Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_1A_C5tz_U01 | Student potrafi rozpoznać wybrane gatunki ryb i prawidłowo nazwać po polsku oraz po łacinie. Potrafi zakwalifikować określone gatunki ryb w zalezności od ich wartości odżywczej. Posiada umiejętność wykorzystywania okreśłonych portali do wyszukiwania informacji i poszerzania wiedzy na temat prawidłowego nazewnicwta i biologii ryb. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_1A_U01 | Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne. Dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi określić wiarygodność analiz. Potrafi posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów. |
---|
TOW_1A_U08 | Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować artykuły żywnościowe i nieżywnościowe, ich właściwości fizyko-chemiczne oraz zbadać i określić zależności pomiędzy nimi. |
TOW_1A_U17 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w organach nadzoru urzędowego. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U06 | wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
S1A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych |
S1A_U10 | posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z najważniejszymi gospodarczo gatunkami ryb morskich |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z najważniejszymi gospodarczo gatunkami ryb słodkowodnych |
C-3 | Zapoznanie studentów z wybranymi elementami anatomii i fizjologii ryb |
C-4 | Zapoznanie studentów z wartością odżywczą mięsa ryb |
Treści programowe | T-L-2 | Wybrane zagadnienia z fizjologii i anatomii ryb |
---|
T-W-2 | Przegląd i charakterystyka wybranych minogów i rekinów |
T-L-3 | Przegląd i charakterystyka wybranych minogów i rekinów |
T-W-3 | Przegląd i charakterystyka najważniejszych ryb śledziokształtnych oraz wybranych morskich ryb okoniokształtnych i skorpenokształtnych |
T-L-4 | Przegląd i charakterystyka najważniejszych ryb śledziokształtnych |
T-L-5 | Przegląd i charakterystyka wybranych morskich ryb okoniokształtnych i skorpenokształtnych |
T-L-6 | Przegląd i charakterystyka tuńczyków najważniejszych dla gospodarki światowej |
T-W-4 | Przegląd i charakterystyka najważniejszych ryb dorszokształtnych |
T-L-7 | Przegląd i charakterystyka najważniejszych ryb dorszokształtnych |
T-L-8 | Przegląd i charakterystyka najważniejszych ryb płastugokształtnych |
T-W-5 | Przegląd i charakterystyka najważniejszych ryb płastugokształtnych |
T-W-6 | Przegląd i charakterystyka najważniejszych ryb łososiokształtnych |
T-L-9 | Przegląd i charakterystyka najważniejszych ryb łososiokształtnych |
T-W-7 | Przegląd i charakterystyka najważniejszych ryb jesiotrokształtnych i węgorzokształtnych |
T-L-10 | Przegląd i charakterystyka najważniejszych ryb jesiotrokształtnych i węgorzokształtnych |
T-L-11 | Przegląd i charakterystyka najważniejszych dla światowej akwakultury ryb karpiowatych |
T-L-12 | Przegląd i charakterystyka najważniejszych słodkowodnych ryb karpiokształtnych, okoniokształtnych, sumokształtnych i łososiokształtnych |
T-W-8 | Przegląd i charakterystyka najważniejszych słodkowodnych ryb karpiokształtnych, okoniokształtnych, sumokształtnych i łososiokształtnych |
T-L-13 | Przegląd i charakterystyka wybranych ryb antarktycznych |
T-L-14 | Skład chemiczny ciała ryb i wartość odżywcza ich mięsa |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | pokaz |
M-3 | film |
M-4 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie kolokwium z ćwiczeń i wykładów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | uzyskanie mniejj niż 50% punktów na kolokwium zaliczeniowym |
3,0 | uzyskanie więcej niż 50% punktów na kolokwium zaliczeniowym |
3,5 | uzyskanie więcej niż 60% punktów na kolokwium zaliczeniowym |
4,0 | uzyskanie więcej niż 70% punktów na kolokwium zaliczeniowym |
4,5 | uzyskanie więcej niż 80% punktów na kolokwium zaliczeniowym |
5,0 | uzyskanie więcej niż 90% punktów na kolokwium zaliczeniowym |