Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Marketing i sprzedaż

Sylabus przedmiotu Kierowanie zespołem pracowniczym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Kierowanie zespołem pracowniczym
Specjalność HR, kadry i płace
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK4 15 1,50,40zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 40 2,50,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania organizacjami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi ze skutecznym budowaniem, kierowaniem i oceną pracy zespołu
C-2Ukształtowanie umiejętności studentów w zakresie budowania, kierowania oraz oceny pracy zespołów pracwniczych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Formułowanie i zastosowanie kryteriów doboru pracowników do zespołu4
T-A-2Wykorzystanie modelu efektywności zespołu4
T-A-3Diagnoza ról zespołowych4
T-A-4Macierz odpowiedzialności RACI (RASCI) w kierowaniu zespołem4
T-A-5Wyznaczanie celów w zespole (OKR, SMART, EXACT, SPVEM)4
T-A-6Wykorzystanie modelu Tuckmana do diagnozowania etapów rozwoju zespołu i problemów w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych4
T-A-7Model GRPI jako narzędzie usprawniające działanie zespołów4
T-A-8Ocena 360 stopni w pracy zespołowej4
T-A-9Zrównoważona karta wyników w ocenie pracy zespołowej4
T-A-10Ustalanie i stosowanie wskaźników kontroli pracy zespołowej4
40
konwersatoria
T-K-1Dobór pracowników do zespołu, dynamika zachowań zespołowych oraz rola lidera w zespole3
T-K-2Nadawanie uprawnień i odpowiedzialności w zespole, delegowanie uprawnień oraz coaching zespołu3
T-K-3Kontrola i ocena pracy zespołu3
T-K-4Motywowanie zespołu do pracy z perspektywy środowiska pracy i technik motywowania3
T-K-5Efektywność pracy zespołowej2
T-K-6Zaliczenie konwersatoriów1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach40
A-A-2przygotowanie do ćwiczeń15
A-A-3studiowanie zalecanej literatury7
62
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2konsultacje2
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia konwersatoriów11
A-K-4Czytanie zalecanej literatury10
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja dydaktyczna
M-2Metoda przypadków
M-3Metoda projektów
M-4Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena z wykonanych ćwiczeń przedmiotowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ustalona na podstawie średnich ocen z wykonanych ćwiczeń
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia konwersatoriów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/4.3_W01
Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia związane z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym.
Z_1P_W02C-1T-K-1, T-K-4, T-K-2, T-K-5, T-K-3M-1S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/4.3_U01
Student potrafi testować kryteria doboru pracowników do zespołu.
Z_1P_U02C-2T-A-1, T-A-3, T-A-2M-2, M-4S-1, S-2
Z_1P_M02/4.3_U02
Student potrafi identyfikować problemy w funkcjonowaniu wybranych zespołów pracowniczych
Z_1P_U03C-2T-A-5, T-A-7, T-A-4, T-A-8, T-A-6M-2, M-4S-2, S-1
Z_1P_M02/4.3_U03
Student potrafi zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, w tym zaproponować wskaźniki kontroli.
Z_1P_U02C-2T-A-10, T-A-9, T-A-8M-2, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/4.3_K01
Student jest gotowy do wyrażania ocen posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym
Z_1P_K01C-2T-A-6, T-A-9, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-10, T-A-8, T-A-5, T-A-7, T-A-4M-4, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/4.3_W01
Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia związane z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym.
2,0Student nie posiada wystarczającej wiedzy i nie rozumie podstawowych zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym.
3,0Student posiada podstawową wiedzę i rozumienie zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, jednak brakuje mu pełnego zrozumienia i umiejętności wskazania praktycznego zastosowania tych zagadnień.
3,5Student posiada solidną wiedzę i rozumienie podstawowych zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, z umiejętnością wskazania ich praktycznego zastosowania w prostych sytuacjach.
4,0Student posiada dobrą wiedzę i pełne zrozumienie zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, potrafi wskazać w praktyce i w różnorodnych kontekstach.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę i głębokie zrozumienie zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, potrafi krytycznie analizować sytuacje zespołowe.
5,0Student posiada doskonałą wiedzę i pełne zrozumienie zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, potrafi wskazać zastosowanie w praktyce, w podejmowaniu efektywnych decyzji i osiąganiu wyników.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/4.3_U01
Student potrafi testować kryteria doboru pracowników do zespołu.
2,0Student nie potrafi testować kryteriów doboru pracowników do zespołu i nie rozumie podstawowych metod i technik związanych z tym zagadnieniem.
3,0Student potrafi podstawowo testować kryteria doboru pracowników do zespołu, ale nie posiada pełnego zrozumienia metod i technik oraz ma ograniczone umiejętności w praktycznym zastosowaniu.
3,5Student potrafi stosować podstawowe techniki testowania kryteriów doboru pracowników do zespołu w prostych sytuacjach, ale potrzebuje dalszego rozwoju umiejętności i głębszego zrozumienia.
4,0Student potrafi skutecznie testować kryteria doboru pracowników do zespołu, wykorzystując różne metody i techniki, w różnorodnych kontekstach i sytuacjach.
4,5Student potrafi doskonale testować kryteria doboru pracowników do zespołu, wykazuje kreatywność i innowacyjność w zastosowaniu różnych metod i technik, osiągając wysokie rezultaty.
5,0Student potrafi doskonale i profesjonalnie testować kryteria doboru pracowników do zespołu, jest w stanie przeprowadzać zaawansowane analizy i oceny, wykorzystując różnorodne narzędzia i techniki, przyczyniając się do skutecznego doboru najlepszych pracowników.
Z_1P_M02/4.3_U02
Student potrafi identyfikować problemy w funkcjonowaniu wybranych zespołów pracowniczych
2,0Student nie potrafi skutecznie identyfikować problemów w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych i nie rozumie podstawowych czynników wpływających na ich efektywność.
3,0Student potrafi w podstawowym zakresie identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych, ale potrzebuje dalszego rozwoju umiejętności i wiedzy w tej dziedzinie.
3,5Student potrafi identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych w prostych sytuacjach i wykorzystuje podstawowe techniki i narzędzia diagnozowania, ale wymaga pogłębienia swojej wiedzy i umiejętności.
4,0Student potrafi skutecznie identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych, wykorzystując różnorodne techniki i narzędzia diagnozowania, i jest w stanie analizować ich przyczyny oraz proponować odpowiednie rozwiązania.
4,5Student potrafi doskonale identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych, wykazuje kreatywność i innowacyjność w stosowaniu zaawansowanych technik diagnozowania, i potrafi skutecznie analizować i rozwiązywać problemy zespołowe.
5,0Student potrafi doskonale i profesjonalnie identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych, wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia diagnozowania, i wnosi istotny wkład w efektywne rozwiązywanie problemów zespołowych, przyczyniając się do poprawy efektywności zespołów.
Z_1P_M02/4.3_U03
Student potrafi zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, w tym zaproponować wskaźniki kontroli.
2,0Student nie potrafi zaprojektować systemu kontroli efektywności zespołów i nie rozumie podstawowych elementów oraz wskaźników kontroli związanych z tym zagadnieniem.
3,0Student potrafi w podstawowym zakresie zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, ale wymaga dalszego rozwoju umiejętności i wiedzy w tej dziedzinie, oraz proponowania odpowiednich wskaźników kontroli.
3,5Student potrafi zaproponować podstawowe elementy systemu kontroli efektywności zespołów i zna kilka przykładowych wskaźników kontroli, ale potrzebuje pogłębienia swojej wiedzy i umiejętności w tym obszarze.
4,0Student potrafi skutecznie zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, uwzględniając różnorodne elementy i proponując wskaźniki kontroli, które są adekwatne do oceny pracy zespołu i osiągania celów organizacyjnych.
4,5Student potrafi doskonale zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, wykazuje kreatywność i innowacyjność w doborze odpowiednich elementów i wskaźników kontroli, oraz potrafi analizować i dostosowywać system w zależności od potrzeb organizacji.
5,0Student potrafi doskonale i profesjonalnie zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia, i jest w stanie tworzyć kompleksowe systemy kontroli, które skutecznie oceniają pracę zespołów i wspierają osiąganie celów organizacji.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/4.3_K01
Student jest gotowy do wyrażania ocen posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym
2,0Brak gotowości studenta do wyrażania ocen posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Brakuje mu zrozumienia kluczowych elementów i kontekstu zarządzania zespołem, co wpływa na jakość jego ocen i analiz.
3,0Student jest w stanie wyrazić podstawowe oceny posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny mogą być ogólnikowe i wymagać większej precyzji oraz głębszej analizy.
3,5Student jest w stanie wyrazić satysfakcjonujące oceny posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny są trafne, ale mogą wymagać nieco większej precyzji i wnikliwości.
4,0Student jest w stanie wyrazić trafne oceny posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny są precyzyjne i wykazują dobre zrozumienie zarządzania zespołem oraz umiejętność krytycznej analizy.
4,5Student jest w stanie wyrazić trafne i zaawansowane oceny posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny są precyzyjne, wszechstronne i wykazują wysoką wnikliwość oraz umiejętność identyfikacji subtelnych niuansów.
5,0Student jest w pełni gotowy do wyrażania zaawansowanych ocen posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny są trafne, krytyczne, wnikliwe i wykazują dogłębną wiedzę oraz doskonałe umiejętności analizy.

Literatura podstawowa

  1. Knosala R., Tomczak-Horyń K., Wasilewska B., Kreatywnośc pracowników i twórcze zespoły, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2019
  2. Bogucki J., Zespoły w organizacjach: klucz do sukcesu na rynku, Oficyna Graficzno-Wydawnicza Typografika, Warszawa, 2017

Literatura dodatkowa

  1. Bielińska I., Jakubczyńska Z., Efektywny zespół, Edgard, Warszawa, 2016

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Formułowanie i zastosowanie kryteriów doboru pracowników do zespołu4
T-A-2Wykorzystanie modelu efektywności zespołu4
T-A-3Diagnoza ról zespołowych4
T-A-4Macierz odpowiedzialności RACI (RASCI) w kierowaniu zespołem4
T-A-5Wyznaczanie celów w zespole (OKR, SMART, EXACT, SPVEM)4
T-A-6Wykorzystanie modelu Tuckmana do diagnozowania etapów rozwoju zespołu i problemów w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych4
T-A-7Model GRPI jako narzędzie usprawniające działanie zespołów4
T-A-8Ocena 360 stopni w pracy zespołowej4
T-A-9Zrównoważona karta wyników w ocenie pracy zespołowej4
T-A-10Ustalanie i stosowanie wskaźników kontroli pracy zespołowej4
40

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Dobór pracowników do zespołu, dynamika zachowań zespołowych oraz rola lidera w zespole3
T-K-2Nadawanie uprawnień i odpowiedzialności w zespole, delegowanie uprawnień oraz coaching zespołu3
T-K-3Kontrola i ocena pracy zespołu3
T-K-4Motywowanie zespołu do pracy z perspektywy środowiska pracy i technik motywowania3
T-K-5Efektywność pracy zespołowej2
T-K-6Zaliczenie konwersatoriów1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach40
A-A-2przygotowanie do ćwiczeń15
A-A-3studiowanie zalecanej literatury7
62
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2konsultacje2
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia konwersatoriów11
A-K-4Czytanie zalecanej literatury10
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/4.3_W01Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia związane z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi ze skutecznym budowaniem, kierowaniem i oceną pracy zespołu
Treści programoweT-K-1Dobór pracowników do zespołu, dynamika zachowań zespołowych oraz rola lidera w zespole
T-K-4Motywowanie zespołu do pracy z perspektywy środowiska pracy i technik motywowania
T-K-2Nadawanie uprawnień i odpowiedzialności w zespole, delegowanie uprawnień oraz coaching zespołu
T-K-5Efektywność pracy zespołowej
T-K-3Kontrola i ocena pracy zespołu
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia konwersatoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wystarczającej wiedzy i nie rozumie podstawowych zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym.
3,0Student posiada podstawową wiedzę i rozumienie zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, jednak brakuje mu pełnego zrozumienia i umiejętności wskazania praktycznego zastosowania tych zagadnień.
3,5Student posiada solidną wiedzę i rozumienie podstawowych zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, z umiejętnością wskazania ich praktycznego zastosowania w prostych sytuacjach.
4,0Student posiada dobrą wiedzę i pełne zrozumienie zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, potrafi wskazać w praktyce i w różnorodnych kontekstach.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę i głębokie zrozumienie zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, potrafi krytycznie analizować sytuacje zespołowe.
5,0Student posiada doskonałą wiedzę i pełne zrozumienie zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, potrafi wskazać zastosowanie w praktyce, w podejmowaniu efektywnych decyzji i osiąganiu wyników.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/4.3_U01Student potrafi testować kryteria doboru pracowników do zespołu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności studentów w zakresie budowania, kierowania oraz oceny pracy zespołów pracwniczych
Treści programoweT-A-1Formułowanie i zastosowanie kryteriów doboru pracowników do zespołu
T-A-3Diagnoza ról zespołowych
T-A-2Wykorzystanie modelu efektywności zespołu
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z wykonanych ćwiczeń przedmiotowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ustalona na podstawie średnich ocen z wykonanych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi testować kryteriów doboru pracowników do zespołu i nie rozumie podstawowych metod i technik związanych z tym zagadnieniem.
3,0Student potrafi podstawowo testować kryteria doboru pracowników do zespołu, ale nie posiada pełnego zrozumienia metod i technik oraz ma ograniczone umiejętności w praktycznym zastosowaniu.
3,5Student potrafi stosować podstawowe techniki testowania kryteriów doboru pracowników do zespołu w prostych sytuacjach, ale potrzebuje dalszego rozwoju umiejętności i głębszego zrozumienia.
4,0Student potrafi skutecznie testować kryteria doboru pracowników do zespołu, wykorzystując różne metody i techniki, w różnorodnych kontekstach i sytuacjach.
4,5Student potrafi doskonale testować kryteria doboru pracowników do zespołu, wykazuje kreatywność i innowacyjność w zastosowaniu różnych metod i technik, osiągając wysokie rezultaty.
5,0Student potrafi doskonale i profesjonalnie testować kryteria doboru pracowników do zespołu, jest w stanie przeprowadzać zaawansowane analizy i oceny, wykorzystując różnorodne narzędzia i techniki, przyczyniając się do skutecznego doboru najlepszych pracowników.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/4.3_U02Student potrafi identyfikować problemy w funkcjonowaniu wybranych zespołów pracowniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności studentów w zakresie budowania, kierowania oraz oceny pracy zespołów pracwniczych
Treści programoweT-A-5Wyznaczanie celów w zespole (OKR, SMART, EXACT, SPVEM)
T-A-7Model GRPI jako narzędzie usprawniające działanie zespołów
T-A-4Macierz odpowiedzialności RACI (RASCI) w kierowaniu zespołem
T-A-8Ocena 360 stopni w pracy zespołowej
T-A-6Wykorzystanie modelu Tuckmana do diagnozowania etapów rozwoju zespołu i problemów w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ustalona na podstawie średnich ocen z wykonanych ćwiczeń
S-1Ocena formująca: Ocena z wykonanych ćwiczeń przedmiotowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi skutecznie identyfikować problemów w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych i nie rozumie podstawowych czynników wpływających na ich efektywność.
3,0Student potrafi w podstawowym zakresie identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych, ale potrzebuje dalszego rozwoju umiejętności i wiedzy w tej dziedzinie.
3,5Student potrafi identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych w prostych sytuacjach i wykorzystuje podstawowe techniki i narzędzia diagnozowania, ale wymaga pogłębienia swojej wiedzy i umiejętności.
4,0Student potrafi skutecznie identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych, wykorzystując różnorodne techniki i narzędzia diagnozowania, i jest w stanie analizować ich przyczyny oraz proponować odpowiednie rozwiązania.
4,5Student potrafi doskonale identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych, wykazuje kreatywność i innowacyjność w stosowaniu zaawansowanych technik diagnozowania, i potrafi skutecznie analizować i rozwiązywać problemy zespołowe.
5,0Student potrafi doskonale i profesjonalnie identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych, wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia diagnozowania, i wnosi istotny wkład w efektywne rozwiązywanie problemów zespołowych, przyczyniając się do poprawy efektywności zespołów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/4.3_U03Student potrafi zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, w tym zaproponować wskaźniki kontroli.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności studentów w zakresie budowania, kierowania oraz oceny pracy zespołów pracwniczych
Treści programoweT-A-10Ustalanie i stosowanie wskaźników kontroli pracy zespołowej
T-A-9Zrównoważona karta wyników w ocenie pracy zespołowej
T-A-8Ocena 360 stopni w pracy zespołowej
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z wykonanych ćwiczeń przedmiotowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ustalona na podstawie średnich ocen z wykonanych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprojektować systemu kontroli efektywności zespołów i nie rozumie podstawowych elementów oraz wskaźników kontroli związanych z tym zagadnieniem.
3,0Student potrafi w podstawowym zakresie zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, ale wymaga dalszego rozwoju umiejętności i wiedzy w tej dziedzinie, oraz proponowania odpowiednich wskaźników kontroli.
3,5Student potrafi zaproponować podstawowe elementy systemu kontroli efektywności zespołów i zna kilka przykładowych wskaźników kontroli, ale potrzebuje pogłębienia swojej wiedzy i umiejętności w tym obszarze.
4,0Student potrafi skutecznie zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, uwzględniając różnorodne elementy i proponując wskaźniki kontroli, które są adekwatne do oceny pracy zespołu i osiągania celów organizacyjnych.
4,5Student potrafi doskonale zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, wykazuje kreatywność i innowacyjność w doborze odpowiednich elementów i wskaźników kontroli, oraz potrafi analizować i dostosowywać system w zależności od potrzeb organizacji.
5,0Student potrafi doskonale i profesjonalnie zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia, i jest w stanie tworzyć kompleksowe systemy kontroli, które skutecznie oceniają pracę zespołów i wspierają osiąganie celów organizacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/4.3_K01Student jest gotowy do wyrażania ocen posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności studentów w zakresie budowania, kierowania oraz oceny pracy zespołów pracwniczych
Treści programoweT-A-6Wykorzystanie modelu Tuckmana do diagnozowania etapów rozwoju zespołu i problemów w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych
T-A-9Zrównoważona karta wyników w ocenie pracy zespołowej
T-A-3Diagnoza ról zespołowych
T-A-1Formułowanie i zastosowanie kryteriów doboru pracowników do zespołu
T-A-2Wykorzystanie modelu efektywności zespołu
T-A-10Ustalanie i stosowanie wskaźników kontroli pracy zespołowej
T-A-8Ocena 360 stopni w pracy zespołowej
T-A-5Wyznaczanie celów w zespole (OKR, SMART, EXACT, SPVEM)
T-A-7Model GRPI jako narzędzie usprawniające działanie zespołów
T-A-4Macierz odpowiedzialności RACI (RASCI) w kierowaniu zespołem
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-2Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z wykonanych ćwiczeń przedmiotowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak gotowości studenta do wyrażania ocen posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Brakuje mu zrozumienia kluczowych elementów i kontekstu zarządzania zespołem, co wpływa na jakość jego ocen i analiz.
3,0Student jest w stanie wyrazić podstawowe oceny posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny mogą być ogólnikowe i wymagać większej precyzji oraz głębszej analizy.
3,5Student jest w stanie wyrazić satysfakcjonujące oceny posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny są trafne, ale mogą wymagać nieco większej precyzji i wnikliwości.
4,0Student jest w stanie wyrazić trafne oceny posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny są precyzyjne i wykazują dobre zrozumienie zarządzania zespołem oraz umiejętność krytycznej analizy.
4,5Student jest w stanie wyrazić trafne i zaawansowane oceny posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny są precyzyjne, wszechstronne i wykazują wysoką wnikliwość oraz umiejętność identyfikacji subtelnych niuansów.
5,0Student jest w pełni gotowy do wyrażania zaawansowanych ocen posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny są trafne, krytyczne, wnikliwe i wykazują dogłębną wiedzę oraz doskonałe umiejętności analizy.