Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N1)
specjalność: technologia i żywienie

Sylabus przedmiotu Technologia gastronomiczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia gastronomiczna
Specjalność technologia i żywienie
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Rybnej, Roślinnej i Gastronomicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Grażyna Bortnowska <Grazyna.Bortnowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Bortnowska <Grazyna.Bortnowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 18 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL7 21 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość wiedzy z zakresu Chemii żywności, Ogólnej technologii żywności oraz Analizy i oceny jakości żywności.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie istoty przemian surowców w procesach kulinarnych z użyciem profesjonalnego sprzętu i urządzeń gastronomicznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wpływ formy surowca oraz wybranych procesów cieplnych na wydajność potraw przygotowywanych z użyciem profesjonalnych urządzeń grzewczych4
T-L-2Przyprawy i ich rola w technologii potraw2
T-L-3Zmiany barwy warzyw podczas przygotowywania potraw oraz zastosowanie metod przeciwdziałania temu procesowi3
T-L-4Wykorzystanie właściwości funkcjonalnych skrobi oraz innych dodatków strukturotwórczych w technologii potraw.3
T-L-5Przygotowanie oraz ocena wybranych potraw staropolskich regionalnych i /lub kuchni innych narodów.4
T-L-6Ocena wybranych potraw po zamrożeniu.2
T-L-7Ocena jakości sensorycznej wybranych potraw przygotowanych na bazie koncentratów spożywczych.3
21
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia związane z gastronomią. Podział i ogólna charakterystyka zakładów żywienia zbiorowego.1
T-W-2Nieprzetworzone i przetworzone surowce w technologii potraw.2
T-W-3Charakterystyka wybranych operacji, zabiegów i procesów technologicznych.4
T-W-4Zmiany zachodzące w żywności w czasie obróbek cieplnych4
T-W-5Wykorzystanie funkcjonalnych dodatków modyfikujących jakość potraw oraz ich walory sensoryczne i żywieniowe3
T-W-6Podstawowe zasady przechowywania surowców, półproduktów i gotowych potraw.1
T-W-7Posiłki we współczesnej gastronomii, a w tym nowoczesne systemy produkcji i dystrybucji potraw.2
T-W-8Potrawy tradycyjnie polskie w aspekcie kulinarnego dziedzictwa.1
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach21
A-L-2Przygotowanie się do kolokwiów40
A-L-3Przygotowanie się do ćwiczeń30
91
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Godziny konsultacji z nauczycielem (nieobowiązkowe)42
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady prowadzone z użyciem programu kompyterowego Microsoft PowerPoint.
M-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne.
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium ze znajomości tematyki ćwiczeń i wykładów - 3 x w semestrze.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa: średnia arytmetyczna z kolokwiów oraz aktywności studenta i pracy w zespole

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_C11tiz_W01
Ma ogólną wiedzę na temat składu surowców i półproduktów oraz możliwości kształtowania właściwości funkcjonalnych i odżywczych potraw
TZiZ_1A_W13, TZiZ_1A_W17R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06, R1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-7M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-4, S-3
TZiZ_1A_C11tiz_W02
Ma podstawową wiedzę w zakresie przygotowywania potraw tradycyjnych oraz serwowanych z wykorzystaniem nowoczesnych systemów ich produkcji i dystrybucji
TZiZ_1A_W16R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-7M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-4, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_C11tiz_U01
Potrafi pracować indywidualnie lub w zespole. Posiada umiejętności wyszukiwania, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury oraz wyciągania wniosków z przeprowadzonych badań, a także formułować i uzasadniać opinie
TZiZ_1A_U01, TZiZ_1A_U02R1A_U01, R1A_U02InzA_U04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-4, S-3
TZiZ_1A_C11tiz_U02
Ma umiejętność samokształcenia się oraz potrafi ocenić wpływ różnych procesów na jakość i wydajność potraw
TZiZ_1A_U05, TZiZ_1A_U23R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-4, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_C11tiz_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej i ponoszenia odpowiedzialności za wspólne realizowanie zadań.
