Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Marketing i sprzedaż

Sylabus przedmiotu Analityka HR:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Analityka HR
Specjalność HR, kadry i płace
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,50,50zaliczenie
laboratoriaL5 30 2,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi pomiaru efektynwości działań HR, a także oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu pomiaru efektynwości działań HR, a także oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Koncepcja kapitału intelektualnego2
T-A-2Kapitał ludzki w organizacji2
T-A-3Controlling HR a controlling przedsiębiorstwa2
T-A-4Strategiczna karta wyników jako narzędzie pomiaru dokonań w obszarze społecznego wymiaru odpowiedzialności przedsiębiorstwa wobec pracowników2
T-A-5Wskaźniki pomiaru efektywności w HR3
T-A-6Raportowanie dokonań przedsiębiorstwa w obszarze HR3
T-A-7Zaliczenie1
15
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do koncepcji kapitału intelektualnego2
T-L-2Pomiar kapitału intelektualnego z zastosowaniem metod finansowych4
T-L-3Pomiar kapitału intelektualnego z zastosowaniem metod niefinansowych4
T-L-4Wskaźniki pomiaru efektywności procesu szkolenia i rozwoju pracowników2
T-L-5Wskaźniki pomiaru rotacji i absencji pracowników2
T-L-6Wskaźniki pomiaru efektywności systemów wynagrodzeń i świadczeń2
T-L-7Wskaźniki związane z opisami struktury zatrudnienia2
T-L-8Indeks różnorodności2
T-L-9Analiza i ocena zakresu raportowania w obszarze HR8
T-L-10Przedstawienie wniosków z analizy przypadków dotyczących oceny zakresu raportowania w obszarze HR2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2konsultacje2
A-A-3przygotowanie do zajęć10
A-A-4przygotowanie do zaliczenia10
37
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do zajęć i prezentacji32
62

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych, wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków, dydskusja dydaktyczna
M-3Ćwiczenia przedmiotowe z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena za wykonane zadania indywidualne/grupowe
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń przedmiotowych
S-4Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń praktycznych obejmujących przedstawienie wniosków z analizy przypadków na temat raportowania w obszarze HR

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/5.2_W01
Student zna i rozumie zasady wyceny kapitału intelektualnego i ludzkiego różnymi metodami, a także pomiaru efektywności działań HR, jak również analizy, oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR
Z_1P_W01, Z_1P_W03, Z_1P_W02C-1T-A-2, T-A-5, T-L-8, T-A-4, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-5, T-L-1, T-A-3, T-L-2, T-A-1, T-L-3, T-L-9, T-A-6M-3, M-1, M-2S-4, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/5.2_U01
Student potrafi wyceniać kapitał intelektualny i ludzki, analizować i wnioskować na podstawie wskaźników związanych z kapitałem intelektualnym i procesami HR a także porównywać i oceniać zakres ujawnień informacji w obszarze HR w raportach niefinansowych
Z_1P_U08, Z_1P_U07, Z_1P_U03, Z_1P_U02, Z_1P_U05C-2T-A-3, T-A-2, T-A-5, T-L-4, T-A-1, T-L-6, T-L-7, T-L-5, T-A-6, T-L-9, T-L-1, T-A-4, T-L-3, T-L-2, T-L-8M-2, M-3, M-1S-1, S-4, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/5.2_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu analityki HR, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
Z_1P_K01, Z_1P_K02, Z_1P_K04, Z_1P_K05C-1, C-2T-L-4, T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-L-8, T-L-6, T-L-3, T-L-2, T-L-7, T-L-9, T-L-1, T-L-5, T-A-2, T-A-6, T-A-3M-2, M-3, M-1S-4, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/5.2_W01
Student zna i rozumie zasady wyceny kapitału intelektualnego i ludzkiego różnymi metodami, a także pomiaru efektywności działań HR, jak również analizy, oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad wyceny kapitału intelektualnego i ludzkiego różnymi metodami, a także pomiaru efektywności działań HR, jak również analizy, oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR
3,0Student zna i rozumie zasady wyceny kapitału intelektualnego i ludzkiego różnymi metodami, a także pomiaru efektywności działań HR, jak również analizy, oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR w co najmniej 55%
3,5Student zna i rozumie zasady wyceny kapitału intelektualnego i ludzkiego różnymi metodami, a także pomiaru efektywności działań HR, jak również analizy, oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR w co najmniej 65%
4,0Student zna i rozumie zasady wyceny kapitału intelektualnego i ludzkiego różnymi metodami, a także pomiaru efektywności działań HR, jak również analizy, oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR w co najmniej 75%
4,5Student zna i rozumie zasady wyceny kapitału intelektualnego i ludzkiego różnymi metodami, a także pomiaru efektywności działań HR, jak również analizy, oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR w co najmniej 85%
5,0Student zna i rozumie zasady wyceny kapitału intelektualnego i ludzkiego różnymi metodami, a także pomiaru efektywności działań HR, jak również analizy, oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR w co najmniej 95%

