Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Zarządzanie bezpieczeństwem i jakością żywności (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie bezpieczeństwem i jakością żywności | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostka promotora | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agata Witczak <Agata.Witczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajomość systemu operacyjnego Windows oraz programów: edycji tekstu, arkusza kalkulacyjnego i przygowania prezentacji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z wymogami stawianymi pracom dyplomowym, z wyszukiwaniem, analizą i wykorzystaniem literatury |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Zapoznanie się z wymogami stawianymi pracy dyplomowej (układ pracy, wymogi merytoryczne, i redakcyjne) | 2 |
T-S-2 | Poznanie zasad wykorzystywania różnego typu materiałów źródłowych | 5 |
T-S-3 | Wyszukiwanie i studiowanie literatury z zakresu tematyki podjętej w pracy dyplomowej | 8 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w seminarium | 15 |
A-S-2 | studiowanie wskazanej literatury | 23 |
A-S-3 | przygotowanie do zajęć | 20 |
A-S-4 | zaliczenie seminarium | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca - wykład informacyjny |
M-2 | Metody aktywizujące - seminarium, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć seminaryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZBJZ_1A_A8_W01 Student zna wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach wyszukiwania i analizy materiałów źródłowych | ZBJZ_1A_W05, ZBJZ_1A_W06, ZBJZ_1A_W12 | — | — | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZBJZ_1A_A8_U01 Student potrafi wyszukiwać i analizowac literaturę z zakresu tematu podjętego w pracy dyplomowej. Potrafi wykorzystać materiały źródłowe. Potrafi wykonać prace dyplomowa zgodnie z przyjętymi wymaganiami. | ZBJZ_1A_U09, ZBJZ_1A_U10, ZBJZ_1A_U11 | — | — | C-1 | T-S-2, T-S-3 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZBJZ_1A_A8_K01 Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie | ZBJZ_1A_K01, ZBJZ_1A_K04 | — | — | C-1 | T-S-2, T-S-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZBJZ_1A_A8_W01 Student zna wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach wyszukiwania i analizy materiałów źródłowych | 2,0 | |
3,0 | Student zna wymogi stawiani pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach poszukiwania i analizy materiałów źródłowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZBJZ_1A_A8_U01 Student potrafi wyszukiwać i analizowac literaturę z zakresu tematu podjętego w pracy dyplomowej. Potrafi wykorzystać materiały źródłowe. Potrafi wykonać prace dyplomowa zgodnie z przyjętymi wymaganiami. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać materiały źródłowe; potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZBJZ_1A_A8_K01 Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i internetu, Warszawa, 2009
- Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta. Zasady pisania prac dyplomowych., Wydawnoctwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2011
- Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, IMPULS, 2010
- Bereźnicki Franciszek, Praca dyplomowa na studiach I i II stopnia z nauk społecznych, IMPULS, 2010