Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Zarządzanie bezpieczeństwem i jakością żywności (S1)
Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy dyplomowej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie bezpieczeństwem i jakością żywności | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przygotowanie pracy dyplomowej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostka promotora | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agata Witczak <Agata.Witczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 15,0 | ECTS (formy) | 15,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ugruntowana wiedza z przedmiotów kierunkowych oraz specjalnościowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu rozwiązywania problemu podniesionego w temacie pracy dyplomowej (inżynierskiej), właściwego doboru literatury, przygotowania pracy z podziałem na odpowiednie rozdziały w formie wydrukowanej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej. Przedstawia opis projektu w wymaganej liczbie egzemplarzy w postaci oprawionego maszynopisu oraz na nośniku elektronicznym (płyta CD lub DVD) | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Wyszukiwanie oraz studiowanie literatury | 230 |
A-PD-2 | Konsultacje z opiekunem pracy | 30 |
A-PD-3 | Tłumaczenie tekstów obcojęzycznych | 40 |
A-PD-4 | Proces redagowania pracy | 140 |
440 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda aktywizująca - seminarium, dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena pracy dyplomowej - na podstawie recenzji promotora i recenzenta |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZBJZ_1A_A9_W01 Student ma wiedzę niezbędna do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich | ZBJZ_1A_W02, ZBJZ_1A_W05 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZBJZ_1A_A9_U01 Student posiada umiejętność wyszukiwania, analizy i wykorzystywania informacji niezbędnych do realizacji tematu pracy dyplomowej. Potrafi analizować i interpretować informacje oraz uzasadniać swoje opinie. Potrafi zastosować podstawowe technologie informatyczne w celu realizacji pracy dyplomowej. Potrafi zredagować tekst pracy dyplomowej. | ZBJZ_1A_U10, ZBJZ_1A_U11 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZBJZ_1A_A9_K01 Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się. Potrafi działać w sposób przedsiębiorczy. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. | ZBJZ_1A_K01, ZBJZ_1A_K04 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZBJZ_1A_A9_W01 Student ma wiedzę niezbędna do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich | 2,0 | |
3,0 | student ma wiedzę niezbędną do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZBJZ_1A_A9_U01 Student posiada umiejętność wyszukiwania, analizy i wykorzystywania informacji niezbędnych do realizacji tematu pracy dyplomowej. Potrafi analizować i interpretować informacje oraz uzasadniać swoje opinie. Potrafi zastosować podstawowe technologie informatyczne w celu realizacji pracy dyplomowej. Potrafi zredagować tekst pracy dyplomowej. | 2,0 | |
3,0 | Student ma umiejętność wyszukiwania, analizy i wykorzystania informacji niezbędnych do realizacji pracy dyplomowej. Potrafi przedstawić wyniki swojej pracy dyplomowej oraz ich prostą analizę. Potrafi zastosować podstawowe technologie informatyczne do realizacji pracy dyplomowej. Potrafi przygotować tekst pracy dyplomowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZBJZ_1A_A9_K01 Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się. Potrafi działać w sposób przedsiębiorczy. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę ciągłego pogłębiania wiedzy. Potrafi działać w sposób przedsiębiorczy. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i internetu, Warszawa, 2009
- Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta. Zasady pisania prac dyplomowych., Wydawnoctwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2011
- Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, IMPULS, 2010
- Bereźnicki Franciszek, Praca dyplomowa na studiach I i II stopnia z nauk społecznych, IMPULS, 2010