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/5.2_U01
Student potrafi wyceniać kapitał intelektualny i ludzki, analizować i wnioskować na podstawie wskaźników związanych z kapitałem intelektualnym i procesami HR a także porównywać i oceniać zakres ujawnień informacji w obszarze HR w raportach niefinansowych
2,0Student nie potrafi wyceniać kapitał intelektualny i ludzki, analizować i wnioskować na podstawie wskaźników związanych z kapitałem intelektualnym i procesami HR a także porównywać i oceniać zakres ujawnień informacji w obszarze HR w raportach niefinansowych
3,0Student potrafi wyceniać kapitał intelektualny i ludzki, analizować i wnioskować na podstawie wskaźników związanych z kapitałem intelektualnym i procesami HR a także porównywać i oceniać zakres ujawnień informacji w obszarze HR w raportach niefinansowych w conajmniej 55%
3,5Student potrafi wyceniać kapitał intelektualny i ludzki, analizować i wnioskować na podstawie wskaźników związanych z kapitałem intelektualnym i procesami HR a także porównywać i oceniać zakres ujawnień informacji w obszarze HR w raportach niefinansowych w conajmniej 65%
4,0Student potrafi wyceniać kapitał intelektualny i ludzki, analizować i wnioskować na podstawie wskaźników związanych z kapitałem intelektualnym i procesami HR a także porównywać i oceniać zakres ujawnień informacji w obszarze HR w raportach niefinansowych w conajmniej 75%
4,5Student potrafi wyceniać kapitał intelektualny i ludzki, analizować i wnioskować na podstawie wskaźników związanych z kapitałem intelektualnym i procesami HR a także porównywać i oceniać zakres ujawnień informacji w obszarze HR w raportach niefinansowych w conajmniej 85%
5,0Student potrafi wyceniać kapitał intelektualny i ludzki, analizować i wnioskować na podstawie wskaźników związanych z kapitałem intelektualnym i procesami HR a także porównywać i oceniać zakres ujawnień informacji w obszarze HR w raportach niefinansowych w conajmniej 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/5.2_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu analityki HR, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
2,0Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu analityki HR, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,0Student czasami jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu analityki HR, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,5Student często posiada gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu analityki HR, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,0Student bardzo często posiada gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu analityki HR, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,5Student zazwczaj posiada gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu analityki HR, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
5,0Student jest zawsze gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu analityki HR, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych

Literatura podstawowa

  1. Gross-Gołacka E., Jefmański B,, Spałek P., Kapitał intelektualny przedsiębiorstw w Polsce. Wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne, PWE, Warszawa, 2020
  2. Morawiec-Bartosik A., Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu, Onepress, Gliwice, 2022
  3. Pszczółkowski P., Michalczyk R., Analityka i wskaźniki efektywności procesów HR, Wolters Kluwer, Warszawa, 2020
  4. Gross-Gołacka E., Zarządzanie różnorodnością. W kierunku zróżnicowanych zasobów ludzkich w organizacji, Difin, Warszawa, 2018
  5. Śnieżek E., Krasodomska J.,Szadziewska A., Informacje niefinansowe w sprawozdawczości biznesowej przedsiębiorstw, Nieoczywiste, Warszawa, 2018
  6. Jaworska E., Nadolna B., Balanced scorecard for selected confectionery companies listed on the Warsaw Stock exchange in Poland., Research for rural development, vol. 2, s. 103-110, 2019
  7. Jaworska E., Pomiar dokonań w obszarze społecznego aspektu odpowiedzialności przedsiębiorstwa wobec pracowników, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Nr 398, s. 179-188., 2015

Literatura dodatkowa

  1. GRI Standards., 2016
  2. ISO 30415:2021 Human resource management — Diversity and inclusion
  3. Dyrektywa CSRD, Dyrektywa UE 2022/2464 z dnia 14 grudnia 2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 537/2014, dyrektywy 2004/109/WE, dyrektywy 2006/43/WE oraz dyrektywy 2013/34/UE w odniesieniu do sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju, 2022

