Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)
specjalność: żywienie człowieka i dietetyka

Sylabus przedmiotu Jakość żywności w łańcuchu technologicznym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Jakość żywności w łańcuchu technologicznym
Specjalność żywienie człowieka i dietetyka
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Przemysław Czerniejewski <Przemyslaw.Czerniejewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Bienkiewicz <Grzegorz.Bienkiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL7 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Otrzymanie zaliczenia z chemii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z metodami analizy żywności w celu zapewnienia bezpieczeństwa produkcji żywności. Student zdobywa praktyczną umiejętność w zakresie: sporządzania instrukcji i pisania procedur GHP, opracowania zakładowego kodeksu GMP

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Oznaczanie histaminy, metody ekstrakcji4
T-L-2Oznaczanie zawartości wybranych konserwantów2
T-L-3Oznaczanie zawartości soli2
T-L-4Sporządzanie instrukcji stanowiskowej i czynnościowej do GHP2
T-L-5Barwniki - metody wykrywania2
T-L-6Wykorzystanie TLC w wykrywaniu polifosforanów2
T-L-7Ćwiczenia podsumowujące - kolokwium zaliczeniowe1
15
wykłady
T-W-1Pojęcie i rola bezpieczeństwa. Filozofia jakości1
T-W-2Bezpieczeństwo jako jeden z elementów jakosci żywności1
T-W-3Jakość totalna, jakość projektowana, powody doskonalenia jakości2
T-W-4Wpływ procesów technologicznych na jakość żywności3
T-W-5Systemowe podejście do zarzadzania jakością żywności.2
T-W-6Metody i techniki zarzadzania i zapewnienia bezpieczeństwa żywności1
T-W-7Systemy zapewnienia jakości i zarzadzania jakością w przemyśle zywnościowym: GMP/GHP, HACCP, ISO 220001
T-W-8Dokumentacja systemów. Integracja systemów1
T-W-9Zagrozenia zdrowotne w żywności i sposoby ich wykrywania2
T-W-10Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Konsultacje2
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia8
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury naukowej13
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie zajęć laboratoryjnych następuję na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych za poszczególne ćwiczenia
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D2zcid_W01
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody badań surowców i produktów spożywczych i wpływ procesów technologicznych oraz drobnoustrojów na na jakość żywności.
TZZ_1A_W08, TZZ_1A_W06C-1T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-9, T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D2zcid_U01
Potrafi wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje z różnych źródeł l pochodzących różnych źródeł z zakresu jakości i bezpieczeństwa żywności. Potrafi dokonać wyboru metody do oceny i analizy jakości żywności.
TZZ_1A_U03, TZZ_1A_U01C-1T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-9, T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-6M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D2zcid_K01
Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy w zakresie jakości i bezpieczeństwa żywności do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych.
TZZ_1A_K01C-1T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-9, T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-6M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D2zcid_W01
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody badań surowców i produktów spożywczych i wpływ procesów technologicznych oraz drobnoustrojów na na jakość żywności.
2,0Nie zna i nie rozumie w zaawansowanym stopniu metod badań surowców i produktów spożywczych i wpływu procesów technologicznych oraz drobnoustrojów na na jakość żywności.
3,0Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na poziomie dostatecznym metody badań surowców i produktów spożywczych i wpływ procesów technologicznych oraz drobnoustrojów na na jakość żywności.
3,5Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na poziomie ponad dostatecznym metody badań surowców i produktów spożywczych i wpływ procesów technologicznych oraz drobnoustrojów na na jakość żywności.
4,0Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na poziomie dobrym metody badań surowców i produktów spożywczych i wpływ procesów technologicznych oraz drobnoustrojów na na jakość żywności.
4,5Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na poziomie ponad dobrym metody badań surowców i produktów spożywczych i wpływ procesów technologicznych oraz drobnoustrojów na na jakość żywności.
5,0Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na poziomie bardzo dobrym metody badań surowców i produktów spożywczych i wpływ procesów technologicznych oraz drobnoustrojów na na jakość żywności.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D2zcid_U01
Potrafi wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje z różnych źródeł l pochodzących różnych źródeł z zakresu jakości i bezpieczeństwa żywności. Potrafi dokonać wyboru metody do oceny i analizy jakości żywności.
2,0Nie potrafi wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje z różnych źródeł l pochodzących różnych źródeł z zakresu jakości i bezpieczeństwa żywności. Nie potrafi dokonać wyboru metody do oceny i analizy jakości żywności.
