Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Marketing i sprzedaż
Sylabus przedmiotu E-commerce i automatyzacja marketingu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | E-commerce i automatyzacja marketingu | ||
Specjalność | Marketing i sprzedaż | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć i koncepcji związanych z e-commerce i automatyzacją marketingu |
C-2 | Umiejętność wykorzystywania różnych modeli biznesowych i strategii w e-commerce |
C-3 | Zapoznanie się z narzędziami i platformami e-commerce oraz umiejętność ich wykorzystania |
C-4 | Umiejętność wskazania obszarów, w których automatyzacja marketingu może być stosowana |
C-5 | Poznanie zagadnień związanymi z obsługą klienta, logistyką i płatnościami w e-commerce. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Różnice między handlem tradycyjnym a e-commerce | 2 |
T-A-2 | Ewolucja e-biznesu oraz współczesne trendy w e-commerce wywołane czynnikami zewnętrznymi | 2 |
T-A-3 | Rodzaje sprzedaży w e-commerce (B2B, B2C, C2C) | 2 |
T-A-4 | Rola urządzeń mobilnych w e-commerce | 2 |
T-A-5 | Modele sprzedażowe w e-commerce | 2 |
T-A-6 | Rynki e-commerce | 2 |
T-A-7 | Kluczowych technologie w e-commerce | 2 |
T-A-8 | Strony internetowe jako narzędzie marketingu i e-commerce | 2 |
T-A-9 | Sprzedaż za pomocą poczty elektronicznej – e-mail, newsletter, voucher, reklama i inne | 2 |
T-A-10 | Płatności elektroniczne w e-commerce | 2 |
T-A-11 | Ryzyka i zagrożenia oraz aspekty prawne prowadzenia działalności komercyjnej w Internecie | 2 |
T-A-12 | Istota i narzędzia automatyzacji marketingu | 2 |
T-A-13 | Zaliczenie zadań praktycznych | 1 |
25 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Projektowanie działalności komercyjnej w Internecie na przykładzie sklepu internetowego | 2 |
T-L-2 | Uruchamianie e-sklepu | 4 |
T-L-3 | Budowa katalogu produktów, implementacja koszyka oraz obsługa płatności elektronicznych | 3 |
T-L-4 | Obsługa zamówień w e-commerce | 2 |
T-L-5 | Budowa dodatkowych komponentów i funkcjonalności zwiększających użyteczność w e-commerce | 3 |
T-L-6 | Data Mining i pozyskiwanie informacji o potencjalnych klientach | 4 |
T-L-7 | Automatyzacja marketingu | 2 |
T-L-8 | Digital Body Language i badanie zachowania klienta na stronie www | 2 |
T-L-9 | Programy służące segmentacji, profilowaniu i scoringowi klientów | 2 |
T-L-10 | Systemy CRM w kontaktach z klientami | 5 |
T-L-11 | Zaliczenie zadań praktycznych | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-A-2 | konsultacje | 2 |
A-A-3 | przygotowanie do zajęć | 10 |
A-A-4 | przygotowanie do zaliczenia | 13 |
50 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | przygotowanie do zajęć | 10 |
A-L-3 | przygotowanie do zaliczenia | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zadanie praktyczne |
M-2 | pogadanka |
M-3 | analiza studium przypadku |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku |
S-2 | Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji |
S-3 | Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów |
S-4 | Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa (średnia z wszystkich ocen formujących) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M01/3.2_W01 Student zna rozwiązania stosowane w handlu elektronicznym | Z_1P_W03 | — | C-5, C-1, C-3 | T-A-3, T-L-9, T-L-5, T-L-10, T-A-9, T-A-2, T-A-5, T-L-7, T-L-3, T-A-12, T-A-7, T-L-8, T-L-2, T-A-8, T-A-6, T-A-11, T-A-10, T-L-4, T-A-1, T-L-6, T-L-1, T-A-4 | M-3, M-1, M-2 | S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M01/3.2_U01 Student potrafi przygotować plan uruchomienia handlu elektronicznego w organizacji | Z_1P_U01 | — | C-4, C-2 | T-A-4, T-A-7, T-A-10, T-L-4, T-L-1, T-L-6, T-L-10, T-A-12, T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-A-6, T-A-5, T-A-2, T-A-8, T-L-7, T-A-1, T-L-8, T-L-9, T-A-9, T-A-3, T-A-11 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-3, S-2, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M01/3.2_K01 Student jest gotowy do wdrażania kreatywnych i nowoczesnych rozwiązań w sferze e-commerce | Z_1P_K04 | — | C-1, C-5, C-4, C-2, C-3 | T-A-4, T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-A-2, T-A-5, T-L-8, T-A-8, T-A-1, T-A-10, T-L-2, T-L-10, T-A-12, T-A-3, T-L-6, T-A-6, T-A-11, T-A-9, T-L-7, T-A-7, T-L-9 | M-3, M-1, M-2 | S-3, S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M01/3.2_W01 Student zna rozwiązania stosowane w handlu elektronicznym | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym posiada wiedzę odnośnie handlu elektronicznego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M01/3.2_U01 Student potrafi przygotować plan uruchomienia handlu elektronicznego w organizacji | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym potrafi przygotować plan uruchomienia sprzedaży w handlu elektronicznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M01/3.2_K01 Student jest gotowy do wdrażania kreatywnych i nowoczesnych rozwiązań w sferze e-commerce | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym zdaje sobie sprawę oraz przejawia otwartość i kreatywność do konstruowania planów prowadzenia działań w biznesie elektronicznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- D. D'appolonio, E-commerce A Beginners Guide To e-commerce, APEX UNIVERSAY PTY LTD, 2017
- J. Skorupska, E-commerce. Strategia, zarządzanie, finanse, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017
Literatura dodatkowa
- Piwowarczyk M. i in., E-commerce manager: profesjonalista w ehandlu. T. 2, Fundacja Polak 2.0, Poznań, 2014