Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_PO1-2tzt_U01 | Potrafi podjąć próbę komunikacji z osobami o różnych rodzajach niepełnosprawności, potrafi opracować plan imprezy dla osób niepełnosprawnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_U04 | Sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi i etycznymi) dotyczącymi systemów zarządzania w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach. |
---|
TOW_2A_U05 | Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach dla potrzeb organizacji przedsiębiorstw, usług z uwzględnieniem cyklu życia produktu. |
TOW_2A_U07 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do samodzielnej organizacji usług turystycznych i hotelarskich z uwzględnieniem współpracy z kontrahentami zagranicznymi. |
TOW_2A_U14 | Wykazuje znajomość słabych i mocnych stron zaawansowanych działań rozwiązujących zaistniałe problemy zawodowe wykorzystując zdobyte przygotowanie inżynierskie. |
TOW_2A_U15 | Samodzielnie planuje, na podstawie zdobytej, pogłębionej wiedzy własną karierę zawodową lub naukową. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi |
---|
S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S2A_U05 | sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U11 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z teoretyczną i praktyczną wiedzą z zakresu obsługi turystyki osób niepełnosprawnych |
---|
C-2 | Nabycie elementów wiedzy z zakresu komunikowania się z osobami niepełnosprawnymi o różnym rodzaju niepełnosprawności. |
Treści programowe | T-W-1 | Rodzaje niepełnosprawności. |
---|
T-W-3 | Turystyka osób niepełnosprawnych ruchowo |
T-W-4 | Turystyka osób niewidomych i słabowidzących |
T-W-5 | Turystyka osób głuchych i niedosłyszących |
T-W-6 | Turystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie |
T-W-7 | Turystyka osób w wieku starszym |
T-W-8 | Zasady savoir-vivre w kontaktach z osobami niepełnosprawnymi |
T-L-2 | Elementy komunikacji z osobami głuchoniewidomymi. |
T-L-3 | Elementy komunikacji z osobami niewidomymi. |
T-L-4 | Elementy komunikacji z osobami głuchymi i niedosłyszącymi. |
T-L-5 | Dostosowanie pomieszczeń do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. |
T-L-6 | Dostosowanie pomieszczeń do potrzeb osób niepełnosprawnych sensorycznie. |
T-L-7 | Planowanie imprezy turystycznej dla osób niepełnosprawnych ruchowo. |
T-L-8 | Planowanie imprezy turystycznej dla osób niewidomych i słabowidzących. |
T-L-9 | Planowanie imprezy turystycznej dla osób głuchych i słabosłyszących |
T-L-10 | Planowanie imprezy turystycznej dla osób niepełnosprawnych intelektualnie. |
T-L-11 | Planowanie imprezy turystycznej dla osób starszych. |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | metoda projektów |
M-3 | ćwiczenia audytoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena z odpowiedzi w trakcie zajęć |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Posiada podstawową umiejętność komunikacji z osobami niepełnosprawnymi sensorycznie. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |