Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N1)
specjalność: technologia i żywienie

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Toksykologii, Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Agata Witczak <Agata.Witczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS8 10 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa znajomość systemu operacyjnego Windows

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wymogami stawianymi pracom dyplomowym, z poszukiwaniem, analizą i wykorzystaniem literatury

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne)2
T-S-2Zasady wyszukiwania i wykorzystania literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej3
T-S-3Zasady wykorzystania materiałów źródłowych2
T-S-4Krytyczna analiza materiałów źródłowych2
T-S-5Zaliczenie seminarium1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminarium10
A-S-2Poszukiwanie i studiowanie literatury przedmiotu38
A-S-3Przygotowanie do zaliczenia seminarium2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć seminaryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_A8_W01
Student zna i rozumie w zawansowanym stopniu wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach poszukiwania i analizy materiałów źródłowych. Zna zasady lanowania eksperymentu.
TZZ_1A_W16, TZZ_1A_W04C-1T-S-3, T-S-4, T-S-1, T-S-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_A8_U01
Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytować materiały źródłowe; Potrafi zaplanować i przeprowadzić eksperyment do pracy dyplomowej.
TZZ_1A_U01, TZZ_1A_U03C-1T-S-3, T-S-4, T-S-1, T-S-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_A8_K01
Student jest gotów do uczenia się przez całe życie
TZZ_1A_K01C-1T-S-3, T-S-4, T-S-1, T-S-2M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_A8_W01
Student zna i rozumie w zawansowanym stopniu wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach poszukiwania i analizy materiałów źródłowych. Zna zasady lanowania eksperymentu.
2,0
3,0Student zna wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach poszukiwania i analizy materiałów źródłowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_A8_U01
Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytować materiały źródłowe; Potrafi zaplanować i przeprowadzić eksperyment do pracy dyplomowej.
2,0
3,0Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytowć materiały źródłowe; potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_A8_K01
Student jest gotów do uczenia się przez całe życie
2,0
3,0Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i internetu, Warszawa, 2009
  2. Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta. Zasady pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne)2
T-S-2Zasady wyszukiwania i wykorzystania literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej3
T-S-3Zasady wykorzystania materiałów źródłowych2
T-S-4Krytyczna analiza materiałów źródłowych2
T-S-5Zaliczenie seminarium1
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminarium10
A-S-2Poszukiwanie i studiowanie literatury przedmiotu38
A-S-3Przygotowanie do zaliczenia seminarium2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_A8_W01Student zna i rozumie w zawansowanym stopniu wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach poszukiwania i analizy materiałów źródłowych. Zna zasady lanowania eksperymentu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W16Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w technologii i biotechnologii przemysłu spożywczego.
TZZ_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu technik informatycznych oraz narzędzi statystycznych stosowanych w naukach inżynierskich.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wymogami stawianymi pracom dyplomowym, z poszukiwaniem, analizą i wykorzystaniem literatury
Treści programoweT-S-3Zasady wykorzystania materiałów źródłowych
T-S-4Krytyczna analiza materiałów źródłowych
T-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne)
T-S-2Zasady wyszukiwania i wykorzystania literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć seminaryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach poszukiwania i analizy materiałów źródłowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_A8_U01Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytować materiały źródłowe; Potrafi zaplanować i przeprowadzić eksperyment do pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U01Potrafi wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje pochodzące z różnych źródeł literaturowych. Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego oraz zaprezentować rezultaty w formie pisemnej i ustnej w języku polskim i obcym. Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2.
TZZ_1A_U03Potrafi wykonać eksperyment laboratoryjny, dobrać właściwe procedury i metody analityczne do identyfikacji związków chemicznych oraz oceny jakości i bezpieczeństwa żywności i przebiegu procesu technologicznego, potrafi określić wiarygodność analiz.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wymogami stawianymi pracom dyplomowym, z poszukiwaniem, analizą i wykorzystaniem literatury
Treści programoweT-S-3Zasady wykorzystania materiałów źródłowych
T-S-4Krytyczna analiza materiałów źródłowych
T-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne)
T-S-2Zasady wyszukiwania i wykorzystania literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć seminaryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytowć materiały źródłowe; potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_A8_K01Student jest gotów do uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K01Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wymogami stawianymi pracom dyplomowym, z poszukiwaniem, analizą i wykorzystaniem literatury
Treści programoweT-S-3Zasady wykorzystania materiałów źródłowych
T-S-4Krytyczna analiza materiałów źródłowych
T-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne)
T-S-2Zasady wyszukiwania i wykorzystania literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć seminaryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0