Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Marketing i sprzedaż

Sylabus przedmiotu Digital and mobile marketing:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Digital and mobile marketing
Specjalność Marketing i sprzedaż
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL4 30 2,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 25 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy marketingu
W-2podstawy informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student ma poznać specyfikę marketingu cyfrowego
C-2Student ma umieć tworzyć teksty marketingowe w social media
C-3Student ma umieć tworzyć strategiie SEM

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Strategia marketingu cyfrowego2
T-A-2Content Marketing2
T-A-3Wyszukiwarki internetowe i SEO2
T-A-4Social Media Marketing2
T-A-5E-mail marketing2
T-A-6Marketing influencerów2
T-A-7Kampanie reklamowe w Google Ads2
T-A-8Marketing mobilny2
T-A-9Grywalizacja w marketingu2
T-A-10Marketing afiliacyjny i strategie partnerstw2
T-A-11Reklama programatyczna i automatyzacja w kampaniach reklamowych2
T-A-12Retargeting i remarketing2
T-A-13Personalizacja i segmentacja w digital marketingu1
25
laboratoria
T-L-1Integracja marketingu online i offline4
T-L-2Grywalizacja w marketingu4
T-L-3Tworzenie i optymalizacja landing page'ów4
T-L-4UX oraz mapa podróży klienta4
T-L-5Marketing kontekstowy i personalizowane doświadczenia użytkowników (UX)2
T-L-6AI w marketingu4
T-L-7Wykorzytanie Big Data4
T-L-8Zarządzanie reputacją online i monitorowanie opinii klientów2
T-L-9Analityka marketingowa2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2konsultacje2
A-A-3przygotowanie do ćwiczeń22
49
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do zajęć20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zadania praktyczne
M-2praca w grupie
M-3dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: wykonanie zadań praktycznych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/4.1_W01
Student zna i rozumie specyfikę marketingu cyfrowego
Z_1P_W01, Z_1P_W02C-1T-L-7, T-A-8, T-A-5, T-L-6, T-L-5, T-A-1, T-A-3, T-A-12, T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-L-8, T-L-9, T-L-4, T-A-11, T-L-3, T-A-13, T-A-10, T-L-1, T-A-9, T-A-2, T-L-2M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/4.1_U01
Student umie tworzyć teksty marketingowe dla social media
Z_1P_U03, Z_1P_U04C-2, C-3T-A-2, T-A-6, T-L-5, T-A-4M-3, M-2, M-1S-1, S-2
Z_1P_M01/4.1_U02
Student umie tworzyć kampanie marketingowe w social media
Z_1P_U03C-3, C-2T-A-12, T-L-9, T-A-4, T-A-1, T-A-7, T-L-1M-2, M-1, M-3S-2, S-1
Z_1P_M01/4.1_U03
Student umie stosować SEO
Z_1P_U01C-3, C-2T-A-3, T-A-12, T-L-9, T-A-11, T-L-1, T-A-2, T-A-7M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/4.1_K01
Student jest gotów do podejmowania inicjatyw w zakresie wykorzystywania innowacyjnych narzędzi marketingu
Z_1P_K04, Z_1P_K02C-1, C-3T-A-3, T-L-3, T-L-5, T-A-12, T-A-7, T-A-11, T-A-8, T-L-7, T-A-10, T-A-9, T-A-5, T-L-6M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/4.1_W01
Student zna i rozumie specyfikę marketingu cyfrowego
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie specyfikę marketingu cyfrowego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/4.1_U01
Student umie tworzyć teksty marketingowe dla social media
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu umie tworzyć teksty marketingowe dla social media
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1P_M01/4.1_U02
Student umie tworzyć kampanie marketingowe w social media
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu umie tworzyć kampanie w social media
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1P_M01/4.1_U03
Student umie stosować SEO
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu umie stosować SEO
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/4.1_K01
Student jest gotów do podejmowania inicjatyw w zakresie wykorzystywania innowacyjnych narzędzi marketingu
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu jest gotowy do wykorzystywania innowacyjnych narzędzi marketingu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gregor, Bogdan (red.), Marketing w erze technologii cyfrowych : nowoczesne koncepcje i wyzwania, PWN, Warszawa, 2018
  2. Craig Dempster, John Lee, The Rise of the Platform Marketer, Wiley - Merkle, Inc., 2015, DOI:10.1002/9781119153863, dostęp otwarty

Literatura dodatkowa

  1. Hernik, Joanna; Smalec, Agnieszka, Kampanie reklamowe w wybranych krajach – studium przypadku Toyoty, MARKETING I RYNEK, 2017, nr 9, s. 357-364
  2. Hernik, Joanna; Minguez Vera, Antonio, Exploring the global picture of universities – what can we learn using Google Trends?, ICERI2021 : 14th International Conference of Education, Research and Innovation, pp. 2820-2829, 2021

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Strategia marketingu cyfrowego2
T-A-2Content Marketing2
T-A-3Wyszukiwarki internetowe i SEO2
T-A-4Social Media Marketing2
T-A-5E-mail marketing2
T-A-6Marketing influencerów2
T-A-7Kampanie reklamowe w Google Ads2
T-A-8Marketing mobilny2
T-A-9Grywalizacja w marketingu2
T-A-10Marketing afiliacyjny i strategie partnerstw2
T-A-11Reklama programatyczna i automatyzacja w kampaniach reklamowych2
T-A-12Retargeting i remarketing2
T-A-13Personalizacja i segmentacja w digital marketingu1
25

