Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Aquaculture and Fisheries (S1)
Sylabus przedmiotu Fisheries management:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Aquaculture and Fisheries | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fisheries management | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Czerniejewski <Przemyslaw.Czerniejewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The student should have knowledge about fish biology, ecology and hydrochemistry |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Teach the student to conduct a rational fisheries management, use appropriate fishing tools, estimate CPUE and stocking doses |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Morphometry and bioproductivity of lakes | 5 |
T-P-2 | Fisheries techniques | 10 |
T-P-3 | Estimation of stocking possibilities in lakes and rivers | 5 |
T-P-4 | Project of fisheries management in lake | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Morphology of lakes and rivers | 4 |
T-W-2 | Bioproductivity of lakes | 5 |
T-W-3 | Hatching and stocking methods | 5 |
T-W-4 | Recreational and commercial fishing | 5 |
T-W-5 | Fishing methods | 5 |
T-W-6 | CPUE in lakes and rivers | 4 |
T-W-7 | Fisheries rules and rights in Poland and UE | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Exercises | 30 |
A-P-2 | Self-study | 30 |
A-P-3 | Report study | 30 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lecture | 30 |
A-W-2 | Exercises | 30 |
A-W-3 | Slef-study | 30 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures, workshops, projects, presentation |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Tests |
S-2 | Ocena formująca: Tests |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_C06_W01 The student has knowledge of the fisheries management and the exploitation of fish | AQF_1A_W11 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-P-2, T-P-1, T-P-3, T-P-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_C06_U01 The student has the ability to independently lead a fisheries management | AQF_1A_U13 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-P-2, T-P-1, T-P-3, T-P-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_C06_K01 The student is competent to work as a manager or ichthyologist in a fisheries management | AQF_1A_K03, AQF_1A_K05, AQF_1A_K06, AQF_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-P-2, T-P-1, T-P-3, T-P-4 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_C06_W01 The student has knowledge of the fisheries management and the exploitation of fish | 2,0 | The student has not knowledge of the fishing industry and the exploitation of fish on basic level |
3,0 | The student has knowledge of the fishing industry and the exploitation of fish on basic level | |
3,5 | The student has knowledge of the fishing industry and the exploitation of fish on upper than basic level | |
4,0 | The student has knowledge of the fishing industry and the exploitation of fish on good level | |
4,5 | The student has knowledge of the fishing industry and the exploitation of fish on uppper than good level | |
5,0 | The student has knowledge of the fishing industry and the exploitation of fish on very good level |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_C06_U01 The student has the ability to independently lead a fisheries management | 2,0 | The student has not the ability to independently lead a fisheries management on basic level |
3,0 | The student has the ability to independently lead a fisheries management on basic level | |
3,5 | The student has the ability to independently lead a fisheries management on upper than basic level | |
4,0 | The student has the ability to independently lead a fisheries management on good level | |
4,5 | The student has the ability to independently lead a fisheries management on upper than good level | |
5,0 | The student has the ability to independently lead a fisheries management on very good level |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_C06_K01 The student is competent to work as a manager or ichthyologist in a fisheries management | 2,0 | The student is not competent to work as a manager or ichthyologist in a fish farm on basic level |
3,0 | The student is competent to work as a manager or ichthyologist in a fish farm on basic level | |
3,5 | The student is competent to work as a manager or ichthyologist in a fish farm on upper than basic level | |
4,0 | The student is competent to work as a manager or ichthyologist in a fish farm on good level | |
4,5 | The student is competent to work as a manager or ichthyologist in a fish farm on upper than good level | |
5,0 | The student is competent to work as a manager or ichthyologist in a fish farm on very good level |
Literatura podstawowa
- Hunter W., Teach the student to conduct a rational fisheries management, use appropriate fishing tools, estimate CPUE and stocking doses, Apple Academic Press, 2011
- Szczerbowski J.A., Inland Fisheries, IRS, Olsztyn, 2001
- Philipson J., Symes D., Inshore Fisheries Management, Kluwer Academic Publishers, 2010
Literatura dodatkowa
- Pontecorvo G., Fisheries Management, Emerald Group Publishing Limited, 2009