Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Aquaculture and Fisheries (S1)
Sylabus przedmiotu Basics of entrepreneurship:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Aquaculture and Fisheries | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Basics of entrepreneurship | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | RCIiTT | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Ostrowska <Magdalena.Ostrowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | None |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the course include: - customer identification and matching, - market research methods, - minimum viable product, - valus proposition and business model. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Presentation of customer identification methods, taking into account their needs and expectations. Discussion of tools for market research and project development based on the Customer Development and Lean startup processes. | 2 |
T-A-2 | Discussion of the Minimum Viable Product (MVP) as a way to verify the assumptions of "product - market fit". | 2 |
T-A-3 | Presentation of the principles of creating an offer that meets customer expectations using Valus Proposition Canvas. Presentation of assumptions for the preparation of a company's work plan based on the Business Model Canvas. | 2 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in classes | 3 |
A-A-2 | Self-study, project development | 2 |
A-A-3 | Study for assesment | 1 |
6 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Auditory classes |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_A02_W01 The student is able to define basic concepts in the field of entrepreneurship development, identify and match customers icludind relevant methods. | AQF_1A_W14 | — | — | C-1 | T-A-3, T-A-2, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_A02_U01 Student is able to apply tools related to entrepreneurship development, e.g. Business Model Canvas, Value Proposition Canvas | AQF_1A_U05 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_A02_K01 Student is creative, has concern of constant self-development, take care of the effects of the work performed. Student follow the rules of ethics, is ready to work in a team and able to act as a leader. | AQF_1A_K05 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_A02_W01 The student is able to define basic concepts in the field of entrepreneurship development, identify and match customers icludind relevant methods. | 2,0 | |
3,0 | Student acquired basic knowledge related to development of entrepreneurship. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_A02_U01 Student is able to apply tools related to entrepreneurship development, e.g. Business Model Canvas, Value Proposition Canvas | 2,0 | |
3,0 | Student has basic skills to use Business Model Canvas and Value Proposition Canvas | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_A02_K01 Student is creative, has concern of constant self-development, take care of the effects of the work performed. Student follow the rules of ethics, is ready to work in a team and able to act as a leader. | 2,0 | |
3,0 | Student meets basic cometence requirements. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Eric Ries, The Lean Startup ..., Currency, 2011
- Alexander Ostelwalder, Ywes Pigneur, Business Model Generation, John Wiley and Sons, 2010