Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: HR, kadry i płace

Sylabus przedmiotu Zarządzanie zasobami ludzkimi:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Zarządzanie zasobami ludzkimi
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA2 36 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza z zakresu zarządzania organizacjami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z ideą i podstawową terminologią zarządzania zasobami ludzkimi
C-2Zgłębianie wiedzy na temat procesów (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
C-3Budowanie umiejętności analizy procesów zarządzania zasobami ludzkimi
C-4Ocena rozwiązań stosowanych w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Elementy tworzące politykę personalną i strategię HR4
T-A-2Organizacja procesu pozyskiwania pracowników, metody i narzędzia8
T-A-3Analiza procesu onboardingu w wybranych organizacjach4
T-A-4Kolokwium zaliczeniowe 12
T-A-5Sposoby budowania zaangażowania pracowników4
T-A-6Analiza elementów procesu rozwoju zasobów ludzkich, techniki budowania kapitału ludzkiego4
T-A-7Budowanie dobrostanu pracowników4
T-A-8Analiza efektywności wybranych procesów zarządzania zasobami ludzkimi z wykorzystaniem KPI4
T-A-9Kolokwium zaliczeniowe 22
36
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi3
T-W-2Modele zarządzania zasobami ludzkimi i strategia HR4
T-W-3Pozyskiwanie pracowników6
T-W-4Rozwój zasobów ludzkich3
T-W-5Budowanie zaangażowania pracowników5
T-W-6Odejście pracownika z organizacji3
T-W-7Organizacja funkcji HR3
T-W-8Analityka działań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach36
A-A-2konsultacje2
A-A-3Przygotowanie do kolokwiów12
50
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2egzamin2
A-W-3konsultacje2
A-W-4Przygotowanie do egzaminu16
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
S-3Ocena formująca: Ocena ćwiczeń wykonywanych przez studentów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_C03/2.3_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w zarządzaniu organizacjami
Z_1P_W01, Z_1P_W02C-1T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1
Z_1P_C03/2.3_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie zadania/procesy zarządzania zasobami ludzkimi i ich wpływ na zarządzanie organizacjami
Z_1P_W02C-2T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-6M-1, M-2S-1
Z_1P_C03/2.3_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie podstawowe metody stosowane w obszarach (zadaniach) zarządzania zasobami ludzkimi
Z_1P_W02, Z_1P_W03C-2T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-3, T-W-5, T-W-6M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_C03/2.3_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi korzystać z wybranych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
Z_1P_U02, Z_1P_U03C-3, C-4T-A-9, T-A-2, T-A-8, T-A-4, T-A-1M-3, M-4S-2, S-3
Z_1P_C03/2.3_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi analizować zaprezentowane metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi
Z_1P_U02, Z_1P_U03C-4, C-3T-A-6, T-A-3, T-A-9, T-A-4, T-A-5, T-A-7M-4, M-3S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_C03/2.3_K01
Student jest gotów do wyrażania oceny rozwiązań stosowanych w obszarze zarządzania pracownikami w organizacjach
Z_1P_K01C-4T-A-3, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-7, T-A-6M-4, M-3S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_C03/2.3_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w zarządzaniu organizacjami
2,0Student nie potrafi definiować istoty zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student powierzchownie definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach
3,5Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach oraz wskazuje na wybrane zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi
4,0Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach oraz wskazuje na zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi
4,5Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, wskazuje na zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi oraz określa ich znaczenie w strategii HR
5,0Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, wskazuje na zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi, określa ich znaczenie w strategii HR i relacje między nimi
Z_1P_C03/2.3_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie zadania/procesy zarządzania zasobami ludzkimi i ich wpływ na zarządzanie organizacjami
2,0Student nie potrafi scharakteryzować żadnego z podstawowych procesów zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student objaśnia w sposób powierzchowny wybrane procesy zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student charakteryzuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi wraz z wydzieleniem ich najważniejszych etapów
4,0Student opisuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi z określeniem ich etapów w sposób uporządkowanych (zna przebieg procesów)
4,5Student opisuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi z określeniem ich etapów w sposób uporządkowany (zna przebieg procesów) oraz potrafi przypisać do nich metody zarządzania zasobami ludzkimi
5,0Student opisuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi z określeniem ich etapów w sposób uporządkowany (zna przebieg procesów) oraz potrafi przypisać do nich metody zarządzania zasobami ludzkimi wraz z ich charakterystyką
Z_1P_C03/2.3_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie podstawowe metody stosowane w obszarach (zadaniach) zarządzania zasobami ludzkimi
2,0Student nie zna żadnej z metod zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi i scharakteryzować nieliczne z tych metod
3,5Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi i scharakteryzować większość z tych metod
4,0Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi i scharakteryzować wszystkie z tych metod
4,5Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi oraz je scharakteryzować wraz ze wskazaniem możliwości ich zastosowania
5,0Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi, dokonać ich charakterystyki oraz określić ich mocne i słabe strony

