Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Marketing i sprzedaż

Sylabus przedmiotu Podstawy psychologii zarządzania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Podstawy psychologii zarządzania
Specjalność HR, kadry i płace
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Sylwia Gołąb <sylwia.golab@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK5 15 2,00,50zaliczenie
warsztatyWR5 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza dotycząca funkcjonowania człowieka w organizacji.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z psychologiczną perspektywą zarządzania zasobami ludzkimi.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Osobowość i temperament w kontekście funkcjonowania człowieka w organizacji.4
T-K-2Postawy społeczne i zachowanie jednostek w organizacji, dopasowanie: człowiek - praca, człowiek - środowisko pracy, człowiek-organizacja.2
T-K-3Procesy grupowe w organizacji. Dynamika i funkcjonowanie grup w organizacji.2
T-K-4Inteligencja emocjonalna menedżerów.3
T-K-5Kompetencje społeczne menedźerów i ich zanaczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi.2
T-K-6Rola menedżera w zarządzaniu konfliktem w organizacji.1
T-K-7Zaliczenie konwersatoriów - praca zaliczeniowa.1
15
warsztaty
T-WR-1Stres organizacyjny. Diagnoza oraz wspieranie pracowników zagrożonych stresem organizacyjnym.5
T-WR-2Psychologiczne i prawne wyznaczniki mobbingu, konsekwencje dla pracowników i organizacji.5
T-WR-3Zjawisko wypalenia zawodowego, objawy, leczenie.5
T-WR-4Pracoholizm - etiologia oraz konsekwencje. Narzędzia do diagnozy pracoholizmu.5
T-WR-5Well-being w organizacji, skuteczne wdrażanie projektów well-beingowych do organizacji.5
T-WR-6Badania psychologiczne w miejscu pracy, projektowanie testów i zadań kontrolnych, ocena poziomu wykonania pracy.5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2konsultacje2
A-K-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu12
A-K-4przygotowanie do konwersatorium - czytanie literatury20
49
warsztaty
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach30
A-WR-2przygotowanie do zajęć - czytanie literatury, zapoznanie się z opisem przypadku, przygotowanie do wykonania mini projektów19
49

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny.
M-2Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna.
M-3Metody praktyczne - mini projekty realizowane na warsztatach.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa - konwersatoria.
S-3Ocena formująca: Ocena mini projektów realizowanych podczas warsztatów.
S-4Ocena podsumowująca: Suma punktów z mini projektów realizowanych na warsztatach.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/5.1_W01
Student zna i rozumie znaczenie osobowości i temperamentu w kontekście funkcjonowania człowieka w organizacji, zna i rozumie postawy społeczne i zachowania jednostek w organizacji oraz procesy grupowe w organizacji.
Z_1P_W01, Z_1P_W02C-1T-K-2, T-K-3, T-K-1, T-K-7M-1, M-2S-1, S-2
Z_1P_M02/5.1_W02
Student zna i rozumie znaczenie roli menedżera w funkcjonowaniu organizacji, również w zarządzaniu konfliktem.
Z_1P_W02C-1T-K-4, T-K-5, T-K-7, T-K-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/5.1_U01
Student potrafi ocenić ryzyko wystąpienia zagrożeń o podłożu psychologicznym w organizacji oraz w wybranych przypadkach zaproponować działania profilaktyczne.
Z_1P_U01, Z_1P_U03, Z_1P_U07C-1T-WR-3, T-WR-1, T-WR-2, T-WR-4M-2, M-3S-3, S-1
Z_1P_M02/5.1_U02
Student potrafi dobierać metody i narzędzia badań psychologicznych w miejscu pracy.
Z_1P_U03, Z_1P_U07C-1T-WR-6M-2, M-3S-1, S-3
Z_1P_M02/5.1_U03
Student potrafi zaprojektować program well-beingowy w wybranej organizacji.
Z_1P_U01, Z_1P_U07C-1T-WR-5M-2, M-3S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/5.1_K01
Student jest gotów rozwiązywać problemy w organizacji o podłożu psychologicznym.
Z_1P_K02C-1T-WR-3, T-WR-4, T-WR-2, T-WR-1, T-WR-5M-3, M-2S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/5.1_W01
Student zna i rozumie znaczenie osobowości i temperamentu w kontekście funkcjonowania człowieka w organizacji, zna i rozumie postawy społeczne i zachowania jednostek w organizacji oraz procesy grupowe w organizacji.
2,0
3,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia psychologiczne znajdujące zastosowanie w obszarze zarządzania. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1P_M02/5.1_W02
Student zna i rozumie znaczenie roli menedżera w funkcjonowaniu organizacji, również w zarządzaniu konfliktem.
2,0
3,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia psychologiczne znajdujące zastosowanie w obszarze zarządzania. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/5.1_U01
Student potrafi ocenić ryzyko wystąpienia zagrożeń o podłożu psychologicznym w organizacji oraz w wybranych przypadkach zaproponować działania profilaktyczne.
2,0
3,0Student potrafi dostatecznie wykorzystać wiedzę teoretyczną do objaśniania procesów i zjawisk psychologicznych w obszarze zarządzania. Wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, rozwiązuje je po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1P_M02/5.1_U02
Student potrafi dobierać metody i narzędzia badań psychologicznych w miejscu pracy.
2,0
3,0Student potrafi dostatecznie wykorzystać wiedzę teoretyczną do objaśniania procesów i zjawisk psychologicznych w obszarze zarządzania. Wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, rozwiązuje je po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1P_M02/5.1_U03
Student potrafi zaprojektować program well-beingowy w wybranej organizacji.
2,0
3,0Student potrafi dostatecznie wykorzystać wiedzę teoretyczną do objaśniania procesów i zjawisk psychologicznych w obszarze zarządzania. Wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, rozwiązuje je po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/5.1_K01
Student jest gotów rozwiązywać problemy w organizacji o podłożu psychologicznym.
2,0
3,0Student prezentuje dostateczny poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się niewielką kreatywnością w działaniu i w nawiązywaniu kontaktów, ma problemy z komunikacją, mało aktywnie jest zaangażowany i uczestniczy w zajęciach, analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne po ukierunkowaniu przez prowadzącego, w niepełny sposób potrafi argumentować swoje przekonania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. N. Chmiel, F. Fraccaroli, M. Sverke, Work and Organizational Psychology, Wiley Blackwell, 2017
  2. Z. Ratajczak, Psychologia pracy i organizacji, PWN, Warszawa, 2002
  3. K. Kowalewski, J.M. Moczydłowska, Patologie i dysfunkcje w organizacji, Difin, Warszawa, 2020
  4. R.D. Duffy, D.L. Blustein, M.A. Diemer, K.L. Autin, The Psychology of Working Theory, Journal of Counseling Psychology, 2016, Vol 63(2), 127-148
  5. A. M. Zawadzka (red.), Psychologia zarządzania w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2022

