Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: HR, kadry i płace

Sylabus przedmiotu Motywacja i przywództwo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Motywacja i przywództwo
Specjalność HR, kadry i płace
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 30 2,00,50zaliczenie
konwersatoriaK4 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z podstaw zarządzania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwinięcie u studentów wiedzy zakresu motywacji, budowania zaangażowania pracowników, przywództwa i efektywnego komunikowania z perspektywy motywowania w zarządzaniu zespołami.
C-2Nabycie umiejętności motywowania i budowania zaangażowania, kreowania przywództwa oraz komunikowania się z perspektywy motywowania pracowników.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Motywowanie pracowników o różnych typach osobowości3
T-A-2Diagnoza postaw pracowniczych z perspektywy motywowania3
T-A-3Quality-Value Self-Assessment Model w motywacji3
T-A-4Coaching w miejscu pracy3
T-A-5Wykorzystanie formalnych i nieformalnych grup wsparcia w miejscu pracy3
T-A-6Feedback pozytywny i negatywny a osobowość pracownika3
T-A-7Dobór narzędzi motywacyjnych na stanowiska pracy3
T-A-8Pomiar efektywności przywództwa3
T-A-9Modele współpracy wewnątrzorganizacyjnej w tworzeniu systemów motywacji6
30
konwersatoria
T-K-1Proces motywacji i podstawowe podejścia do motywowania3
T-K-2Budowanie zaangażowanie pracowników3
T-K-3Podejścia i teorie motywacji oraz ich zastosowanie w biznesie3
T-K-4Przywództwo3
T-K-5Komunikowanie z perspektywy motywowania do pracy2
T-K-6Zaliczenie konwersatoriów1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2przygotowanie do zajęć15
A-A-3studiowanie zalecanej literatury5
50
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2konsultacje2
A-K-3przygotowanie do zaliczenia8
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja dydaktyczna
M-2Metoda przypadków
M-3Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia konwersatoriów
S-2Ocena formująca: Ocena z wykonywanych ćwiczeń przedmiotowych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ustalona na podstawie średnich ocen z wykonanych ćwiczeń

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/4.5_W01
Student zna i rozumie zagadnienia na temat motywacji, budowania zaangażowania pracowników, przywództwa i efektywnego komunikowania w organizacji.
Z_1P_W01C-1T-K-1, T-K-2, T-K-4, T-K-5, T-K-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/4.5_U01
Student potrafi identyfikować czynniki motywacyjne i źródła demotywacji na stanowiskach pracy
Z_1P_U03C-2T-A-3, T-A-1, T-A-2M-2, M-3S-3, S-2
Z_1P_M02/4.5_U02
Student potrafi dobierać narzędzia motywacyjnych dla wybranych stanowisk oraz opracowywać zarys systemu motywacyjnego
Z_1P_U03C-2T-A-9, T-A-7M-2, M-3S-3, S-2
Z_1P_M02/4.5_U03
Student potrafi rozpoznać dobre praktyki i błędy liderów w procesie motywowania pracowników.
Z_1P_U02C-2T-A-4, T-A-8, T-A-6, T-A-5M-2, M-3S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/4.5_K01
Student jest gotowy na uznanie znaczenia wiedzy w rozwiazywaniu problemów praktycznych i poznawczych z zakresu motywacji i przewodzenia w organizacji oraz uznaje opinie ekspertów w przypadku nieposiadania takiej wiedzy.
Z_1P_K02C-2, C-1T-A-9, T-A-6, T-A-5, T-K-5, T-K-3, T-K-6M-3, M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/4.5_W01
Student zna i rozumie zagadnienia na temat motywacji, budowania zaangażowania pracowników, przywództwa i efektywnego komunikowania w organizacji.
2,0Student ma bardzo ograniczoną wiedzę na temat zagadnień motywacji, budowania zaangażowania pracowników, przywództwa i efektywnego komunikowania w zarządzaniu zespołami.
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat zagadnień motywacji, budowania zaangażowania pracowników, przywództwa i efektywnego komunikowania w organizacjach, ale wymaga dalszego pogłębienia i zrozumienia.
