie2
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia8
A-A-3Analiza wskazanej literatury podstawowej i uzupełniającej7
A-A-4Wyszukiwanie informacji, raportów i danych statystycznych10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D29/6.3_W01Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
GT_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych, w tym związanych z turystyką
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z nowymi trendami w gospodarce turystycznej
Treści programoweT-A-6Wykorzystanie mediów społecznościowych w marketingu terytorialnym
T-A-5Przemysł spotkań jako innowacyjny element polskiej gospodarki
T-A-4Koncepcja klastrów jako formy kreatywności w turystyce
T-A-7Nowe formy promocji i marketingu turystycznego
T-A-8Zmiany zachodzące w gospodarce turystycznej pod wpływem pandemii Covid-19 oraz terroryzmu i konfliktów zbrojnych
T-A-1Współczesne trendy w rozwoju turystyki - wstęp do zagadnienia
T-A-3Omówienie wybranych trendów w gospodarce turystycznej
T-A-2Czynniki kształtujące współczesne tendencje w turystyce (m.in.; globalizacja, sytuacja demograficzna, obciążenie środowiska przyrodniczego, innowacje, sytuacja ekonomiczna społeczeństwa)
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-2Metody podające - opis, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena i analiza aktywności studenta w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zna i nie rozumie trendów we współczenej gospodarce turystycznej
3,0Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej w stopniu dostatecznym
3,5Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej w stopniu dostatecznym plus
4,0Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej w stopniu dobrym
4,5Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej w stopniu dobrym plus
5,0Student zna i rozumie trendy we współczenej gospodarce turystycznej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D29/6.3_U01Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
GT_1A_U02Potrafi weryfikować i dobierać źródła danych i pochodzące z nich informacje podejmując procesy oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji w celu rozwiązywania zadań i problemów z zakresu gospodarki turystycznej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z nowymi trendami w gospodarce turystycznej
Treści programoweT-A-6Wykorzystanie mediów społecznościowych w marketingu terytorialnym
T-A-5Przemysł spotkań jako innowacyjny element polskiej gospodarki
T-A-4Koncepcja klastrów jako formy kreatywności w turystyce
T-A-7Nowe formy promocji i marketingu turystycznego
T-A-8Zmiany zachodzące w gospodarce turystycznej pod wpływem pandemii Covid-19 oraz terroryzmu i konfliktów zbrojnych
T-A-1Współczesne trendy w rozwoju turystyki - wstęp do zagadnienia
T-A-3Omówienie wybranych trendów w gospodarce turystycznej
T-A-2Czynniki kształtujące współczesne tendencje w turystyce (m.in.; globalizacja, sytuacja demograficzna, obciążenie środowiska przyrodniczego, innowacje, sytuacja ekonomiczna społeczeństwa)
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-2Metody podające - opis, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena i analiza aktywności studenta w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowych trendów w gospodarce turystycznej
3,0Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej w stopniu dostatecznym
3,5Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej w stopniu dostatecznym plus
4,0Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej w stopniu dobrym
4,5Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej w stopniu dobrym plus
5,0Student poptrafi zindentyfikować i wykorzystać nowe trendy w gospodarce turystycznej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D29/6.3_K01Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, a także odbieranych treści
GT_1A_K02Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz korzystania z wiedzy eksperckiej w przypadku trudności z samodzielną realizacją zadań
GT_1A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego oraz inicjowania działań w turystyce na rzecz interesu publicznego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z nowymi trendami w gospodarce turystycznej
Treści programoweT-A-6Wykorzystanie mediów społecznościowych w marketingu terytorialnym
T-A-7Nowe formy promocji i marketingu turystycznego
T-A-8Zmiany zachodzące w gospodarce turystycznej pod wpływem pandemii Covid-19 oraz terroryzmu i konfliktów zbrojnych
T-A-1Współczesne trendy w rozwoju turystyki - wstęp do zagadnienia
T-A-3Omówienie wybranych trendów w gospodarce turystycznej
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-2Metody podające - opis, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena i analiza aktywności studenta w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności
3,0Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności w stopniu dostatecznym
3,5Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności w stopniu dostatecznym plus
4,0Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności w stopniu dobrym
4,5Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności w stopniu dobrym plus
5,0Jest gotów do wykorzystania nowych trendów w gospodarce turystycznej w prowadzonej działalności w stopniu bardzo dobrym