Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: HR, kadry i płace
Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa moduł HR, kadry i płace:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka zawodowa moduł HR, kadry i płace | ||
Specjalność | HR, kadry i płace | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Pogłębienie i poszerzenie umiejętności zdobytych przez studenta w czasie studiów i nabycie nowych umiejętności poprzez praktyczne rozwiązywanie rzeczywistych zadań i problemów z zakresu zarządzania. Szczególnie z zakresu HR, kadry i płace. Poszerzenie wiedzy zdobytej w czasie studiów. |
C-2 | Nabycie umiejętności i zachowań potrzebnych w środowisku pracy (praca w zespole, należyty stosunek do pracy i innych współuczestników, z którymi praca jest wykonywana). |
C-3 | Zapoznanie studentów z organizacją i funkcjonowaniem zakładu pracy/instytucji oraz komórkami organizacyjnymi związanymi z obszarami zarządzania związanymi z HR, kadrami i płacami a także z realizacją zadań w tych obszarach. |
C-4 | Zapoznanie z wyposażeniem technicznym, technologicznym i informatycznym organizacji w której odbywa się praktyka szczególnie związanym z procesami obejmującymi HR, kadry i płace. |
C-5 | Poznanie środowiska zawodowego, zasad etyki zawodowej, holistycznego oraz zindywidualizowanego podejścia do osób i problemów decyzyjnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Określenie umiejscowienia i organizacji jednostek, komórek i/lub stanowisk realizujących funkcje personalne w przedsiębiorstwie/instytucji. Zapoznanie się z podstawową dokumentacją w organizacji dotyczącą relacji pracodawcy i pracownika (np. regulamin pracy, regulamin wynagradzania, zakładowy układ zbiorowy pracy). Dokonanie opisu sposobów opracowania, przechowywania, przekazywania i archiwizowania dokumentacji pracowniczej. Dokonanie oceny zakresu i sposobów ochrony danych osobowych pracowników stosowanych w organizacji w różnych procesach personalnych. Dokonanie opisu działań związanych z planowaniem personelu w organizacji oraz pozyskiwaniem pracowników. Scharakteryzowanie elementów systemu ocen pracowników (procedury, kryteria, uczestnicy, techniki i narzędzia). Dokonanie opisu wybranych działań związanych z rozwojem pracowników (np. działalność szkoleniowa, metody samodoskonalenia stosowane przez pracowników na wybranych stanowiskach, budowa i negocjowanie ścieżek karier, tworzenie planów sukcesji czy programów talentowych). Dokonanie oceny działań związanych z budowaniem wizerunku pracodawcy (employer branding zewnętrzny i wewnętrzny). Dokonanie opisu działań związanych z kształtowaniem kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie/instytucji (np. komunikowanie kluczowych wartości, stosowanie norm, w tym formułowanie sposobów przeciwdziałania dyskryminacji czy wdrażanie programów inkluzywności). Dokonanie oceny sposobów pozyskiwania informacji dotyczących funkcjonowania pracowników w organizacji (w tym metod badań opinii pracowników, identyfikacji ich zaangażowania). Stosowanie zasad i narzędzi wspierających komunikację wewnętrzną w organizacji. Obsługa specjalistycznego oprogramowania wspierającego wybrane procesy personalne w organizacji (w tym systemów kadrowo-płacowych). Identyfikacja kluczowych wskaźników efektywności wybranych procesów personalnych stosowanych w organizacji. Realizacja zadań na wybranym stanowisku lub stanowiskach pracy, związanych z realizacją funkcji personalnej w organizacji. | 600 |
600 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Uczestnictwo w praktyce | 580 |
A-PR-2 | Wypełnianie dziennika praktyk | 10 |
A-PR-3 | Przygotowanie do egzaminu | 9 |
A-PR-4 | Egzamin komisyjny | 1 |
600 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zajęcia praktyczne |
M-2 | Dziennik praktyk |
M-3 | Obserwacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena postepów i pracy studenta prowadzona przez opiekuna praktyk |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie dziennika praktyk |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin komisyjny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M02/6.1_W01 Student zna i rozumie zagadnienia na temat struktury, zadań, zasad funkcjonowania oraz zakresu działania całej organizacji jak i poszczególnych komórek w organizacji w której odbywa praktykę | Z_1P_W02, Z_1P_W04, Z_1P_W05 | — | C-3, C-1 | T-PR-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Z_1P_M02/6.1_W02 Student zna i rozumie zagadnienia na temat relacji z otoczeniem organizacji, rozumie uwarunkowania w funkcjonowaniu organizacji w której odbywa praktykę | Z_1P_W02, Z_1P_W03 | — | C-1, C-3 | T-PR-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Z_1P_M02/6.1_W03 Student zna i rozumie zagadnienia na temat norm prawnych i moralnych oraz zasad obowiązujących w organizacji której odbywa praktykę. | Z_1P_W04 | — | C-5, C-3 | T-PR-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M02/6.1_U01 Student potrafi praktycznie wykorzystać wiedzę teoretyczną zdobytą w czasie studiów w organizacji w której odbywa praktykę. | Z_1P_U01 | — | C-2, C-5, C-1, C-3, C-4 | T-PR-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Z_1P_M02/6.1_U02 Student potrafi formułować i rozwiązywać problemy i zadania związane z wykonywaną pracą | Z_1P_U02, Z_1P_U03 | — | C-2, C-1 | T-PR-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Z_1P_M02/6.1_U03 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności nabyte podczas praktyki zawodowej. | Z_1P_U03, Z_1P_U07 | — | C-2, C-1 | T-PR-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Z_1P_M02/6.1_U04 Student potrafi zaplanować i wykonuje czynności związane