TZiZ_1A_K01, TZiZ_1A_K02, TZiZ_1A_K03R1A_K01, R1A_K02, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K07InzA_K02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-4, S-3
TZiZ_1A_C11tiz_K02
Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie technologii przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy oraz rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy
TZiZ_1A_K04, TZiZ_1A_K05, TZiZ_1A_K06R1A_K04, R1A_K06, R1A_K08InzA_K01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-4, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_C11tiz_W01
Ma ogólną wiedzę na temat składu surowców i półproduktów oraz możliwości kształtowania właściwości funkcjonalnych i odżywczych potraw
2,0Wiedzy studenta na temat składu surowców i półproduktów oraz mozliwości kształtowania właściwości funkcjonalnych i odżywczych potraw jest niewystarczająca.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
TZiZ_1A_C11tiz_W02
Ma podstawową wiedzę w zakresie przygotowywania potraw tradycyjnych oraz serwowanych z wykorzystaniem nowoczesnych systemów ich produkcji i dystrybucji
2,0Wiedza studenta w zakresie przygotowywania potraw tradycyjnych oraz serwowanych z wykorzystaniem nowoczesnych systemów ich produkcji i dystrybucji jest niewystarczająca.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_C11tiz_U01
Potrafi pracować indywidualnie lub w zespole. Posiada umiejętności wyszukiwania, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury oraz wyciągania wniosków z przeprowadzonych badań, a także formułować i uzasadniać opinie
2,0Umiejętność pracy indywidualnej lub w zespole, umiejętności wyszukiwania, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury oraz wyciągania wnisków z przeprowadzonych badań, a także formułowania i uzasadniania opinii jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
TZiZ_1A_C11tiz_U02
Ma umiejętność samokształcenia się oraz potrafi ocenić wpływ różnych procesów na jakość i wydajność potraw
2,0Umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, oraz umiejętność oszacowania ć czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania, opracowania i zrealizacji harmonogramu prac zapewniających dotrzymanie terminów jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_C11tiz_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej i ponoszenia odpowiedzialności za wspólne realizowanie zadań.
2,0Świadomość swojej wiedzy i umiejętności oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej i ponoszenia odpowiedzialności za wspólne realizowanie zadań jest niewystarczająca.
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
TZiZ_1A_C11tiz_K02
Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie technologii przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy oraz rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy
2,0Świadomość ryzyka oraz oceny skutków wykonywanej działalności w zakresie technologii przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego. Myślenie i działanie w sposób przedsiębiorczy oraz rozumienie potrzeby popularyzacji nabytej wiedzy jest niewystarczające.
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.

Literatura podstawowa

  1. Zalewski S., Podstawy techologii gastronomicznej, WNT, Warszawa, 2010, IV
  2. Praca zbiorowa, Kucharz & gastronom Vademecum, REA, Warszawa, 2001
  3. Świderski F., Żywność wygodna i żywność funkcjonalna, WNT, Warszawa, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Czasopismo, Przegląd Gastronomiczny
  2. Czasopismo, Przemysł Spożywczy
  3. Czasopismo, Kuchnia
  4. Czasopismo, Poradnik Restauratora
  5. Milewska M., Prączko A., Stasiak., Podstawy Gastronomii, PWE, Warszawa, 2010

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wpływ formy surowca oraz wybranych procesów cieplnych na wydajność potraw przygotowywanych z użyciem profesjonalnych urządzeń grzewczych4