3,0Potrafi w dostatecznym stopniu wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje z różnych źródeł l pochodzących różnych źródeł z zakresu jakości i bezpieczeństwa żywności. Potrafi w dostatcznym stopniu dokonać wyboru metody do oceny i analizy jakości żywności.
3,5Potrafi w ponad dostatecznym stopniu wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje z różnych źródeł l pochodzących różnych źródeł z zakresu jakości i bezpieczeństwa żywności. Potrafi w ponad dostatcznym stopniu dokonać wyboru metody do oceny i analizy jakości żywności.
4,0Potrafi w dobrymstopniu wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje z różnych źródeł l pochodzących różnych źródeł z zakresu jakości i bezpieczeństwa żywności. Potrafi w dobrym stopniu dokonać wyboru metody do oceny i analizy jakości żywności.
4,5Potrafi w ponad dobrym stopniu wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje z różnych źródeł l pochodzących różnych źródeł z zakresu jakości i bezpieczeństwa żywności. Potrafi w ponad dobrym stopniu dokonać wyboru metody do oceny i analizy jakości żywności.
5,0Potrafi w bardzo dobrym stopniu wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje z różnych źródeł l pochodzących różnych źródeł z zakresu jakości i bezpieczeństwa żywności. Potrafi w bardzo dobrym stopniu dokonać wyboru metody do oceny i analizy jakości żywności.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D2zcid_K01
Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy w zakresie jakości i bezpieczeństwa żywności do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych.
2,0Nie jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy w zakresie jakości i bezpieczeństwa żywności do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych.
3,0Jest gotów w dostatecznym stopniu do zastosowania zdobytej wiedzy w zakresie jakości i bezpieczeństwa żywności do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych.
3,5Jest gotów w ponad dostatecznym stopniu do zastosowania zdobytej wiedzy w zakresie jakości i bezpieczeństwa żywności do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych.
4,0Jest gotów w dobrym stopniu do zastosowania zdobytej wiedzy w zakresie jakości i bezpieczeństwa żywności do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych.
4,5Jest gotów w ponad dobrym stopniu do zastosowania zdobytej wiedzy w zakresie jakości i bezpieczeństwa żywności do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych.
5,0Jest gotów w bardzo dobrym stopniu do zastosowania zdobytej wiedzy w zakresie jakości i bezpieczeństwa żywności do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych.

Literatura podstawowa

  1. Skrabka-Błotnicka T., Masłowski B., Bezpieczeństwo żywności, Wyd. Uniw. Ekonom., Wrocław, 2008
  2. Kijowski J., Maleszka A., HACCP system zapewnienia bezpieczeństwa w produkcji i obrocie żywnością, PolFOOD, Poznań, 2005
  3. Semczuk W., Toksykologia współczesna, PZWL, Warszawa, 2006
  4. Kołakowska A., Plust D., Prawo żywnościowe. Systemy zarządzania bezpieczeństwem żywności. Informator dla przedsiębiorców. Projekt UE, Wyd. AR w Szczecinie, Szczecin, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Aktualne akty prawa krajowego i UE wzakresie jakości żywności
  2. Journal of Food Quality, Wiley-Blackwell

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Oznaczanie histaminy, metody ekstrakcji4
T-L-2Oznaczanie zawartości wybranych konserwantów2
T-L-3Oznaczanie zawartości soli2
T-L-4Sporządzanie instrukcji stanowiskowej i czynnościowej do GHP2
T-L-5Barwniki - metody wykrywania2
T-L-6Wykorzystanie TLC w wykrywaniu polifosforanów2
T-L-7Ćwiczenia podsumowujące - kolokwium zaliczeniowe1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie i rola bezpieczeństwa. Filozofia jakości1
T-W-2Bezpieczeństwo jako jeden z elementów jakosci żywności1
T-W-3Jakość totalna, jakość projektowana, powody doskonalenia jakości2
T-W-4Wpływ procesów technologicznych na jakość żywności3
T-W-5Systemowe podejście do zarzadzania jakością żywności.2
T-W-6Metody i techniki zarzadzania i zapewnienia bezpieczeństwa żywności1
T-W-7Systemy zapewnienia jakości i zarzadzania jakością w przemyśle zywnościowym: GMP/GHP, HACCP, ISO 220001
T-W-8Dokumentacja systemów. Integracja systemów1
T-W-9Zagrozenia zdrowotne w żywności i sposoby ich wykrywania2
T-W-10Zaliczenie1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Konsultacje2
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia8
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury naukowej13
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D2zcid_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody badań surowców i produktów spożywczych i wpływ procesów technologicznych oraz drobnoustrojów na na jakość żywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W08Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym zagadnienia dotyczące drobnoustrojów i ich wpływu na procesy technologiczne i jakość żywności. Zna patogeny występujące w żywności.
