Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_B6tz_U01 | Posiada umiejętność opracowania jadłospisu dla przedstawicieli różnych grup ludności z uwzględnieniem potrzeb indywidualnych, z wykorzystaniem specjalistycznego programu komputerowego. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_U01 | Posiada umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla towaroznawstwa. |
---|
TOW_2A_U02 | Potrafi wykorzystać pogłębioną wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania przyczyn i przebiegu procesów powstawania towarów. Potrafi formułować własne opinie i właściwie dobierać metody analiz. |
TOW_2A_U06 | Posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań związanych z żywieniem człowieka i jego potrzebami. |
TOW_2A_U07 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do samodzielnej organizacji usług turystycznych i hotelarskich z uwzględnieniem współpracy z kontrahentami zagranicznymi. |
TOW_2A_U08 | Posiada specjalistyczne umiejętności rozwiązywania problemów potrzebnych do badań lub działalności innowacyjnej w celu tworzenia nowej wiedzy i procedur oraz integrowania wiedzy z różnych dziedzin. |
TOW_2A_U09 | Potrafi umiejętnie wykorzystać zdobytą poszerzoną wiedzę z dziedziny towaroznawstwa w różnych zakresach i formach znajdując, rozumiejąc, analizując i wykorzystując potrzebne informacje. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi |
---|
S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S2A_U05 | sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie potrzeb żywieniowych różnych grup ludności. |
---|
C-2 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie opracowywania jadłospisów dla przedstawicieli różnych grup ludności, zdrowych. |
Treści programowe | T-W-1 | Potrzeby i zalecenia żywieniowe dla niemowląt z uwzględnieniem dynamiki rozwoju. |
---|
T-W-2 | Potrzeby i zalecenia żywieniowe dla dzieci w wieku przedszkolnym z uwzględnieniem warunków domowych i pobytu w przedszkolu. |
T-W-3 | Żywienie dzieci w wieku szkolnym i młodzieży a potrzeby wzrostowo-rozwojowe. |
T-W-4 | Żywienie osób dorosłych a tryb życia. |
T-W-5 | Żywienie kobiet w ciąży i karmiących. |
T-W-6 | Żywienie sportowców. |
T-W-7 | Żywienie osób starszych |
T-L-1 | Projekt żywienia niemowląt z uwzględnieniem wieku |
T-L-2 | Tygodniowy projekt jadłospisu dla dzieci w wieku 4-6 lat w warunkach przedszkola i w domu |
T-L-3 | Opracowanie tygodniowego jadłospisu dla młodzieży szkolnej z uwzględnieniem różnic w aktywności fizycznej |
T-L-4 | Opracowanie tygodniowego jadłospisu dla osób dorosłych, pracujących i bezrobotnych |
T-L-5 | Opracowanie tygodniowego jadłospisu dla osób starszych prowadzących samodzielnie gospodarstwo domowe |
T-L-6 | Opracowanie tygodniowego jadłospisu dla kobiet w ciąży, z uwzględnieniem trymestru |
T-L-7 | Opracowanie tygodniowego jadłospisu dla kobiet karmiących z uwzględnieniem wieku |
T-L-8 | Opracowanie jadłospisu tygodniowego dla żołnierzy służby czynnej |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Opanowanie umiejętności formułowania zasad żywienia różnych grup ludności z uwzględnieniem specyfiki grupy |
M-5 | Opanowanie umiejętności opracowania jadłospisów dla poszczególnych grup ludności w Polsce. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Bieżące zaliczanie ćwiczeń teoretyczne w formie ustnej bądź pisemnej |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń (konspekty) |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z przedmiotu (test) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi prawidłowo zaprojektować jadłospisu dla przedstawicieli różnych grup ludności z uwzględnieniem potrzeb indywidualnych, z wykorzystaniem specjalistycznego programu komputerowego i w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań. |
3,0 | Student w znacznym stopniu poprawnie projektuje jadłospis dla przedstawicieli różnych grup ludności z uwzględnieniem potrzeb indywidualnych, z wykorzystaniem specjalistycznego programu komputerowego, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań jednak bez analizy. |
3,5 | Student w znacznym stopniu poprawnie projektuje jadłospis dla przedstawicieli różnych grup ludności z uwzględnieniem potrzeb indywidualnych, z wykorzystaniem specjalistycznego programu komputerowego, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. |
4,0 | Student poprawnie projektuje jadłospis dla przedstawicieli różnych grup ludności z uwzględnieniem potrzeb indywidualnych, z wykorzystaniem specjalistycznego programu komputerowego, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników. |
4,5 | Student poprawnie projektuje jadłospis dla przedstawicieli różnych grup ludności z uwzględnieniem potrzeb indywidualnych, z wykorzystaniem specjalistycznego programu komputerowego, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. |
5,0 | Student poprawnie projektuje jadłospis dla przedstawicieli różnych grup ludności z uwzględnieniem potrzeb indywidualnych, z wykorzystaniem specjalistycznego programu komputerowego, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto umie zaproponować korekty. |