3,5Student posiada solidną wiedzę na temat zagadnień motywacji, budowania zaangażowania pracowników, przywództwa i efektywnego komunikowania w organizacjach, ale może wymagać pewnej poprawy we wskazaniu ich praktycznego zastosowania.
4,0Student posiada dobrą wiedzę i zrozumienie zagadnień motywacji, budowania zaangażowania pracowników, przywództwa i efektywnego komunikowania w zarządzaniu. Potrafi wskazać zastosowanie tej wiedzych w praktyce.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę i zrozumienie zagadnień motywacji, budowania zaangażowania pracowników, przywództwa i efektywnego komunikowania w zarządzaniu. Potrafi wskazać skuteczność jesj zastosowania w praktyce.
5,0Student posiada wyjątkową wiedzę i zrozumienie zagadnień motywacji, budowania zaangażowania pracowników, przywództwa i efektywnego komunikowania w zarządzaniu. Potrafi doskonale wskazać wykorzystanie tej wiedzy w praktyce w sposób kreatywny.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/4.5_U01
Student potrafi identyfikować czynniki motywacyjne i źródła demotywacji na stanowiskach pracy
2,0Student ma trudności z identyfikacją czynników motywacyjnych i źródeł demotywacji na stanowiskach pracy oraz nie rozumie ich znaczenia.
3,0Student jest w stanie zidentyfikować podstawowe czynniki motywacyjne i źródła demotywacji na stanowiskach pracy, ale może mieć pewne trudności w ich dokładnej analizie i zrozumieniu.
3,5Student jest w stanie dokładnie zidentyfikować większość czynników motywacyjnych i źródeł demotywacji na stanowiskach pracy, jednak nie zawsze jest w stanie pogłębić swoją analizę lub uwzględnić specyficzne konteksty.
4,0Student jest w stanie precyzyjnie i wszechstronnie identyfikować czynniki motywacyjne i źródła demotywacji na stanowiskach pracy, uwzględniając różnorodne aspekty i konteksty. Potrafi zastosować odpowiednie narzędzia i techniki w celu analizy tych czynników.
4,5Student jest w stanie dogłębnie analizować czynniki motywacyjne i źródła demotywacji na stanowiskach pracy, wykazując umiejętność identyfikacji mniej oczywistych czynników i zrozumienia ich wpływu na pracowników. Potrafi w pełni wykorzystać różnorodne narzędzia i techniki w celu identyfikacji i analizy tych czynników.
5,0Student posiada doskonałą umiejętność identyfikowania i analizowania czynników motywacyjnych i źródeł demotywacji na stanowiskach pracy. Potrafi uwzględnić zarówno ogólne czynniki, jak i indywidualne uwarunkowania. Jest w stanie zastosować zaawansowane techniki i narzędzia w celu kompleksowej analizy i zrozumienia tych czynników, a także proponować skuteczne rozwiązania.
Z_1P_M02/4.5_U02
Student potrafi dobierać narzędzia motywacyjnych dla wybranych stanowisk oraz opracowywać zarys systemu motywacyjnego
2,0Student ma trudności w doborze odpowiednich narzędzi motywacyjnych dla wybranych stanowisk oraz w opracowywaniu zarysu systemu motywacyjnego. Brakuje mu zrozumienia i umiejętności praktycznego zastosowania tych narzędzi.
3,0Student jest w stanie dokonać podstawowego doboru narzędzi motywacyjnych dla wybranych stanowisk oraz opracować ogólny zarys systemu motywacyjnego, ale może mieć pewne trudności w jego szczegółowym opracowaniu i dostosowaniu do konkretnych sytuacji.
3,5Student potrafi dokładnie dobrać narzędzia motywacyjne dla wybranych stanowisk oraz opracować zarys systemu motywacyjnego, uwzględniając podstawowe czynniki i aspekty. Jego propozycje są solidne, ale mogą wymagać pewnych ulepszeń i dostosowań.