ze specyfiką powierzonych zadań, posługuje się odpowiednimi metodami i narzędziami pracy wykorzystując dostępne zasoby organizacji w której odbywa praktykę. | Z_1P_U01, Z_1P_U02, Z_1P_U03, Z_1P_U07, Z_1P_U09 | — | C-2, C-4, C-1 | T-PR-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Z_1P_M02/6.1_U05 Student potrafi posługiwać się specjalistycznym językiem używanym w organizacji w której odbywa praktykę. | Z_1P_U04 | — | C-2, C-1 | T-PR-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Z_1P_M02/6.1_U06 Student potrafi podejmować współpracę z innymi członkami organizacji gdy wymaga tego sytuacja. | Z_1P_U08 | — | C-2, C-5 | T-PR-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M02/6.1_K01 Student jest gotów dokonać samooceny własnych kompetencji. | Z_1P_K01 | — | C-2, C-5, C-1, C-3, C-4 | T-PR-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Z_1P_M02/6.1_K02 Student jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych i przestrzegania zasad etyki zawodowej. | Z_1P_K02, Z_1P_K03, Z_1P_K05 | — | C-2, C-5, C-1 | T-PR-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Z_1P_M02/6.1_K03 Student jest gotów myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych w organizacjach pokrewnych do tej, w jakiej odbywał praktykę. | Z_1P_K04 | — | C-2 | T-PR-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M02/6.1_W01 Student zna i rozumie zagadnienia na temat struktury, zadań, zasad funkcjonowania oraz zakresu działania całej organizacji jak i poszczególnych komórek w organizacji w której odbywa praktykę | 2,0 | |
3,0 | Student zna i rozumie w stopniu dostatecznym zagadnienia na temat struktury, zadań, zasad funkcjonowania oraz zakresu działania całej organizacji jak i poszczególnych komórek w organizacji w której odbywa praktykę | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_M02/6.1_W02 Student zna i rozumie zagadnienia na temat relacji z otoczeniem organizacji, rozumie uwarunkowania w funkcjonowaniu organizacji w której odbywa praktykę | 2,0 | |
3,0 | Student zna i rozumie w stopniu dostatecznym zagadnienia na temat relacji z otoczeniem organizacji, rozumie uwarunkowania w funkcjonowaniu organizacji w której odbywa praktykę | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_M02/6.1_W03 Student zna i rozumie zagadnienia na temat norm prawnych i moralnych oraz zasad obowiązujących w organizacji której odbywa praktykę. | 2,0 | |
3,0 | Student zna i rozumie w stopniu dostatecznym zagadnienia na temat norm prawnych i moralnych oraz zasad obowiązujących w organizacji której odbywa praktykę. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M02/6.1_U01 Student potrafi praktycznie wykorzystać wiedzę teoretyczną zdobytą w czasie studiów w organizacji w której odbywa praktykę. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi praktycznie wykorzystać wiedzę teoretyczną zdobytą w czasie studiów w organizacji w której odbywa praktykę. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_M02/6.1_U02 Student potrafi formułować i rozwiązywać problemy i zadania związane z wykonywaną pracą | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi formułować i rozwiązywać problemy i zadania związane z wykonywaną pracą | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_M02/6.1_U03 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności nabyte podczas praktyki zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności nabyte podczas praktyki zawodowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_M02/6.1_U04 Student potrafi zaplanować i wykonuje czynności związane ze specyfiką powierzonych zadań, posługuje się odpowiednimi metodami i narzędziami pracy wykorzystując dostępne zasoby organizacji w której odbywa praktykę. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi zaplanować i wykonuje czynności związane ze specyfiką powierzonych zadań, posługuje się odpowiednimi metodami i narzędziami pracy wykorzystując dostępne zasoby organizacji w której odbywa praktykę. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_M02/6.1_U05 Student potrafi posługiwać się specjalistycznym językiem używanym w organizacji w której odbywa praktykę. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi posługiwać się specjalistycznym językiem używanym w organizacji w której odbywa praktykę. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_M02/6.1_U06 Student potrafi podejmować współpracę z innymi członkami organizacji gdy wymaga tego sytuacja. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym podjąć współpracę z innymi członkami organizacji gdy wymaga tego sytuacja. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M02/6.1_K01 Student jest gotów dokonać samooceny własnych kompetencji. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym jest gotów dokonać samooceny własnych kompetencji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_M02/6.1_K02 Student jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych i przestrzegania zasad etyki zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym jest gotów wypełniać wybrane zobowiązania społęczne i przestrzegać zasad etyki zawodowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_M02/6.1_K03 Student jest gotów myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych w organizacjach pokrewnych do tej, w jakiej odbywał praktykę. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym jest gotów myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych w organizacjach pokrewnych do tej, w jakiej odbywał praktykę. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów, https://ekonomia.zut.edu.pl/fileadmin/pliki/users/264/Studia_niestacjonarne/uch_96_2022_dc.pdf