Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agrobioinżynieria (S1)
specjalność: Zarządzanie środowiskiem

Sylabus przedmiotu Genetyka ogólna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Agrobioinżynieria
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Genetyka ogólna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin
Nauczyciel odpowiedzialny Miłosz Smolik <Milosz.Smolik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 2,00,35zaliczenie
wykładyW2 30 3,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,00,15zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw botaniki i cytologii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z regułami rządzącymi dziedziczeniem cech, sposobami i metodami interpretacji zjawisk genetycznych, przekazywania informacji genetycznej z pokolenia na pokolenie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawy PCR. Podstawy elektroforezy. Wykorzystanie PCR i elektroforezy do opisywania oraz interpretowania zakresu zmienności w wybranych sekwencjach genomu roślinnego. Zajęcia demonstarcyjne.8
T-A-2Indukowanie mutagenezy w roślinnych kulturach in vitro. Zajęcia demonstracyjne.7
15
laboratoria
T-L-1Zmienność biologiczna. Klasyfikacja zmienności biologicznej. Metody oceny zmienności ciągłej i nieciągłej. Rozwiązywanie zadań problemowych.2
T-L-2Ogólne właściwości mitozy. Przebieg podziałów mitotycznych. Kariotyp. Genetyczne znaczenie mejozy. Porównanie mitozy i mejozy. Przebieg procesu mejotycznego.3
T-L-3Analiza dziedziczenia prostego. Dziedziczenie jednej pary genów. I prawo Mendla. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań3
T-L-4Analiza dziedziczenia prostego. Niezależne dziedziczenie dwóch i więcej par genów. Prawo niezależnej segregacji genów. Krzyżowanie testowe. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań.3
T-L-5Analiza dziedziczenia złożonego. Współdziałanie par alleli w wytwarzaniu się fenotypów. Odchylenia od mendlowskich stosunków rozszczepień. Współdziałanie komplementarne. Określenie zawartości alkaloidów w nasionach łubinu.3
T-L-6Analiza dziedziczenia złożonego. Geny epistatyczne i hipostatyczne. Epistaza i jej rodzaje. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań.2
T-L-7Determinacja płci i dziedziczenie genów sprzężonych z płcią.3
T-L-8Dziedziczenie genów sprzężonych. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań.3
T-L-9Dziedziczenie ilościowe. Model dziedziczenia się cech ilościowych. Odziedziczalność. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań.3
T-L-10Poliploidy. Wizualizacja kariotypów genotypów o różnym stopniu ploidalności. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań.2
T-L-11Dynamika genotypów w populacjach obcopłodnych. Prawo Hardy'ego Weinberga. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań.2
T-L-12Podsumowanie i pisemne zaliczenie zajęć laboratoryjnych1
30
wykłady
T-W-1Prezentacja tematyki wykładów, podręczników i zasad zaliczenia przedmiotu. Znaczenie i miejsce genetyki wśród innych nauk. Główne okresy rozwoju genetyki roślin w Polsce. Zjawisko zmienności i dziedziczności.1
T-W-2Organizacja genomów organizmów pro- i eukariotycznych. Budowa chromosomu bakteryjnego i eukariotycznego. Sekwencje powtarzalne, unikatowe, pseudogeny, definicja genu, sekwencje regulatorowe, histony i ich modyfikacje. Organizacja DNA w jądrze komórkowym. Organizacja mitochondrialnego DNA.4
T-W-3Biosynteza kwasów nukleinowych. Cytologiczne i genetyczne następstwa mitozy i mejozy4
T-W-4Dziedziczenie jednej pary alleli. I prawo Mendla. Niezależna dziedziczenie dwóch i więcej par genów. II prawo Mendla. Rekombinacja, zmienność rekombinacyjna i jej znaczenie.3
T-W-5Fenotypowe efekty współdziałania genów allelicznych i nieallelicznych. Plejotropia.2
T-W-6Determinacja płci i dziedziczenie genów sprzężonych z płcią2
T-W-7Geny sprzężone. Mapowanie genetyczne. Teoria Morgana. Dwu- i trzypunktowa krzyżówka testowa. Zastosowania map genetycznych.2
T-W-8Mutacje. Mutageneza. Edytowanie genomów.4
T-W-9Dziedziczenie pozajądrowe mitochondrialne i chloroplastowe.1
T-W-10Dziedziczenie genów w populacjach panmiktycznych. Prawo Hardy'ego-Weiinberga.2
T-W-11Markery molekularne i ich zastosowanie w badaniach genetycznych.2
T-W-12Ekspresja i regulacja ekspresji genów.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć i zaliczenia8
A-A-3Konsultacje2
25
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć10
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia8
A-L-4Konsultacje2
50
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury26
A-W-3Przygotowanie do egzaminu15
A-W-4Konsultacje2
A-W-5Udział w egzaminie2
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-2Opowiadanie
M-3Ćwiczenia laboratoryjne.
