Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (N1)
specjalność: usługi turystyczne

Sylabus przedmiotu Jakość surowców i produktów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Jakość surowców i produktów
Specjalność usługi turystyczne
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Bienkiewicz <Grzegorz.Bienkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 9 1,00,50zaliczenie
wykładyW3 9 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z chemii żywności oraz analizy sensorycznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do oceny jakości surowca i produktu. Podejmowanie samodzielnie decyzji dotyczących jakości i kwalifikacji surowca.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie1
T-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek1
T-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania2
T-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości2
T-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu1
T-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych2
9
wykłady
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce2
T-W-2Jakość żywności1
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego2
T-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego3
T-W-5Aspekty handlowe jakości ryb1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Obecność na zajeciach15
A-L-2Kolokwium zaliczeniowe1
A-L-3Bieżące przygotowywanie się do zajęć14
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach, aktywny udział w trakcie dyskusji15
A-W-2Praca własna na powierzone tematy15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wyklad konwersatoryjny
M-2Środki audiowizualne - prezentacje

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wyniki kolokwium końcowego - podsumowującego
S-2Ocena formująca: Aktywny udział w zajeciach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C5ut_W01
Ma podstawową wiedzę o rodzajach i jakości prouktów pochodzenia roślinneo i zwierzęcego
TOW_1A_W01S1A_W04, S1A_W06, S1A_W10InzA_W02C-1T-L-3, T-L-4, T-W-4, T-W-1, T-L-5, T-W-2, T-W-5, T-L-1, T-L-2, T-W-3, T-L-6M-1, M-2S-1, S-2
TOW_1A_C5ut_W02
Potrafi dokonać oceny towaroznawczej surowców i produktów spozywczych
TOW_1A_W14S1A_W01, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W10, S1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1T-L-3, T-L-6, T-L-5, T-W-2, T-L-4, T-L-2, T-W-1, T-W-4, T-L-1, T-W-3, T-W-5M-1S-1
TOW_1A_C5ut_W03
Potrafi zrożnicować żywność tradycyjna i ekologiczną potrafi ocenić cykl produkcyjny i technologię
TOW_1A_W15S1A_W01, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W10, S1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-W-5, T-W-1, T-L-4, T-W-3, T-W-4, T-L-6, T-L-3, T-W-2M-1S-2, S-1
TOW_1A_C5ut_W04
Zna podstawowe analizy służące ocenie jakości produktów
TOW_1A_W16S1A_W04, S1A_W06, S1A_W08InzA_W01, InzA_W02C-1T-W-2, T-L-2, T-L-4, T-W-3, T-W-5, T-L-5, T-L-3, T-W-1, T-L-1, T-W-4, T-L-6M-1S-2, S-1
TOW_1A_C5ut_W05
Ma ogólną orientację w podstawowych problemach towaroznawstwa na poziomie inżynierskim.
TOW_1A_W24S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W06, S1A_W09InzA_W03C-1T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-W-1, T-L-5, T-W-3, T-L-6, T-L-4M-1S-1
TOW_1A_C5ut_W06
Wykazuje się znajomością podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał środowiska w celu poprawy jakości życia człowieka.
TOW_1A_W25S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06InzA_W01, InzA_W02C-1T-W-4, T-W-3, T-L-6, T-L-2, T-L-5, T-W-2, T-W-1, T-L-1, T-L-4, T-W-5, T-L-3M-1S-1
TOW_1A_C5ut_W07
Ma podstawową wiedzę o rodzajach i jakości produktów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego
TOW_1A_W01S1A_W04, S1A_W06, S1A_W10InzA_W02C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C5ut_U01
Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu towaroznawczej oceny jakości
TOW_1A_U01S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U06, InzA_U07C-1T-W-5, T-W-3, T-L-4, T-W-1, T-L-6, T-W-2, T-W-4, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-5M-1S-1
TOW_1A_C5ut_U02
Potrafi prognozować procesy z wykorzystaniem standardowych narzędzi właściwych dla kierunku Towaroznawstwo
TOW_1A_U06S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-1T-L-1, T-L-3, T-W-2, T-W-3, T-L-4, T-W-4, T-L-6, T-L-5, T-L-2, T-W-1, T-W-5M-1S-1
TOW_1A_C5ut_U03
Potrafi rozwiązywać problemy związane z interpretacją wyników
TOW_1A_U07S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07InzA_U06C-1T-L-4, T-W-5, T-L-1, T-L-6, T-W-2, T-W-3, T-L-2, T-W-4, T-W-1, T-L-3, T-L-5M-2, M-1S-1
TOW_1A_C5ut_U04
Potrafi dokonać oceny i identyfikacji poszczególnych grup produktów spozywczych
TOW_1A_U08S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-L-6, T-L-2, T-W-3, T-L-5, T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-5M-1S-1
TOW_1A_C5ut_U05
Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań.
TOW_1A_U11S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U07InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06C-1T-W-5, T-W-3, T-L-2, T-L-4, T-W-2, T-L-5, T-L-3, T-W-4, T-W-1, T-L-6, T-L-1M-1S-1
TOW_1A_C5ut_U06
Potrafi łaczyć i interpretować informacje pochodzące z różnych źródeł
TOW_1A_U12S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03InzA_U04, InzA_U05, InzA_U08C-1T-W-4, T-L-4, T-L-3, T-W-3, T-L-5, T-L-1, T-W-5, T-W-1, T-L-6, T-L-2, T-W-2M-1S-1
TOW_1A_C5ut_U07
Wykazuje zdolność podejmowania standardowych działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących problemy w zakresie towaroznawstwa i zasobów naturalnych
TOW_1A_U13S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-L-6, T-W-2, T-W-4, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-W-5, T-L-4, T-W-3, T-L-1, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C5ut_K01
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki
TOW_1A_K01S1A_K01, S1A_K04, S1A_K07InzA_K01C-1T-L-3, T-W-2, T-L-6, T-W-5, T-L-2, T-W-3, T-L-4, T-W-1, T-W-4, T-L-5, T-L-1M-1, M-2S-1
TOW_1A_C5ut_K02
Potrafi pracować zespołowo jest świadom podejmowanych przez siebie decyzji dotyczącyh oceny jakości towarów
TOW_1A_K02S1A_K02, S1A_K03, S1A_K05InzA_K02C-1T-L-3, T-L-6, T-L-1, T-W-2, T-L-5, T-L-4, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-L-2M-2, M-1S-1
TOW_1A_C5ut_K03
Jest świadomy wartości zdobytej wiedzy.
TOW_1A_K05S1A_K01C-1T-L-5, T-L-2, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-L-4, T-W-1, T-L-1, T-L-6, T-L-3, T-W-3M-2, M-1S-2, S-1
TOW_1A_C5ut_K04
Ma świadomość dalszego kształcenia i wyznacza kierunki własnego rozwoju
TOW_1A_K08S1A_K01, S1A_K03, S1A_K06C-1T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-W-1, T-W-3, T-L-5, T-W-4, T-L-3, T-L-6, T-W-5, T-W-2M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C5ut_W01
Ma podstawową wiedzę o rodzajach i jakości prouktów pochodzenia roślinneo i zwierzęcego
2,0
3,0posiada dostateczną wiedzę w ramach realizowanego podzadania (efektu kształcenia)
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C5ut_W02
Potrafi dokonać oceny towaroznawczej surowców i produktów spozywczych
2,0
3,0ma dostateczną wiedzę na temat oceny towaroznawczej surowców
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C5ut_W03
Potrafi zrożnicować żywność tradycyjna i ekologiczną potrafi ocenić cykl produkcyjny i technologię
2,0
3,0ma dostateczną wiedzę na temat zmian jakościowych w łańcuchu technologicznym
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C5ut_W04
Zna podstawowe analizy służące ocenie jakości produktów
2,0
3,0ma dostateczną wiedzę na temat metod analizy jakościowej
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C5ut_W05
Ma ogólną orientację w podstawowych problemach towaroznawstwa na poziomie inżynierskim.
2,0
3,0dostatecznie opanował wiedze w tym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C5ut_W06
Wykazuje się znajomością podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał środowiska w celu poprawy jakości życia człowieka.