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Koncepcja kapitału intelektualnego2
T-A-2Kapitał ludzki w organizacji2
T-A-3Controlling HR a controlling przedsiębiorstwa2
T-A-4Strategiczna karta wyników jako narzędzie pomiaru dokonań w obszarze społecznego wymiaru odpowiedzialności przedsiębiorstwa wobec pracowników2
T-A-5Wskaźniki pomiaru efektywności w HR3
T-A-6Raportowanie dokonań przedsiębiorstwa w obszarze HR3
T-A-7Zaliczenie1
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do koncepcji kapitału intelektualnego2
T-L-2Pomiar kapitału intelektualnego z zastosowaniem metod finansowych4
T-L-3Pomiar kapitału intelektualnego z zastosowaniem metod niefinansowych4
T-L-4Wskaźniki pomiaru efektywności procesu szkolenia i rozwoju pracowników2
T-L-5Wskaźniki pomiaru rotacji i absencji pracowników2
T-L-6Wskaźniki pomiaru efektywności systemów wynagrodzeń i świadczeń2
T-L-7Wskaźniki związane z opisami struktury zatrudnienia2
T-L-8Indeks różnorodności2
T-L-9Analiza i ocena zakresu raportowania w obszarze HR8
T-L-10Przedstawienie wniosków z analizy przypadków dotyczących oceny zakresu raportowania w obszarze HR2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2konsultacje2
A-A-3przygotowanie do zajęć10
A-A-4przygotowanie do zaliczenia10
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do zajęć i prezentacji32
62
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/5.2_W01Student zna i rozumie zasady wyceny kapitału intelektualnego i ludzkiego różnymi metodami, a także pomiaru efektywności działań HR, jak również analizy, oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W03Absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, szczególnie w zakresie społecznych, ekonomicznych, prawnych i etycznych uwarunkowań działalności organizacji
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi pomiaru efektynwości działań HR, a także oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR
Treści programoweT-A-2Kapitał ludzki w organizacji
T-A-5Wskaźniki pomiaru efektywności w HR
T-L-8Indeks różnorodności
T-A-4Strategiczna karta wyników jako narzędzie pomiaru dokonań w obszarze społecznego wymiaru odpowiedzialności przedsiębiorstwa wobec pracowników
T-L-6Wskaźniki pomiaru efektywności systemów wynagrodzeń i świadczeń
T-L-7Wskaźniki związane z opisami struktury zatrudnienia
T-L-4Wskaźniki pomiaru efektywności procesu szkolenia i rozwoju pracowników
T-L-5Wskaźniki pomiaru rotacji i absencji pracowników
T-L-1Wprowadzenie do koncepcji kapitału intelektualnego
T-A-3Controlling HR a controlling przedsiębiorstwa
T-L-2Pomiar kapitału intelektualnego z zastosowaniem metod finansowych
T-A-1Koncepcja kapitału intelektualnego
T-L-3Pomiar kapitału intelektualnego z zastosowaniem metod niefinansowych
T-L-9Analiza i ocena zakresu raportowania w obszarze HR
T-A-6Raportowanie dokonań przedsiębiorstwa w obszarze HR
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe z użyciem komputera
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych, wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków, dydskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń praktycznych obejmujących przedstawienie wniosków z analizy przypadków na temat raportowania w obszarze HR
S-1Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń przedmiotowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad wyceny kapitału intelektualnego i ludzkiego różnymi metodami, a także pomiaru efektywności działań HR, jak również analizy, oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR
3,0Student zna i rozumie zasady wyceny kapitału intelektualnego i ludzkiego różnymi metodami, a także pomiaru efektywności działań HR, jak również analizy, oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR w co najmniej 55%
3,5Student zna i rozumie zasady wyceny kapitału intelektualnego i ludzkiego różnymi metodami, a także pomiaru efektywności działań HR, jak również analizy, oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR w co najmniej 65%
4,0Student zna i rozumie zasady wyceny kapitału intelektualnego i ludzkiego różnymi metodami, a także pomiaru efektywności działań HR, jak również analizy, oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR w co najmniej 75%
4,5Student zna i rozumie zasady wyceny kapitału intelektualnego i ludzkiego różnymi metodami, a także pomiaru efektywności działań HR, jak również analizy, oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR w co najmniej 85%
5,0Student zna i rozumie zasady wyceny kapitału intelektualnego i ludzkiego różnymi metodami, a także pomiaru efektywności działań HR, jak również analizy, oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/5.2_U01Student potrafi wyceniać kapitał intelektualny i ludzki, analizować i wnioskować na podstawie wskaźników związanych z kapitałem intelektualnym i procesami HR a także porównywać i oceniać zakres ujawnień informacji w obszarze HR w raportach niefinansowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U08Absolwent umie współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych, także o charakterze interdyscyplinarnym
Z_1P_U07Absolwent potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U05Absolwent potrafi w debacie przedstawić własne i oceniać stanowiska innych ludzi, a także dyskutować o nich wykorzystując krytyczne myślenie
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu pomiaru efektynwości działań HR, a także oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR
Treści programoweT-A-3Controlling HR a controlling przedsiębiorstwa
T-A-2Kapitał ludzki w organizacji