M-4Ćwiczenia demonstarcyjne z użyciem komputera.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Pisemne zaliczenie treści programowych przedstawianych na wykładzie
S-2Ocena formująca: Pisemne zaliczenie treści programowych przedstawianych na zajęciach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Pisemne zaliczenie treści programowych przedstawianych na zajęciach laboratoryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ABI_1A_C05_W01
Student potrafi scharakteryzować podstawowe mechanizmy dziedziczenia cech u roślin, zwierząt i człowieka
ABI_1A_W01, ABI_1A_W02C-1T-W-10, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-9, T-A-2M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ABI_1A_C05_U01
Potrafi wyjaśniać rezultaty krzyżowań i interpretować występowanie zmienności fenotypowej w kolejnych pokoleniach mieszańców
ABI_1A_U03, ABI_1A_U06C-1T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-7M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ABI_1A_C05_K01
Ma świadomość znaczenia ciągłego uzupełniania wiedzy z zakresu genetyki
ABI_1A_K01, ABI_1A_K03C-1T-W-1, T-L-11, T-L-12M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ABI_1A_C05_W01
Student potrafi scharakteryzować podstawowe mechanizmy dziedziczenia cech u roślin, zwierząt i człowieka
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym scharakteryzować podstawowe mechanizmy dziedziczenia cech u roślin zwierząt.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ABI_1A_C05_U01
Potrafi wyjaśniać rezultaty krzyżowań i interpretować występowanie zmienności fenotypowej w kolejnych pokoleniach mieszańców
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi interpretować występowanie zmienności fenotypowej i w kolejnych mieszańcach
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ABI_1A_C05_K01
Ma świadomość znaczenia ciągłego uzupełniania wiedzy z zakresu genetyki
2,0
3,0Student w stopniu dostateczbym ma świadomość znaczenia konieczności ciągłego uzupełniania wiedzy z zakresu genetyki
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Tarkowski Cz., Genetyka, hodowla roślin i nasiennictwo, PWN, Warszawa, 1984
  2. Gajewski W., Genetyka ogólna i molekularna, PWN, Warszawa, 1987
  3. Rzepka-Plevneš D., Łapiński M., Przewodnik do ćwiczeń z genetyki, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Szczecinie, Szczecin, 1994
  4. Brown T.A., Genomy, PWN, Warszawa, 2019

Literatura dodatkowa

  1. Węgleński P., Genetyka molekularna, PWN, Warszawa, 2008
  2. Jassem M., Genetyka: podręcznik dla studentów rolnictwa, Wyd. Uczel. ATR Bydgoszcz, 1999

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawy PCR. Podstawy elektroforezy. Wykorzystanie PCR i elektroforezy do opisywania oraz interpretowania zakresu zmienności w wybranych sekwencjach genomu roślinnego. Zajęcia demonstarcyjne.8
T-A-2Indukowanie mutagenezy w roślinnych kulturach in vitro. Zajęcia demonstracyjne.7
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zmienność biologiczna. Klasyfikacja zmienności biologicznej. Metody oceny zmienności ciągłej i nieciągłej. Rozwiązywanie zadań problemowych.2
T-L-2Ogólne właściwości mitozy. Przebieg podziałów mitotycznych. Kariotyp. Genetyczne znaczenie mejozy. Porównanie mitozy i mejozy. Przebieg procesu mejotycznego.3
T-L-3Analiza dziedziczenia prostego. Dziedziczenie jednej pary genów. I prawo Mendla. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań3
T-L-4Analiza dziedziczenia prostego. Niezależne dziedziczenie dwóch i więcej par genów. Prawo niezależnej segregacji genów. Krzyżowanie testowe. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań.3
T-L-5Analiza dziedziczenia złożonego. Współdziałanie par alleli w wytwarzaniu się fenotypów. Odchylenia od mendlowskich stosunków rozszczepień. Współdziałanie komplementarne. Określenie zawartości alkaloidów w nasionach łubinu.3
T-L-6Analiza dziedziczenia złożonego. Geny epistatyczne i hipostatyczne. Epistaza i jej rodzaje. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań.2
T-L-7Determinacja płci i dziedziczenie genów sprzężonych z płcią.3