Literatura dodatkowa

  1. I. Heszen, Psychologia stresu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013
  2. J. Strelau, Psychologia temepramentu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2012

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Osobowość i temperament w kontekście funkcjonowania człowieka w organizacji.4
T-K-2Postawy społeczne i zachowanie jednostek w organizacji, dopasowanie: człowiek - praca, człowiek - środowisko pracy, człowiek-organizacja.2
T-K-3Procesy grupowe w organizacji. Dynamika i funkcjonowanie grup w organizacji.2
T-K-4Inteligencja emocjonalna menedżerów.3
T-K-5Kompetencje społeczne menedźerów i ich zanaczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi.2
T-K-6Rola menedżera w zarządzaniu konfliktem w organizacji.1
T-K-7Zaliczenie konwersatoriów - praca zaliczeniowa.1
15

Treści programowe - warsztaty

KODTreść programowaGodziny
T-WR-1Stres organizacyjny. Diagnoza oraz wspieranie pracowników zagrożonych stresem organizacyjnym.5
T-WR-2Psychologiczne i prawne wyznaczniki mobbingu, konsekwencje dla pracowników i organizacji.5
T-WR-3Zjawisko wypalenia zawodowego, objawy, leczenie.5
T-WR-4Pracoholizm - etiologia oraz konsekwencje. Narzędzia do diagnozy pracoholizmu.5
T-WR-5Well-being w organizacji, skuteczne wdrażanie projektów well-beingowych do organizacji.5
T-WR-6Badania psychologiczne w miejscu pracy, projektowanie testów i zadań kontrolnych, ocena poziomu wykonania pracy.5
30

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2konsultacje2
A-K-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu12
A-K-4przygotowanie do konwersatorium - czytanie literatury20
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - warsztaty

