Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Aquaculture and Fisheries (S1)
Sylabus przedmiotu Viral diseases of aquatic organisms:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Aquaculture and Fisheries | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Viral diseases of aquatic organisms | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii Środowiska Wodnego i Akwakultury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Kiełpińska <Jolanta.Kielpinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Students should have knowledge of cell biology, immunology and the basics of genetics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Understanding the pattern of viral infections in the aquatic environment |
C-2 | Understanding the relationship between virus and aquatic environment |
C-3 | Knowledge of research methods used in the diagnosis of viral diseases. The choice of method for specific cases |
C-4 | The ability to diagnose selected viral diseases of fish, mussels and crustaceans |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Sampling for diagnostic tests | 4 |
T-L-2 | Preservation of biological material for analysis and its archiving | 2 |
T-L-3 | Fish section | 2 |
T-L-4 | Shrimp section | 2 |
T-L-5 | Mussel section | 2 |
T-L-6 | Visit of students in the reference laboratory - ĆWICZENIA TERENOWE | 6 |
T-L-7 | Isolation of viral DNA | 2 |
T-L-8 | PCR reaction - sample analysis. Interpretation of diagnostic test results | 2 |
T-L-9 | Interpretation of diagnostic test results | 4 |
T-L-10 | Prevention of viral diseases in aquaculture | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Basic terminology in virology | 2 |
T-W-2 | General issues related to viral infection | 2 |
T-W-3 | Viruses as an element of the aquatic environment | 2 |
T-W-4 | Selected viral diseases of carp | 4 |
T-W-5 | Selected viral diseases of sturgeons | 2 |
T-W-6 | Selected viral diseases of eels | 2 |
T-W-7 | Selected viral diseases of salmonids | 2 |
T-W-8 | Selected viral diseases of shrimps | 2 |
T-W-9 | Selected viral diseases of molluscs | 2 |
T-W-10 | Diagnostic techniques in virology | 4 |
T-W-11 | Virus transmission in the aquatic environment | 2 |
T-W-12 | Hygiene, prevention and vaccination as part of the health management of aquatic organisms | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in classes | 30 |
A-L-2 | Preparation for the exam | 35 |
A-L-3 | Cocsultation with the lecter | 25 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 30 |
A-W-2 | Preparation for the exam | 35 |
A-W-3 | Consultation with the lecturer | 25 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Test exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_C17_W01 The student understands the basic concepts and virological terminology. The student is able to describe selected viral diseases in aquatic organisms. | AQF_1A_W12 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-3, T-W-11 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_C17_U01 The student is able to perform a section of fish and clams. The student is able to conserve biological material for virological analyzes. | AQF_1A_U14, AQF_1A_U25 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-10, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_C17_K01 The student is aware of his knowledge and is able to use it in practice. | AQF_1A_K04, AQF_1A_K05 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-12, T-L-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_C17_W01 The student understands the basic concepts and virological terminology. The student is able to describe selected viral diseases in aquatic organisms. | 2,0 | |
3,0 | The student has a basic knowledge of viral infections in the aquatic environment. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_C17_U01 The student is able to perform a section of fish and clams. The student is able to conserve biological material for virological analyzes. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to collect and prepare biological material for virological diagnostics. The student is able to choose prophylactic methods in the case of viral infection in the aquatic environment. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_C17_K01 The student is aware of his knowledge and is able to use it in practice. | 2,0 | |
3,0 | The student is aware of his knowledge about the spread of viral diseases in the leading environment. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mahy Brian W.J., THE DICTIONARY OF VIROLOGY, 2011, Fourth Edition
- Kibenge F., Godoy M., AQUACULTURE VIROLOGY, 2011
- Ahne W., VIRUSES OF LOWER VERTEBRATES, Springer-Verlag, 2011
Literatura dodatkowa
- Cann A., PRINCIPLES OF MOLECULAR VIROLOGY, Academic Press, 2011
- MacLachlan N.J., Dubovi, VETERINARY VIROLOGY, 2011, Forth Edition
- Cunningham C.O., Molecular Diagnosis of Salmonid Diseases, Kluwer Academic Publishers, 2011