Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (N1)
specjalność: usługi turystyczne

Sylabus przedmiotu Chłodnictwo i przechowalnictwo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Chłodnictwo i przechowalnictwo
Specjalność towaroznawstwo żywności
Jednostka prowadząca Zakład Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Kryża <Krzysztof.Kryza@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 9 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL3 18 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Chemia organiczna
W-2Fizyka
W-3Biochemia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z technologią przechowywania i transportu poszczególnych grup towarów żywnościowych.
C-2Prowadzenie wybranych czynności laboratoryjnych w zakresie przechowalnictwa towarów żywnościowych.
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizowania przechowywania i transportu towarów żywnościowych z uwzględnieniem oceny wpływu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zajęcia wstępne i zapoznanie studentów z programem ćwiczeń.2
T-L-2Wyznaczanie właściwości rehydratacyjnych surowców i produktów suszonych.2
T-L-3Oznaczanie produktów utlenienia tłuszczów.2
T-L-4Oznaczanie aktywności dodatkowych substancji krioochronnych.2
T-L-5Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych surowców i produktów żywnościowych w czasie przechowywania.2
T-L-6Oznaczenie aktywności wody jako parametr trwałości przechowalniczej.2
T-L-7Rozmrażanie surowców i produktów żywnościowych2
T-L-8Proces Freeze Flo2
T-L-9Oznaczenie glazury na surowcach mrożonych2
18
wykłady
T-W-1Rys historyczny przechowalnictwa żywności.1
T-W-2Technologia przechowywania surowców i produktów roślinnych.1
T-W-3Technologia przechowywania surowców i produktów pochodzenia wodnego.1
T-W-4Technologia przechowywania żywności przetworzonej.1
T-W-5Technologia przechowywania surowców produktów pochodzenia zwierzęcego.1
T-W-6Magazynowanie i transport.1
T-W-7Technologia przechowywania surowców rolniczych.1
T-W-8Wybrane działy utrwalania surowców żywnościowych.1
T-W-9Niekonwencjonalne metody zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-L-2Bezpośredni kontakt z nauczycielem akademickim8
A-L-3Przygotowanie do zajęć i sprawdzianów22
A-L-4Studia piśmiennictwa22
61
wykłady
A-W-1Bezpośredni kontakt z nauczycielem akademickim3
A-W-2Przygotowanie do egzaminu5
A-W-3Studia piśmiennictwa4
A-W-4Uczestnictwo w zajęciach18
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie
M-3Wykład problemowy
M-4Metoda sytuacyjna
M-5Metoda przypadków
M-6Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Pisemna odpowiedź
S-2Ocena formująca: Ustna odpowiedź
S-3Ocena podsumowująca: Pisemna odpowiedź
S-4Ocena podsumowująca: Ustna odpowiedź
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_??_W01
Student ma wiedzę w zakresie oddziaływania środowiska i człowieka na towar rolno-spożywczy w całym łańcuchu żywnościowym.
TOW_1A_W23S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05InzA_W01, InzA_W02C-2, C-1, C-3T-L-2, T-W-4, T-W-9, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-L-5, T-L-3, T-W-7, T-L-4, T-W-8, T-W-6M-1, M-4, M-2, M-5, M-6, M-3S-5, S-1, S-2
TOW_1A_??_W04
Student ma podstawową wiedzę na temat wpływu technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne surowców i produktów żywnościowych.
TOW_1A_W04S1A_W04, S1A_W10, S1A_W11C-2, C-3, C-1T-W-1, T-W-9, T-L-3, T-W-7, T-L-5, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-L-2, T-L-4, T-W-8, T-W-4M-1, M-3, M-6S-1, S-5, S-2
TOW_1A_??_W17
Student posiada wiedzę w zakresie sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań.
TOW_1A_W17S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1, C-3, C-2T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-W-7, T-W-9, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-L-3M-3, M-2, M-4, M-1, M-5S-1, S-2, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_??_U01
Student wykazuje umiejętność zdobywania informacji specjalistycznej w oparciu o postawiony problem w zakresie przechowalnictwa żywności
TOW_1A_U12S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03InzA_U04, InzA_U05, InzA_U08C-2, C-3, C-1T-W-6, T-L-5, T-L-2, T-W-9, T-W-8, T-L-4, T-L-3M-3, M-1, M-5, M-6, M-4S-1, S-2
TOW_1A_??_U08
Student potrafi zidentyfikować właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków, sposobów jak i zorganizowania transportu, przechowywania i dystrybucji w oparciu o zasady technologii przechowalnictwa.