T-L-2Przyprawy i ich rola w technologii potraw2
T-L-3Zmiany barwy warzyw podczas przygotowywania potraw oraz zastosowanie metod przeciwdziałania temu procesowi3
T-L-4Wykorzystanie właściwości funkcjonalnych skrobi oraz innych dodatków strukturotwórczych w technologii potraw.3
T-L-5Przygotowanie oraz ocena wybranych potraw staropolskich regionalnych i /lub kuchni innych narodów.4
T-L-6Ocena wybranych potraw po zamrożeniu.2
T-L-7Ocena jakości sensorycznej wybranych potraw przygotowanych na bazie koncentratów spożywczych.3
21

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia związane z gastronomią. Podział i ogólna charakterystyka zakładów żywienia zbiorowego.1
T-W-2Nieprzetworzone i przetworzone surowce w technologii potraw.2
T-W-3Charakterystyka wybranych operacji, zabiegów i procesów technologicznych.4
T-W-4Zmiany zachodzące w żywności w czasie obróbek cieplnych4
T-W-5Wykorzystanie funkcjonalnych dodatków modyfikujących jakość potraw oraz ich walory sensoryczne i żywieniowe3
T-W-6Podstawowe zasady przechowywania surowców, półproduktów i gotowych potraw.1
T-W-7Posiłki we współczesnej gastronomii, a w tym nowoczesne systemy produkcji i dystrybucji potraw.2
T-W-8Potrawy tradycyjnie polskie w aspekcie kulinarnego dziedzictwa.1
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach21
A-L-2Przygotowanie się do kolokwiów40
A-L-3Przygotowanie się do ćwiczeń30
91
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Godziny konsultacji z nauczycielem (nieobowiązkowe)42
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_C11tiz_W01Ma ogólną wiedzę na temat składu surowców i półproduktów oraz możliwości kształtowania właściwości funkcjonalnych i odżywczych potraw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_W13Ma ogólną wiedzę na temat składu produktów i ich przydatności do żywienia, planowania racjonalnego żywienia człowieka zdrowego i chorego; oraz oceny stanu odżywienia. Ma podstawową wiedzę na temat zagrożeń wynikających z błędów żywieniowych, zna zasady tworzenia programów profilaktycznych.
TZiZ_1A_W17Ma podstawową wiedzę na temat wpływu operacji jednostkowych i procesów technologicznych na jakość wyrobów gotowych. Zna zasady doboru surowców i metod produkcji, kształtowania właściwości funkcjonalnych i odżywczych oraz zasady projektowania produktów spożywczych. Ma wiedzę o metodach kalkulacji kosztów produkcji oraz zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
R1A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie istoty przemian surowców w procesach kulinarnych z użyciem profesjonalnego sprzętu i urządzeń gastronomicznych.
Treści programoweT-W-2Nieprzetworzone i przetworzone surowce w technologii potraw.
T-W-3Charakterystyka wybranych operacji, zabiegów i procesów technologicznych.
T-W-4Zmiany zachodzące w żywności w czasie obróbek cieplnych
T-W-5Wykorzystanie funkcjonalnych dodatków modyfikujących jakość potraw oraz ich walory sensoryczne i żywieniowe
T-W-6Podstawowe zasady przechowywania surowców, półproduktów i gotowych potraw.
T-L-1Wpływ formy surowca oraz wybranych procesów cieplnych na wydajność potraw przygotowywanych z użyciem profesjonalnych urządzeń grzewczych
T-L-2Przyprawy i ich rola w technologii potraw
T-L-3Zmiany barwy warzyw podczas przygotowywania potraw oraz zastosowanie metod przeciwdziałania temu procesowi
T-L-4Wykorzystanie właściwości funkcjonalnych skrobi oraz innych dodatków strukturotwórczych w technologii potraw.
T-L-6Ocena wybranych potraw po zamrożeniu.
T-L-7Ocena jakości sensorycznej wybranych potraw przygotowanych na bazie koncentratów spożywczych.
Metody nauczaniaM-1Wykłady prowadzone z użyciem programu kompyterowego Microsoft PowerPoint.
M-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne.
