Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (N1)
specjalność: usługi turystyczne

Sylabus przedmiotu Usługi w hotelarstwie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Usługi w hotelarstwie
Specjalność usługi turystyczne
Jednostka prowadząca Zakład Gospodarki Rybackiej
Nauczyciel odpowiedzialny Wawrzyniec Wawrzyniak <Wawrzyniec.Wawrzyniak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Przemysław Czerniejewski <Przemyslaw.Czerniejewski@zut.edu.pl>, Wawrzyniec Wawrzyniak <Wawrzyniec.Wawrzyniak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 16 2,00,50zaliczenie
wykładyW3 16 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość geografii, podstaw ekonomii, krajoznawstwa, podsatwowych pojęć związanych z obsługą ruchu turystycznego, form turystyki wodnej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami oceny usług hotelarskich, form i rodzajó usług hotelarskich, historii rozwoju hotelarstwa i perpektyw hotelarstwa. Ponadto zaznajomienie z organizacją usług hotelarskich, wzorców i funkcji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Podział usług w Hotelarstwie, hotelarstwo wczoraj i dziś7
T-L-2Normalizacja i standaryzacja usług hotelarskich, ocena wybranych hoteli, ocena pozostałych miejsc noclegowych w różnych częsciach Polski i świata6
T-L-3Model organizacji turystyki i bazy noclegowej na tle wybranego regionu w Polsce.1
T-L-4Organizacja pracy w hotelarstwie. Makrootocyenia hotelarstwa.1
T-L-5Geografia hotelarstwa. Geografia turyzmu1
16
wykłady
T-W-1Historia hotelarstwa w Polsce i na świecie1
T-W-2Charakterystyka rodzajowa podstawowych obiektów bazy noclegowej, hotele, pensjonaty, motele. cempingi, domy wycieczkowe, schroniska młodzieżowe, pola biwakowe1
T-W-3Pojecie usługi hotelarskiej, cechy usług hotelarskich, podział usług hotelarskich, usługi podstawowe, usługi dodatkowe, usługa hotelarska jako specyficzny rodzaj produktu turystycznego9
T-W-4Organizacje hotelarskie, stowarzyszenia hotelarskie w Polsce i na świecie2
T-W-5struktury hotelarskie, typy hoteli, grupy markowe,łańcuchy hotelowe, systemy hotelowe,sieci hoteli2
T-W-6standarty usług hotelarskich, trendy w rozwoju hotelarstwa Polskiego i światowego1
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczęscczanie na zajęcia16
A-L-2Przygotowanie prezentacji26
A-L-3przygotowanie się na sprawdziany pisemne17
59
wykłady
A-W-1uczescczanie na zajęcia16
A-W-2studiowanie literatury24
A-W-3Przygotowanie się do zajeć20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multumedialna, wykłąd problemowy, zajęcia praktyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian pisemny i ustny
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_PO3-1ut_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student został zaznajomiony z organizacją usług hotelarskich.
TOW_1A_W11, TOW_1A_W19, TOW_1A_W20, TOW_1A_W22, TOW_1A_W23, TOW_1A_W24S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09, S1A_W10, S1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_PO3-1ut_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć Student został zaznajomiony z podstawowymi pojęciami związanymi z obsługą ruchu turystycznego, potrafi określić formy i rodzaje usług hotelarskich.
TOW_1A_U01, TOW_1A_U05, TOW_1A_U07, TOW_1A_U10, TOW_1A_U11, TOW_1A_U14S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-1T-L-1, T-W-4, T-W-6M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_PO3-1ut_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć Student w wyniku przeprowadzonych zajęć potrafi poprawnie omówić podział usług w hotelarstwie.
TOW_1A_K01, TOW_1A_K02, TOW_1A_K05, TOW_1A_K08S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06, S1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-1T-L-3, T-L-4M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_PO3-1ut_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student został zaznajomiony z organizacją usług hotelarskich.
2,0Student nie potrafi omówić podstawowych form i rodzajów usług hotelarskich.
3,0Student potrafi poprawnie opisać podstawowe formy i rodzaje usług hotelarskich.
3,5Student potrafi powierzchownie omówić struktury hotelarskie, typy hoteli
4,0Student dobrze jest obeznany w historii hotelarstwa w Polsce i na świecie.
4,5Student potrafi wymienić oraz opisać usługi wykonywane w obiektach hotelowych. Student potrafi omówić standardy obsługi gości.
5,0Student bardzo dobrze opanował temat usług hotelarskich. Potrafi poprawnie wymienić i omówić usługi w hotelarstwie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_PO3-1ut_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć Student został zaznajomiony z podstawowymi pojęciami związanymi z obsługą ruchu turystycznego, potrafi określić formy i rodzaje usług hotelarskich.
2,0Student nie potrafi omówić podstawowych form i rodzajów usług hotelarskich.
3,0Student potrafi poprawnie opisać podstawowe formy i rodzaje usług hotelarskich.
3,5Student potrafi powierzchownie omówić grupy markowe, łańcuchy hotelowe.
4,0Student potrafi poprawnie omówić organizację pracy w hotelarstwie.
4,5Student potrafi poprawnie zdefiniować pojęcie usług hotelarskich.
5,0Student potrafi poprawnie zdefiniować pojęcie usług hotelarskich. Ponadto potrafi omówić podział usług hotelarskich oraz ich cechy.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_PO3-1ut_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć Student w wyniku przeprowadzonych zajęć potrafi poprawnie omówić podział usług w hotelarstwie.
2,0Student nie potrafi omówić podstawowych form i rodzajów usług hotelarskich.
3,0Student potrafi poprawnie opisać podstawowe formy i rodzaje usług hotelarskich.
3,5Student potrafi powierzchownie omówić systemy hotelowe i sieci hoteli.
4,0Student potrafi poprawnie zdefiniować pojęcie usług hotelarskich.
4,5Student prawidłowo potrafi omówić organizację usług hotelarskich
5,0Student prawidłowo potrafi omówić organizację usług hotelarskich. Potrafi podać wzorce i funkcje