TOW_1A_U08S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-3, C-1T-W-9, T-W-1, T-W-5, T-L-5, T-W-6, T-W-8, T-L-3, T-W-4, T-W-2, T-L-2, T-L-4, T-W-7, T-W-3M-5, M-3, M-4, M-1S-2, S-3, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_??_K04
Student umie zająć stanowisko specjalistyczne w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
TOW_1A_K04S1A_K02, S1A_K06, S1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-2, C-1, C-3T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-L-3, T-W-9, T-W-8, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-2M-6, M-4, M-5, M-3, M-1S-1, S-2, S-5
TOW_1A_??_K08
Student ma świadomość ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności specjalistycznych w zakresie branży zawodowej w zakresie zagadnień przedmiotu.
TOW_1A_K08S1A_K01, S1A_K03, S1A_K06C-2, C-3, C-1T-L-3, T-L-2, T-W-9, T-W-3, T-W-7, T-W-6, T-W-8, T-L-5, T-W-1, T-L-4, T-W-5, T-W-2, T-W-4M-6, M-3, M-5, M-2, M-1, M-4S-1, S-5, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_??_W01
Student ma wiedzę w zakresie oddziaływania środowiska i człowieka na towar rolno-spożywczy w całym łańcuchu żywnościowym.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
TOW_1A_??_W04
Student ma podstawową wiedzę na temat wpływu technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne surowców i produktów żywnościowych.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
TOW_1A_??_W17
Student posiada wiedzę w zakresie sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_??_U01
Student wykazuje umiejętność zdobywania informacji specjalistycznej w oparciu o postawiony problem w zakresie przechowalnictwa żywności
2,0Student nie umie wykorzystać uzyskanych podstawowych informacji i interpretacji niezbędnych do realizacji zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności.
3,0Student umie zrealizować zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności.
TOW_1A_??_U08
Student potrafi zidentyfikować właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków, sposobów jak i zorganizowania transportu, przechowywania i dystrybucji w oparciu o zasady technologii przechowalnictwa.
2,0Student nie umie wykorzystać uzyskanych podstawowych informacji i interpretacji niezbędnych do realizacji zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa.
3,0Student umie zrealizować zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa wraz z opracowaniem wniosków.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_??_K04
Student umie zająć stanowisko specjalistyczne w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umięjętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
TOW_1A_??_K08
Student ma świadomość ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności specjalistycznych w zakresie branży zawodowej w zakresie zagadnień przedmiotu.
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności specjalistycznych w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu, wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.

Literatura podstawowa

  1. Horubała Adolf, Podstawy przechowalnictwa żywności, PWN, Warszawa, 1975
  2. Zina Marek i wsp., Utrwalanie i przechowywanie żywności, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 2008
  3. Gaziński Bolesław, Przechowalnictwo i transport. Technika chłodnicza dla praktyków., 2011
  4. Gruda Z., Postolski J., Zamrażanie żywności, Wyd. WNT, Warszawa, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Flaczyk Ewa, Górecka Danuta, Korczak Józef, Towaroznawstwo produktów spożywczych, Wyd. Akad. Rolniczej, Poznań, 2006
  2. Czasopisma branżowe: Transport, Żywność Technologia Jakość, Chłodnictwo, Przemysł Spożywczy, Magazyn Przemysłu Rybnego

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zajęcia wstępne i zapoznanie studentów z programem ćwiczeń.2
T-L-2Wyznaczanie właściwości rehydratacyjnych surowców i produktów suszonych.2
T-L-3Oznaczanie produktów utlenienia tłuszczów.2
T-L-4Oznaczanie aktywności dodatkowych substancji krioochronnych.2
T-L-5Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych surowców i produktów żywnościowych w czasie przechowywania.2
T-L-6Oznaczenie aktywności wody jako parametr trwałości przechowalniczej.2
T-L-7Rozmrażanie surowców i produktów żywnościowych2
T-L-8Proces Freeze Flo2
T-L-9Oznaczenie glazury na surowcach mrożonych2
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rys historyczny przechowalnictwa żywności.1
T-W-2Technologia przechowywania surowców i produktów roślinnych.1