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium ze znajomości tematyki ćwiczeń i wykładów - 3 x w semestrze.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa: średnia arytmetyczna z kolokwiów oraz aktywności studenta i pracy w zespole
S-3Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Wiedzy studenta na temat składu surowców i półproduktów oraz mozliwości kształtowania właściwości funkcjonalnych i odżywczych potraw jest niewystarczająca.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_C11tiz_W02Ma podstawową wiedzę w zakresie przygotowywania potraw tradycyjnych oraz serwowanych z wykorzystaniem nowoczesnych systemów ich produkcji i dystrybucji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_W16Ma podstawową wiedzę w zakresie technologii inżynierskich szczególnie technologii produktów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego, technologii gastronomicznej i biotechnologii oraz przetwarzania produktów ubocznych i odpadów przemysłu spożywczego Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie istoty przemian surowców w procesach kulinarnych z użyciem profesjonalnego sprzętu i urządzeń gastronomicznych.
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia związane z gastronomią. Podział i ogólna charakterystyka zakładów żywienia zbiorowego.
T-W-3Charakterystyka wybranych operacji, zabiegów i procesów technologicznych.
T-W-5Wykorzystanie funkcjonalnych dodatków modyfikujących jakość potraw oraz ich walory sensoryczne i żywieniowe
T-W-7Posiłki we współczesnej gastronomii, a w tym nowoczesne systemy produkcji i dystrybucji potraw.
T-W-8Potrawy tradycyjnie polskie w aspekcie kulinarnego dziedzictwa.
T-L-1Wpływ formy surowca oraz wybranych procesów cieplnych na wydajność potraw przygotowywanych z użyciem profesjonalnych urządzeń grzewczych
T-L-2Przyprawy i ich rola w technologii potraw
T-L-3Zmiany barwy warzyw podczas przygotowywania potraw oraz zastosowanie metod przeciwdziałania temu procesowi
T-L-4Wykorzystanie właściwości funkcjonalnych skrobi oraz innych dodatków strukturotwórczych w technologii potraw.
T-L-7Ocena jakości sensorycznej wybranych potraw przygotowanych na bazie koncentratów spożywczych.
Metody nauczaniaM-1Wykłady prowadzone z użyciem programu kompyterowego Microsoft PowerPoint.
M-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne.
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium ze znajomości tematyki ćwiczeń i wykładów - 3 x w semestrze.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa: średnia arytmetyczna z kolokwiów oraz aktywności studenta i pracy w zespole
S-3Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Wiedza studenta w zakresie przygotowywania potraw tradycyjnych oraz serwowanych z wykorzystaniem nowoczesnych systemów ich produkcji i dystrybucji jest niewystarczająca.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_C11tiz_U01Potrafi pracować indywidualnie lub w zespole. Posiada umiejętności wyszukiwania, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury oraz wyciągania wniosków z przeprowadzonych badań, a także formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZiZ_1A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Poznanie istoty przemian surowców w procesach kulinarnych z użyciem profesjonalnego sprzętu i urządzeń gastronomicznych.
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia związane z gastronomią. Podział i ogólna charakterystyka zakładów żywienia zbiorowego.
T-W-2Nieprzetworzone i przetworzone surowce w technologii potraw.
T-W-3Charakterystyka wybranych operacji, zabiegów i procesów technologicznych.
T-W-4Zmiany zachodzące w żywności w czasie obróbek cieplnych
T-W-5Wykorzystanie funkcjonalnych dodatków modyfikujących jakość potraw oraz ich walory sensoryczne i żywieniowe
T-W-6Podstawowe zasady przechowywania surowców, półproduktów i gotowych potraw.
T-W-7Posiłki we współczesnej gastronomii, a w tym nowoczesne systemy produkcji i dystrybucji potraw.
T-W-8Potrawy tradycyjnie polskie w aspekcie kulinarnego dziedzictwa.
T-L-1Wpływ formy surowca oraz wybranych procesów cieplnych na wydajność potraw przygotowywanych z użyciem profesjonalnych urządzeń grzewczych
T-L-2Przyprawy i ich rola w technologii potraw
T-L-3Zmiany barwy warzyw podczas przygotowywania potraw oraz zastosowanie metod przeciwdziałania temu procesowi
T-L-4Wykorzystanie właściwości funkcjonalnych skrobi oraz innych dodatków strukturotwórczych w technologii potraw.