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_C03/2.3_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi korzystać z wybranych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
2,0Student nie potrafi wykorzystać wybranych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania organizacjami
3,0Student potrafi wykorzystać jedynie kilka z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania organizacjami
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania organizacjami
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania organizacjami oraz uzasadnić ich przydatność
4,5Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania organizacjami, uzasadnić ich przydatność i określić ich wady i zalety
5,0Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania organizacjami, uzasadnić ich przydatność, określić ich wady i zalety oraz dokonać ich modyfikacji
Z_1P_C03/2.3_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi analizować zaprezentowane metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi
2,0Student nie potrafi dokonać analizy poznanych procesów zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student potrafi dokonać analizy jedynie wybranych procesów zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student potrafi analizować wszystkie poznane procesy zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR
4,0Student potrafi analizować wszystkie poznane procesy zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR oraz przewidzieć możliwe efekty ich wdrożenia
4,5Student potrafi analizować wszystkie poznane procesy zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR, przewidzieć możliwe efekty ich wdrożenia oraz określić ich mocne i słabe strony
5,0Student potrafi analizować wszystkie poznane procesy zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR, przewidzieć możliwe efekty ich wdrożenia, określić ich mocne i słabe strony oraz warunki ich zastosowania

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_C03/2.3_K01
Student jest gotów do wyrażania oceny rozwiązań stosowanych w obszarze zarządzania pracownikami w organizacjach
2,0Student nie potrafi formułować opinii na temat sposobów zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student wyraża ogólne opinie na temat sposobów zarządzania pracownikami
3,5Student wyraża ogólne opinie na temat sposobów zarządzania pracownikami oraz dokonuje ich uzasadnienia
4,0Student wyraża ogólne opinie na temat sposobów zarządzania pracownikami oraz dokonuje ich uzasadnienia posługując się przykładami rozwiązań stosowanych przez organizacje
4,5Student wyraża ogólne opinie na temat sposobów zarządzania pracownikami oraz dokonuje ich uzasadnienia, posługując się przykładami rozwiązań stosowanych przez organizacje i dokonuje ich krytycznej oceny
5,0Student wyraża ogólne opinie na temat sposobów zarządzania pracownikami oraz dokonuje ich uzasadnienia, posługując się przykładami rozwiązań stosowanych przez organizacje, dokonując ich krytycznej oceny i tworzy ich modyfikacje

Literatura podstawowa

  1. Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Koncepcje - praktyki - wyzwania, PWE, Warszawa, 2018
  2. Armstrong M., Taylor S., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2016
  3. Graczyk-Kucharska I., Spychała M., Goliński M., Szafrański M., Wyzwania nowoczesnego zarządzania zasobami ludzkimi, Instytut Naukowo-Wydawniczy „Spatium”, Radom, 2020, Dostęp online: https://inw-spatium.pl/2020/08/26/wyzwania-nowoczesnego-zarzadzania-zasobami-ludzkimi/
  4. Żuchowski I., Zarządzanie zasobami ludzkimi. (istota, uwarunkowania, komponenty, specyfika)., Ostrołęckie Towarzystwo Naukowe im. Adama Chętnika, Ostrołęka, 2021, Dostęp online: https://mans.edu.pl/nauka-i-badania/wydawnictwo
  5. Oczkowska R., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Przesłanki, funkcje, instrumenty, PWN, Warszawa, 2019
  6. Armstrong M., Taylor S., Armstrong's handbook of human resource management practice, Kogan Page, London, 2014, Dostęp online: https://www.academia.edu/32280546/ARMSTRONGS_HANDBOOK_OF_HUMAN_RESOURCE_MANAGEMENT_PRACTICE_i;

