Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_PO1-3mhig_U01 | Posiada umiejętność projektowania schematów żywieniowych w różnych rodzajach zatruć i zakażeń pokarmowych. Potrafi właściwie analizować pryczyny i przebieg procesów związanych z jakością i bezpieczeństwem surowców. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_U01 | Posiada umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla towaroznawstwa. |
---|
TOW_2A_U03 | Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych związanych z jakością i bezpieczeństwem surowców i produktów. Potrafi stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować. |
TOW_2A_U06 | Posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań związanych z żywieniem człowieka i jego potrzebami. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
---|
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S2A_U05 | sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zatruć i zakażeń pokarmowych. |
---|
C-2 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zapobiegania zatruciom i zakażeniom pokarmowym. |
Treści programowe | T-W-1 | Zatrucia, zakażenia pokarmowe. |
---|
T-W-2 | Źródła i drogi przenoszenia. |
T-W-3 | Żywienie w zakażeniach i zatruciach pokarmowych |
T-W-4 | Zakażenie pałeczką Salmonella. |
T-W-5 | Zatrucie enterotoksyną gronkowcową |
T-W-6 | Zatrucie jadem kiełbasianym - toksyną botulinową. |
T-W-7 | Żywienie w biegunce ostrej, przewlekłej, nieswoistej i chlorkowej. |
T-L-1 | Przygotowyanie schematów żywienia w różnych postaciach zakażenia i zatrucia pokarmowego. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi prawidłowo ustalić schematu żywienia w zależności od rodzaju zatrucia i zakażenia pokarmowego. Nie potrafi w najprostszy sposób zapreentować wyników swoich badań. |
3,0 | Student w znacznym stopniu poprawnie projektuje schematy żywienia w zależności od rodzaju zatrucia i zakażenia pokarmowego. Prawidłowo prezentuje wyniki badań jednak bez analizy. |
3,5 | Student w znacznym stopniu poprawnie projektuje schematy żywienia w zależności od rodzaju zatrucia i zakażenia pokarmowego. Prawidłowo prezentuje wyniki badań dokonując analizy. |
4,0 | Student poprawnie projektuje schematy żywienia w zależności od rodzaju zatrucia i zakażenia pokarmowego. Prawidłowo prezentuje wyniki badań dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników. |
4,5 | Student poprawnie projektuje schematy żywienia w zależności od rodzaju zatrucia i zakażenia pokarmowego. Prawidłowo prezentuje wyniki badań dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. |
5,0 | Student poprawnie projektuje schematy żywienia w zależności od rodzaju zatrucia i zakażenia pokarmowego. Prawidłowo prezentuje wyniki badań dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto zaproponować korekty. |