Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Marketing i sprzedaż
Sylabus przedmiotu Kariera i rozwój pracowników:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kariera i rozwój pracowników | ||
Specjalność | HR, kadry i płace | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksandra Grzesiuk <agrzesiuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien znać podstawy zarządzania zasobami ludzkimi |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student potrafi dokonać diagnozy systemu rozwoju pracownikóww wybranych organizacjach |
C-2 | Student potrafi ocenić potrzeby szkoleniowe w wybranej organizacji |
C-3 | Student potrafi zaplanować ścieżkę kariery dla wybranego pracownika |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Modele polityki rozwoju zasobów ludzkich | 2 |
T-A-2 | Diagnoza i ocena potrzeb szkoleniowych | 2 |
T-A-3 | Ocena potrzeb szkoleniowych - studium przypadku | 2 |
T-A-4 | Techniki szkoleniowe (w tym coaching, mentoring, e-learning, blended learning, microlearning, grywalizacja) | 2 |
T-A-5 | Plany szkoleniowe (w tym budżet szkoleń) i ocena szkoleń | 2 |
T-A-6 | Zmiany w strukturze pracowników (awanse, rotacja, mobilność) | 2 |
T-A-7 | Rotacja - analiza i konsekwencje: studium przypadku | 2 |
T-A-8 | Planowanie sukcesji | 2 |
T-A-9 | Zarządzanie talentami | 4 |
20 | ||
konwersatoria | ||
T-K-1 | Kariera zawodowa vs staż pracy i wiek pracownika | 2 |
T-K-2 | Kariera zawodowa - perspektywa indywidualna pracownika | 2 |
T-K-3 | Kariera zawodowa pracownika - perspektywa pracodawcy | 2 |
T-K-4 | Zawody i kompetencje przyszłości | 3 |
T-K-5 | Metody samodoskonalenia pracownika | 2 |
T-K-6 | Rozwój zawodowy a rozwój osobisty | 2 |
T-K-7 | Deficyt utalentowanych pracowników | 2 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Projekt analizy potrzeb szkoleniowych (zespołowy) | 8 |
T-P-2 | Prezentacja projektu zespołowego - analiza potrzeb szkoleniowych | 2 |
T-P-3 | Projekt zarządzania talentami w organizacji (zespołowy) | 8 |
T-P-4 | Prezentacja projektu zespołowego - zarządzanie talentami | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-A-2 | studiowanie literatury przedmiotu i zapozanie z innymi źródłami informacji | 5 |
A-A-3 | przygotowanie do dyskusji | 4 |
A-A-4 | samodzielne przygotowanie rozwiązań zadań problemowych i ćwiczeń | 6 |
35 | ||
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-K-2 | konsultacje | 2 |
A-K-3 | Przygotowanie do dyskusji | 2 |
A-K-4 | Zapoznanie z literaturą i innymi źródłami informacji | 4 |
A-K-5 | Praca własna - odbycie kursu online na platformie elearningowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Akademia PARP) - Planowanie własnej kariery zawodowej | 7 |
30 | ||
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-P-2 | Przygotowanie projektu zespołowego, w tym przygotowanie prezentacji i do dyskusji po prezentacji | 9 |
A-P-3 | Zapoznanie z literaturą i inymi źródłami informacji | 6 |
35 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda przypadków |
M-2 | Metoda projektów |
M-3 | Ćwiczenia problemowe |
M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Dyskusja nad propozycjami rozwiązań ćwiczeń |
S-2 | Ocena formująca: Dyskusja nad prezentacją projektów zespołowych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Rozwiązanie ćwiczeń problemowych |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu zespołowego |
S-5 | Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji projektu zespołowego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M02/3.3_W01 Zna i rozumie zagadnienia zarządzania rozwojem pracowników w organizacji | Z_1P_W02, Z_1P_W03 | — | C-1 | T-K-2, T-A-8, T-A-1, T-K-1, T-K-3, T-A-6, T-A-7 | M-3, M-4, M-2 | S-3, S-4, S-5 |
Z_1P_M02/3.3_W02 Zna i rozumie wielowymiarowe aspekty systemu szkoleń pracowników | Z_1P_W02 | — | C-2 | T-A-2, T-A-5, T-A-4, T-K-5, T-A-3 | M-4, M-3, M-1, M-2 | S-3, S-5, S-4 |
Z_1P_M02/3.3_W03 Zna i rozumie koncepcje zarządzania talentami w organizacji | Z_1P_W02 | — | C-3 | T-P-4, T-K-2, T-K-7, T-P-3, T-K-3, T-K-4, T-K-6, T-A-9 | M-3, M-1, M-4, M-2 | S-4, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M02/3.3_U01 Student potrafi dokonać analizy potrzeb szkoleniowych w organizacji | Z_1P_U02, Z_1P_U03 | — | C-2, C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-3, M-2, M-4, M-1 | S-3, S-5, S-4 |
Z_1P_M02/3.3_U02 Student potrafi opracować koncepcję zarządzania talentami w organizacji | Z_1P_U02 | — | C-1, C-3 | T-P-3, T-P-4 | M-4, M-3, M-2, M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M02/3.3_K01 Student jest gotów do zaplanowania rozwóju pracowników, z uwzględnieniem perspektywy pracownika i pracodawcy | Z_1P_K04, Z_1P_K02 | — | C-3, C-2, C-1 | T-A-6, T-P-3, T-K-2, T-K-1, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-K-3 | M-1, M-2, M-4 | S-4, S-5 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M02/3.3_W01 Zna i rozumie zagadnienia zarządzania rozwojem pracowników w organizacji | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie zagadnienia zarządzania rozwojem pracowników w organizacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_M02/3.3_W02 Zna i rozumie wielowymiarowe aspekty systemu szkoleń pracowników | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie wielowymiarowe aspekty systemu szkoleń pracowników | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_M02/3.3_W03 Zna i rozumie koncepcje zarządzania talentami w organizacji | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie koncepcje zarządzania talentami w organizacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M02/3.3_U01 Student potrafi dokonać analizy potrzeb szkoleniowych w organizacji | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu potrafi dokonać analizy potrzeb szkoleniowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_M02/3.3_U02 Student potrafi opracować koncepcję zarządzania talentami w organizacji | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu potrafi opracować koncepcję zarządzania talentami | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M02/3.3_K01 Student jest gotów do zaplanowania rozwóju pracowników, z uwzględnieniem perspektywy pracownika i pracodawcy | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu potrafi zaplanować rozwój pracowników organizacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Stuss Magdalena, Zarządzanie talentami. Koncepcje, modele i praktyki., Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2021
- Żukowska Joanna, Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników, Wolters Kluwer, 2023
- Pocztowski Aleksy (red.), Zarządzanie talentami w organizacji, Wolters Kluwer, 2016, 2
- Sidor-Rządkowska Małgorzata, Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy, Wolters Kluwer, 2018
Literatura dodatkowa
- IMR Workbook Case Studies: Zarządzanie talentami, ICAN Institute, 2022, ebook
- Miś Alicja (red.), Zarządzanie talentami w polskich organizacjach. Architektura systemu, Wolters Kluwer Polska, 2020
- Collince Dave, MacNamara Aine, Talent Development: A Practitioner Guide, Routledge, 2017, 1
- Weber Liz, Succession Planning & Talent Development: A 10-Step Guide for Managers, Aspen Hill Press, 2022
- Wurth Anthonie, Wurth Kees, Mocniejsze efekty szkoleń. 7 zasad utrwalania nowej wiedzy i umiejętności, Wolters Kliuwer Polska, 2020