Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_C2-1mhig_U02 | Potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz artykułów żywnościowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_U01 | Posiada umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla towaroznawstwa. |
---|
TOW_2A_U05 | Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach dla potrzeb organizacji przedsiębiorstw, usług z uwzględnieniem cyklu życia produktu. |
TOW_2A_U09 | Potrafi umiejętnie wykorzystać zdobytą poszerzoną wiedzę z dziedziny towaroznawstwa w różnych zakresach i formach znajdując, rozumiejąc, analizując i wykorzystując potrzebne informacje. |
TOW_2A_U12 | Wykazuje zdolność podejmowania działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących zaawansowane problemy w zakresie towaroznawstwa z uwzględnieniem usług. |
TOW_2A_U14 | Wykazuje znajomość słabych i mocnych stron zaawansowanych działań rozwiązujących zaistniałe problemy zawodowe wykorzystując zdobyte przygotowanie inżynierskie. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi |
---|
S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S2A_U05 | sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Nabycie umiejętności krytycznej oceny dostępnych metod analizy żywności umożliwiającej sporządzenia planu badania wybranego środka spożywczego |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Metody stosowane w analizie i ocenie jakości żywności |
---|
T-W-2 | Kryteria wyboru metody, plan badania, systemy zapewnienia jakości pracy laboratorium. Akredytacja. |
T-W-4 | Metody analizy lipidów i tłuszczów: oznaczanie zawartości, składu lipidów, kwasów tłuszczowych, hydrolizy, utlenienia, izomeryzacji. |
T-W-5 | Analiza związków azotowych: metody oznaczania zawartości białka, składu białek,
oznaczanie amin biogennych. |
T-W-6 | Oznaczanie zawartości, składu oraz ważniejszych zmian cukrowców. |
T-W-7 | Oznaczanie witamin i składników mineralnych |
T-W-8 | Metody oznaczania wartości odżywczej |
T-L-1 | Oznaczanie zawartości wody. |
T-L-2 | Oznaczanie zawartości białka |
T-L-3 | Oznaczanie zawartości lipidów |
T-L-4 | Oznaczanie sacharydów |
T-L-5 | Oznaczanie zawartości soli i kwasowości |
T-L-6 | Oznaczanie utleniania lipidów metodami rutynowymi i spektroskopowymi |
T-L-7 | Oznaczanie witaminy C. |
T-L-8 | Kolokwium zaliczeniowe |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | pogadanka |
M-3 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena z odpowiedzi podczas zajęć |
---|
S-2 | Ocena formująca: ocena ze sprawozdań z przeprowadzonych ćwiczeń |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena z kolokwium zaliczeniowego |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi dobrać właściwych procedur i metod analitycznych, nie potrafi określić wiarygodności analiz artykułów żywnościowych |
3,0 | Student potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz artykułów żywnościowych w stopniu dostatecznym |
3,5 | Student potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz artykułów żywnościowych w stopniu ponad dostatecznym |
4,0 | Student potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz artykułów żywnościowych w stopniu dobrym |
4,5 | Student potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz artykułów żywnościowych w stopniu ponad dobrym |
5,0 | Student potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz artykułów żywnościowych w stopniu bardzo dobrym |