KODForma aktywnościGodziny
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach30
A-WR-2przygotowanie do zajęć - czytanie literatury, zapoznanie się z opisem przypadku, przygotowanie do wykonania mini projektów19
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/5.1_W01Student zna i rozumie znaczenie osobowości i temperamentu w kontekście funkcjonowania człowieka w organizacji, zna i rozumie postawy społeczne i zachowania jednostek w organizacji oraz procesy grupowe w organizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z psychologiczną perspektywą zarządzania zasobami ludzkimi.
Treści programoweT-K-2Postawy społeczne i zachowanie jednostek w organizacji, dopasowanie: człowiek - praca, człowiek - środowisko pracy, człowiek-organizacja.
T-K-3Procesy grupowe w organizacji. Dynamika i funkcjonowanie grup w organizacji.
T-K-1Osobowość i temperament w kontekście funkcjonowania człowieka w organizacji.
T-K-7Zaliczenie konwersatoriów - praca zaliczeniowa.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny.
M-2Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa - konwersatoria.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia psychologiczne znajdujące zastosowanie w obszarze zarządzania. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/5.1_W02Student zna i rozumie znaczenie roli menedżera w funkcjonowaniu organizacji, również w zarządzaniu konfliktem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z psychologiczną perspektywą zarządzania zasobami ludzkimi.
Treści programoweT-K-4Inteligencja emocjonalna menedżerów.
T-K-5Kompetencje społeczne menedźerów i ich zanaczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi.
T-K-7Zaliczenie konwersatoriów - praca zaliczeniowa.
T-K-6Rola menedżera w zarządzaniu konfliktem w organizacji.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny.
M-2Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa - konwersatoria.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i rozumie podstawowe pojęcia psychologiczne znajdujące zastosowanie w obszarze zarządzania. Postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/5.1_U01Student potrafi ocenić ryzyko wystąpienia zagrożeń o podłożu psychologicznym w organizacji oraz w wybranych przypadkach zaproponować działania profilaktyczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_U07Absolwent potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z psychologiczną perspektywą zarządzania zasobami ludzkimi.
Treści programoweT-WR-3Zjawisko wypalenia zawodowego, objawy, leczenie.
T-WR-1Stres organizacyjny. Diagnoza oraz wspieranie pracowników zagrożonych stresem organizacyjnym.
T-WR-2Psychologiczne i prawne wyznaczniki mobbingu, konsekwencje dla pracowników i organizacji.
T-WR-4Pracoholizm - etiologia oraz konsekwencje. Narzędzia do diagnozy pracoholizmu.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna.
M-3Metody praktyczne - mini projekty realizowane na warsztatach.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena mini projektów realizowanych podczas warsztatów.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dostatecznie wykorzystać wiedzę teoretyczną do objaśniania procesów i zjawisk psychologicznych w obszarze zarządzania. Wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, rozwiązuje je po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/5.1_U02Student potrafi dobierać metody i narzędzia badań psychologicznych w miejscu pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_U07Absolwent potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z psychologiczną perspektywą zarządzania zasobami ludzkimi.
Treści programoweT-WR-6Badania psychologiczne w miejscu pracy, projektowanie testów i zadań kontrolnych, ocena poziomu wykonania pracy.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna.
M-3Metody praktyczne - mini projekty realizowane na warsztatach.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć.
S-3Ocena formująca: Ocena mini projektów realizowanych podczas warsztatów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dostatecznie wykorzystać wiedzę teoretyczną do objaśniania procesów i zjawisk psychologicznych w obszarze zarządzania. Wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, rozwiązuje je po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/5.1_U03Student potrafi zaprojektować program well-beingowy w wybranej organizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Z_1P_U07Absolwent potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z psychologiczną perspektywą zarządzania zasobami ludzkimi.
Treści programoweT-WR-5Well-being w organizacji, skuteczne wdrażanie projektów well-beingowych do organizacji.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna.
M-3Metody praktyczne - mini projekty realizowane na warsztatach.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena mini projektów realizowanych podczas warsztatów.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dostatecznie wykorzystać wiedzę teoretyczną do objaśniania procesów i zjawisk psychologicznych w obszarze zarządzania. Wykazuje problemy w analizie i interpretacji postawionych zagadnień tematycznych, rozwiązuje je po ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/5.1_K01Student jest gotów rozwiązywać problemy w organizacji o podłożu psychologicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K02Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z psychologiczną perspektywą zarządzania zasobami ludzkimi.
Treści programoweT-WR-3Zjawisko wypalenia zawodowego, objawy, leczenie.
T-WR-4Pracoholizm - etiologia oraz konsekwencje. Narzędzia do diagnozy pracoholizmu.
T-WR-2Psychologiczne i prawne wyznaczniki mobbingu, konsekwencje dla pracowników i organizacji.
T-WR-1Stres organizacyjny. Diagnoza oraz wspieranie pracowników zagrożonych stresem organizacyjnym.
T-WR-5Well-being w organizacji, skuteczne wdrażanie projektów well-beingowych do organizacji.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - mini projekty realizowane na warsztatach.
M-2Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena mini projektów realizowanych podczas warsztatów.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student prezentuje dostateczny poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się niewielką kreatywnością w działaniu i w nawiązywaniu kontaktów, ma problemy z komunikacją, mało aktywnie jest zaangażowany i uczestniczy w zajęciach, analizuje i interpretuje zagadnienia tematyczne po ukierunkowaniu przez prowadzącego, w niepełny sposób potrafi argumentować swoje przekonania.
3,5
4,0
4,5
5,0