2,0
3,0ma dostateczną wiedzę bna temat nowoczesnych metod oceny jakości
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C5ut_W07
Ma podstawową wiedzę o rodzajach i jakości produktów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego
2,0
3,0ma dostateczną wiedzę w zakkresie jaości produktów rolno spozywczczych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C5ut_U01
Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu towaroznawczej oceny jakości
2,0
3,0ma dostateczne umiejetności posługiwania się wiedza w tym zakresie przedmiotowym
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C5ut_U02
Potrafi prognozować procesy z wykorzystaniem standardowych narzędzi właściwych dla kierunku Towaroznawstwo
2,0
3,0ma dostateczne umiejetnosci w tuym zakresie problemowym
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C5ut_U03
Potrafi rozwiązywać problemy związane z interpretacją wyników
2,0
3,0ma dostateczne umiejetnosci dotyczące interpretacji wyników
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C5ut_U04
Potrafi dokonać oceny i identyfikacji poszczególnych grup produktów spozywczych
2,0
3,0ma dostateczne umiejetnoci w rozpoznawaniu pozczególnych grup towarowych
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C5ut_U05
Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań.
2,0
3,0ma dostateczne umiejetnosci wnioskowanaina na ppodstawie wyników analiz
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C5ut_U06
Potrafi łaczyć i interpretować informacje pochodzące z różnych źródeł
2,0
3,0Ma dostateczne umiejetnosci łaczenia i kojarzenia różnych metod analitycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C5ut_U07
Wykazuje zdolność podejmowania standardowych działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących problemy w zakresie towaroznawstwa i zasobów naturalnych
2,0
3,0ma dostateczne umiejetności w tym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C5ut_K01
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki
2,0
3,0ma dostateczne kompetencje w ramach danego zagadnienia
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C5ut_K02
Potrafi pracować zespołowo jest świadom podejmowanych przez siebie decyzji dotyczącyh oceny jakości towarów
2,0
3,0ma dostateczne kompetencje w ramach danego zagadnienia
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C5ut_K03
Jest świadomy wartości zdobytej wiedzy.
2,0
3,0ma dostateczne kompetencje w ramach danego zagadnienia
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C5ut_K04
Ma świadomość dalszego kształcenia i wyznacza kierunki własnego rozwoju
2,0
3,0ma dostateczne kompetencje w ramach danego zagadnienia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Świderski, Towaroznawstwo żywności przetworzonej, 2003
  2. Kasperek M, Krauze J., Krauze A, Badanie produktów spożywczych, AE POznań, 1983

Literatura dodatkowa

  1. USTAWA z dnia 28 lipca 2005 r.o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia oraz niektórych innych ustaw1), (Dz. U. Nr 178 poz. 1480 z dnia 16 września 2005 r.) i kolejne uaktualnienia, 2011
  2. CZasopisma branżowe, Sigma Not, Warszawa, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie1
T-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek1
T-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania2
T-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości2
T-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu1
T-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych2
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce2
T-W-2Jakość żywności1
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego2
T-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego3
T-W-5Aspekty handlowe jakości ryb1
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Obecność na zajeciach15
A-L-2Kolokwium zaliczeniowe1
A-L-3Bieżące przygotowywanie się do zajęć14
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach, aktywny udział w trakcie dyskusji15
A-W-2Praca własna na powierzone tematy15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C5ut_W01Ma podstawową wiedzę o rodzajach i jakości prouktów pochodzenia roślinneo i zwierzęcego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W01Ma podstawową wiedzę w zakresie chemii, fizyki i metod analitycznych niezbędnych dla realizacji celów kształcenia z zakresu towaroznawstwa i usług.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do oceny jakości surowca i produktu. Podejmowanie samodzielnie decyzji dotyczących jakości i kwalifikacji surowca.
Treści programoweT-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania
T-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości
T-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce
T-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu
T-W-2Jakość żywności
T-W-5Aspekty handlowe jakości ryb
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie
T-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego
T-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych
Metody nauczaniaM-1Wyklad konwersatoryjny
M-2Środki audiowizualne - prezentacje
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wyniki kolokwium końcowego - podsumowującego
S-2Ocena formująca: Aktywny udział w zajeciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posiada dostateczną wiedzę w ramach realizowanego podzadania (efektu kształcenia)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C5ut_W02Potrafi dokonać oceny towaroznawczej surowców i produktów spozywczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W14Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia zwierzęcego. Posiada wiedzę w zakresie charakterystyki towaroznawczej ubocznych surowców i produktów przemysłu spożywczego. Posiada podstawową wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia zwierzęcego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do oceny jakości surowca i produktu. Podejmowanie samodzielnie decyzji dotyczących jakości i kwalifikacji surowca.