4,0Student jest w stanie precyzyjnie dobierać narzędzia motywacyjne dla różnych stanowisk, biorąc pod uwagę specyficzne potrzeby i oczekiwania pracowników. Potrafi opracować kompleksowy i spójny system motywacyjny, uwzględniający różnorodne czynniki i techniki. Jego propozycje są praktyczne i wykazują wiedzę na temat motywacji.
4,5Student potrafi trafnie dobrać zaawansowane narzędzia motywacyjne dla różnych stanowisk, uwzględniając indywidualne preferencje i motywacje pracowników. Potrafi opracować szczegółowy i dostosowany do konkretnych potrzeb system motywacyjny, uwzględniający różnorodne czynniki i techniki. Jego propozycje są innowacyjne i skuteczne, odzwierciedlając zaawansowaną wiedzę na temat motywacji.
5,0Student posiada wyjątkową umiejętność doboru narzędzi motywacyjnych dla różnorodnych stanowisk, uwzględniając specyficzne konteksty i sytuacje. Potrafi opracować zaawansowany i kompleksowy system motywacyjny, uwzględniający różnorodne czynniki i strategie. Jego propozycje są innowacyjne, praktyczne i skuteczne, demonstrując doskonałą wiedzę i umiejętności w obszarze motywacji.
Z_1P_M02/4.5_U03
Student potrafi rozpoznać dobre praktyki i błędy liderów w procesie motywowania pracowników.
2,0Student ma trudności w rozpoznawaniu dobrych praktyk i błędów liderów w procesie motywowania pracowników. Brakuje mu zrozumienia kluczowych elementów i kontekstu motywacji oraz umiejętności analizy i oceny liderów.
3,0Student jest w stanie rozpoznać podstawowe dobre praktyki i błędy liderów w procesie motywowania pracowników, ale może mieć pewne trudności w identyfikacji subtelniejszych aspektów. Jego ocena liderów może być nieco ogólnikowa i wymagać dalszego rozwoju umiejętności analizy.
3,5Student potrafi rozpoznawać zarówno podstawowe, jak i niektóre bardziej zaawansowane dobre praktyki i błędy liderów w procesie motywowania pracowników. Jego ocena liderów jest trafna, ale może wymagać nieco większej precyzji i wnikliwości.
4,0Student jest w stanie trafnie rozpoznać zarówno podstawowe, jak i zaawansowane dobre praktyki i błędy liderów w procesie motywowania pracowników. Jego ocena liderów jest precyzyjna i wykazuje dobre zrozumienie motywacji oraz umiejętność krytycznej analizy.
4,5Student potrafi trafnie rozpoznawać zarówno podstawowe, zaawansowane, jak i innowacyjne dobre praktyki i błędy liderów w procesie motywowania pracowników. Jego ocena liderów jest wszechstronna, precyzyjna i wykazuje wysoką wnikliwość oraz umiejętność identyfikacji subtelnych niuansów.
5,0Student posiada wyjątkową zdolność rozpoznawania zarówno podstawowych, zaawansowanych, jak i innowacyjnych dobre praktyki i błędy liderów w procesie motywowania pracowników. Jego ocena liderów jest trafna, krytyczna i wnikliwa, wykazując dogłębną wiedzę i doskonałe umiejętności analizy.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/4.5_K01
Student jest gotowy na uznanie znaczenia wiedzy w rozwiazywaniu problemów praktycznych i poznawczych z zakresu motywacji i przewodzenia w organizacji oraz uznaje opinie ekspertów w przypadku nieposiadania takiej wiedzy.
2,0Brak gotowości studenta do uznanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych i poznawczych z zakresu motywacji i przewodzenia w organizacji oraz niezdolność do uznawania opinii ekspertów. Student nie dostrzega wartości wiedzy w praktyce i nie potrafi korzystać z ekspertów w przypadku braku własnej wiedzy.
3,0Student wykazuje podstawową gotowość na uznanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych i poznawczych z zakresu motywacji i przewodzenia w organizacji oraz potrafi uznawać opinie ekspertów w przypadku braku własnej wiedzy. Jego podejście jest ogólnikowe i wymaga rozwinięcia w celu bardziej efektywnego wykorzystania wiedzy i ekspertów.
3,5Student wykazuje satysfakcjonującą gotowość na uznanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych i poznawczych z zakresu motywacji i przewodzenia w organizacji oraz umiejętność uznawania opinii ekspertów. Jego podejście jest konkretne, ale może wymagać dalszego rozwoju i precyzji w identyfikacji sytuacji, w których warto skorzystać z wiedzy i opinii ekspertów.
4,0Student wykazuje gotowość na uznanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych i poznawczych z zakresu motywacji i przewodzenia w organizacji oraz potrafi efektywnie korzystać z opinii ekspertów. Jego podejście jest precyzyjne i wykazuje zrozumienie, kiedy warto sięgnąć po wiedzę i kiedy skonsultować się z ekspertami.
4,5Student wykazuje zaawansowaną gotowość na uznanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych i poznawczych z zakresu motywacji i przewodzenia w organizacji oraz umiejętność skutecznego korzystania z opinii ekspertów. Jego podejście jest wszechstronne i uwzględnia różne konteksty, w których wartościowa wiedza i opinie ekspertów są niezbędne.
5,0Student wykazuje pełną gotowość na uznanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych i poznawczych z zakresu motywacji i przewodzenia w organizacji oraz doskonale potrafi korzystać z opinii ekspertów. Jego podejście jest wszechstronne, krytyczne i wykazuje dogłębną wiedzę oraz umiejętność trafnego oceniania, kiedy wartościowa wiedza i opinie ekspertów są kluczowe.

Literatura podstawowa

  1. Fowler S., Dlaczego motywowanie ludzi nie działa... i co działa: najnowsze metody przywództwa, dodawania ludziom energii i ich angażowania, MT Biznes, Warszawa, 2015
  2. Schein P., Potęga relacji w zarządzaniu: o trudnej sztuce bycia pokornym liderem, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa, 2019

Literatura dodatkowa

  1. Pietroń-Pyszczek A., Motywowanie pracowników: wskazówki dla menedżerów, Wydawnictwo Marina, Wrocław, 2015

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Motywowanie pracowników o różnych typach osobowości3
T-A-2Diagnoza postaw pracowniczych z perspektywy motywowania3
T-A-3Quality-Value Self-Assessment Model w motywacji3
T-A-4Coaching w miejscu pracy3
T-A-5Wykorzystanie formalnych i nieformalnych grup wsparcia w miejscu pracy3
T-A-6Feedback pozytywny i negatywny a osobowość pracownika3
T-A-7Dobór narzędzi motywacyjnych na stanowiska pracy3
T-A-8Pomiar efektywności przywództwa3
T-A-9Modele współpracy wewnątrzorganizacyjnej w tworzeniu systemów motywacji6
30

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Proces motywacji i podstawowe podejścia do motywowania3
T-K-2Budowanie zaangażowanie pracowników3
T-K-3Podejścia i teorie motywacji oraz ich zastosowanie w biznesie3
T-K-4Przywództwo3
T-K-5Komunikowanie z perspektywy motywowania do pracy2
T-K-6Zaliczenie konwersatoriów1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2przygotowanie do zajęć15
A-A-3studiowanie zalecanej literatury5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2konsultacje2
A-K-3przygotowanie do zaliczenia8
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/4.5_W01Student zna i rozumie zagadnienia na temat motywacji, budowania zaangażowania pracowników, przywództwa i efektywnego komunikowania w organizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwinięcie u studentów wiedzy zakresu motywacji, budowania zaangażowania pracowników, przywództwa i efektywnego komunikowania z perspektywy motywowania w zarządzaniu zespołami.
Treści programoweT-K-1Proces motywacji i podstawowe podejścia do motywowania
T-K-2Budowanie zaangażowanie pracowników
T-K-4Przywództwo
T-K-5Komunikowanie z perspektywy motywowania do pracy
T-K-3Podejścia i teorie motywacji oraz ich zastosowanie w biznesie
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia konwersatoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student ma bardzo ograniczoną wiedzę na temat zagadnień motywacji, budowania zaangażowania pracowników, przywództwa i efektywnego komunikowania w zarządzaniu zespołami.