T-L-8Dziedziczenie genów sprzężonych. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań.3
T-L-9Dziedziczenie ilościowe. Model dziedziczenia się cech ilościowych. Odziedziczalność. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań.3
T-L-10Poliploidy. Wizualizacja kariotypów genotypów o różnym stopniu ploidalności. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań.2
T-L-11Dynamika genotypów w populacjach obcopłodnych. Prawo Hardy'ego Weinberga. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań.2
T-L-12Podsumowanie i pisemne zaliczenie zajęć laboratoryjnych1
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Prezentacja tematyki wykładów, podręczników i zasad zaliczenia przedmiotu. Znaczenie i miejsce genetyki wśród innych nauk. Główne okresy rozwoju genetyki roślin w Polsce. Zjawisko zmienności i dziedziczności.1
T-W-2Organizacja genomów organizmów pro- i eukariotycznych. Budowa chromosomu bakteryjnego i eukariotycznego. Sekwencje powtarzalne, unikatowe, pseudogeny, definicja genu, sekwencje regulatorowe, histony i ich modyfikacje. Organizacja DNA w jądrze komórkowym. Organizacja mitochondrialnego DNA.4
T-W-3Biosynteza kwasów nukleinowych. Cytologiczne i genetyczne następstwa mitozy i mejozy4
T-W-4Dziedziczenie jednej pary alleli. I prawo Mendla. Niezależna dziedziczenie dwóch i więcej par genów. II prawo Mendla. Rekombinacja, zmienność rekombinacyjna i jej znaczenie.3
T-W-5Fenotypowe efekty współdziałania genów allelicznych i nieallelicznych. Plejotropia.2
T-W-6Determinacja płci i dziedziczenie genów sprzężonych z płcią2
T-W-7Geny sprzężone. Mapowanie genetyczne. Teoria Morgana. Dwu- i trzypunktowa krzyżówka testowa. Zastosowania map genetycznych.2
T-W-8Mutacje. Mutageneza. Edytowanie genomów.4
T-W-9Dziedziczenie pozajądrowe mitochondrialne i chloroplastowe.1
T-W-10Dziedziczenie genów w populacjach panmiktycznych. Prawo Hardy'ego-Weiinberga.2
T-W-11Markery molekularne i ich zastosowanie w badaniach genetycznych.2
T-W-12Ekspresja i regulacja ekspresji genów.3
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć i zaliczenia8
A-A-3Konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć10
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia8
A-L-4Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury26
A-W-3Przygotowanie do egzaminu15
A-W-4Konsultacje2
A-W-5Udział w egzaminie2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięABI_1A_C05_W01Student potrafi scharakteryzować podstawowe mechanizmy dziedziczenia cech u roślin, zwierząt i człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówABI_1A_W01Ma poszerzoną wiedzę z zakresu nauk ścisłych i przyrodniczych niezbędną do zrozumienia procesów zachodzących w organizmach oraz technicznych uwarunkowań produkcji rolniczej i ogrodniczej
ABI_1A_W02Ma poszerzoną wiedzę z zakresu metod bioinżynieryjnych, a także zna i rozumie podstawowe relacje ekologiczne w odniesieniu do biosystemów oraz produkcji rolniczej i ogrodniczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z regułami rządzącymi dziedziczeniem cech, sposobami i metodami interpretacji zjawisk genetycznych, przekazywania informacji genetycznej z pokolenia na pokolenie
Treści programoweT-W-10Dziedziczenie genów w populacjach panmiktycznych. Prawo Hardy'ego-Weiinberga.
T-W-4Dziedziczenie jednej pary alleli. I prawo Mendla. Niezależna dziedziczenie dwóch i więcej par genów. II prawo Mendla. Rekombinacja, zmienność rekombinacyjna i jej znaczenie.
T-W-5Fenotypowe efekty współdziałania genów allelicznych i nieallelicznych. Plejotropia.
T-W-8Mutacje. Mutageneza. Edytowanie genomów.
T-W-1Prezentacja tematyki wykładów, podręczników i zasad zaliczenia przedmiotu. Znaczenie i miejsce genetyki wśród innych nauk. Główne okresy rozwoju genetyki roślin w Polsce. Zjawisko zmienności i dziedziczności.
T-W-2Organizacja genomów organizmów pro- i eukariotycznych. Budowa chromosomu bakteryjnego i eukariotycznego. Sekwencje powtarzalne, unikatowe, pseudogeny, definicja genu, sekwencje regulatorowe, histony i ich modyfikacje. Organizacja DNA w jądrze komórkowym. Organizacja mitochondrialnego DNA.