Treści programoweT-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania
T-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych
T-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu
T-W-2Jakość żywności
T-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości
T-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce
T-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego
T-W-5Aspekty handlowe jakości ryb
Metody nauczaniaM-1Wyklad konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wyniki kolokwium końcowego - podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma dostateczną wiedzę na temat oceny towaroznawczej surowców
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C5ut_W03Potrafi zrożnicować żywność tradycyjna i ekologiczną potrafi ocenić cykl produkcyjny i technologię
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W15Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia roślinnego. Posiada podstawowe wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości. Zna pojęcie żywności ekologicznej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do oceny jakości surowca i produktu. Podejmowanie samodzielnie decyzji dotyczących jakości i kwalifikacji surowca.
Treści programoweT-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie
T-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek
T-W-5Aspekty handlowe jakości ryb
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce
T-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego
T-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego
T-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych
T-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania
T-W-2Jakość żywności
Metody nauczaniaM-1Wyklad konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Aktywny udział w zajeciach
S-1Ocena podsumowująca: Wyniki kolokwium końcowego - podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma dostateczną wiedzę na temat zmian jakościowych w łańcuchu technologicznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C5ut_W04Zna podstawowe analizy służące ocenie jakości produktów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W16Ma wiedzę na temat metod analizy i oceny artykułów spożywczych i przemysłowych oraz zasad ich doboru.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do oceny jakości surowca i produktu. Podejmowanie samodzielnie decyzji dotyczących jakości i kwalifikacji surowca.
Treści programoweT-W-2Jakość żywności
T-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek
T-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego
T-W-5Aspekty handlowe jakości ryb
T-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu
T-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie
T-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego
T-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych
Metody nauczaniaM-1Wyklad konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Aktywny udział w zajeciach
S-1Ocena podsumowująca: Wyniki kolokwium końcowego - podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma dostateczną wiedzę na temat metod analizy jakościowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C5ut_W05Ma ogólną orientację w podstawowych problemach towaroznawstwa na poziomie inżynierskim.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W24Zna źródła, z których można pozyskać środki na dofinansowanie działalności. Ma ogólną orientację w podstawowych problemach towaroznawstwa na poziomie inżynierskim.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W09ma wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do oceny jakości surowca i produktu. Podejmowanie samodzielnie decyzji dotyczących jakości i kwalifikacji surowca.
Treści programoweT-W-2Jakość żywności
T-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego
T-W-5Aspekty handlowe jakości ryb
T-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek
T-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce
T-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego
T-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych
T-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości
Metody nauczaniaM-1Wyklad konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wyniki kolokwium końcowego - podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0dostatecznie opanował wiedze w tym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C5ut_W06Wykazuje się znajomością podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał środowiska w celu poprawy jakości życia człowieka.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W25Ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach organizacji, przyrody nieożywionej oraz technicznych zadaniach inżynierskich. Wykazuje się znajomością podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał środowiska w celu poprawy jakości życia człowieka.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do oceny jakości surowca i produktu. Podejmowanie samodzielnie decyzji dotyczących jakości i kwalifikacji surowca.
Treści programoweT-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego
T-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych
T-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek
T-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu
T-W-2Jakość żywności
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie
T-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości
T-W-5Aspekty handlowe jakości ryb
T-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania
Metody nauczaniaM-1Wyklad konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wyniki kolokwium końcowego - podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma dostateczną wiedzę bna temat nowoczesnych metod oceny jakości
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C5ut_W07Ma podstawową wiedzę o rodzajach i jakości produktów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W01Ma podstawową wiedzę w zakresie chemii, fizyki i metod analitycznych niezbędnych dla realizacji celów kształcenia z zakresu towaroznawstwa i usług.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do oceny jakości surowca i produktu. Podejmowanie samodzielnie decyzji dotyczących jakości i kwalifikacji surowca.
Treści programoweT-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie
T-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek
T-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania
T-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości
T-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu
T-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce
T-W-2Jakość żywności
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego
T-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego
T-W-5Aspekty handlowe jakości ryb
Metody nauczaniaM-1Wyklad konwersatoryjny
M-2Środki audiowizualne - prezentacje
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wyniki kolokwium końcowego - podsumowującego
S-2Ocena formująca: Aktywny udział w zajeciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma dostateczną wiedzę w zakkresie jaości produktów rolno spozywczczych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C5ut_U01Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu towaroznawczej oceny jakości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U01Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne. Dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi określić wiarygodność analiz. Potrafi posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do oceny jakości surowca i produktu. Podejmowanie samodzielnie decyzji dotyczących jakości i kwalifikacji surowca.
Treści programoweT-W-5Aspekty handlowe jakości ryb
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego
T-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce
T-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych
T-W-2Jakość żywności
T-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego
T-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania
T-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie
T-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu
Metody nauczaniaM-1Wyklad konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wyniki kolokwium końcowego - podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma dostateczne umiejetności posługiwania się wiedza w tym zakresie przedmiotowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C5ut_U02Potrafi prognozować procesy z wykorzystaniem standardowych narzędzi właściwych dla kierunku Towaroznawstwo
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U06Potrafi prognozować procesy z wykorzystaniem standardowych narzędzi właściwych dla kierunku Towaroznawstwo.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do oceny jakości surowca i produktu. Podejmowanie samodzielnie decyzji dotyczących jakości i kwalifikacji surowca.
Treści programoweT-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie
T-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania
T-W-2Jakość żywności
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego
T-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości
T-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego
T-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych
T-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu
T-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce
T-W-5Aspekty handlowe jakości ryb
Metody nauczaniaM-1Wyklad konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wyniki kolokwium końcowego - podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma dostateczne umiejetnosci w tuym zakresie problemowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C5ut_U03Potrafi rozwiązywać problemy związane z interpretacją wyników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U07Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygnięcia dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do oceny jakości surowca i produktu. Podejmowanie samodzielnie decyzji dotyczących jakości i kwalifikacji surowca.
Treści programoweT-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości
T-W-5Aspekty handlowe jakości ryb
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie
T-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych
T-W-2Jakość żywności
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego
T-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek
T-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce
T-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania
T-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu
Metody nauczaniaM-2Środki audiowizualne - prezentacje
M-1Wyklad konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wyniki kolokwium końcowego - podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma dostateczne umiejetnosci dotyczące interpretacji wyników
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C5ut_U04Potrafi dokonać oceny i identyfikacji poszczególnych grup produktów spozywczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U08Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować artykuły żywnościowe i nieżywnościowe, ich właściwości fizyko-chemiczne oraz zbadać i określić zależności pomiędzy nimi.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do oceny jakości surowca i produktu. Podejmowanie samodzielnie decyzji dotyczących jakości i kwalifikacji surowca.
Treści programoweT-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych
T-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego
T-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu
T-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie
T-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania
T-W-2Jakość żywności
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce
T-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego
T-W-5Aspekty handlowe jakości ryb
Metody nauczaniaM-1Wyklad konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wyniki kolokwium końcowego - podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma dostateczne umiejetnoci w rozpoznawaniu pozczególnych grup towarowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C5ut_U05Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U11Posiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do oceny jakości surowca i produktu. Podejmowanie samodzielnie decyzji dotyczących jakości i kwalifikacji surowca.
Treści programoweT-W-5Aspekty handlowe jakości ryb
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego
T-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek
T-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości
T-W-2Jakość żywności
T-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu
T-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania
T-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce
T-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie
Metody nauczaniaM-1Wyklad konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wyniki kolokwium końcowego - podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma dostateczne umiejetnosci wnioskowanaina na ppodstawie wyników analiz
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C5ut_U06Potrafi łaczyć i interpretować informacje pochodzące z różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U12Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do oceny jakości surowca i produktu. Podejmowanie samodzielnie decyzji dotyczących jakości i kwalifikacji surowca.