T-W-3Technologia przechowywania surowców i produktów pochodzenia wodnego.1
T-W-4Technologia przechowywania żywności przetworzonej.1
T-W-5Technologia przechowywania surowców produktów pochodzenia zwierzęcego.1
T-W-6Magazynowanie i transport.1
T-W-7Technologia przechowywania surowców rolniczych.1
T-W-8Wybrane działy utrwalania surowców żywnościowych.1
T-W-9Niekonwencjonalne metody zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych.1
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-L-2Bezpośredni kontakt z nauczycielem akademickim8
A-L-3Przygotowanie do zajęć i sprawdzianów22
A-L-4Studia piśmiennictwa22
61
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Bezpośredni kontakt z nauczycielem akademickim3
A-W-2Przygotowanie do egzaminu5
A-W-3Studia piśmiennictwa4
A-W-4Uczestnictwo w zajęciach18
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_??_W01Student ma wiedzę w zakresie oddziaływania środowiska i człowieka na towar rolno-spożywczy w całym łańcuchu żywnościowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W23Ma wiedzę na temat oddziaływania środowiska pomiędzy towarami żywnościowymi i nieżywnościowymi oraz pomiędzy środowiskiem a człowiekiem.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Prowadzenie wybranych czynności laboratoryjnych w zakresie przechowalnictwa towarów żywnościowych.
C-1Zapoznanie studentów z technologią przechowywania i transportu poszczególnych grup towarów żywnościowych.
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizowania przechowywania i transportu towarów żywnościowych z uwzględnieniem oceny wpływu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne.
Treści programoweT-L-2Wyznaczanie właściwości rehydratacyjnych surowców i produktów suszonych.
T-W-4Technologia przechowywania żywności przetworzonej.
T-W-9Niekonwencjonalne metody zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych.
T-W-5Technologia przechowywania surowców produktów pochodzenia zwierzęcego.
T-W-2Technologia przechowywania surowców i produktów roślinnych.
T-W-3Technologia przechowywania surowców i produktów pochodzenia wodnego.
T-W-1Rys historyczny przechowalnictwa żywności.
T-L-5Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych surowców i produktów żywnościowych w czasie przechowywania.
T-L-3Oznaczanie produktów utlenienia tłuszczów.
T-W-7Technologia przechowywania surowców rolniczych.
T-L-4Oznaczanie aktywności dodatkowych substancji krioochronnych.
T-W-8Wybrane działy utrwalania surowców żywnościowych.
T-W-6Magazynowanie i transport.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-4Metoda sytuacyjna
M-2Objaśnienie
M-5Metoda przypadków
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Wykład problemowy
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-1Ocena formująca: Pisemna odpowiedź
S-2Ocena formująca: Ustna odpowiedź
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_??_W04Student ma podstawową wiedzę na temat wpływu technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne surowców i produktów żywnościowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W04Ma podstawową wiedzę na temat mikroorganizmów, ich roli w przetwórstwie i przechowywaniu żywności. Ma wiedzę na temat drobnoustrojów w artykułach przemysłowych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Prowadzenie wybranych czynności laboratoryjnych w zakresie przechowalnictwa towarów żywnościowych.
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizowania przechowywania i transportu towarów żywnościowych z uwzględnieniem oceny wpływu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne.
C-1Zapoznanie studentów z technologią przechowywania i transportu poszczególnych grup towarów żywnościowych.
Treści programoweT-W-1Rys historyczny przechowalnictwa żywności.
T-W-9Niekonwencjonalne metody zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych.
T-L-3Oznaczanie produktów utlenienia tłuszczów.
T-W-7Technologia przechowywania surowców rolniczych.
T-L-5Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych surowców i produktów żywnościowych w czasie przechowywania.
T-W-6Magazynowanie i transport.
T-W-3Technologia przechowywania surowców i produktów pochodzenia wodnego.
T-W-2Technologia przechowywania surowców i produktów roślinnych.
T-W-5Technologia przechowywania surowców produktów pochodzenia zwierzęcego.
T-L-2Wyznaczanie właściwości rehydratacyjnych surowców i produktów suszonych.
T-L-4Oznaczanie aktywności dodatkowych substancji krioochronnych.
T-W-8Wybrane działy utrwalania surowców żywnościowych.
T-W-4Technologia przechowywania żywności przetworzonej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Wykład problemowy
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pisemna odpowiedź
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-2Ocena formująca: Ustna odpowiedź
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_??_W17Student posiada wiedzę w zakresie sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W17Posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod zabezpieczenia surowców i produktów rolno-spożywczych i przemysłowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji. Ma wiedzę w zakresie podziału i przeglądu materiałów do produkcji opakowań, ich podział, ocenę, certyfikację, oznakowania oraz ich dobór.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologią przechowywania i transportu poszczególnych grup towarów żywnościowych.
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizowania przechowywania i transportu towarów żywnościowych z uwzględnieniem oceny wpływu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne.
C-2Prowadzenie wybranych czynności laboratoryjnych w zakresie przechowalnictwa towarów żywnościowych.
Treści programoweT-W-5Technologia przechowywania surowców produktów pochodzenia zwierzęcego.
T-W-8Wybrane działy utrwalania surowców żywnościowych.
T-W-1Rys historyczny przechowalnictwa żywności.
T-W-7Technologia przechowywania surowców rolniczych.
T-W-9Niekonwencjonalne metody zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych.
T-W-3Technologia przechowywania surowców i produktów pochodzenia wodnego.
T-W-6Magazynowanie i transport.
T-W-2Technologia przechowywania surowców i produktów roślinnych.
T-W-4Technologia przechowywania żywności przetworzonej.
T-L-2Wyznaczanie właściwości rehydratacyjnych surowców i produktów suszonych.
T-L-5Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych surowców i produktów żywnościowych w czasie przechowywania.
T-L-4Oznaczanie aktywności dodatkowych substancji krioochronnych.
T-L-3Oznaczanie produktów utlenienia tłuszczów.
Metody nauczaniaM-3Wykład problemowy
M-2Objaśnienie
M-4Metoda sytuacyjna
M-1Wykład informacyjny
M-5Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pisemna odpowiedź
S-2Ocena formująca: Ustna odpowiedź
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_??_U01Student wykazuje umiejętność zdobywania informacji specjalistycznej w oparciu o postawiony problem w zakresie przechowalnictwa żywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U12Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Prowadzenie wybranych czynności laboratoryjnych w zakresie przechowalnictwa towarów żywnościowych.
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizowania przechowywania i transportu towarów żywnościowych z uwzględnieniem oceny wpływu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne.
C-1Zapoznanie studentów z technologią przechowywania i transportu poszczególnych grup towarów żywnościowych.
Treści programoweT-W-6Magazynowanie i transport.
T-L-5Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych surowców i produktów żywnościowych w czasie przechowywania.
T-L-2Wyznaczanie właściwości rehydratacyjnych surowców i produktów suszonych.
T-W-9Niekonwencjonalne metody zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych.
T-W-8Wybrane działy utrwalania surowców żywnościowych.
T-L-4Oznaczanie aktywności dodatkowych substancji krioochronnych.
T-L-3Oznaczanie produktów utlenienia tłuszczów.
Metody nauczaniaM-3Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-5Metoda przypadków
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pisemna odpowiedź
S-2Ocena formująca: Ustna odpowiedź
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać uzyskanych podstawowych informacji i interpretacji niezbędnych do realizacji zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności.
3,0Student umie zrealizować zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_??_U08Student potrafi zidentyfikować właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków, sposobów jak i zorganizowania transportu, przechowywania i dystrybucji w oparciu o zasady technologii przechowalnictwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U08Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować artykuły żywnościowe i nieżywnościowe, ich właściwości fizyko-chemiczne oraz zbadać i określić zależności pomiędzy nimi.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Prowadzenie wybranych czynności laboratoryjnych w zakresie przechowalnictwa towarów żywnościowych.
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizowania przechowywania i transportu towarów żywnościowych z uwzględnieniem oceny wpływu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne.
C-1Zapoznanie studentów z technologią przechowywania i transportu poszczególnych grup towarów żywnościowych.
Treści programoweT-W-9Niekonwencjonalne metody zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych.
T-W-1Rys historyczny przechowalnictwa żywności.
T-W-5Technologia przechowywania surowców produktów pochodzenia zwierzęcego.
T-L-5Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych surowców i produktów żywnościowych w czasie przechowywania.
T-W-6Magazynowanie i transport.
T-W-8Wybrane działy utrwalania surowców żywnościowych.
T-L-3Oznaczanie produktów utlenienia tłuszczów.
