Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_1A_O13-1tz_U01 | Potrafi wskazać sposób zagospodarowania odpadów i ścieków pochodzących z różnych gałęzi przemysłu |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_1A_U06 | Potrafi prognozować procesy z wykorzystaniem standardowych narzędzi właściwych dla kierunku Towaroznawstwo. |
---|
TOW_1A_U07 | Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygnięcia dylematów pojawiających się w pracy zawodowej. |
TOW_1A_U11 | Posiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań. |
TOW_1A_U12 | Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U04 | potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U06 | wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z klasyfikacją odpadów i ścieków pochodzących z różnych źródeł gospodarki, jak również z możliwościami ich unieszkodliwiania |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe definicje oraz przegląd przepisów prawnych w zakresie gospodarki odpadami |
---|
T-L-1 | Przygotowanie kompleksowego opracowania dotyczącego zagospodarowania odpadów z wybranej gałęzi gospodarki. |
T-L-2 | Prezentacja przygotowanego opracowania z zakresu zagospodarowania odpadów. |
T-W-2 | Klasyfikacja odpadów, identyfikacja surowców |
T-L-3 | Przygotowanie kompleksowego opracowania dotyczącego zagospodarowania ścieków z wybranej gałęzi gospodarki. |
T-W-3 | Podstawowe zasady kompleksowej gospodarki odpadami stałymi (hierarchia postępowania - zasada 3 U - unikanie, użycie ponowne vi recycling, unieszkodliwienie) |
T-L-4 | Prezentacja opracowania z zakresu zagospodarowania ścieków. |
T-W-4 | Biologiczne przetwarzanie odpadów - wykorzystywane metody i technologie |
T-W-5 | Klasyfikacja ścieków. Metody oczyszczania ścieków. |
Metody nauczania | M-2 | ćwiczenia o charakterze projektowym |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: obserwacja ciągła |
---|
S-2 | Ocena formująca: ocena projektu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi wskazać sposób zagospodarowania odpadów i ścieków pochodzących z różnych gałęzi przemysłu |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |