Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Aquaculture and Fisheries (S1)
Sylabus przedmiotu Philosophy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Aquaculture and Fisheries | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Philosophy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Hydrobiologii, Ichtiologii i Biotechnologii Rozrodu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesław Dyk <wnozir@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of basic philosophical concepts |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | During the coursse student will acquire knowledge about contemporary currents in philosophy. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Models of explanation of the origins of the cosmos | 15 |
T-W-2 | The beginings of the world and of life | 15 |
T-W-3 | The situation of man in the contemporary civilization of science and technology | 15 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Lecture attendance | 45 |
A-W-2 | Self-study | 60 |
A-W-3 | Preparation for exam | 45 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lacture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Course attendance Conversation with the student on a subject of his/her choice |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_B04b_W01 Students know the bascic concepts of philosophy | AQF_1A_W17 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_B04b_U01 Student is able to distinguish and use acqired knowledge in concept development | AQF_1A_U26 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_B04b_K01 Student is aware of the need to constantly expand and update knowledge using specialized sources. | AQF_1A_K02 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_B04b_W01 Students know the bascic concepts of philosophy | 2,0 | |
3,0 | Student is know the philosophical concepts in the field of caquaculture and fisheries at the basic level. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_B04b_U01 Student is able to distinguish and use acqired knowledge in concept development | 2,0 | |
3,0 | Student is able to apply the philosophical concepts in the field of caquaculture and fisheries at the basic level. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_B04b_K01 Student is aware of the need to constantly expand and update knowledge using specialized sources. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to verify the philosophical concepts in the field of caquaculture and fisheries at the basic level. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hawking S.W., A brief history of time: from the big bang to black holes, Bantam Books, Toronto, 1988
- Wächtershäuser G., Evolution of the First Metabolic Cycles., Proceedings of the National Academy of Sciences, 1990, 87, p: 200-204
- Jonas H., Against the Stream: Comments on the Definition and Redefinition of Death, Atropos Press, New York, 2010, p. 134-142.