Literatura dodatkowa

  1. Mitoraj-Jaroszek M., fektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie : rezultaty przede wszystkim, Helion, Gliwice, 2019
  2. Wilczyński A., Analiza systemów oceny okresowej pracowników niebędących nauczycielami akademickimi w wybranych uczelniach, Akademia Zarządzania, Białystok, 2023, Volume 7, Issue 1, Dostęp online: http://info.wiz.pb.edu.pl/Nauka/Czasopismo-Akademia-Zarz%C4%85dzania
  3. Popieluch K., HR Business Partner: rola, filar, perspektywy, PWN, Warszawa, 2018

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Elementy tworzące politykę personalną i strategię HR4
T-A-2Organizacja procesu pozyskiwania pracowników, metody i narzędzia8
T-A-3Analiza procesu onboardingu w wybranych organizacjach4
T-A-4Kolokwium zaliczeniowe 12
T-A-5Sposoby budowania zaangażowania pracowników4
T-A-6Analiza elementów procesu rozwoju zasobów ludzkich, techniki budowania kapitału ludzkiego4
T-A-7Budowanie dobrostanu pracowników4
T-A-8Analiza efektywności wybranych procesów zarządzania zasobami ludzkimi z wykorzystaniem KPI4
T-A-9Kolokwium zaliczeniowe 22
36

