Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Towaroznawstwo zielarskie
Sylabus przedmiotu Aromaterapia:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Towaroznawstwo zielarskie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Aromaterapia | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość związków biologicznie czynnych zawartych w ziołach, zwłaszcza olejków eterycznych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie słuchaczy z możliwością bezpiecznego zastosowania olejków eterycznych przy różnych dolegliwościach. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Badanie zapachów i zasady stosowania aromaterapii, Techniki aromaterapeutyczne. | 4 |
T-A-2 | Aromaterapia w leczeniu emocji, niepokoju, przygnębienia, depresji, zmęczenia fizycznego i psychicznego, stresie i bezsenności. | 6 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | przygotowanie do zajęć | 6 |
A-A-3 | przygotowanie do zaliczenia | 6 |
A-A-4 | konsultacje | 3 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia ćwiczeń |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TOZ_10-_SP-TOZ-04_W01 Słuchacz ma wiedzę na temat możliwościbezpiecznego zastosowania olejków eterycznych w aromaterapii. | TOZ_10-_W01, TOZ_10-_W04 | — | C-1 | T-A-2, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TOZ_10-_SP-TOZ-04_U01 Słuchacz potrafi zastosować odpowiednią technikę aromaterapii przy bezpiecznym stosowaniu olejków eterycznych na różne dolegliwości. | TOZ_10-_U07 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TOZ_10-_SP-TOZ-04_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia kompetencji zawodowych oraz własnego rozwoju. | TOZ_10-_K01, TOZ_10-_K02, TOZ_10-_K04, TOZ_10-_K05 | — | C-1 | T-A-2, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOZ_10-_SP-TOZ-04_W01 Słuchacz ma wiedzę na temat możliwościbezpiecznego zastosowania olejków eterycznych w aromaterapii. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz opanował wymaganą wiedzę w stopniu wystarczającym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOZ_10-_SP-TOZ-04_U01 Słuchacz potrafi zastosować odpowiednią technikę aromaterapii przy bezpiecznym stosowaniu olejków eterycznych na różne dolegliwości. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz potrafi dobrać odpowiednią technikę aromaterapeutyczną do konkretnego problemu zdrowotnego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOZ_10-_SP-TOZ-04_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia kompetencji zawodowych oraz własnego rozwoju. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz opanował kompetencje w sposób wystarczający. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lamer-Zarawska E., Kowal-Gierczak B., Niedworok J., Fitoterapia i leki roślinne, Wydaw. Lekarskie PZWL, Warszawa, 2007
- Keville K., Zielona Apteka, 2002
Literatura dodatkowa
- Brud Wł., Konopacka-Brud I., Pachnąca apteka. Tajemnice aromaterapii., Profidruk, Warszawa, 2011