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat zagadnień motywacji, budowania zaangażowania pracowników, przywództwa i efektywnego komunikowania w organizacjach, ale wymaga dalszego pogłębienia i zrozumienia.
3,5Student posiada solidną wiedzę na temat zagadnień motywacji, budowania zaangażowania pracowników, przywództwa i efektywnego komunikowania w organizacjach, ale może wymagać pewnej poprawy we wskazaniu ich praktycznego zastosowania.
4,0Student posiada dobrą wiedzę i zrozumienie zagadnień motywacji, budowania zaangażowania pracowników, przywództwa i efektywnego komunikowania w zarządzaniu. Potrafi wskazać zastosowanie tej wiedzych w praktyce.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę i zrozumienie zagadnień motywacji, budowania zaangażowania pracowników, przywództwa i efektywnego komunikowania w zarządzaniu. Potrafi wskazać skuteczność jesj zastosowania w praktyce.
5,0Student posiada wyjątkową wiedzę i zrozumienie zagadnień motywacji, budowania zaangażowania pracowników, przywództwa i efektywnego komunikowania w zarządzaniu. Potrafi doskonale wskazać wykorzystanie tej wiedzy w praktyce w sposób kreatywny.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/4.5_U01Student potrafi identyfikować czynniki motywacyjne i źródła demotywacji na stanowiskach pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności motywowania i budowania zaangażowania, kreowania przywództwa oraz komunikowania się z perspektywy motywowania pracowników.
Treści programoweT-A-3Quality-Value Self-Assessment Model w motywacji
T-A-1Motywowanie pracowników o różnych typach osobowości
T-A-2Diagnoza postaw pracowniczych z perspektywy motywowania
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena ustalona na podstawie średnich ocen z wykonanych ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Ocena z wykonywanych ćwiczeń przedmiotowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student ma trudności z identyfikacją czynników motywacyjnych i źródeł demotywacji na stanowiskach pracy oraz nie rozumie ich znaczenia.
3,0Student jest w stanie zidentyfikować podstawowe czynniki motywacyjne i źródła demotywacji na stanowiskach pracy, ale może mieć pewne trudności w ich dokładnej analizie i zrozumieniu.
3,5Student jest w stanie dokładnie zidentyfikować większość czynników motywacyjnych i źródeł demotywacji na stanowiskach pracy, jednak nie zawsze jest w stanie pogłębić swoją analizę lub uwzględnić specyficzne konteksty.
4,0Student jest w stanie precyzyjnie i wszechstronnie identyfikować czynniki motywacyjne i źródła demotywacji na stanowiskach pracy, uwzględniając różnorodne aspekty i konteksty. Potrafi zastosować odpowiednie narzędzia i techniki w celu analizy tych czynników.
4,5Student jest w stanie dogłębnie analizować czynniki motywacyjne i źródła demotywacji na stanowiskach pracy, wykazując umiejętność identyfikacji mniej oczywistych czynników i zrozumienia ich wpływu na pracowników. Potrafi w pełni wykorzystać różnorodne narzędzia i techniki w celu identyfikacji i analizy tych czynników.
5,0Student posiada doskonałą umiejętność identyfikowania i analizowania czynników motywacyjnych i źródeł demotywacji na stanowiskach pracy. Potrafi uwzględnić zarówno ogólne czynniki, jak i indywidualne uwarunkowania. Jest w stanie zastosować zaawansowane techniki i narzędzia w celu kompleksowej analizy i zrozumienia tych czynników, a także proponować skuteczne rozwiązania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/4.5_U02Student potrafi dobierać narzędzia motywacyjnych dla wybranych stanowisk oraz opracowywać zarys systemu motywacyjnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności motywowania i budowania zaangażowania, kreowania przywództwa oraz komunikowania się z perspektywy motywowania pracowników.