T-W-4Technologia przechowywania żywności przetworzonej.
T-W-2Technologia przechowywania surowców i produktów roślinnych.
T-L-2Wyznaczanie właściwości rehydratacyjnych surowców i produktów suszonych.
T-L-4Oznaczanie aktywności dodatkowych substancji krioochronnych.
T-W-7Technologia przechowywania surowców rolniczych.
T-W-3Technologia przechowywania surowców i produktów pochodzenia wodnego.
Metody nauczaniaM-5Metoda przypadków
M-3Wykład problemowy
M-4Metoda sytuacyjna
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ustna odpowiedź
S-3Ocena podsumowująca: Pisemna odpowiedź
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać uzyskanych podstawowych informacji i interpretacji niezbędnych do realizacji zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa.
3,0Student umie zrealizować zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa wraz z opracowaniem wniosków.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_??_K04Student umie zająć stanowisko specjalistyczne w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K04Umie przyjąć postawę lidera. Ma świadomość znaczenia zawodowej i etycznej odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego towaroznawstwa i usług.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Prowadzenie wybranych czynności laboratoryjnych w zakresie przechowalnictwa towarów żywnościowych.
C-1Zapoznanie studentów z technologią przechowywania i transportu poszczególnych grup towarów żywnościowych.
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizowania przechowywania i transportu towarów żywnościowych z uwzględnieniem oceny wpływu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne.
Treści programoweT-L-2Wyznaczanie właściwości rehydratacyjnych surowców i produktów suszonych.
T-L-5Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych surowców i produktów żywnościowych w czasie przechowywania.
T-L-4Oznaczanie aktywności dodatkowych substancji krioochronnych.
T-L-3Oznaczanie produktów utlenienia tłuszczów.
T-W-9Niekonwencjonalne metody zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych.
T-W-8Wybrane działy utrwalania surowców żywnościowych.
T-W-1Rys historyczny przechowalnictwa żywności.
T-W-3Technologia przechowywania surowców i produktów pochodzenia wodnego.
T-W-6Magazynowanie i transport.
T-W-7Technologia przechowywania surowców rolniczych.
T-W-4Technologia przechowywania żywności przetworzonej.
T-W-5Technologia przechowywania surowców produktów pochodzenia zwierzęcego.
T-W-2Technologia przechowywania surowców i produktów roślinnych.
Metody nauczaniaM-6Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metoda sytuacyjna
M-5Metoda przypadków
M-3Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pisemna odpowiedź
S-2Ocena formująca: Ustna odpowiedź
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umięjętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_??_K08Student ma świadomość ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności specjalistycznych w zakresie branży zawodowej w zakresie zagadnień przedmiotu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K08Ma świadomość dalszego kształcenia i wyznacza kierunki własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-2Prowadzenie wybranych czynności laboratoryjnych w zakresie przechowalnictwa towarów żywnościowych.
C-3Ukształtowanie umiejętności w zakresie organizowania przechowywania i transportu towarów żywnościowych z uwzględnieniem oceny wpływu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne.
C-1Zapoznanie studentów z technologią przechowywania i transportu poszczególnych grup towarów żywnościowych.
Treści programoweT-L-3Oznaczanie produktów utlenienia tłuszczów.
T-L-2Wyznaczanie właściwości rehydratacyjnych surowców i produktów suszonych.
T-W-9Niekonwencjonalne metody zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych.
T-W-3Technologia przechowywania surowców i produktów pochodzenia wodnego.
T-W-7Technologia przechowywania surowców rolniczych.
T-W-6Magazynowanie i transport.
T-W-8Wybrane działy utrwalania surowców żywnościowych.
T-L-5Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych surowców i produktów żywnościowych w czasie przechowywania.
T-W-1Rys historyczny przechowalnictwa żywności.
T-L-4Oznaczanie aktywności dodatkowych substancji krioochronnych.
T-W-5Technologia przechowywania surowców produktów pochodzenia zwierzęcego.
T-W-2Technologia przechowywania surowców i produktów roślinnych.
T-W-4Technologia przechowywania żywności przetworzonej.
Metody nauczaniaM-6Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Wykład problemowy
M-5Metoda przypadków
M-2Objaśnienie
M-1Wykład informacyjny
M-4Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pisemna odpowiedź
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
S-2Ocena formująca: Ustna odpowiedź
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności specjalistycznych w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu, wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.