T-A-5Wskaźniki pomiaru efektywności w HR
T-L-4Wskaźniki pomiaru efektywności procesu szkolenia i rozwoju pracowników
T-A-1Koncepcja kapitału intelektualnego
T-L-6Wskaźniki pomiaru efektywności systemów wynagrodzeń i świadczeń
T-L-7Wskaźniki związane z opisami struktury zatrudnienia
T-L-5Wskaźniki pomiaru rotacji i absencji pracowników
T-A-6Raportowanie dokonań przedsiębiorstwa w obszarze HR
T-L-9Analiza i ocena zakresu raportowania w obszarze HR
T-L-1Wprowadzenie do koncepcji kapitału intelektualnego
T-A-4Strategiczna karta wyników jako narzędzie pomiaru dokonań w obszarze społecznego wymiaru odpowiedzialności przedsiębiorstwa wobec pracowników
T-L-3Pomiar kapitału intelektualnego z zastosowaniem metod niefinansowych
T-L-2Pomiar kapitału intelektualnego z zastosowaniem metod finansowych
T-L-8Indeks różnorodności
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków, dydskusja dydaktyczna
M-3Ćwiczenia przedmiotowe z użyciem komputera
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń praktycznych obejmujących przedstawienie wniosków z analizy przypadków na temat raportowania w obszarze HR
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń przedmiotowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wyceniać kapitał intelektualny i ludzki, analizować i wnioskować na podstawie wskaźników związanych z kapitałem intelektualnym i procesami HR a także porównywać i oceniać zakres ujawnień informacji w obszarze HR w raportach niefinansowych
3,0Student potrafi wyceniać kapitał intelektualny i ludzki, analizować i wnioskować na podstawie wskaźników związanych z kapitałem intelektualnym i procesami HR a także porównywać i oceniać zakres ujawnień informacji w obszarze HR w raportach niefinansowych w conajmniej 55%
3,5Student potrafi wyceniać kapitał intelektualny i ludzki, analizować i wnioskować na podstawie wskaźników związanych z kapitałem intelektualnym i procesami HR a także porównywać i oceniać zakres ujawnień informacji w obszarze HR w raportach niefinansowych w conajmniej 65%
4,0Student potrafi wyceniać kapitał intelektualny i ludzki, analizować i wnioskować na podstawie wskaźników związanych z kapitałem intelektualnym i procesami HR a także porównywać i oceniać zakres ujawnień informacji w obszarze HR w raportach niefinansowych w conajmniej 75%
4,5Student potrafi wyceniać kapitał intelektualny i ludzki, analizować i wnioskować na podstawie wskaźników związanych z kapitałem intelektualnym i procesami HR a także porównywać i oceniać zakres ujawnień informacji w obszarze HR w raportach niefinansowych w conajmniej 85%
5,0Student potrafi wyceniać kapitał intelektualny i ludzki, analizować i wnioskować na podstawie wskaźników związanych z kapitałem intelektualnym i procesami HR a także porównywać i oceniać zakres ujawnień informacji w obszarze HR w raportach niefinansowych w conajmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/5.2_K01Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu analityki HR, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Z_1P_K02Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Z_1P_K04Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Z_1P_K05Absolwent jest gotów dbać o prestiż zawodu poprzez przestrzeganie etyki zawodowej oraz poszanowanie dorobku i tradycji zawodowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi pomiaru efektynwości działań HR, a także oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu pomiaru efektynwości działań HR, a także oceny i interpretacji wskaźników oraz raportowania w obszarze HR
Treści programoweT-L-4Wskaźniki pomiaru efektywności procesu szkolenia i rozwoju pracowników
T-A-4Strategiczna karta wyników jako narzędzie pomiaru dokonań w obszarze społecznego wymiaru odpowiedzialności przedsiębiorstwa wobec pracowników
T-A-5Wskaźniki pomiaru efektywności w HR
T-A-1Koncepcja kapitału intelektualnego
T-L-8Indeks różnorodności
T-L-6Wskaźniki pomiaru efektywności systemów wynagrodzeń i świadczeń
T-L-3Pomiar kapitału intelektualnego z zastosowaniem metod niefinansowych
T-L-2Pomiar kapitału intelektualnego z zastosowaniem metod finansowych
T-L-7Wskaźniki związane z opisami struktury zatrudnienia
T-L-9Analiza i ocena zakresu raportowania w obszarze HR
T-L-1Wprowadzenie do koncepcji kapitału intelektualnego
T-L-5Wskaźniki pomiaru rotacji i absencji pracowników
T-A-2Kapitał ludzki w organizacji
T-A-6Raportowanie dokonań przedsiębiorstwa w obszarze HR
T-A-3Controlling HR a controlling przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków, dydskusja dydaktyczna
M-3Ćwiczenia przedmiotowe z użyciem komputera
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń praktycznych obejmujących przedstawienie wniosków z analizy przypadków na temat raportowania w obszarze HR
S-1Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu analityki HR, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,0Student czasami jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu analityki HR, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,5Student często posiada gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu analityki HR, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,0Student bardzo często posiada gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu analityki HR, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,5Student zazwczaj posiada gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu analityki HR, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
5,0Student jest zawsze gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu analityki HR, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych