Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Aquaculture and Fisheries (S1)
Sylabus przedmiotu Matematics with basics of statistics:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Aquaculture and Fisheries | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Matematics with basics of statistics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Strzelczak <Agnieszka-Strzelczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of mathematics |
W-2 | Basic knowledge of probability calculus |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Acquiring knowledge in basics of mathematics and statistics |
C-2 | Practical use of mathematical and statistical concepts |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rational numbers, Geometrical representations, Irrational number, Real number represented as point on aline — Linear Continuum. Acquaintance with basic properties of real number | 4 |
T-A-2 | Derivative - its geometrical and physical interpretation. Sign of derivative-Monotonic increasing and de-creasing functions. Relation between continuity and derivability. Differential - application in findingapproximation. | 4 |
T-A-3 | Evaluation of definite integrals. Working knowledge of double integral. | 4 |
T-A-4 | Basic statistic | 2 |
T-A-5 | Probability | 4 |
T-A-6 | Testing of normality of data distribution | 2 |
T-A-7 | Parametric and non-parametric testing of hypotheses | 4 |
T-A-8 | Pearson's correltion, Spearman's rank correlation | 2 |
T-A-9 | Linear regression analysis | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Differential calculus | 4 |
T-W-2 | Geometrical application of differential calculus | 2 |
T-W-3 | Integral Calculus | 4 |
T-W-4 | Multiple Integrals | 4 |
T-W-5 | Probability and theoretical distributions | 4 |
T-W-6 | Testing of hypothesis | 6 |
T-W-7 | Correlation and regression | 4 |
T-W-8 | Statistical quality control | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Classes attendance | 30 |
A-A-2 | Literature study | 10 |
A-A-3 | Consultation with lecturer | 10 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation during lectures | 30 |
A-W-2 | Individual literature studies | 3 |
A-W-3 | Preparation to an exam | 15 |
A-W-4 | Development of knowledge | 3 |
51 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Interactive lecture |
M-2 | Interactive auditory classes |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Inter-term exams (2) |
S-2 | Ocena podsumowująca: Exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_B06_W01 Basics of advanced math and statistics | AQF_1A_W01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-7, T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-A-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_B06_U01 Ability to perform statistical analyses on experimental data | AQF_1A_U22, AQF_1A_U08 | — | — | C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-7, T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-A-5 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_B06_K01 Student is able to analyze results of statistical data | AQF_1A_K04, AQF_1A_K05, AQF_1A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-7, T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-A-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_B06_W01 Basics of advanced math and statistics | 2,0 | |
3,0 | Basic knowlegde of math and statistics | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_B06_U01 Ability to perform statistical analyses on experimental data | 2,0 | |
3,0 | Ability to perform basic mathematical calculations and statistical analyses | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_B06_K01 Student is able to analyze results of statistical data | 2,0 | |
3,0 | Basic ability to analyze mathematical and statistical calculations | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Robert Nisbet, John Elder IV, Gary Miner, Statistical analysis and data ining application, Elsevier, 2009
Literatura dodatkowa
- Tim Garry, Ibrahim Wazir, Mathematics Analysis and Approaches for the IB Diploma Standard Level, 2019