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Integracja marketingu online i offline4
T-L-2Grywalizacja w marketingu4
T-L-3Tworzenie i optymalizacja landing page'ów4
T-L-4UX oraz mapa podróży klienta4
T-L-5Marketing kontekstowy i personalizowane doświadczenia użytkowników (UX)2
T-L-6AI w marketingu4
T-L-7Wykorzytanie Big Data4
T-L-8Zarządzanie reputacją online i monitorowanie opinii klientów2
T-L-9Analityka marketingowa2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2konsultacje2
A-A-3przygotowanie do ćwiczeń22
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do zajęć20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4.1_W01Student zna i rozumie specyfikę marketingu cyfrowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Student ma poznać specyfikę marketingu cyfrowego
Treści programoweT-L-7Wykorzytanie Big Data
T-A-8Marketing mobilny
T-A-5E-mail marketing
T-L-6AI w marketingu
T-L-5Marketing kontekstowy i personalizowane doświadczenia użytkowników (UX)
T-A-1Strategia marketingu cyfrowego
T-A-3Wyszukiwarki internetowe i SEO
T-A-12Retargeting i remarketing
T-A-4Social Media Marketing
T-A-6Marketing influencerów
T-A-7Kampanie reklamowe w Google Ads
T-L-8Zarządzanie reputacją online i monitorowanie opinii klientów
T-L-9Analityka marketingowa
T-L-4UX oraz mapa podróży klienta
T-A-11Reklama programatyczna i automatyzacja w kampaniach reklamowych
T-L-3Tworzenie i optymalizacja landing page'ów
T-A-13Personalizacja i segmentacja w digital marketingu
T-A-10Marketing afiliacyjny i strategie partnerstw
T-L-1Integracja marketingu online i offline
T-A-9Grywalizacja w marketingu
T-A-2Content Marketing
T-L-2Grywalizacja w marketingu
Metody nauczaniaM-2praca w grupie
M-1zadania praktyczne
M-3dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: wykonanie zadań praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie specyfikę marketingu cyfrowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4.1_U01Student umie tworzyć teksty marketingowe dla social media
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_U04Absolwent potrafi komunikować się ze współpracownikami i otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii
Cel przedmiotuC-2Student ma umieć tworzyć teksty marketingowe w social media
C-3Student ma umieć tworzyć strategiie SEM
Treści programoweT-A-2Content Marketing
T-A-6Marketing influencerów
T-L-5Marketing kontekstowy i personalizowane doświadczenia użytkowników (UX)
T-A-4Social Media Marketing
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-2praca w grupie
M-1zadania praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: wykonanie zadań praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu umie tworzyć teksty marketingowe dla social media
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4.1_U02Student umie tworzyć kampanie marketingowe w social media
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-3Student ma umieć tworzyć strategiie SEM
C-2Student ma umieć tworzyć teksty marketingowe w social media
Treści programoweT-A-12Retargeting i remarketing
T-L-9Analityka marketingowa
T-A-4Social Media Marketing
T-A-1Strategia marketingu cyfrowego
T-A-7Kampanie reklamowe w Google Ads
T-L-1Integracja marketingu online i offline
Metody nauczaniaM-2praca w grupie
M-1zadania praktyczne
M-3dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: wykonanie zadań praktycznych
S-1Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu umie tworzyć kampanie w social media
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4.1_U03Student umie stosować SEO
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Cel przedmiotuC-3Student ma umieć tworzyć strategiie SEM
C-2Student ma umieć tworzyć teksty marketingowe w social media
Treści programoweT-A-3Wyszukiwarki internetowe i SEO
T-A-12Retargeting i remarketing
T-L-9Analityka marketingowa
T-A-11Reklama programatyczna i automatyzacja w kampaniach reklamowych
T-L-1Integracja marketingu online i offline
T-A-2Content Marketing
T-A-7Kampanie reklamowe w Google Ads
Metody nauczaniaM-1zadania praktyczne
M-2praca w grupie
M-3dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: wykonanie zadań praktycznych
S-1Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu umie stosować SEO
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4.1_K01Student jest gotów do podejmowania inicjatyw w zakresie wykorzystywania innowacyjnych narzędzi marketingu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K04Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Z_1P_K02Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Cel przedmiotuC-1Student ma poznać specyfikę marketingu cyfrowego
C-3Student ma umieć tworzyć strategiie SEM
Treści programoweT-A-3Wyszukiwarki internetowe i SEO
T-L-3Tworzenie i optymalizacja landing page'ów
T-L-5Marketing kontekstowy i personalizowane doświadczenia użytkowników (UX)
T-A-12Retargeting i remarketing
T-A-7Kampanie reklamowe w Google Ads
T-A-11Reklama programatyczna i automatyzacja w kampaniach reklamowych
T-A-8Marketing mobilny
T-L-7Wykorzytanie Big Data
T-A-10Marketing afiliacyjny i strategie partnerstw
T-A-9Grywalizacja w marketingu
T-A-5E-mail marketing
T-L-6AI w marketingu
Metody nauczaniaM-1zadania praktyczne
M-2praca w grupie
M-3dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: wykonanie zadań praktycznych
S-1Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu jest gotowy do wykorzystywania innowacyjnych narzędzi marketingu
3,5
4,0
4,5
5,0