Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TZiZ_1A_PO2-2tiz_U01 | Student w ramach samokształcenia umie wyszukać, zrozumieć i interpretować informacje związane z monitoringiem bezpieczeństwa toksykologicznego żywności. Umie planować i wykonać badania indywidualne i/lub zespołowe w tym zakresie z zastosowaniem właściwych metod analitycznych, przestrzegając zasad BHP. Potrafi zastosować metody matematyczne w analizie zmian długookresowych i opracować wyniki, a następnie przedstawić je w formie pisemnej i ustnej w języku polskim i angielskim posługując się poprawną terminologią. Umie wdrażać wyniki monitoringu bezpieczeństwa toksykologicznego żywności do produkcji żywności |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TZiZ_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
---|
TZiZ_1A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów |
TZiZ_1A_U03 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym. |
TZiZ_1A_U05 | Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. |
TZiZ_1A_U06 | Posługuje się poprawną nomenklaturą i terminologią chemiczną potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz. 1,2,8, |
TZiZ_1A_U08 | Potrafi posługiwać się poprawną nomenklaturą, podejmować standardowe działania z wykorzystaniem odpowiednich metod w zakresie higieny i toksykologii żywności, w celu zapewnienia jej jakości prozdrowotnej. |
TZiZ_1A_U10 | Potrafi połączyć różne metody analizy i oceny żywności, kontrolować zmiany zachodzące podczas jej przechowywania, ocenić jakość surowców i produktów żywnościowych. Potrafi zdefiniować i wykryć zafałszowania żywności. |
TZiZ_1A_U15 | Potrafi przez odpowiedni dobór składników diety podnieść jej prozdrowotne efekty oddziaływania na organizm człowieka. |
TZiZ_1A_U20 | Potrafi podejmować działania mające na celu rozwiązywanie problemów techniczno-technologicznych w przetwórstwie surowców żywnościowych pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Zna wady i zalety podejmowanych działań. |
TZiZ_1A_U23 | Potrafi ocenić wpływ różnych procesów technologicznych na jakość i wydajność potraw. |
TZiZ_1A_U24 | Stosuje zasady bhp i higieny pracy. |
TZiZ_1A_U26 | Potrafi wykorzystać poznane metody analityczne do oceny i analizy poprawności prowadzonych procesów technologicznych. |
TZiZ_1A_U30 | Stosuje podstawowe technologie informatyczne przy pozyskiwaniu i przetwarzaniu informacji w zakresie przetwórstwa żywności. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zagadnień związanych z ogólnymi zasadami nadzoru nad żywnością oraz organizacją monitoringu bezpieczeństwa toksykologicznego w Polsce, UE i na Świecie. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Cele i zadania monitoringu żywności |
---|
T-W-2 | Organizacja monitoringu w UE i Polsce |
T-L-1 | Poznanie metod badawczych stosowanych w monitoringu bezpieczeństwa zdrowotnego żywności |
T-W-4 | Najczęściej występujące w żywności, monitorowane czynniki zagrażające zdrowiu konsumenta i stan obecny |
T-L-3 | Oszacowanie wyników badań własnych studentów w aspekcie zagrożenia zdrowia potencjalnego konsumenta |
T-L-2 | Wykonanie badań zawartości wybranych substancji szkodliwych w wodzie pitnej, surowcach i artykułach spożywczych według opracowanego na ćwiczeniach modelu monitoringu |
T-W-3 | Monitoring jako narzędzie zapewnienia właściwej jakości zdrowotnej żywności. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
M-3 | Dyskusja związana z wykładem |
M-1 | Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna |
M-4 | Metoda przypadków |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Odpowiedź ustna sprawdzająca opanowanie materiału |
---|
S-3 | Ocena formująca: Zaliczenie końcowe ustne lub pisemne |
S-1 | Ocena formująca: Odpowiedź ustna sprawdzająca przygotowanie do zajęć |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nia posiada umiejętności niezbędnych do osiągnięcia zamierzonego efektu kształcenia w zakresie przedmiotu monitoring bezpieczeństwa toksykologicznego żywności |
3,0 | Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi niezbędnych do osiągnięcia zamierzonego efektu kształceniaw zakresie przedmiotu monitoring bezpieczeństwa toksykologicznego żywności |
3,5 | Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia niezbędne do osiągnięcia zamierzonego efektu kształcenia w zakresie przedmiotu monitoring bezpieczeństwa toksykologicznego żywności |
4,0 | Student nie tylko poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia niezbędne do osiągnięcia zamierzonego efektu kształcenia w zakresie przedmiotu monitoring bezpieczeństwa toksykologicznego żywności, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia niezbędne do osiągnięcia zamierzonego efektu kształcenia w zakresie przedmiotu monitoring bezpieczeństwa toksykologicznego żywności, potrafi porównać ich efektywność oraz przy ich pomocy identyfikować problemy do rozwiązania |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia niezbędne do osiągnięcia zamierzonego efektu kształcenia w zakresie przedmiotu monitoring bezpieczeństwa toksykologicznego żywności, potrafi porównać ich efektywność oraz przy ich pomocy identyfikować problemy do rozwiązania i zaproponować metody ich rozwiązania z równoczesnym uzasadnieniem ich wyboru |