Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Marketing i sprzedaż
Sylabus przedmiotu Diversity management:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diversity management | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy zarządzania |
W-2 | podstawy marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student ma tworzyć model biznesu uwzględniający różnorodność |
C-2 | Student ma wspierać integracyjne i sprawiedliwe środowisko pracy |
C-3 | Student ma wykorzystywać różnorodność jako źródło sukcesu organizacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to Diversity Management: Concepts and Importance Understanding Dimensions of Diversity: Race, Ethnicity, Gender, Age | 2 |
T-W-2 | Managing Cultural Diversity in the Workplace – Equality vs. Diversity Addressing Unconscious Bias in the Workplace | 2 |
T-W-3 | Creating an Inclusive Organizational Culture Effective Communication Strategies for Diverse Workforces | 2 |
T-W-4 | Managing Diversity in Recruitment and Hiring Building and Managing Diverse Teams | 2 |
T-W-5 | Promoting Diversity and Inclusion in Leadership Positions Developing Cross-Cultural Competence | 2 |
T-W-6 | Diversity Management and Business Model Leveraging Diversity for Innovation and Creativity | 2 |
T-W-7 | Addressing Microaggressions and Stereotypes in the Workplace Disability Inclusion and Accessibility in the Workplace | 2 |
T-W-8 | Global Diversity Management: Strategies for Multinational Companies Measuring and Assessing Diversity Initiatives and Outcomes | 2 |
T-W-9 | Developing Diversity Training Programs for Employees Legal and Ethical Considerations in Diversity Management | 2 |
T-W-10 | Presentations of case studies | 1 |
T-W-11 | Test | 1 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-W-2 | konsultacje | 2 |
A-W-3 | przygotowanie case study | 1 |
A-W-4 | przygotowanie do testu | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacją w PP |
M-2 | Dyskusja |
M-3 | Analiza przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: Przygotowanie case study |
S-3 | Ocena podsumowująca: Test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_DO4/4.1_W01 student zna i rozumie założenia różnorodności w zarządzaniu | Z_1P_W01 | — | C-1, C-3 | T-W-4, T-W-2, T-W-7, T-W-3, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-8, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_DO4/4.1_U01 student umie wykorzystywać różnorodność jako narzędzie rozwoju organizacji | Z_1P_U03 | — | C-3, C-1 | T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-6 | M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_DO4/4.1_K01 Student jest gotów wspierać integracyjne i sprawiedliwe środowisko pracy | Z_1P_K02, Z_1P_K05 | — | C-2, C-1 | T-W-7, T-W-8, T-W-2, T-W-4, T-W-9 | M-3, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_DO4/4.1_W01 student zna i rozumie założenia różnorodności w zarządzaniu | 2,0 | |
3,0 | student w dostatecznym stopniu zna i rozumie założenia różnorodności w zarządzaniu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_DO4/4.1_U01 student umie wykorzystywać różnorodność jako narzędzie rozwoju organizacji | 2,0 | |
3,0 | student umie w dostatecznym stopniu stworzyć model biznesu uwzględniający różnorodność | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_DO4/4.1_K01 Student jest gotów wspierać integracyjne i sprawiedliwe środowisko pracy | 2,0 | |
3,0 | student jest gotowy do tworzenia i wspierania różnorodnego i sprawiedliwego środowiska pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Katrin Hansen, Cathrine Seierstad, Corporate Social Responsibility and Diversity Management, Springer Cham, 2017, DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-43564-0, Access provided by Polish Consortium ICM University of Warsaw
- Torsten M. Kühlmann, Ramona Heinz, Managing Cultural Diversity in Small and Medium-Sized Organizations, Springer Gabler Wiesbaden, 2017, DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-16616-8, Access provided by Polish Consortium ICM University of Warsaw
Literatura dodatkowa
- Joanna Hernik, Antonio Minguez-Vera, Gender equality in parliaments - where do we stand in Europe? Considerations from the economic development and society's masculinity index point of view, Ekonomski Vjesnik, p. 83-99, 2020, 33(1)
- Joanna Hernik, Antonio Minguez-Vera, Arnao Nieto, The influence of female CEO's on performance and indebtedness, Economic and Social Development-Book of Proceedings, p. 109-117, 2018, 33