TZZ_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności oraz żywnością i człowiekiem.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami analizy żywności w celu zapewnienia bezpieczeństwa produkcji żywności. Student zdobywa praktyczną umiejętność w zakresie: sporządzania instrukcji i pisania procedur GHP, opracowania zakładowego kodeksu GMP
Treści programoweT-W-1Pojęcie i rola bezpieczeństwa. Filozofia jakości
T-W-4Wpływ procesów technologicznych na jakość żywności
T-W-5Systemowe podejście do zarzadzania jakością żywności.
T-W-9Zagrozenia zdrowotne w żywności i sposoby ich wykrywania
T-W-7Systemy zapewnienia jakości i zarzadzania jakością w przemyśle zywnościowym: GMP/GHP, HACCP, ISO 22000
T-W-8Dokumentacja systemów. Integracja systemów
T-W-6Metody i techniki zarzadzania i zapewnienia bezpieczeństwa żywności
T-W-3Jakość totalna, jakość projektowana, powody doskonalenia jakości
T-W-2Bezpieczeństwo jako jeden z elementów jakosci żywności
T-L-1Oznaczanie histaminy, metody ekstrakcji
T-L-2Oznaczanie zawartości wybranych konserwantów
T-L-5Barwniki - metody wykrywania
T-L-3Oznaczanie zawartości soli
T-L-4Sporządzanie instrukcji stanowiskowej i czynnościowej do GHP
T-L-6Wykorzystanie TLC w wykrywaniu polifosforanów
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie zajęć laboratoryjnych następuję na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych za poszczególne ćwiczenia
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna i nie rozumie w zaawansowanym stopniu metod badań surowców i produktów spożywczych i wpływu procesów technologicznych oraz drobnoustrojów na na jakość żywności.
3,0Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na poziomie dostatecznym metody badań surowców i produktów spożywczych i wpływ procesów technologicznych oraz drobnoustrojów na na jakość żywności.
3,5Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na poziomie ponad dostatecznym metody badań surowców i produktów spożywczych i wpływ procesów technologicznych oraz drobnoustrojów na na jakość żywności.
4,0Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na poziomie dobrym metody badań surowców i produktów spożywczych i wpływ procesów technologicznych oraz drobnoustrojów na na jakość żywności.
4,5Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na poziomie ponad dobrym metody badań surowców i produktów spożywczych i wpływ procesów technologicznych oraz drobnoustrojów na na jakość żywności.
5,0Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu na poziomie bardzo dobrym metody badań surowców i produktów spożywczych i wpływ procesów technologicznych oraz drobnoustrojów na na jakość żywności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D2zcid_U01Potrafi wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje z różnych źródeł l pochodzących różnych źródeł z zakresu jakości i bezpieczeństwa żywności. Potrafi dokonać wyboru metody do oceny i analizy jakości żywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U03Potrafi wykonać eksperyment laboratoryjny, dobrać właściwe procedury i metody analityczne do identyfikacji związków chemicznych oraz oceny jakości i bezpieczeństwa żywności i przebiegu procesu technologicznego, potrafi określić wiarygodność analiz.
TZZ_1A_U01Potrafi wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje pochodzące z różnych źródeł literaturowych. Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego oraz zaprezentować rezultaty w formie pisemnej i ustnej w języku polskim i obcym. Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami analizy żywności w celu zapewnienia bezpieczeństwa produkcji żywności. Student zdobywa praktyczną umiejętność w zakresie: sporządzania instrukcji i pisania procedur GHP, opracowania zakładowego kodeksu GMP
Treści programoweT-W-1Pojęcie i rola bezpieczeństwa. Filozofia jakości
T-W-4Wpływ procesów technologicznych na jakość żywności
T-W-5Systemowe podejście do zarzadzania jakością żywności.
