Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: HR, kadry i płace
Sylabus przedmiotu Analityka biznesowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analityka biznesowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy statystyki |
W-2 | podstawy zarządzania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z narzędziami niezbędnymi do skutecznego wykorzystania analizy danych w podejmowaniu decyzji biznesowych |
C-2 | Zdobycie przez studenta umiejętności zbierania, analizowania i interpretowania danych biznesowych. |
C-3 | Zdobycie przez studenta umiejętności komunikacji i współpracy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do analityki biznesowej. Wykorzystanie do podejmowania decyzji. Rodzaje danych biznesowych. Narzędzia. | 2 |
T-L-2 | Notacja BPMN (Business Process Model and Notation) | 2 |
T-L-3 | Tworzenie diagramów przepływu procesów | 4 |
T-L-4 | Analiza procesów biznesowych i optymalizacja | 4 |
T-L-5 | Zbieranie, czyszczenie i przygotowanie danych biznesowych. | 4 |
T-L-6 | Eksploracyjna analiza danych (EDA) | 4 |
T-L-7 | Wykorzystanie narzędzi analitycznych, takich jak Excel, Python, do analizy danych. | 4 |
T-L-8 | Wizualizacja danych biznesowych | 4 |
T-L-9 | Wykorzystanie statystyki w analityce biznesowej.Tworzenie modeli predykcyjnych. | 4 |
T-L-10 | Uczenie się maszynowe w analityce biznesowej (NLP) | 4 |
36 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do analityki biznesowej. Istota, cele, zasady. | 4 |
T-W-2 | Dane w organizacjach, ich eksploracja i analiza. | 4 |
T-W-3 | Techniki wizualizacji danych i raportowania. | 4 |
T-W-4 | Informacja finansowa i ekonomiczna w organizacjach. | 2 |
T-W-5 | Analityka ekonomiczna i finansowa. | 2 |
T-W-6 | Metody i narzędzia analityki. Modelowanie predykcyjne. | 4 |
T-W-7 | Procesy biznesowe, ich analiza i modelowanie. | 6 |
T-W-8 | Modelowanie procesów. BPMN, EPC, UML. | 6 |
T-W-9 | Nowe trendy w analityce biznesowej. | 2 |
T-W-10 | Zaliczenie | 2 |
36 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 36 |
A-L-2 | konsultacje | 2 |
A-L-3 | przygotowanie do zajęć | 12 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 36 |
A-W-2 | konsultacje | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 12 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda przypadków |
M-2 | Metoda sytuacyjna |
M-3 | Dyskusja |
M-4 | Wykład |
M-5 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenia poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie |
S-4 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_C08/3.2_W01 Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu analityki biznesowej, eksploracji i analizy danych. | Z_1P_W01, Z_1P_W02 | — | C-1 | T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-4 | M-3, M-4 | S-3, S-2 |
Z_1P_C08/3.2_W02 Student zna i rozumie metody i narzędzia analityczne | Z_1P_W01, Z_1P_W02 | — | C-1 | T-W-3, T-W-6 | M-3, M-4 | S-3, S-2 |
Z_1P_C08/3.2_W03 Student zna i rozumie procesy biznesowe współczesnych organizacji, wyjaśnia podstawy ich analizy i modelowania. | Z_1P_W01, Z_1P_W04 | — | C-1 | T-W-9, T-W-7, T-W-8 | M-4, M-3 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_C08/3.2_U01 Student potrafi wykonać analizę i ocenić przykłady podawane w trakcie zajęć. | Z_1P_U02, Z_1P_U03, Z_1P_U01 | — | C-1 | T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-2 | M-1, M-2, M-5 | S-1 |
Z_1P_C08/3.2_U02 Student potrafi wykonać analizę i modelowanie prostych procesów biznesowych z wykorzystaniem róznych metod i narzędzi. | Z_1P_U01, Z_1P_U02, Z_1P_U03 | — | C-1 | T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-L-2, T-L-6, T-L-3 | M-2, M-1, M-5 | S-1 |
Z_1P_C08/3.2_U03 Student potrafi wykorzystać narzędzia do analizy danych, wizualizacji i tworzenia modeli. | Z_1P_U01, Z_1P_U02, Z_1P_U03 | — | C-1 | T-L-7, T-L-10, T-L-8, T-L-4, T-L-9, T-L-5 | M-5, M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_C08/3.2_K01 Student jest gotów rozwijać zdolności w zakresie autoprezentacji i komunikacji | Z_1P_K02, Z_1P_K01 | — | C-1, C-3 | T-L-7, T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-L-8 | M-5, M-2, M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Z_1P_C08/3.2_K02 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i poszykiwania jej nowych żródeł | Z_1P_K01, Z_1P_K02 | — | C-2, C-3 | T-L-1, T-L-8, T-L-5, T-L-10, T-L-6, T-L-7, T-L-9, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-3, M-2, M-1, M-5 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_C08/3.2_W01 Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu analityki biznesowej, eksploracji i analizy danych. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu analityki biznesowej, eksploracji i analizy danych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_C08/3.2_W02 Student zna i rozumie metody i narzędzia analityczne | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie metody i narzędzia analityczne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_C08/3.2_W03 Student zna i rozumie procesy biznesowe współczesnych organizacji, wyjaśnia podstawy ich analizy i modelowania. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie procesy biznesowe współczesnych organizacji, wyjaśnia podstawy ich analizy i modelowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_C08/3.2_U01 Student potrafi wykonać analizę i ocenić przykłady podawane w trakcie zajęć. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi wykonać analizę i ocenić przykłady podawane w trakcie zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_C08/3.2_U02 Student potrafi wykonać analizę i modelowanie prostych procesów biznesowych z wykorzystaniem róznych metod i narzędzi. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi wykonać analizę i modelowanie prostych procesów biznesowych z wykorzystaniem róznych metod i narzędzi. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_C08/3.2_U03 Student potrafi wykorzystać narzędzia do analizy danych, wizualizacji i tworzenia modeli. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi wykorzystać narzędzia do analizy danych, wizualizacji i tworzenia modeli. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_C08/3.2_K01 Student jest gotów rozwijać zdolności w zakresie autoprezentacji i komunikacji | 2,0 | |
3,0 | Student jest gotów w dostatecznym stopniu do rozwijania zdolności w zakresie autoprezentacji i komunokacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_C08/3.2_K02 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i poszykiwania jej nowych żródeł | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i poszykiwania jej nowych żródeł | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Żeliński Jarosław, Analityka biznesowa. Praktyczne modelowanie organizacji, Onepress, Warszawa, 2016
- Surma, Jerzy, Business Intelligence : systemy wspomagania decyzji biznesowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa, A Guide to the Business Analysis Body of Knowledge (Babok Guide), International Institute of Business Analysis, Toronto, 2015, v3
- Marco Russo Alberto Ferrari, Microsoft SQL Server 2016 Analysis Services Modelowanie tabelaryczne, Microsoft, 2017, Dostęp online