Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie wystaw:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie wystaw | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Izabela Kozłowska <iza.tarka@wp.pl> | ||
Inni nauczyciele | Izabela Kozłowska <iza.tarka@wp.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawowe umiejętności manualne w zakresie rysunku odręcznego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z zasadami i technikami obowiązującymi przy projektowaniu wystaw. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności w zakresie projektowania wystaw. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wprowadzenie do tematyki zajęć. Specyfika, uwarunkowania i wymagania przy projektowaniu wnętrz. Wybór zadania projektowego. | 2 |
T-P-2 | Analizy i studia nad zadaniem projektowym. | 6 |
T-P-3 | Opracowanie koncepcji zadania projektowego. | 6 |
T-P-4 | Przegląd międzysemestralny - omówienie wyników prac projektowych. | 2 |
T-P-5 | Przygotowanie szczegółowego projektu wystawy. | 10 |
T-P-6 | Przygotowanie zadania projektowego do zaliczenia. | 2 |
T-P-7 | Zaliczenie przedmiotu - omówienie wyników. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do tematyki zajęć. Komunikacja wizualna, grafika użytkowa, mechaniczne interakcje w projektowaniu wystaw. | 2 |
T-W-2 | Media cyfrowe i elektroniczne - technologie multimedialne stosowane we wnętrzach wystawowych. | 4 |
T-W-3 | Materiały i technologie budowlane stosowane w przestrzeniach wystawowych. | 4 |
T-W-4 | Oświetlenie i dźwięk w przestrzeniach wystawienniczych. | 4 |
T-W-5 | Projektowanie przestrzeni wystawienniczych. | 2 |
T-W-6 | Projektowanie ekspozycji muzealnych. | 2 |
T-W-7 | Projektowanie wystaw handlowych. | 2 |
T-W-8 | Projektowanie wystaw tymczasowych. | 2 |
T-W-9 | Projektowanie pawilonów targowych. | 2 |
T-W-10 | Projektowanie wystaw mobilnych. | 2 |
T-W-11 | Kolokwium zaliczeniowe. | 2 |
T-W-12 | Omówienie wyników kolokwium, zaliczenie przedmiotu. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-P-2 | Przygotowanie do zajęć projektowych. | 40 |
A-P-3 | Przygotowanie do przeglądu międzysemestralnego. | 10 |
A-P-4 | Przygotowanie do zaliczenia projektu. | 10 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnistwo w wykładach. | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego. | 30 |
A-W-3 | Zapoznanie ze wskazaną literautrą. | 30 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca w formie wykładu informacyjnego z objaśnieniami i przykładami. Metoda programowana z użyciem komputera i prezentacji multimedialnych. |
M-2 | Metoda praktyczna, wykonanie projektu wystawy. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny oceniający stan zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena w postaci pytań kontrolnych przed każdym z wykładów, pokazujących stan wiedzy studentów w zakresie przedmiotu wykładu. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy teoretycznej w zakresie przestrzeni wystawowej w formie kolkwium zaliczeniowego wykładów. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu semestralnego dotyczącego wystaw. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość ideowa, merytoryczna oraz estetyczna pracy. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/17_W01 zna podstawowe zagadnienia z zakresu projektowania przestrzeni wystawowych | PAWiO_1A_W25 | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-5, T-W-1, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-4, T-P-2, T-P-1, T-P-3, T-P-5, T-P-4, T-P-7, T-P-6 | M-2, M-1 | S-1, S-4, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/17_U01 posiada podstawową umiejętność projektowania wnętrz wystawowych | PAWiO_1A_U18 | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-5, T-W-1, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-4, T-P-2, T-P-1, T-P-3, T-P-5, T-P-4, T-P-7, T-P-6 | M-2, M-1 | S-1, S-4, S-2, S-3 |
PAWiO_1A_S1/C/17_U02 potrafi zaprojektować oświetlenie w przestrzeniach wystawienniczych | PAWiO_1A_U16 | — | — | C-2, C-1 | T-W-5, T-W-4 | M-2, M-1 | S-1, S-4, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/17_K01 Student ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem, rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni. | PAWiO_1A_K09 | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-5, T-W-1, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-4, T-P-2, T-P-1, T-P-3, T-P-5, T-P-4, T-P-7, T-P-6 | M-2, M-1 | S-1, S-4, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/17_W01 zna podstawowe zagadnienia z zakresu projektowania przestrzeni wystawowych | 2,0 | |
3,0 | Student zna w stopniu podstawowym podstawowe zagadnienia z zakresu projektowania przestrzeni wystawowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/17_U01 posiada podstawową umiejętność projektowania wnętrz wystawowych | 2,0 | |
3,0 | Student posiada dostateczną umiejętność projektowania wnętrz wystawowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/C/17_U02 potrafi zaprojektować oświetlenie w przestrzeniach wystawienniczych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym zaprojektować oświetlenie w przestrzeniach wystawienniczych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/17_K01 Student ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem, rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni. | 2,0 | |
3,0 | ma w stopniu dostatecznym świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem, rozumie w stopniu dostatecznym podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Karwasz G., Kruk J., Idee i realizacje dydaktyki interaktywnej - wystawy, muzea i centra nauki., Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2012
- Gibbs J., Projektowanie wnętrz., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008
- Bąk J., Technika oświetleniowa., Wydawnictwo WNT, Warszawa, 1981
- red. M .Hussakowska, Tatar E.M., Display. Strategie wystawionego., Universtas, Kraków, 2012
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa., Aranżacja wystaw sklepowych, Arkady, Warszawa, 2001
- Arnheim R., Sztuka i percepcja wzrokowa., Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa, 1978
- Michalski R., Inspiracje w sztuce projektowania. Architektura wnętrz zdefiniowany świat wyobraźni., Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, Wydział Architektury Wnętrz, Kraków, 2011