Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)
specjalność: technologia i żywienie
Sylabus przedmiotu Podstawy technologicznego projektowania zakładów przemysłu spożywczego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy technologicznego projektowania zakładów przemysłu spożywczego | ||
Specjalność | żywienie człowieka i dietetyka | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Czerniejewski <Przemyslaw.Czerniejewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomośc technologii spożywczych |
W-2 | Wiedza z inżynierii procesowej |
W-3 | Znajomość zasad transportu wewnętrznego. |
W-4 | Znajomośc maszyn i urządzeń przemysłu spożywczego |
W-5 | Znajomośc prawa żywnościowego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów w sposób kompleksowy z ogólnymi problemami projektowania zakładów przemysłu spożywczego. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności projektowania zakładów a także prognozowania, programowania, projektowania inwestycji, budowy i uruchamiania zakładu. |
C-3 | Przygotowanie studentów do rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z technologicznym projektowaniem zakładów przemysłu spożywczego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Założenia projektowe | 2 |
T-A-2 | Schematy blokowe procesu technologicznego | 2 |
T-A-3 | Bilans materiałowy | 2 |
T-A-4 | Zasady doboru urzadzeń i maszyn stosowanych w zakladach przemysłu spożywczego | 2 |
T-A-5 | Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych | 1 |
T-A-6 | Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych | 1 |
T-A-7 | Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego | 1 |
T-A-8 | Wentylacja iklimatyzacja zakładów | 1 |
T-A-9 | Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie | 1 |
T-A-10 | Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad | 1 |
T-A-11 | zaliczenie | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie i założenia projektowe | 1 |
T-W-2 | Program produkcji. Schematy blokowe procesu technologicznego | 1 |
T-W-3 | Wybór metody produkcji | 2 |
T-W-4 | Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych | 2 |
T-W-5 | Opracowanie procesu technologicznego | 2 |
T-W-6 | Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego | 1 |
T-W-7 | Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego | 2 |
T-W-8 | Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych | 2 |
T-W-9 | Ustalenie typu oraz liczby aparatów, maszyn i urzadzeń | 1 |
T-W-10 | Kontrola procesu produkcyjnego | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do kolokwium zaliczającego | 2 |
A-A-3 | Samodzielna praca projektowa | 5 |
A-A-4 | Ocena projektu | 4 |
26 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu | 4 |
A-W-3 | Studiowanie literatury przedmiotu | 4 |
A-W-4 | egzamin | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-3 | Projekt |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu |
S-4 | Ocena podsumowująca: Egzamin |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_1A_D18zcid_W01 Posiada kompleksową wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego. | TZZ_1A_W08 | — | — | C-1 | T-W-10, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-9, T-W-6, T-A-2, T-A-8, T-A-9, T-A-6, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-7, T-A-10 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-4, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_1A_D18zcid_U01 Potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu. | TZZ_1A_U03, TZZ_1A_U04, TZZ_1A_U02, TZZ_1A_U05, TZZ_1A_U10, TZZ_1A_U18, TZZ_1A_U01 | — | — | C-2 | T-W-10, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-9, T-W-6, T-A-2, T-A-8, T-A-9, T-A-6, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-7, T-A-10 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-4, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_1A_D18zcid_K01 Ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego. | TZZ_1A_K01, TZZ_1A_K02, TZZ_1A_K03, TZZ_1A_K04, TZZ_1A_K05 | — | — | C-3 | T-W-10, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-9, T-W-6, T-A-2, T-A-8, T-A-9, T-A-6, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-7, T-A-10 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-4, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_1A_D18zcid_W01 Posiada kompleksową wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego. |
3,0 | Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego, ale z licznymi błędami. | |
3,5 | Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego, ale ze znacznymi niedociągnięciami | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego. | |
4,5 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego. | |
5,0 | Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_1A_D18zcid_U01 Potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu. | 2,0 | Student nie potrafi zaprojektować zakładu przemysłu spożywczego ani prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu. |
3,0 | Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale z licznymi błędami. | |
3,5 | Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale ze znacznymi niedociągnięciami. | |
4,0 | Student dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu. | |
4,5 | Student bardzo dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu. | |
5,0 | Student znakomicie potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_1A_D18zcid_K01 Ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego. | 2,0 | Student nie ma świadomości ryzyka i poczucia odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego. |
3,0 | Student ma częściową świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego. | |
3,5 | Student ma zadowalającą świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego. | |
4,0 | Student ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego. | |
4,5 | Student ma znaczną świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego. | |
5,0 | Student ma pełną świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego. |
Literatura podstawowa
- Lewicki P., Inżynieria procesowa i aparatura przemysłu spożywczego. WNT W-wa. 2017, WNT, Warszawa, 2017
- Dietrich J. i in., Podstawy konstrukcji Maszyn. Cz. I, II, III., WNT., Waeszawa, 2009
- Kawka T., Balejko J. i in., Maszynoznawstwo ogólne., Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Szczecinie. Skrypt dla studentów AR w Szczecinie., Szczecin, 1982
- Błasiński H., Maszyny i aparatura technologiczna przemysłu spożywczego, Politechnika ŁódzkA, Łódź, 2001
Literatura dodatkowa
- Kawka T., Balejko J., Kolbiarz A. i in., Przewodnik metodyczny do ćwiczeń z maszynoznawstwa ogólnego., Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Szczecinie. Skrypt dla studentów AR w Szczecinie, Szczecin, 1977
- Kawka T., Balejko J., i in., Zeszyt do ćwiczeń z rysunku technicznego, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Szczecinie., Szczecin, 1982