Treści programoweT-A-9Modele współpracy wewnątrzorganizacyjnej w tworzeniu systemów motywacji
T-A-7Dobór narzędzi motywacyjnych na stanowiska pracy
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena ustalona na podstawie średnich ocen z wykonanych ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Ocena z wykonywanych ćwiczeń przedmiotowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student ma trudności w doborze odpowiednich narzędzi motywacyjnych dla wybranych stanowisk oraz w opracowywaniu zarysu systemu motywacyjnego. Brakuje mu zrozumienia i umiejętności praktycznego zastosowania tych narzędzi.
3,0Student jest w stanie dokonać podstawowego doboru narzędzi motywacyjnych dla wybranych stanowisk oraz opracować ogólny zarys systemu motywacyjnego, ale może mieć pewne trudności w jego szczegółowym opracowaniu i dostosowaniu do konkretnych sytuacji.
3,5Student potrafi dokładnie dobrać narzędzia motywacyjne dla wybranych stanowisk oraz opracować zarys systemu motywacyjnego, uwzględniając podstawowe czynniki i aspekty. Jego propozycje są solidne, ale mogą wymagać pewnych ulepszeń i dostosowań.
4,0Student jest w stanie precyzyjnie dobierać narzędzia motywacyjne dla różnych stanowisk, biorąc pod uwagę specyficzne potrzeby i oczekiwania pracowników. Potrafi opracować kompleksowy i spójny system motywacyjny, uwzględniający różnorodne czynniki i techniki. Jego propozycje są praktyczne i wykazują wiedzę na temat motywacji.
4,5Student potrafi trafnie dobrać zaawansowane narzędzia motywacyjne dla różnych stanowisk, uwzględniając indywidualne preferencje i motywacje pracowników. Potrafi opracować szczegółowy i dostosowany do konkretnych potrzeb system motywacyjny, uwzględniający różnorodne czynniki i techniki. Jego propozycje są innowacyjne i skuteczne, odzwierciedlając zaawansowaną wiedzę na temat motywacji.
5,0Student posiada wyjątkową umiejętność doboru narzędzi motywacyjnych dla różnorodnych stanowisk, uwzględniając specyficzne konteksty i sytuacje. Potrafi opracować zaawansowany i kompleksowy system motywacyjny, uwzględniający różnorodne czynniki i strategie. Jego propozycje są innowacyjne, praktyczne i skuteczne, demonstrując doskonałą wiedzę i umiejętności w obszarze motywacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/4.5_U03Student potrafi rozpoznać dobre praktyki i błędy liderów w procesie motywowania pracowników.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności motywowania i budowania zaangażowania, kreowania przywództwa oraz komunikowania się z perspektywy motywowania pracowników.
Treści programoweT-A-4Coaching w miejscu pracy
T-A-8Pomiar efektywności przywództwa
T-A-6Feedback pozytywny i negatywny a osobowość pracownika
T-A-5Wykorzystanie formalnych i nieformalnych grup wsparcia w miejscu pracy
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena ustalona na podstawie średnich ocen z wykonanych ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Ocena z wykonywanych ćwiczeń przedmiotowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student ma trudności w rozpoznawaniu dobrych praktyk i błędów liderów w procesie motywowania pracowników. Brakuje mu zrozumienia kluczowych elementów i kontekstu motywacji oraz umiejętności analizy i oceny liderów.
3,0Student jest w stanie rozpoznać podstawowe dobre praktyki i błędy liderów w procesie motywowania pracowników, ale może mieć pewne trudności w identyfikacji subtelniejszych aspektów. Jego ocena liderów może być nieco ogólnikowa i wymagać dalszego rozwoju umiejętności analizy.
3,5Student potrafi rozpoznawać zarówno podstawowe, jak i niektóre bardziej zaawansowane dobre praktyki i błędy liderów w procesie motywowania pracowników. Jego ocena liderów jest trafna, ale może wymagać nieco większej precyzji i wnikliwości.
4,0Student jest w stanie trafnie rozpoznać zarówno podstawowe, jak i zaawansowane dobre praktyki i błędy liderów w procesie motywowania pracowników. Jego ocena liderów jest precyzyjna i wykazuje dobre zrozumienie motywacji oraz umiejętność krytycznej analizy.
4,5Student potrafi trafnie rozpoznawać zarówno podstawowe, zaawansowane, jak i innowacyjne dobre praktyki i błędy liderów w procesie motywowania pracowników. Jego ocena liderów jest wszechstronna, precyzyjna i wykazuje wysoką wnikliwość oraz umiejętność identyfikacji subtelnych niuansów.
5,0Student posiada wyjątkową zdolność rozpoznawania zarówno podstawowych, zaawansowanych, jak i innowacyjnych dobre praktyki i błędy liderów w procesie motywowania pracowników. Jego ocena liderów jest trafna, krytyczna i wnikliwa, wykazując dogłębną wiedzę i doskonałe umiejętności analizy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/4.5_K01Student jest gotowy na uznanie znaczenia wiedzy w rozwiazywaniu problemów praktycznych i poznawczych z zakresu motywacji i przewodzenia w organizacji oraz uznaje opinie ekspertów w przypadku nieposiadania takiej wiedzy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K02Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności motywowania i budowania zaangażowania, kreowania przywództwa oraz komunikowania się z perspektywy motywowania pracowników.
C-1Rozwinięcie u studentów wiedzy zakresu motywacji, budowania zaangażowania pracowników, przywództwa i efektywnego komunikowania z perspektywy motywowania w zarządzaniu zespołami.
Treści programoweT-A-9Modele współpracy wewnątrzorganizacyjnej w tworzeniu systemów motywacji
T-A-6Feedback pozytywny i negatywny a osobowość pracownika
T-A-5Wykorzystanie formalnych i nieformalnych grup wsparcia w miejscu pracy
T-K-5Komunikowanie z perspektywy motywowania do pracy
T-K-3Podejścia i teorie motywacji oraz ich zastosowanie w biznesie
T-K-6Zaliczenie konwersatoriów
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-2Metoda przypadków
M-1Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia konwersatoriów
S-2Ocena formująca: Ocena z wykonywanych ćwiczeń przedmiotowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak gotowości studenta do uznanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych i poznawczych z zakresu motywacji i przewodzenia w organizacji oraz niezdolność do uznawania opinii ekspertów. Student nie dostrzega wartości wiedzy w praktyce i nie potrafi korzystać z ekspertów w przypadku braku własnej wiedzy.
3,0Student wykazuje podstawową gotowość na uznanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych i poznawczych z zakresu motywacji i przewodzenia w organizacji oraz potrafi uznawać opinie ekspertów w przypadku braku własnej wiedzy. Jego podejście jest ogólnikowe i wymaga rozwinięcia w celu bardziej efektywnego wykorzystania wiedzy i ekspertów.
3,5Student wykazuje satysfakcjonującą gotowość na uznanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych i poznawczych z zakresu motywacji i przewodzenia w organizacji oraz umiejętność uznawania opinii ekspertów. Jego podejście jest konkretne, ale może wymagać dalszego rozwoju i precyzji w identyfikacji sytuacji, w których warto skorzystać z wiedzy i opinii ekspertów.
4,0Student wykazuje gotowość na uznanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych i poznawczych z zakresu motywacji i przewodzenia w organizacji oraz potrafi efektywnie korzystać z opinii ekspertów. Jego podejście jest precyzyjne i wykazuje zrozumienie, kiedy warto sięgnąć po wiedzę i kiedy skonsultować się z ekspertami.
4,5Student wykazuje zaawansowaną gotowość na uznanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych i poznawczych z zakresu motywacji i przewodzenia w organizacji oraz umiejętność skutecznego korzystania z opinii ekspertów. Jego podejście jest wszechstronne i uwzględnia różne konteksty, w których wartościowa wiedza i opinie ekspertów są niezbędne.
5,0Student wykazuje pełną gotowość na uznanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych i poznawczych z zakresu motywacji i przewodzenia w organizacji oraz doskonale potrafi korzystać z opinii ekspertów. Jego podejście jest wszechstronne, krytyczne i wykazuje dogłębną wiedzę oraz umiejętność trafnego oceniania, kiedy wartościowa wiedza i opinie ekspertów są kluczowe.