T-L-5Przygotowanie oraz ocena wybranych potraw staropolskich regionalnych i /lub kuchni innych narodów.
T-L-6Ocena wybranych potraw po zamrożeniu.
T-L-7Ocena jakości sensorycznej wybranych potraw przygotowanych na bazie koncentratów spożywczych.
Metody nauczaniaM-1Wykłady prowadzone z użyciem programu kompyterowego Microsoft PowerPoint.
M-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne.
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium ze znajomości tematyki ćwiczeń i wykładów - 3 x w semestrze.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa: średnia arytmetyczna z kolokwiów oraz aktywności studenta i pracy w zespole
S-3Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętność pracy indywidualnej lub w zespole, umiejętności wyszukiwania, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury oraz wyciągania wnisków z przeprowadzonych badań, a także formułowania i uzasadniania opinii jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_C11tiz_U02Ma umiejętność samokształcenia się oraz potrafi ocenić wpływ różnych procesów na jakość i wydajność potraw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_U05Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
TZiZ_1A_U23Potrafi ocenić wpływ różnych procesów technologicznych na jakość i wydajność potraw.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie istoty przemian surowców w procesach kulinarnych z użyciem profesjonalnego sprzętu i urządzeń gastronomicznych.
Treści programoweT-W-3Charakterystyka wybranych operacji, zabiegów i procesów technologicznych.
T-W-4Zmiany zachodzące w żywności w czasie obróbek cieplnych
T-W-5Wykorzystanie funkcjonalnych dodatków modyfikujących jakość potraw oraz ich walory sensoryczne i żywieniowe
T-W-6Podstawowe zasady przechowywania surowców, półproduktów i gotowych potraw.
T-L-1Wpływ formy surowca oraz wybranych procesów cieplnych na wydajność potraw przygotowywanych z użyciem profesjonalnych urządzeń grzewczych
T-L-4Wykorzystanie właściwości funkcjonalnych skrobi oraz innych dodatków strukturotwórczych w technologii potraw.
T-L-5Przygotowanie oraz ocena wybranych potraw staropolskich regionalnych i /lub kuchni innych narodów.
T-L-6Ocena wybranych potraw po zamrożeniu.
T-L-7Ocena jakości sensorycznej wybranych potraw przygotowanych na bazie koncentratów spożywczych.
Metody nauczaniaM-1Wykłady prowadzone z użyciem programu kompyterowego Microsoft PowerPoint.
M-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne.
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium ze znajomości tematyki ćwiczeń i wykładów - 3 x w semestrze.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa: średnia arytmetyczna z kolokwiów oraz aktywności studenta i pracy w zespole
S-3Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, oraz umiejętność oszacowania ć czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania, opracowania i zrealizacji harmonogramu prac zapewniających dotrzymanie terminów jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_C11tiz_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej i ponoszenia odpowiedzialności za wspólne realizowanie zadań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
TZiZ_1A_K02Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
TZiZ_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz określić priorytety służące realizacji określonych zadań.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie istoty przemian surowców w procesach kulinarnych z użyciem profesjonalnego sprzętu i urządzeń gastronomicznych.
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia związane z gastronomią. Podział i ogólna charakterystyka zakładów żywienia zbiorowego.
T-W-2Nieprzetworzone i przetworzone surowce w technologii potraw.
T-W-3Charakterystyka wybranych operacji, zabiegów i procesów technologicznych.
T-W-4Zmiany zachodzące w żywności w czasie obróbek cieplnych
T-W-5Wykorzystanie funkcjonalnych dodatków modyfikujących jakość potraw oraz ich walory sensoryczne i żywieniowe
T-W-6Podstawowe zasady przechowywania surowców, półproduktów i gotowych potraw.
T-W-7Posiłki we współczesnej gastronomii, a w tym nowoczesne systemy produkcji i dystrybucji potraw.
T-W-8Potrawy tradycyjnie polskie w aspekcie kulinarnego dziedzictwa.
T-L-1Wpływ formy surowca oraz wybranych procesów cieplnych na wydajność potraw przygotowywanych z użyciem profesjonalnych urządzeń grzewczych
T-L-2Przyprawy i ich rola w technologii potraw
T-L-3Zmiany barwy warzyw podczas przygotowywania potraw oraz zastosowanie metod przeciwdziałania temu procesowi
T-L-4Wykorzystanie właściwości funkcjonalnych skrobi oraz innych dodatków strukturotwórczych w technologii potraw.
T-L-5Przygotowanie oraz ocena wybranych potraw staropolskich regionalnych i /lub kuchni innych narodów.
T-L-6Ocena wybranych potraw po zamrożeniu.
T-L-7Ocena jakości sensorycznej wybranych potraw przygotowanych na bazie koncentratów spożywczych.
Metody nauczaniaM-1Wykłady prowadzone z użyciem programu kompyterowego Microsoft PowerPoint.
M-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne.
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium ze znajomości tematyki ćwiczeń i wykładów - 3 x w semestrze.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa: średnia arytmetyczna z kolokwiów oraz aktywności studenta i pracy w zespole
S-3Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Świadomość swojej wiedzy i umiejętności oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej i ponoszenia odpowiedzialności za wspólne realizowanie zadań jest niewystarczająca.
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_C11tiz_K02Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie technologii przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy oraz rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_K04Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego przetwórstwa żywności i żywienia człowieka.
TZiZ_1A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
TZiZ_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy. Potrafi przyjąć rolę lidera.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Poznanie istoty przemian surowców w procesach kulinarnych z użyciem profesjonalnego sprzętu i urządzeń gastronomicznych.
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia związane z gastronomią. Podział i ogólna charakterystyka zakładów żywienia zbiorowego.
T-W-2Nieprzetworzone i przetworzone surowce w technologii potraw.
T-W-3Charakterystyka wybranych operacji, zabiegów i procesów technologicznych.
T-W-4Zmiany zachodzące w żywności w czasie obróbek cieplnych
T-W-5Wykorzystanie funkcjonalnych dodatków modyfikujących jakość potraw oraz ich walory sensoryczne i żywieniowe
T-W-6Podstawowe zasady przechowywania surowców, półproduktów i gotowych potraw.
T-W-7Posiłki we współczesnej gastronomii, a w tym nowoczesne systemy produkcji i dystrybucji potraw.
T-W-8Potrawy tradycyjnie polskie w aspekcie kulinarnego dziedzictwa.
T-L-1Wpływ formy surowca oraz wybranych procesów cieplnych na wydajność potraw przygotowywanych z użyciem profesjonalnych urządzeń grzewczych
T-L-2Przyprawy i ich rola w technologii potraw
T-L-3Zmiany barwy warzyw podczas przygotowywania potraw oraz zastosowanie metod przeciwdziałania temu procesowi
T-L-4Wykorzystanie właściwości funkcjonalnych skrobi oraz innych dodatków strukturotwórczych w technologii potraw.
T-L-5Przygotowanie oraz ocena wybranych potraw staropolskich regionalnych i /lub kuchni innych narodów.
T-L-6Ocena wybranych potraw po zamrożeniu.
T-L-7Ocena jakości sensorycznej wybranych potraw przygotowanych na bazie koncentratów spożywczych.
Metody nauczaniaM-1Wykłady prowadzone z użyciem programu kompyterowego Microsoft PowerPoint.
M-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne.
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium ze znajomości tematyki ćwiczeń i wykładów - 3 x w semestrze.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa: średnia arytmetyczna z kolokwiów oraz aktywności studenta i pracy w zespole
S-3Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Świadomość ryzyka oraz oceny skutków wykonywanej działalności w zakresie technologii przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego. Myślenie i działanie w sposób przedsiębiorczy oraz rozumienie potrzeby popularyzacji nabytej wiedzy jest niewystarczające.
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.