Literatura podstawowa

  1. Milewska M., Włodarczyk B., Hotelarstwo podstawowe wiadomości, PWE, Warszawa, 2009
  2. Blądek Z., Tulibacki T, Dzieje krajowego hotelarstwa-od zajazdu dowspółczesności, Albus, Poznan, 2003
  3. Tulibacki T, Międzynarodowe systemy hotelowe, Hotelarz nr 4, 1994
  4. Tulibacki T, Francuski system ACCOR, Hotelarz nr 4, 1995
  5. Błądek Z, Hotele - programowanie, projektowanie, wyposażenie, Palladium, Poznan, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Kowalczyk A, Geografia turyzmu, PWN, Warszawa, 2001
  2. Kowalczyk A, Geografia hotelarstwa, Uniwersytet Łódzki, Łódź, 2001

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Podział usług w Hotelarstwie, hotelarstwo wczoraj i dziś7
T-L-2Normalizacja i standaryzacja usług hotelarskich, ocena wybranych hoteli, ocena pozostałych miejsc noclegowych w różnych częsciach Polski i świata6
T-L-3Model organizacji turystyki i bazy noclegowej na tle wybranego regionu w Polsce.1
T-L-4Organizacja pracy w hotelarstwie. Makrootocyenia hotelarstwa.1
T-L-5Geografia hotelarstwa. Geografia turyzmu1
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Historia hotelarstwa w Polsce i na świecie1
T-W-2Charakterystyka rodzajowa podstawowych obiektów bazy noclegowej, hotele, pensjonaty, motele. cempingi, domy wycieczkowe, schroniska młodzieżowe, pola biwakowe1
T-W-3Pojecie usługi hotelarskiej, cechy usług hotelarskich, podział usług hotelarskich, usługi podstawowe, usługi dodatkowe, usługa hotelarska jako specyficzny rodzaj produktu turystycznego9
T-W-4Organizacje hotelarskie, stowarzyszenia hotelarskie w Polsce i na świecie2
T-W-5struktury hotelarskie, typy hoteli, grupy markowe,łańcuchy hotelowe, systemy hotelowe,sieci hoteli2
T-W-6standarty usług hotelarskich, trendy w rozwoju hotelarstwa Polskiego i światowego1
16

