Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Marketing i sprzedaż
Sylabus przedmiotu Digital and mobile marketing:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Digital and mobile marketing | ||
Specjalność | Marketing i sprzedaż | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy marketingu |
W-2 | podstawy informatyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student ma poznać specyfikę marketingu cyfrowego |
C-2 | Student ma umieć tworzyć teksty marketingowe w social media |
C-3 | Student ma umieć tworzyć strategiie SEM |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Strategia marketingu cyfrowego | 2 |
T-A-2 | Content Marketing | 2 |
T-A-3 | Wyszukiwarki internetowe i SEO | 2 |
T-A-4 | Social Media Marketing | 2 |
T-A-5 | E-mail marketing | 2 |
T-A-6 | Marketing influencerów | 2 |
T-A-7 | Kampanie reklamowe w Google Ads | 2 |
T-A-8 | Marketing mobilny | 2 |
T-A-9 | Grywalizacja w marketingu | 2 |
T-A-10 | Marketing afiliacyjny i strategie partnerstw | 2 |
T-A-11 | Reklama programatyczna i automatyzacja w kampaniach reklamowych | 2 |
T-A-12 | Retargeting i remarketing | 2 |
T-A-13 | Personalizacja i segmentacja w digital marketingu | 1 |
25 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Integracja marketingu online i offline | 4 |
T-L-2 | Grywalizacja w marketingu | 4 |
T-L-3 | Tworzenie i optymalizacja landing page'ów | 4 |
T-L-4 | UX oraz mapa podróży klienta | 4 |
T-L-5 | Marketing kontekstowy i personalizowane doświadczenia użytkowników (UX) | 2 |
T-L-6 | AI w marketingu | 4 |
T-L-7 | Wykorzytanie Big Data | 4 |
T-L-8 | Zarządzanie reputacją online i monitorowanie opinii klientów | 2 |
T-L-9 | Analityka marketingowa | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-A-2 | konsultacje | 2 |
A-A-3 | przygotowanie do ćwiczeń | 22 |
49 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | przygotowanie do zajęć | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zadania praktyczne |
M-2 | praca w grupie |
M-3 | dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: aktywność na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: wykonanie zadań praktycznych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M01/4.1_W01 Student zna i rozumie specyfikę marketingu cyfrowego | Z_1P_W01, Z_1P_W02 | — | C-1 | T-L-7, T-A-8, T-A-5, T-L-6, T-L-5, T-A-1, T-A-3, T-A-12, T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-L-8, T-L-9, T-L-4, T-A-11, T-L-3, T-A-13, T-A-10, T-L-1, T-A-9, T-A-2, T-L-2 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M01/4.1_U01 Student umie tworzyć teksty marketingowe dla social media | Z_1P_U03, Z_1P_U04 | — | C-2, C-3 | T-A-2, T-A-6, T-L-5, T-A-4 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Z_1P_M01/4.1_U02 Student umie tworzyć kampanie marketingowe w social media | Z_1P_U03 | — | C-3, C-2 | T-A-12, T-L-9, T-A-4, T-A-1, T-A-7, T-L-1 | M-2, M-1, M-3 | S-2, S-1 |
Z_1P_M01/4.1_U03 Student umie stosować SEO | Z_1P_U01 | — | C-3, C-2 | T-A-3, T-A-12, T-L-9, T-A-11, T-L-1, T-A-2, T-A-7 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M01/4.1_K01 Student jest gotów do podejmowania inicjatyw w zakresie wykorzystywania innowacyjnych narzędzi marketingu | Z_1P_K04, Z_1P_K02 | — | C-1, C-3 | T-A-3, T-L-3, T-L-5, T-A-12, T-A-7, T-A-11, T-A-8, T-L-7, T-A-10, T-A-9, T-A-5, T-L-6 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M01/4.1_W01 Student zna i rozumie specyfikę marketingu cyfrowego | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie specyfikę marketingu cyfrowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M01/4.1_U01 Student umie tworzyć teksty marketingowe dla social media | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu umie tworzyć teksty marketingowe dla social media | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_M01/4.1_U02 Student umie tworzyć kampanie marketingowe w social media | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu umie tworzyć kampanie w social media | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_M01/4.1_U03 Student umie stosować SEO | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu umie stosować SEO | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M01/4.1_K01 Student jest gotów do podejmowania inicjatyw w zakresie wykorzystywania innowacyjnych narzędzi marketingu | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu jest gotowy do wykorzystywania innowacyjnych narzędzi marketingu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gregor, Bogdan (red.), Marketing w erze technologii cyfrowych : nowoczesne koncepcje i wyzwania, PWN, Warszawa, 2018
- Craig Dempster, John Lee, The Rise of the Platform Marketer, Wiley - Merkle, Inc., 2015, DOI:10.1002/9781119153863, dostęp otwarty
Literatura dodatkowa
- Hernik, Joanna; Smalec, Agnieszka, Kampanie reklamowe w wybranych krajach – studium przypadku Toyoty, MARKETING I RYNEK, 2017, nr 9, s. 357-364
- Hernik, Joanna; Minguez Vera, Antonio, Exploring the global picture of universities – what can we learn using Google Trends?, ICERI2021 : 14th International Conference of Education, Research and Innovation, pp. 2820-2829, 2021