Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie wnętrz w przestrzeniach postindustrialnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie wnętrz w przestrzeniach postindustrialnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jakub Gołębiewski <Jakub.Golebiewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jakub Gołębiewski <Jakub.Golebiewski@zut.edu.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 21 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza i umiejętności dotyczące projektowania, nabyte we wczesniejszych semestrach |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z przykładami i zasadami projektowania w przestrzeniach postindustrialnych. |
C-2 | Nabycie umiejętności projektowania wnętrz w przestrzeniach postindustrialnych, z wykorzystaniem zabytkowych i wartościowych elementów oryginalnego wyposażenia oraz w nawiązaniu do specyfiki i tożsamości miejsca. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Opracowanie inwentaryzacji i analiz wybranego obiektu | 4 |
T-A-2 | Opracowanie wytycznych projektowych | 2 |
T-A-3 | Przegląd międzysemestralny | 2 |
T-A-4 | Projekt koncepcyjny wnętrz w obiekcie poprzemysłowym | 10 |
T-A-5 | Dobór materiałów wykończeniowych i opracowanie detali. | 10 |
T-A-6 | Opracowanie plansz projektowych | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Postindustrialne dziedzictwo, charakterystyka architektury poprzemysłowej, uwarunkowania historyczne, prądy stylowe, uwarunkowania funkcjonalne. | 4 |
T-W-2 | Problematyka rewitalizacji obszarów poprzemysłowych. Doświadczenia i przykłady zagraniczne. | 2 |
T-W-3 | Problematyka rewitalizacji obszarów poprzemysłowych. Doświadczeni i przykłady z obszaru Polski. | 2 |
T-W-4 | Możliwości adaptacji obiektów poprzemysłowych do nowych funkcji. | 2 |
T-W-5 | Zagadnienie ochrony konserwatorskiej obiektów poprzemysłowych i wynikające z niej uwarunkowania w procesie projektowania. | 2 |
T-W-6 | Wartość autentyzmu w projektach rewitalizacji obiektów poprzemysłowych. Pomiędzy renowacją a rekonstrukcją. | 2 |
T-W-7 | Wnętrza handlowe w przestrzeniach postindustrialnych. | 2 |
T-W-8 | Wnętrza hotelowe w przestrzeniach postindustrialnych. | 2 |
T-W-9 | Wnętrza mieszkalne w przestrzeniach postindustrialnych - kategoria loftu oraz soft loftu. | 2 |
T-W-10 | Wnętrza muzealne w przestrzeniach postindustrialnych. | 2 |
T-W-11 | Funkcje kulturotwórcze w przestrzeniach postindustrialnych. | 2 |
T-W-12 | Tymczasowa aranżacja wnętrz postindustrialnych do nowych funkcji | 4 |
T-W-13 | zaliczenie wykładu | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-A-2 | Wykonanie inwentaryzacji i analiz przedprojektowych | 25 |
A-A-3 | Przygotowanie do przeglądu międzysemestralnego | 20 |
A-A-4 | Konsultacje | 5 |
A-A-5 | Przygotowanie plansz projektowych | 25 |
A-A-6 | Studia wskazanej lietratury | 15 |
120 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Studia wskazanej literatury | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | studium przypadku |
M-3 | dyskusja dydaktyczna |
M-4 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: przegląd międzysemestralny |
S-2 | Ocena podsumowująca: prezentacja wykonanego projektu wnętrza. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu wnętrza. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/16B_W01 Posiada wiedzę dotyczącą specyfiki projektowania wnętrz w obiektach postindustrialnych. | PAWiO_1A_W25 | — | — | C-1 | — | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/16B_U01 Potrafi w sposób twórczy wykorzystać walory i specyfikę wnętrz postindustrialnych w projektach ich adaptacji do nowych funkcji. | PAWiO_1A_U19 | — | — | C-2 | T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-6, T-A-5 | M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/16B_K01 Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem, rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników oraz potrzebą ochrony wartościowych elementów zastanego dziedzictwa kulturowego. | PAWiO_1A_K09 | — | — | C-2 | — | M-3, M-4 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/16B_W01 Posiada wiedzę dotyczącą specyfiki projektowania wnętrz w obiektach postindustrialnych. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe zagadnienia z zakresu projektowania przestrzeni postindustrialnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/16B_U01 Potrafi w sposób twórczy wykorzystać walory i specyfikę wnętrz postindustrialnych w projektach ich adaptacji do nowych funkcji. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową umiejętność projektowania przestrzeni postindustrialnychj przy pomocy nauczyciela | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/16B_K01 Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem, rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników oraz potrzebą ochrony wartościowych elementów zastanego dziedzictwa kulturowego. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem, rozumie niektóre relacje między potrzebami użytkowników wnętrz i przestrzeni publicznych względem ich cech charakterystycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- William Lidwell, Kritina Holden, Jill Butler, Universal Principles of Design, 2011
- Julia McMorrough, The Architecture Reference & Specification Book: Everything Architects Need to Know Every Day, 2013
- G. Nelson, The Industrial Architecture of Albert Kahn, Architectural Book Publishing Company, NY, 2011
- Tagliaferri, Mariarosaria, Industrial Chic: Reconverting Spaces, Edizioni Gribaudo, Savigliano, 2006
- San Martin, Macarena, Lofty : mieszkanie i praca : projektowanie wnętrz, 2011
- Markus Otto, Karl Plastrotmann, Lars Scharnholz, Obiekty industrialne jako zasoby, 2007