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczęscczanie na zajęcia16
A-L-2Przygotowanie prezentacji26
A-L-3przygotowanie się na sprawdziany pisemne17
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczescczanie na zajęcia16
A-W-2studiowanie literatury24
A-W-3Przygotowanie się do zajeć20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_PO3-1ut_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student został zaznajomiony z organizacją usług hotelarskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W11Posiada podstawową wiedzę z zakresu zarządzania i marketingu, systemów zarządzania jakością i zarządzania bezpieczeństwem żywności. Ma wiedzę na temat segmentacji rynku. Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości oraz podstaw rachunkowości.
TOW_1A_W19Posiada wiedzę na temat zasad funkcjonowania różnych form usług służących zaspokajaniu materialnych i niematerialnych potrzeb człowieka. Ma wiedzę na temat organizacji i programowania usług.
TOW_1A_W20Ma wiedzę na temat funkcjonowania organizmu ludzkiego, jego przystosowania się do zmieniających się warunków środowiska. Ma wiedzę w zakresie żywienia i dietetyki z uwzględnieniem mechanizmów powstawania zachowań żywieniowych.
TOW_1A_W22Ma podstawową wiedzę dotyczącą pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, zna podstawowe zasady BHP.
TOW_1A_W23Ma wiedzę na temat oddziaływania środowiska pomiędzy towarami żywnościowymi i nieżywnościowymi oraz pomiędzy środowiskiem a człowiekiem.
TOW_1A_W24Zna źródła, z których można pozyskać środki na dofinansowanie działalności. Ma ogólną orientację w podstawowych problemach towaroznawstwa na poziomie inżynierskim.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
S1A_W09ma wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami oceny usług hotelarskich, form i rodzajó usług hotelarskich, historii rozwoju hotelarstwa i perpektyw hotelarstwa. Ponadto zaznajomienie z organizacją usług hotelarskich, wzorców i funkcji.
Treści programoweT-W-1Historia hotelarstwa w Polsce i na świecie
T-W-2Charakterystyka rodzajowa podstawowych obiektów bazy noclegowej, hotele, pensjonaty, motele. cempingi, domy wycieczkowe, schroniska młodzieżowe, pola biwakowe
T-W-3Pojecie usługi hotelarskiej, cechy usług hotelarskich, podział usług hotelarskich, usługi podstawowe, usługi dodatkowe, usługa hotelarska jako specyficzny rodzaj produktu turystycznego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multumedialna, wykłąd problemowy, zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian pisemny i ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi omówić podstawowych form i rodzajów usług hotelarskich.
3,0Student potrafi poprawnie opisać podstawowe formy i rodzaje usług hotelarskich.
3,5Student potrafi powierzchownie omówić struktury hotelarskie, typy hoteli
4,0Student dobrze jest obeznany w historii hotelarstwa w Polsce i na świecie.
4,5Student potrafi wymienić oraz opisać usługi wykonywane w obiektach hotelowych. Student potrafi omówić standardy obsługi gości.
5,0Student bardzo dobrze opanował temat usług hotelarskich. Potrafi poprawnie wymienić i omówić usługi w hotelarstwie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_PO3-1ut_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć Student został zaznajomiony z podstawowymi pojęciami związanymi z obsługą ruchu turystycznego, potrafi określić formy i rodzaje usług hotelarskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U01Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne. Dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi określić wiarygodność analiz. Potrafi posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów.
TOW_1A_U05Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne dotyczące studiowanego kierunku
TOW_1A_U07Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygnięcia dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
TOW_1A_U10Posiada umiejętność organizacji i realizacji usług. Potrafi współpracować z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi.
TOW_1A_U11Posiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań.
TOW_1A_U14Wykazuje znajomość słabych i mocnych stron standardowych działań rozwiązujących zaistniałe problemy zawodowe dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami oceny usług hotelarskich, form i rodzajó usług hotelarskich, historii rozwoju hotelarstwa i perpektyw hotelarstwa. Ponadto zaznajomienie z organizacją usług hotelarskich, wzorców i funkcji.
Treści programoweT-L-1Podział usług w Hotelarstwie, hotelarstwo wczoraj i dziś
T-W-4Organizacje hotelarskie, stowarzyszenia hotelarskie w Polsce i na świecie
T-W-6standarty usług hotelarskich, trendy w rozwoju hotelarstwa Polskiego i światowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multumedialna, wykłąd problemowy, zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi omówić podstawowych form i rodzajów usług hotelarskich.
3,0Student potrafi poprawnie opisać podstawowe formy i rodzaje usług hotelarskich.
3,5Student potrafi powierzchownie omówić grupy markowe, łańcuchy hotelowe.
4,0Student potrafi poprawnie omówić organizację pracy w hotelarstwie.
4,5Student potrafi poprawnie zdefiniować pojęcie usług hotelarskich.
5,0Student potrafi poprawnie zdefiniować pojęcie usług hotelarskich. Ponadto potrafi omówić podział usług hotelarskich oraz ich cechy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_PO3-1ut_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć Student w wyniku przeprowadzonych zajęć potrafi poprawnie omówić podział usług w hotelarstwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K01Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki.
TOW_1A_K02Wykazuje gotowość do pracy zespołowej i ponoszenia konsekwencji za wspólnie realizowane zadania.
TOW_1A_K05Jest świadomy wartości zdobytej wiedzy.
TOW_1A_K08Ma świadomość dalszego kształcenia i wyznacza kierunki własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami oceny usług hotelarskich, form i rodzajó usług hotelarskich, historii rozwoju hotelarstwa i perpektyw hotelarstwa. Ponadto zaznajomienie z organizacją usług hotelarskich, wzorców i funkcji.
Treści programoweT-L-3Model organizacji turystyki i bazy noclegowej na tle wybranego regionu w Polsce.
T-L-4Organizacja pracy w hotelarstwie. Makrootocyenia hotelarstwa.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multumedialna, wykłąd problemowy, zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi omówić podstawowych form i rodzajów usług hotelarskich.
3,0Student potrafi poprawnie opisać podstawowe formy i rodzaje usług hotelarskich.
3,5Student potrafi powierzchownie omówić systemy hotelowe i sieci hoteli.
4,0Student potrafi poprawnie zdefiniować pojęcie usług hotelarskich.
4,5Student prawidłowo potrafi omówić organizację usług hotelarskich
5,0Student prawidłowo potrafi omówić organizację usług hotelarskich. Potrafi podać wzorce i funkcje