T-W-7Geny sprzężone. Mapowanie genetyczne. Teoria Morgana. Dwu- i trzypunktowa krzyżówka testowa. Zastosowania map genetycznych.
T-W-6Determinacja płci i dziedziczenie genów sprzężonych z płcią
T-W-9Dziedziczenie pozajądrowe mitochondrialne i chloroplastowe.
T-A-2Indukowanie mutagenezy w roślinnych kulturach in vitro. Zajęcia demonstracyjne.
Metody nauczaniaM-2Opowiadanie
M-3Ćwiczenia laboratoryjne.
M-4Ćwiczenia demonstarcyjne z użyciem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pisemne zaliczenie treści programowych przedstawianych na wykładzie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym scharakteryzować podstawowe mechanizmy dziedziczenia cech u roślin zwierząt.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięABI_1A_C05_U01Potrafi wyjaśniać rezultaty krzyżowań i interpretować występowanie zmienności fenotypowej w kolejnych pokoleniach mieszańców
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówABI_1A_U03Potrafi samodzielnie planować i realizować proces uczenia się przez cale życie, a także motywować innych do stałego samodoskonalenia
ABI_1A_U06Potrafi pozyskiwać, przesyłać, przetwarzać dane, podsumowywać wyniki eksperymentów empirycznych, dokonywać interpretacji uzyskanych wyników i formułować wynikające z nich wnioski
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z regułami rządzącymi dziedziczeniem cech, sposobami i metodami interpretacji zjawisk genetycznych, przekazywania informacji genetycznej z pokolenia na pokolenie
Treści programoweT-L-4Analiza dziedziczenia prostego. Niezależne dziedziczenie dwóch i więcej par genów. Prawo niezależnej segregacji genów. Krzyżowanie testowe. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań.
T-L-5Analiza dziedziczenia złożonego. Współdziałanie par alleli w wytwarzaniu się fenotypów. Odchylenia od mendlowskich stosunków rozszczepień. Współdziałanie komplementarne. Określenie zawartości alkaloidów w nasionach łubinu.
T-L-6Analiza dziedziczenia złożonego. Geny epistatyczne i hipostatyczne. Epistaza i jej rodzaje. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań.
T-L-8Dziedziczenie genów sprzężonych. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań.
T-L-9Dziedziczenie ilościowe. Model dziedziczenia się cech ilościowych. Odziedziczalność. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań.
T-L-10Poliploidy. Wizualizacja kariotypów genotypów o różnym stopniu ploidalności. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań.
T-L-11Dynamika genotypów w populacjach obcopłodnych. Prawo Hardy'ego Weinberga. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań.
T-L-7Determinacja płci i dziedziczenie genów sprzężonych z płcią.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-2Opowiadanie
M-3Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Pisemne zaliczenie treści programowych przedstawianych na zajęciach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi interpretować występowanie zmienności fenotypowej i w kolejnych mieszańcach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięABI_1A_C05_K01Ma świadomość znaczenia ciągłego uzupełniania wiedzy z zakresu genetyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówABI_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych
ABI_1A_K03Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za pełnione role zawodowe i wymagania tego do innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z regułami rządzącymi dziedziczeniem cech, sposobami i metodami interpretacji zjawisk genetycznych, przekazywania informacji genetycznej z pokolenia na pokolenie
Treści programoweT-W-1Prezentacja tematyki wykładów, podręczników i zasad zaliczenia przedmiotu. Znaczenie i miejsce genetyki wśród innych nauk. Główne okresy rozwoju genetyki roślin w Polsce. Zjawisko zmienności i dziedziczności.
T-L-11Dynamika genotypów w populacjach obcopłodnych. Prawo Hardy'ego Weinberga. Zajęcia praktyczne - rozwiązywanie zadań.
T-L-12Podsumowanie i pisemne zaliczenie zajęć laboratoryjnych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-2Opowiadanie
M-3Ćwiczenia laboratoryjne.
M-4Ćwiczenia demonstarcyjne z użyciem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pisemne zaliczenie treści programowych przedstawianych na wykładzie
S-2Ocena formująca: Pisemne zaliczenie treści programowych przedstawianych na zajęciach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Pisemne zaliczenie treści programowych przedstawianych na zajęciach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostateczbym ma świadomość znaczenia konieczności ciągłego uzupełniania wiedzy z zakresu genetyki
3,5
4,0
4,5
5,0