Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Marketing i sprzedaż
Sylabus przedmiotu Informatyczne systemy kadrowo-płacowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Informatyczne systemy kadrowo-płacowe | ||
Specjalność | HR, kadry i płace | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy zarządzania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania oraz procedurami obsługi wybranych kadrowo-płacowych systemów informatycznych |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności obsługi wybranych programów kadrowo-płacowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Tworzenie firmy testowej w wybranych systemach kadrowo-płacowych | 5 |
T-L-2 | Dokumentowanie w zakresie zatrudniania i wynagradzania pracowników przy wykorzystaniu systemów informatycznych, jak: Symfonia Kadry i płace, Insert Gratyfikant, eNova 365, Optima Kadry i Płace, Systim itp. oraz programu Płatnik | 14 |
T-L-3 | Rozliczanie w zakresie zatrudniania i wynagradzania pracowników przy wykorzystaniu systemów informatycznych, jak: Symfonia Kadry i płace, Insert Gratyfikant, eNova 365, Optima Kadry i Płace, Systim itp. oraz programu Płatnik | 22 |
T-L-4 | Sprawozdawczość w zakresie zatrudniania i wynagradzania pracowników przy wykorzystaniu systemów informatycznych, jak: Symfonia Kadry i płace, Insert Gratyfikant, eNova 365, Optima Kadry i Płace, Systim itp. oraz programu Płatnik | 14 |
55 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 55 |
A-L-2 | konsultacje | 2 |
A-L-3 | przygotowanie do zajęć | 43 |
100 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wyjaśnienie |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonania wskazanego zadania praktycznego w wybranym systemie kadrowo-płacowym, weryfikująca wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie ćwiczeń labolatoryjnych dotyczących zagadnień poruszanych w ramach zajęć |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M02/4.4_W01 Student zna i rozumie zasady funkcjonowania oraz procedury obsługi wybranych kadrowo-płacowych systemów informatycznych | Z_1P_W02 | — | C-1 | T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M02/4.4_U01 Student potrafi sporządzać dokumentację kadrowo-płacową, w tym szczególnie na cele sprawozdawczości oraz obsługiwać wybrane programy kadrowo-płacowe | Z_1P_U02, Z_1P_U04, Z_1P_U07 | — | C-2 | T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-3 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M02/4.4_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu obsługi informatycznych systemów kadrowo-płacowych, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych | Z_1P_K01, Z_1P_K02, Z_1P_K04, Z_1P_K05 | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-2 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M02/4.4_W01 Student zna i rozumie zasady funkcjonowania oraz procedury obsługi wybranych kadrowo-płacowych systemów informatycznych | 2,0 | Student nie zna i nie rozumie zasad funkcjonowania oraz procedur obsługi wybranych kadrowo-płacowych systemów informatycznych |
3,0 | Student zna i rozumie zasady funkcjonowania oraz procedury obsługi wybranych kadrowo-płacowych systemów informatycznych w co najmniej 55% | |
3,5 | Student zna i rozumie zasady funkcjonowania oraz procedury obsługi wybranych kadrowo-płacowych systemów informatycznych w co najmniej 65% | |
4,0 | Student zna i rozumie zasady funkcjonowania oraz procedury obsługi wybranych kadrowo-płacowych systemów informatycznych w co najmniej 75% | |
4,5 | Student zna i rozumie zasady funkcjonowania oraz procedury obsługi wybranych kadrowo-płacowych systemów informatycznych w co najmniej 85% | |
5,0 | Student zna i rozumie zasady funkcjonowania oraz procedury obsługi wybranych kadrowo-płacowych systemów informatycznych w co najmniej 95% |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M02/4.4_U01 Student potrafi sporządzać dokumentację kadrowo-płacową, w tym szczególnie na cele sprawozdawczości oraz obsługiwać wybrane programy kadrowo-płacowe | 2,0 | Student nie potrafi obsługiwać wybranych programów kadrowo-płacowych |
3,0 | Student potrafi obsługiwać wybrane programy kadrowo-płacowe w co najmniej 55% | |
3,5 | Student potrafi obsługiwać wybrane programy kadrowo-płacowe w co najmniej 65% | |
4,0 | Student potrafi obsługiwać wybrane programy kadrowo-płacowe w co najmniej 75% | |
4,5 | Student potrafi obsługiwać wybrane programy kadrowo-płacowe w co najmniej 85% | |
5,0 | Student potrafi obsługiwać wybrane programy kadrowo-płacowe w co najmniej 95% |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M02/4.4_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu obsługi informatycznych systemów kadrowo-płacowych, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych | 2,0 | Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu obsługi informatycznych systemów kadrowo-płacowych, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych |
3,0 | Student czasami jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu obsługi informatycznych systemów kadrowo-płacowych, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych | |
3,5 | Student często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu obsługi informatycznych systemów kadrowo-płacowych, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych | |
4,0 | Student bardzo często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu obsługi informatycznych systemów kadrowo-płacowych, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych | |
4,5 | Student zazwyczaj przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu obsługi informatycznych systemów kadrowo-płacowych, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych | |
5,0 | Student zawsze jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu obsługi informatycznych systemów kadrowo-płacowych, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych |
Literatura podstawowa
- Lipka A., Controlling personalny w kierunku zrównoważonego gospodarowania kapitałem ludzkim, PWE, Warszawa, 2021
- Biernacki M. (red.), System kadrowo-płacowy. Uwarunkowania podatkowe, księgowe i prawne, CeDeWu, Warszawa, 2021
- Pigulski M., Listy Płac 2023, Serwis Kadrowego, Warszawa, 2023, (E-book, pdf)
Literatura dodatkowa
- Instrukcje wybranych systemów informatycznych kadrowo-płacowych, np. Symfonia Kadry i płace, Insert Gratyfikant, eNova 365, Optima Kadry i Płace oraz Płatnik
- Ustawa z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości, Dz.U.2023, poz. 120, 2023
- Ustawa z dnia z dnia 26 czerwca 1974 r Kodeks pracy, Dz. U. z 2022 r. poz. 1510 z późn. zm., 2023
- Ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych, Dz. U. z 2022 r. poz. 1009 z późn. zm., 2023