Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_1A_O13-1ut_U01 | Student łączy i ocenia możliwości wykorzystania obszarów chronionych w rozwoju edukacji i turystyki |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_1A_U01 | Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne. Dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi określić wiarygodność analiz. Potrafi posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów. |
---|
TOW_1A_U11 | Posiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań. |
TOW_1A_U12 | Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z formami ochrony przyrody w Polsce oraz osobliwościami przyrodniczymi w parkach narodowych i krajobrazowych |
---|
C-2 | Zapozanie studentów z możliwościami i ograniczeniami rozwoju turystyki na obszarach chronionych oraz znaczeniem tych terenów w edukacji i kształtowaniu właściwych postaw człowieka wobec przyrody |
Treści programowe | T-W-1 | Formy ochrony przyrody w Polsce i kryteria ich typowania. Ochrona prawna przyrody w Polsce |
---|
T-L-1 | Charakterystyka i osobliwości przyrodnicze nadmorskich parków narodowych i krajobrazowych w Polsce |
T-L-2 | Charakterystyka i osobliwości przyrodnicze wodno-błotnych parków narodowych i krajobrazowych w Polsce |
T-W-2 | Przegląd parków i rezerwatów przyrody; projektowane parki narodowe w Polsce |
T-W-3 | Ochrona bioróżnorodności w parkach narodowych w Polsce |
T-L-3 | Charakterystyka i osobliwości przyrodnicze wyżynych parków narodowych i krajobrazowych w Polsce |
T-L-4 | Charakterystyka i osobliwości przyrodnicze górskich parków narodowych i krajobrazowych w Polsce |
T-W-4 | Ochrona gatunkowa roślin, ochrona szaty roślinnej czerwone księgi i czerwone listy roślin w Polsce |
T-W-5 | Ochrona gatunkowa zwierząt, ochrona zwierząt łownych, ryb raków i minogów, czerwone księgi i czerwone listy zwierząt w Polsce |
T-L-5 | Charakterystyka i osobliwości przyrodnicze leśnych parków narodowych i krajobrazowych |
T-W-6 | Endemity, relikty roślin i zwierząt w parkach narodowych |
T-L-6 | Ochrona ex situ roślin i zwierząt w Polsce |
T-W-7 | Zagrożenia walorów przyrodniczych w parkach narodowych |
T-L-7 | Ochrona grzybów i porostów |
T-L-8 | Zaliczenie pisemne |
T-W-8 | Walory przyrodnicze Pomorza Zachodniego objętego różnymi formami ochrony przyrody |
T-L-9 | Obszary chronione a turystyka |
T-W-9 | Rola parków narodowych w edukacji przyrodniczej i kształtowaniu poszanowania przyrody |
T-L-10 | Obszary chronione tworzone na podstawie programów: CORINE i NATURA 2000 |
T-L-11 | Parki narodowe na tle innych form ochrony przyrody w Polsce i na świecie. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład: prezentacja multimedialna, filmy video i dyskusja dydaktyczo-naukowa |
---|
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne: prezentacja multimedialna przygotowana przez studentów, dyskusja dydaktyczna, ekspozycja pomocy dydaktycznych związanych z prezentacja żywego lub zakonserwowanego materiału biologicznego |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena prezentacji mulimedialnych przygotowanych przez studentów |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach |
S-3 | Ocena formująca: Wynik sprawdzianu |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu pisemnego |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie łączy i nie ocenia możliwości wykorzystania obszarów chronionych w rozwoju edukacji i turystyki |
3,0 | Student łączy i ocenia możliwości wykorzystania obszarów chronionych w rozwoju edukacji i turystyki, nie wskazuje jednak na jakość i konsekwencje tych działań, nie posługuje żadnymi konkretnymi przykładami tych działań w Polsce i na Pomorzu Zachodnim |
3,5 | Student łączy i ocenia możliwości wykorzystania obszarów chronionych w rozwoju edukacji i turystyki, wskazuje na jakość i konsekwencje tych działań, posługuje jedynie pojedynczymi przykładami tych działań na Pomorzu Zachodnim i w Polsce |
4,0 | Student łączy i ocenia możliwości wykorzystania obszarów chronionych w rozwoju edukacji i turystyki, wskazuje na jakość i konsekwencje tych działań, posługuje licznymi przykładami tych działań na Pomorzu Zachodnim i w Polsce |
4,5 | Student łączy i ocenia możliwości wykorzystania obszarów chronionych w rozwoju edukacji i turystyki, wskazuje na jakość i konsekwencje tych działań, posługuje się licznymi przykładami tych działań na Pomorzu Zachodnim, w Polsce i na świecie |
5,0 | Student łączy i ocenia możliwości wykorzystania obszarów chronionych w rozwoju edukacji i turystyki, wskazuje na jakość i konsekwencje tych działań, posługuje się licznymi przykładami tych działań na Pomorzu Zachodnim, w Polsce i na świecie, wyszukuje optymalne warunki dla rozwoju turystyki na obszarach chronionych |