Treści programoweT-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego
T-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości
T-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego
T-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie
T-W-5Aspekty handlowe jakości ryb
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce
T-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych
T-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek
T-W-2Jakość żywności
Metody nauczaniaM-1Wyklad konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wyniki kolokwium końcowego - podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma dostateczne umiejetnosci łaczenia i kojarzenia różnych metod analitycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C5ut_U07Wykazuje zdolność podejmowania standardowych działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących problemy w zakresie towaroznawstwa i zasobów naturalnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U13Wykazuje zdolność podejmowania standardowych działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących problemy w zakresie towaroznawstwa i zasobów naturalnych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do oceny jakości surowca i produktu. Podejmowanie samodzielnie decyzji dotyczących jakości i kwalifikacji surowca.
Treści programoweT-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych
T-W-2Jakość żywności
T-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego
T-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek
T-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania
T-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu
T-W-5Aspekty handlowe jakości ryb
T-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce
Metody nauczaniaM-1Wyklad konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wyniki kolokwium końcowego - podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma dostateczne umiejetności w tym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C5ut_K01Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K01Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do oceny jakości surowca i produktu. Podejmowanie samodzielnie decyzji dotyczących jakości i kwalifikacji surowca.
Treści programoweT-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania
T-W-2Jakość żywności
T-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych
T-W-5Aspekty handlowe jakości ryb
T-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego
T-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce
T-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego
T-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie
Metody nauczaniaM-1Wyklad konwersatoryjny
M-2Środki audiowizualne - prezentacje
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wyniki kolokwium końcowego - podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma dostateczne kompetencje w ramach danego zagadnienia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C5ut_K02Potrafi pracować zespołowo jest świadom podejmowanych przez siebie decyzji dotyczącyh oceny jakości towarów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K02Wykazuje gotowość do pracy zespołowej i ponoszenia konsekwencji za wspólnie realizowane zadania.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do oceny jakości surowca i produktu. Podejmowanie samodzielnie decyzji dotyczących jakości i kwalifikacji surowca.
Treści programoweT-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania
T-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie
T-W-2Jakość żywności
T-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu
T-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego
T-W-5Aspekty handlowe jakości ryb
T-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego
T-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek
Metody nauczaniaM-2Środki audiowizualne - prezentacje
M-1Wyklad konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wyniki kolokwium końcowego - podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma dostateczne kompetencje w ramach danego zagadnienia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C5ut_K03Jest świadomy wartości zdobytej wiedzy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K05Jest świadomy wartości zdobytej wiedzy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do oceny jakości surowca i produktu. Podejmowanie samodzielnie decyzji dotyczących jakości i kwalifikacji surowca.
Treści programoweT-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu
T-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek
T-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego
T-W-5Aspekty handlowe jakości ryb
T-W-2Jakość żywności
T-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie
T-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych
T-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego
Metody nauczaniaM-2Środki audiowizualne - prezentacje
M-1Wyklad konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Aktywny udział w zajeciach
S-1Ocena podsumowująca: Wyniki kolokwium końcowego - podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma dostateczne kompetencje w ramach danego zagadnienia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C5ut_K04Ma świadomość dalszego kształcenia i wyznacza kierunki własnego rozwoju
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K08Ma świadomość dalszego kształcenia i wyznacza kierunki własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do oceny jakości surowca i produktu. Podejmowanie samodzielnie decyzji dotyczących jakości i kwalifikacji surowca.
Treści programoweT-L-2Ziemniaki jako surowiec i produkt - ocena jakości i wydajności w trakcie produkcji frytek
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przemysł spożywczy w regionie
T-L-4Ocena jakości ryb - ilość glazury , ocena stopnia świeżości
T-W-1Charakterystyka przemysłu spozywczego w polsce
T-W-3Jakość surowców pochodzenia roślinnego
T-L-5Ocena jakości wina i piwa - oznaczanie kwasowości potencjometrycznie, oznaczanie zawartości alkoholu
T-W-4Jakość surowców pochodzenia zwierzęcego
T-L-3Sok, nektar czy napój - wymagania i badania
T-L-6Analiza sensoryczna wybranych surowców i produktów spożywczych
T-W-5Aspekty handlowe jakości ryb
T-W-2Jakość żywności
Metody nauczaniaM-2Środki audiowizualne - prezentacje
M-1Wyklad konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wyniki kolokwium końcowego - podsumowującego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma dostateczne kompetencje w ramach danego zagadnienia
3,5
4,0
4,5
5,0