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi3
T-W-2Modele zarządzania zasobami ludzkimi i strategia HR4
T-W-3Pozyskiwanie pracowników6
T-W-4Rozwój zasobów ludzkich3
T-W-5Budowanie zaangażowania pracowników5
T-W-6Odejście pracownika z organizacji3
T-W-7Organizacja funkcji HR3
T-W-8Analityka działań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi3
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach36
A-A-2konsultacje2
A-A-3Przygotowanie do kolokwiów12
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2egzamin2
A-W-3konsultacje2
A-W-4Przygotowanie do egzaminu16
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C03/2.3_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w zarządzaniu organizacjami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z ideą i podstawową terminologią zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi
T-W-2Modele zarządzania zasobami ludzkimi i strategia HR
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi definiować istoty zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student powierzchownie definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach
3,5Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach oraz wskazuje na wybrane zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi
4,0Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach oraz wskazuje na zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi
4,5Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, wskazuje na zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi oraz określa ich znaczenie w strategii HR
5,0Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, wskazuje na zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi, określa ich znaczenie w strategii HR i relacje między nimi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C03/2.3_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie zadania/procesy zarządzania zasobami ludzkimi i ich wpływ na zarządzanie organizacjami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-2Zgłębianie wiedzy na temat procesów (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-W-4Rozwój zasobów ludzkich
T-W-5Budowanie zaangażowania pracowników
T-W-3Pozyskiwanie pracowników
T-W-6Odejście pracownika z organizacji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować żadnego z podstawowych procesów zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student objaśnia w sposób powierzchowny wybrane procesy zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student charakteryzuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi wraz z wydzieleniem ich najważniejszych etapów
4,0Student opisuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi z określeniem ich etapów w sposób uporządkowanych (zna przebieg procesów)
4,5Student opisuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi z określeniem ich etapów w sposób uporządkowany (zna przebieg procesów) oraz potrafi przypisać do nich metody zarządzania zasobami ludzkimi
5,0Student opisuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi z określeniem ich etapów w sposób uporządkowany (zna przebieg procesów) oraz potrafi przypisać do nich metody zarządzania zasobami ludzkimi wraz z ich charakterystyką
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C03/2.3_W03W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie podstawowe metody stosowane w obszarach (zadaniach) zarządzania zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_W03Absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, szczególnie w zakresie społecznych, ekonomicznych, prawnych i etycznych uwarunkowań działalności organizacji
Cel przedmiotuC-2Zgłębianie wiedzy na temat procesów (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-W-4Rozwój zasobów ludzkich
T-W-7Organizacja funkcji HR
T-W-8Analityka działań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
T-W-3Pozyskiwanie pracowników
T-W-5Budowanie zaangażowania pracowników
T-W-6Odejście pracownika z organizacji
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna żadnej z metod zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi i scharakteryzować nieliczne z tych metod
3,5Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi i scharakteryzować większość z tych metod
4,0Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi i scharakteryzować wszystkie z tych metod
4,5Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi oraz je scharakteryzować wraz ze wskazaniem możliwości ich zastosowania
5,0Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi, dokonać ich charakterystyki oraz określić ich mocne i słabe strony
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C03/2.3_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi korzystać z wybranych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-3Budowanie umiejętności analizy procesów zarządzania zasobami ludzkimi
C-4Ocena rozwiązań stosowanych w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-A-9Kolokwium zaliczeniowe 2
T-A-2Organizacja procesu pozyskiwania pracowników, metody i narzędzia
T-A-8Analiza efektywności wybranych procesów zarządzania zasobami ludzkimi z wykorzystaniem KPI
T-A-4Kolokwium zaliczeniowe 1
T-A-1Elementy tworzące politykę personalną i strategię HR
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
S-3Ocena formująca: Ocena ćwiczeń wykonywanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wybranych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania organizacjami
3,0Student potrafi wykorzystać jedynie kilka z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania organizacjami
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania organizacjami
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania organizacjami oraz uzasadnić ich przydatność
4,5Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania organizacjami, uzasadnić ich przydatność i określić ich wady i zalety
5,0Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania organizacjami, uzasadnić ich przydatność, określić ich wady i zalety oraz dokonać ich modyfikacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C03/2.3_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi analizować zaprezentowane metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-4Ocena rozwiązań stosowanych w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
C-3Budowanie umiejętności analizy procesów zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-A-6Analiza elementów procesu rozwoju zasobów ludzkich, techniki budowania kapitału ludzkiego
T-A-3Analiza procesu onboardingu w wybranych organizacjach
T-A-9Kolokwium zaliczeniowe 2
T-A-4Kolokwium zaliczeniowe 1
T-A-5Sposoby budowania zaangażowania pracowników
T-A-7Budowanie dobrostanu pracowników
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
S-3Ocena formująca: Ocena ćwiczeń wykonywanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać analizy poznanych procesów zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student potrafi dokonać analizy jedynie wybranych procesów zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student potrafi analizować wszystkie poznane procesy zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR
4,0Student potrafi analizować wszystkie poznane procesy zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR oraz przewidzieć możliwe efekty ich wdrożenia
4,5Student potrafi analizować wszystkie poznane procesy zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR, przewidzieć możliwe efekty ich wdrożenia oraz określić ich mocne i słabe strony
5,0Student potrafi analizować wszystkie poznane procesy zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR, przewidzieć możliwe efekty ich wdrożenia, określić ich mocne i słabe strony oraz warunki ich zastosowania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C03/2.3_K01Student jest gotów do wyrażania oceny rozwiązań stosowanych w obszarze zarządzania pracownikami w organizacjach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Cel przedmiotuC-4Ocena rozwiązań stosowanych w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-A-3Analiza procesu onboardingu w wybranych organizacjach
T-A-5Sposoby budowania zaangażowania pracowników
T-A-1Elementy tworzące politykę personalną i strategię HR
T-A-2Organizacja procesu pozyskiwania pracowników, metody i narzędzia
T-A-7Budowanie dobrostanu pracowników
T-A-6Analiza elementów procesu rozwoju zasobów ludzkich, techniki budowania kapitału ludzkiego
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena ćwiczeń wykonywanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi formułować opinii na temat sposobów zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student wyraża ogólne opinie na temat sposobów zarządzania pracownikami
3,5Student wyraża ogólne opinie na temat sposobów zarządzania pracownikami oraz dokonuje ich uzasadnienia
4,0Student wyraża ogólne opinie na temat sposobów zarządzania pracownikami oraz dokonuje ich uzasadnienia posługując się przykładami rozwiązań stosowanych przez organizacje
4,5Student wyraża ogólne opinie na temat sposobów zarządzania pracownikami oraz dokonuje ich uzasadnienia, posługując się przykładami rozwiązań stosowanych przez organizacje i dokonuje ich krytycznej oceny
5,0Student wyraża ogólne opinie na temat sposobów zarządzania pracownikami oraz dokonuje ich uzasadnienia, posługując się przykładami rozwiązań stosowanych przez organizacje, dokonując ich krytycznej oceny i tworzy ich modyfikacje