T-W-9Zagrozenia zdrowotne w żywności i sposoby ich wykrywania
T-W-7Systemy zapewnienia jakości i zarzadzania jakością w przemyśle zywnościowym: GMP/GHP, HACCP, ISO 22000
T-W-8Dokumentacja systemów. Integracja systemów
T-W-6Metody i techniki zarzadzania i zapewnienia bezpieczeństwa żywności
T-W-3Jakość totalna, jakość projektowana, powody doskonalenia jakości
T-W-2Bezpieczeństwo jako jeden z elementów jakosci żywności
T-L-1Oznaczanie histaminy, metody ekstrakcji
T-L-2Oznaczanie zawartości wybranych konserwantów
T-L-5Barwniki - metody wykrywania
T-L-3Oznaczanie zawartości soli
T-L-4Sporządzanie instrukcji stanowiskowej i czynnościowej do GHP
T-L-6Wykorzystanie TLC w wykrywaniu polifosforanów
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie zajęć laboratoryjnych następuję na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych za poszczególne ćwiczenia
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje z różnych źródeł l pochodzących różnych źródeł z zakresu jakości i bezpieczeństwa żywności. Nie potrafi dokonać wyboru metody do oceny i analizy jakości żywności.
3,0Potrafi w dostatecznym stopniu wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje z różnych źródeł l pochodzących różnych źródeł z zakresu jakości i bezpieczeństwa żywności. Potrafi w dostatcznym stopniu dokonać wyboru metody do oceny i analizy jakości żywności.
3,5Potrafi w ponad dostatecznym stopniu wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje z różnych źródeł l pochodzących różnych źródeł z zakresu jakości i bezpieczeństwa żywności. Potrafi w ponad dostatcznym stopniu dokonać wyboru metody do oceny i analizy jakości żywności.
4,0Potrafi w dobrymstopniu wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje z różnych źródeł l pochodzących różnych źródeł z zakresu jakości i bezpieczeństwa żywności. Potrafi w dobrym stopniu dokonać wyboru metody do oceny i analizy jakości żywności.
4,5Potrafi w ponad dobrym stopniu wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje z różnych źródeł l pochodzących różnych źródeł z zakresu jakości i bezpieczeństwa żywności. Potrafi w ponad dobrym stopniu dokonać wyboru metody do oceny i analizy jakości żywności.
5,0Potrafi w bardzo dobrym stopniu wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje z różnych źródeł l pochodzących różnych źródeł z zakresu jakości i bezpieczeństwa żywności. Potrafi w bardzo dobrym stopniu dokonać wyboru metody do oceny i analizy jakości żywności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D2zcid_K01Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy w zakresie jakości i bezpieczeństwa żywności do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K01Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami analizy żywności w celu zapewnienia bezpieczeństwa produkcji żywności. Student zdobywa praktyczną umiejętność w zakresie: sporządzania instrukcji i pisania procedur GHP, opracowania zakładowego kodeksu GMP
Treści programoweT-W-1Pojęcie i rola bezpieczeństwa. Filozofia jakości
T-W-4Wpływ procesów technologicznych na jakość żywności
T-W-5Systemowe podejście do zarzadzania jakością żywności.
T-W-9Zagrozenia zdrowotne w żywności i sposoby ich wykrywania
T-W-7Systemy zapewnienia jakości i zarzadzania jakością w przemyśle zywnościowym: GMP/GHP, HACCP, ISO 22000
T-W-8Dokumentacja systemów. Integracja systemów
T-W-6Metody i techniki zarzadzania i zapewnienia bezpieczeństwa żywności
T-W-3Jakość totalna, jakość projektowana, powody doskonalenia jakości
T-W-2Bezpieczeństwo jako jeden z elementów jakosci żywności
T-L-1Oznaczanie histaminy, metody ekstrakcji
T-L-2Oznaczanie zawartości wybranych konserwantów
T-L-5Barwniki - metody wykrywania
T-L-3Oznaczanie zawartości soli
T-L-4Sporządzanie instrukcji stanowiskowej i czynnościowej do GHP
T-L-6Wykorzystanie TLC w wykrywaniu polifosforanów
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie zajęć laboratoryjnych następuję na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych za poszczególne ćwiczenia
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy w zakresie jakości i bezpieczeństwa żywności do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych.
3,0Jest gotów w dostatecznym stopniu do zastosowania zdobytej wiedzy w zakresie jakości i bezpieczeństwa żywności do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych.
3,5Jest gotów w ponad dostatecznym stopniu do zastosowania zdobytej wiedzy w zakresie jakości i bezpieczeństwa żywności do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych.
4,0Jest gotów w dobrym stopniu do zastosowania zdobytej wiedzy w zakresie jakości i bezpieczeństwa żywności do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych.
4,5Jest gotów w ponad dobrym stopniu do zastosowania zdobytej wiedzy w zakresie jakości i bezpieczeństwa żywności do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych.
5,0Jest gotów w bardzo dobrym stopniu do zastosowania zdobytej wiedzy w zakresie jakości i bezpieczeństwa żywności do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych.