Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Rybactwo (N1)
specjalność: Eksploatacja rybackich zasobów środowiska wodnego

Sylabus przedmiotu Technika połowów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rybactwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technika połowów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Gospodarki Rybackiej
Nauczyciel odpowiedzialny Henryk Sendłak <Henryk.Sendlak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Henryk Sendłak <Henryk.Sendlak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 27 3,00,50zaliczenie
wykładyW6 18 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot obejmuje swym programem wiedzę z dziedziny budowy, eksploatacji narzędzi połowu i pojęć zwązanych z ryboówstwem

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie studentów z materiałami do budowy narzędzi połowu, ich budowa, sposobami posługiwania się nimi oraz pojęciami związanymi z rybołówstwem

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Podstawy widomości o węzłach, wiązanie węzłów2
T-L-2Sploty lin włókiennych i stalowych2
T-L-3Rozpoznawanie i właściwości grup surowców włókienniczych2
T-L-4Skręty i wytrzymałość materiałów sieciowych2
T-L-5Własności przędzy sieciowej i jadra1
T-L-6Krojenie jadra i łączenie elementów2
T-L-7Osadzanie i powierzchnia jadra2
T-L-8Obliczanie materiałów sieciowych1
T-L-9Budowa i rysunki zestawu trałowego z włokiem dennym6
T-L-10Budowa i rysunki zestawu trałowego z włokiem pelagicznym6
T-L-11Ogólne prawa modelowania narzędzi połowu1
27
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu1
T-W-2Wybrane zagadnienia z materiałoznawstwa sieciowego1
T-W-3Podstawowe pojecia dotyczace rybołówstwa1
T-W-4Kryteria i podział narzedzi połowu1
T-W-5Omawianie budowy i eksploatacji poszczególnych grup narzedzi połowu12
T-W-6Badania modelowe narzedzi połowu i podstawy modelowania2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach27
A-L-2studiowanie wskazanej literatury10
A-L-3obliczenia wyników badań10
A-L-4obliczenia projektowe15
A-L-5konsultacje20
A-L-6przygotowanie do zaliczenia projektu8
90
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajeciach18
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu18
A-W-3Konsultacje14
A-W-4Przygotowanie do egzaminu10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład, film, pokaz, ćwiczenia przedmiotowe i projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prace projektowe przejściowe
S-2Ocena podsumowująca: praca projektowa

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYB_1A_C9_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie znać budowę, poprawnie nazywać narzędzia połowu oraz formułować podstawowe pojęcia związane z rybołówstwem.
RYB_1A_W01, RYB_1A_W05, RYB_1A_W19, RYB_1A_W12, RYB_1A_W09, RYB_1A_W14R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-2, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-5M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYB_1A_C9_U01
Student powinien umieć montować i eksploatować narzędzia połowu oraz posługiwać się pojęciami związanymi z rybołówstwem
RYB_1A_U09, RYB_1A_U02, RYB_1A_U01, RYB_1A_U04R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U07, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-L-3, T-L-6, T-L-4, T-L-7, T-L-10, T-L-1, T-L-8, T-L-2, T-L-9, T-L-5, T-L-11, T-W-4, T-W-5M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYB_1A_C9_K01
Student nabędzie świadomości różnorodności sposobów pozyskiwania zasobów mórz i oceanów i wrażliwosci na zachowanie tych zasobów dla przyszłych pokoleń
RYB_1A_K04, RYB_1A_K03R1A_K02, R1A_K03, R1A_K05, R1A_K06InzA_K01C-1T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-5M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYB_1A_C9_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie znać budowę, poprawnie nazywać narzędzia połowu oraz formułować podstawowe pojęcia związane z rybołówstwem.
2,0nie zna żadnych narzędzi połowu ani pojęć dotyczących rybołówstwa
3,0zna kilka narzędzi połowu i kilka pojęć związanych z rybołówstwem
3,5zna narzędzia połowu ważne dla współczesnego rybołówstwa i najważniejsze pojęcia związane z rybołówstwem
4,0zna narzędzia połowu i pojęcia związane z rybołówstwem
4,5zna narzędzia połowu, ich budowę, nazewnictwo, potrafi zbudowac proste narzędzie połowu, umie posługiwać się pojęciami zwiazanymi z rybołówstwem
5,0zna budowę i znaczenie narzędzi połowu, technikę posługiwania się nimi, potrafi zaprojektować, wykonać lub zorganizować produkcję narzędzi połowu oraz umięjetnie posługuje się pojęciami związanymi z rybołówstwem

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYB_1A_C9_U01
Student powinien umieć montować i eksploatować narzędzia połowu oraz posługiwać się pojęciami związanymi z rybołówstwem
2,0nie umie wykroić i montować żadnego narzędzia połowu
3,0umie kroić i zszywac jadro
3,5umie zmontować proste narzędzia połowu
4,0umie wykonywać narzędzia połowu
4,5umie wykonywać i zna sposoby eksploatacji narzędzi połowu
5,0umie wykonywać i zna sosoby eksploatacji narzędzi połowu i umie posługiwać się pojęciami związanymi z rybołówstwem

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYB_1A_C9_K01
Student nabędzie świadomości różnorodności sposobów pozyskiwania zasobów mórz i oceanów i wrażliwosci na zachowanie tych zasobów dla przyszłych pokoleń
2,0nie zna żadnych sposobów pozyskiwania biologicznych zasobów mórz
3,0zna kilka kilka sposobów pozyskiwania biologicznych zasobów mórz
3,5zna sposoby pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów, ma świadomość różnorodności narzędzi połowu
4,0zna różnorodne sposoby pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów i wykazuje pewną wrażliwość zachowania środowiska
4,5ma świadomość że istnieją różne sposoby pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów i ma świadomość że zasoby należy zachowywać dla przyszłych pokoleń
5,0ma pełna świadomość wielkiej różnorodności sposobów pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów oraz cechuje sie wielka wrażliwością zachowania tych zasobów

Literatura podstawowa

  1. Świniarski J, Rybackie narzedzia połowu (podział, nazwy, oznaczenia), AR, Szczecin, 1975
  2. Świniarski J., Technika połowu ryb, PWN, Warszawa, 1970
  3. Świniarski J., Narzędzia i metody połowu ryb, WSR, Szczecin, 1971
  4. Świniarski J., Cetinic P., Technologia połowu organizmów morskich, Wyd. Morskie, Gdynia, 1993

Literatura dodatkowa

  1. Świniarski J., Krępa J., Teoria łowności i projektowanie narzędzi połowu, PWN, Warszawa, 1975
  2. Krępa J., Stengel H., Fridman A., Narzędzia połowu rybołówstwa morskiego, Wyd. Morskie, Gdynia, 1987

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Podstawy widomości o węzłach, wiązanie węzłów2
T-L-2Sploty lin włókiennych i stalowych2
T-L-3Rozpoznawanie i właściwości grup surowców włókienniczych2
T-L-4Skręty i wytrzymałość materiałów sieciowych2
T-L-5Własności przędzy sieciowej i jadra1
T-L-6Krojenie jadra i łączenie elementów2
T-L-7Osadzanie i powierzchnia jadra2
T-L-8Obliczanie materiałów sieciowych1
T-L-9Budowa i rysunki zestawu trałowego z włokiem dennym6
T-L-10Budowa i rysunki zestawu trałowego z włokiem pelagicznym6
T-L-11Ogólne prawa modelowania narzędzi połowu1
27

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu1
T-W-2Wybrane zagadnienia z materiałoznawstwa sieciowego1
T-W-3Podstawowe pojecia dotyczace rybołówstwa1
T-W-4Kryteria i podział narzedzi połowu1
T-W-5Omawianie budowy i eksploatacji poszczególnych grup narzedzi połowu12
T-W-6Badania modelowe narzedzi połowu i podstawy modelowania2
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach27
A-L-2studiowanie wskazanej literatury10
A-L-3obliczenia wyników badań10
A-L-4obliczenia projektowe15
A-L-5konsultacje20
A-L-6przygotowanie do zaliczenia projektu8
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajeciach18
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu18
A-W-3Konsultacje14
A-W-4Przygotowanie do egzaminu10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYB_1A_C9_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie znać budowę, poprawnie nazywać narzędzia połowu oraz formułować podstawowe pojęcia związane z rybołówstwem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRYB_1A_W01Ma podstawową wiedzę w zakresie chemii, matematyki i fizyki.
RYB_1A_W05Posiada uporządkowaną wiedzę dotyczącą biologii i taksonomii organizmów wodnych ze szczególnym uwzględnieniem ryb i bezkręgowców mających znaczenie gospodarcze w rybactwie.
RYB_1A_W19Ma elementarną wiedzę o rozmieszczeniu i wielkości biologicznych zasobów wód. Zna metody szacowania i oceny ich wielkości.
RYB_1A_W12Ma wiedzę na temat budowy i funkcjonowania hydrobiontów ze szczególnym uwzględnieniem ichtiofauny.
RYB_1A_W09Zna podstawy ekologii i ochrony środowiska wodnego oraz skutków i antropopresji. Ma wiedzę o procesach zachodzących w środowisku wodnym oraz wiedzę na temat jego monitoringu.
RYB_1A_W14Ma podstawową wiedzę w zakresie technik rybołówstwa stosowanych w rybołówstwie morskim i śródlądowym oraz zna zasady budowy i eksploatacji statków rybackich.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z materiałami do budowy narzędzi połowu, ich budowa, sposobami posługiwania się nimi oraz pojęciami związanymi z rybołówstwem
Treści programoweT-W-2Wybrane zagadnienia z materiałoznawstwa sieciowego
T-W-6Badania modelowe narzedzi połowu i podstawy modelowania
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu
T-W-4Kryteria i podział narzedzi połowu
T-W-3Podstawowe pojecia dotyczace rybołówstwa
T-W-5Omawianie budowy i eksploatacji poszczególnych grup narzedzi połowu
Metody nauczaniaM-1wykład, film, pokaz, ćwiczenia przedmiotowe i projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: praca projektowa
S-1Ocena formująca: prace projektowe przejściowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna żadnych narzędzi połowu ani pojęć dotyczących rybołówstwa
3,0zna kilka narzędzi połowu i kilka pojęć związanych z rybołówstwem
3,5zna narzędzia połowu ważne dla współczesnego rybołówstwa i najważniejsze pojęcia związane z rybołówstwem
4,0zna narzędzia połowu i pojęcia związane z rybołówstwem
4,5zna narzędzia połowu, ich budowę, nazewnictwo, potrafi zbudowac proste narzędzie połowu, umie posługiwać się pojęciami zwiazanymi z rybołówstwem
5,0zna budowę i znaczenie narzędzi połowu, technikę posługiwania się nimi, potrafi zaprojektować, wykonać lub zorganizować produkcję narzędzi połowu oraz umięjetnie posługuje się pojęciami związanymi z rybołówstwem
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYB_1A_C9_U01Student powinien umieć montować i eksploatować narzędzia połowu oraz posługiwać się pojęciami związanymi z rybołówstwem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRYB_1A_U09Posiada podstawowe umiejętności rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z projektowaniem i eksploatacją różnych narzędzi połowowych. Potrafi wykonać proste narzędzia rybackie.
RYB_1A_U02Potrafi pracować w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac. Rozumie potrzebę samokształcenia.
RYB_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji . Potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
RYB_1A_U04Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U09posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z materiałami do budowy narzędzi połowu, ich budowa, sposobami posługiwania się nimi oraz pojęciami związanymi z rybołówstwem
Treści programoweT-L-3Rozpoznawanie i właściwości grup surowców włókienniczych
T-L-6Krojenie jadra i łączenie elementów
T-L-4Skręty i wytrzymałość materiałów sieciowych
T-L-7Osadzanie i powierzchnia jadra
T-L-10Budowa i rysunki zestawu trałowego z włokiem pelagicznym
T-L-1Podstawy widomości o węzłach, wiązanie węzłów
T-L-8Obliczanie materiałów sieciowych
T-L-2Sploty lin włókiennych i stalowych
T-L-9Budowa i rysunki zestawu trałowego z włokiem dennym
T-L-5Własności przędzy sieciowej i jadra
T-L-11Ogólne prawa modelowania narzędzi połowu
T-W-4Kryteria i podział narzedzi połowu
T-W-5Omawianie budowy i eksploatacji poszczególnych grup narzedzi połowu
Metody nauczaniaM-1wykład, film, pokaz, ćwiczenia przedmiotowe i projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: praca projektowa
S-1Ocena formująca: prace projektowe przejściowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wykroić i montować żadnego narzędzia połowu
3,0umie kroić i zszywac jadro
3,5umie zmontować proste narzędzia połowu
4,0umie wykonywać narzędzia połowu
4,5umie wykonywać i zna sposoby eksploatacji narzędzi połowu
5,0umie wykonywać i zna sosoby eksploatacji narzędzi połowu i umie posługiwać się pojęciami związanymi z rybołówstwem
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYB_1A_C9_K01Student nabędzie świadomości różnorodności sposobów pozyskiwania zasobów mórz i oceanów i wrażliwosci na zachowanie tych zasobów dla przyszłych pokoleń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRYB_1A_K04Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rybactwa i gospodarki wodnej.
RYB_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z materiałami do budowy narzędzi połowu, ich budowa, sposobami posługiwania się nimi oraz pojęciami związanymi z rybołówstwem
Treści programoweT-W-6Badania modelowe narzedzi połowu i podstawy modelowania
T-W-4Kryteria i podział narzedzi połowu
T-W-3Podstawowe pojecia dotyczace rybołówstwa
T-W-5Omawianie budowy i eksploatacji poszczególnych grup narzedzi połowu
Metody nauczaniaM-1wykład, film, pokaz, ćwiczenia przedmiotowe i projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: praca projektowa
S-1Ocena formująca: prace projektowe przejściowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna żadnych sposobów pozyskiwania biologicznych zasobów mórz
3,0zna kilka kilka sposobów pozyskiwania biologicznych zasobów mórz
3,5zna sposoby pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów, ma świadomość różnorodności narzędzi połowu
4,0zna różnorodne sposoby pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów i wykazuje pewną wrażliwość zachowania środowiska
4,5ma świadomość że istnieją różne sposoby pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów i ma świadomość że zasoby należy zachowywać dla przyszłych pokoleń
5,0ma pełna świadomość wielkiej różnorodności sposobów pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów oraz cechuje sie wielka wrażliwością zachowania tych zasobów