Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (N2)
specjalność: Menadżer hotelarstwa i gostronomii
Sylabus przedmiotu Język obcy (j. angielski):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Towaroznawstwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk społecznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język obcy (j. angielski) | ||
Specjalność | Towaroznawstwo żywności | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Bukowiec <Magdalena.Bukowiec@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Iwona Drzeniecka <Iwona.Drzeniecka@zut.edu.pl>, Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Niekontrolowany rozwój technologii. Choroby odzwierzęce. | 4 |
T-LK-2 | Zagrożenie życia i zdrowia, nieuleczalne choroby: palenie, narkotyki, alkoholizm, AIDS, rak etc. | 3 |
T-LK-3 | Ingerencja w naturę : żywność GM i problemy z nią związane. | 3 |
T-LK-4 | Usługi bankowe i ubezpieczenia. | 3 |
T-LK-5 | Turystyka, rekreacja, hotelarstwo. | 3 |
16 | ||
lektorat | ||
T-LK-1 | Budowanie kariery. Edukacja i kariera. | 4 |
T-LK-2 | Żywienie człowieka i zdrowy styl życia. | 3 |
T-LK-3 | System trawienny człowieka, diety. | 3 |
T-LK-4 | Środowisko wodne i naziemne człowieka. | 3 |
T-LK-5 | Niekontrolowany rozwój technologii. Choroby odzwierzęce. | 3 |
16 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne. | 16 |
A-LK-2 | Przygotowanie do zajęć. | 35 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach. | 7 |
A-LK-4 | Egzamin. | 2 |
A-LK-5 | Zajęcia praktyczne | 26 |
A-LK-6 | Przygotanie do zajęć. | 20 |
A-LK-7 | Przygotowanie do egzaminu. | 7 |
113 | ||
lektorat | ||
0 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F) |
S-2 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-3 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_2A_A1-1tz_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | — | — | — | C-1 | T-LK-4, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-1 | M-1, M-2, M-3, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
TOW_2A_A1-1tz_W02 wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | — | — | — | C-2 | T-LK-1, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-2, T-LK-3 | M-1, M-2, M-3, M-5, M-4, M-6 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_2A_A1-1tz_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | TOW_2A_U10, TOW_2A_U11 | S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07 | C-1 | T-LK-5, T-LK-1, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-2 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6 | S-2, S-3 |
TOW_2A_A1-1tz_U02 potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności | TOW_2A_U10, TOW_2A_U11 | S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07 | C-2 | T-LK-3, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-4, T-LK-2 | M-1, M-5 | S-1, S-3 |
TOW_2A_A1-1tz_U03 potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością | TOW_2A_U01, TOW_2A_U10, TOW_2A_U11 | S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08 | C-2 | T-LK-4, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-1 | M-2, M-5, M-6 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_2A_A1-1tz_K02 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | TOW_2A_K01, TOW_2A_K08 | S2A_K01, S2A_K03, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07 | InzA2_K02 | C-1 | T-LK-3, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3 | M-1, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_2A_A1-1tz_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TOW_2A_A1-1tz_W02 wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_2A_A1-1tz_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TOW_2A_A1-1tz_U02 potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TOW_2A_A1-1tz_U03 potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_2A_A1-1tz_K02 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Keith Kelly, SCIENCE, Macmillan, 2004, kserokopie
- Małgorzata Cieślak, Repetytorium tematyczno-leksykalne., Wagros, Poznań, 2002, część 1
- Małgorzata Cieślak, Repetytorium tematyczno-leksykalne., Wagros., Poznań, 2002, część 2
- Małgorzata Cieślak, Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros., Poznań, 2002, część 3
Literatura dodatkowa
- Badger, P Menzies, English for Business Life, Dostępne w czytelni
- Virginia Evans, Jenny Dooley, Wishes, Express Publishing, Dostępne w czytelni
- Dubicka Iwona, O'Keefe Margaret, Premium Workbook C1, Longman, Dostępne w czytelni
- Virginia Evans, Jenny Dooley, Mission FCE, Express Publishing, Dostępne w czytelni