Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_1A_C16ut_W01 | W efekcie przeprowadzonych zajęć student uzyska wiedzę na temat inwentaryzacji krajoznawczych, miejsc interesujących pod względem krajoznawczo - turystycznym |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_1A_W18 | Zna podstawy funkcjonowania środowiska abiotycznego i biotycznego. Ma podstawową wiedzę z zakresu ochrony środowiska, regulacji prawnych, ekologii turystyki. |
---|
TOW_1A_W19 | Posiada wiedzę na temat zasad funkcjonowania różnych form usług służących zaspokajaniu materialnych i niematerialnych potrzeb człowieka. Ma wiedzę na temat organizacji i programowania usług. |
TOW_1A_W22 | Ma podstawową wiedzę dotyczącą pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, zna podstawowe zasady BHP. |
TOW_1A_W23 | Ma wiedzę na temat oddziaływania środowiska pomiędzy towarami żywnościowymi i nieżywnościowymi oraz pomiędzy środowiskiem a człowiekiem. |
TOW_1A_W24 | Zna źródła, z których można pozyskać środki na dofinansowanie działalności. Ma ogólną orientację w podstawowych problemach towaroznawstwa na poziomie inżynierskim. |
TOW_1A_W25 | Ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach organizacji, przyrody nieożywionej oraz technicznych zadaniach inżynierskich. Wykazuje się znajomością podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał środowiska w celu poprawy jakości życia człowieka. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_W01 | ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk |
---|
S1A_W02 | posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach |
S1A_W03 | ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej |
S1A_W04 | zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości |
S1A_W05 | ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach |
S1A_W06 | zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące |
S1A_W07 | ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania |
S1A_W08 | ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian |
S1A_W09 | ma wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji |
S1A_W11 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
InzA_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Cel przedmiotu | C-1 | Zaznajomienie studentów z regionami i atrakcjami krajoznawczymi Polski i krajów europejskich. Ukształtowanie umiejętności z zakresu przeprowadzenia analiz i opracowania inwentaryzacji krajoznawczych |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Podstawowe pojęcia stosowane w krajoznawstwie, ewolucja pojęcia krajoznawstwa, klasyfikacje walorów krajoznawczych |
---|
T-L-2 | Kierunki i formy działalności krajoznawczej, współczesne funkcje krajoznawstwa |
T-L-4 | Żródla wiedzy krajoznawczej, ich rodzaje oraz charakterystyka |
Metody nauczania | M-1 | Wykłąd informacyjny, wykłąd problemowy,zajecia terenowe - praktyczne, zajęcia audytoryjne |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: spawdziany wiedzy-wejściówki |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada wiedzy nt. inwentaryzacji krajoznawczych, miejsc interesujących pod względem krajoznawczo - turystycznym |
3,0 | Student w stopniu podstawowym posiadł wiedzę nt. inwentaryzacji krajoznawczych, ale nie potrafi scharakteryzować miejsc interesujących pod względem krajoznawczo - turystycznym |
3,5 | Student w stopniu podstawowym posiadł wiedzę nt. inwentaryzacji krajoznawczych, i potrafi scharakteryzować niektóre miejsca interesujące pod względem krajoznawczo - turystycznym |
4,0 | Student w stopniu podstawowym posiadł wiedzę nt. inwentaryzacji krajoznawczych, i potrafi scharakteryzować miejsca interesujące pod względem krajoznawczo - turystycznym |
4,5 | Student ma odpowiednią wiedzę aby samodzielnie przeprowadzić inwentaryzacje krajoznawcze, i potrafi scharakteryzować miejsca interesujące pod względem krajoznawczo - turystycznym |
5,0 | Student ma odpowiednią wiedzę aby samodzielnie przeprowadzić inwentaryzacje krajoznawcze, scharakteryzować miejsca interesujące pod względem krajoznawczo – turystycznym, a także wiedza ta jest wystarczająca aby podjąć się roli przewodnika turystycznego |