Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)
specjalność: technologia żywności pochodzenia wodnego

Sylabus przedmiotu Maszynoznawstwo przemysłu spożywczego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Maszynoznawstwo przemysłu spożywczego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Inżynierii Procesowej i Maszynoznawstwa
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Balejko <Jerzy.Balejko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jerzy Balejko <Jerzy.Balejko@zut.edu.pl>, Roman Drozdowski <Roman.Drozdowski@zut.edu.pl>, Jarosław Majewski <Jaroslaw.Majewski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 35 3,00,50zaliczenie
wykładyW1 30 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z geometrii, algebry, fizyki , chemii
W-2Umiejętność posługiwania się przyrządami kreślarskimi

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie podstaw szeroko rozumianej "wiedzy inżynierskiej".
C-2Zapoznanie studentów z budową i zasadami działania wybranych grup maszyn przemysłu spożywczego.
C-3Ukształtowanie podstawowych umiejętności konstruowania elementów maszyn.
C-4Praktyczne opanowanie umiejętności równoczesnego wykorzystania wiadomości uzyskanych z różnych dziedzin (rysunku technicznego, mechaniki, materiałoznawstwa, wytrzymałości materiałów, technik wytwarzania i innych).

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Szkicowanie odręczne elementów maszyn. Rzutowanie prostokątne3
T-L-2Przekroje części maszyn2
T-L-3Rzuty aksonometryczne2
T-L-4Wymiarowanie elementów maszyn2
T-L-5Praca w środowisku AutoCad4
T-L-6Obliczanie wytrzymałościowe dla belek prostych + program komputerowy (belka FREE).3
T-L-7Obliczanie wytrzymałościowe profili zamkniętych + program komputerowy (KES 4.2).2
T-L-8Analiza układu kinematycznego dla wybranych urządzeń przemysłu spożywczego.3
T-L-9Przenoszenie napędu. Dobór przekładni i silnika do napędu wybranych urządzeń.2
T-L-10Przenoszenie napędu. Dobór przekładni i silnika do napędu wybranych urządzeń – program komputerowy.2
T-L-11Analiza budowy transporterów cięgnowych, dobór rodzaju i parametrów transportera do przemieszczania wybranych surowców i produktów – obliczenia komputerowe.2
T-L-12Analiza budowy transporterów bezcięgnowych, dobór rodzaju i parametrów transportera do przemieszczania wybranych surowców i produktów – obliczenia komputerowe.2
T-L-13Analiza budowy i działania urządzeń do rozdrabniania na przykładzie wilka.2
T-L-14Analiza budowy pomp wyporowych, dobór rodzaju i parametrów pompy do wybranych zastosowań, dobór pompy dozującej.2
T-L-15Zapotrzebowanie mocy do napędu mieszalników2
35
wykłady
T-W-1Rysunek techniczny: zasady rzutowania prostokątnego2
T-W-2Przekroje i rzuty aksonometryczne części maszyn2
T-W-3Wymiarowanie elementów maszyn2
T-W-4AutoCad jako narzędzie do tworzenia rysunków części maszyn2
T-W-5Materiały stosowane do budowy maszyn i urzadzeń przemysłu spożywczego2
T-W-6Podstawy wytrzymałości materiałów i teorii sprężystosci2
T-W-7Rodzaje procesów przemysłowych i dobór aparatury dla ich realizacji.2
T-W-8Rodzaje operacji jednostkowych związanych z przetwarzaniem surowców biologicznych.2
T-W-9Ogólny podział i klasyfikacja maszyn i urządzeń.2
T-W-10Maszyny i urządzenia do realizacji procesów mechanicznych (rozdrabnianie ciał stałych, czyszczenie, sortowanie przesiewanie, mycie i czyszczenie surowców, oddzielanie składników zbędnych i niejadalnych od surowców).4
T-W-11Maszyny i urządzenia do rozdzielania materiałów niejednorodnych.2
T-W-12Maszyny i urządzenia do wytłaczania cieczy z surowców, nadawania kształtu i ekstruzji, rozpylania cieczy, mieszania, aglomeracji.2
T-W-13Maszyny i urządzenia do transportu surowców i produktów w stanie stałym.2
T-W-14Maszyny i urządzenia do transportu surowców i produktów w stanie płynnym - pompy.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach35
A-L-2przygotowanie się do zajęć15
A-L-3konsulacje z prowadzącym5
A-L-4studiowanie literatury15
A-L-5opracowanie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych20
90
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2studiowanie literatury10
A-W-3przygotowanie do egzaminu20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie średniej ocen z poszczególnych ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_C1_W01
Posiada wiedzę z podstaw szeroko rozumianej "wiedzy inżynierskiej".
TZiZ_1A_W03, TZiZ_1A_W08R1A_W01, R1A_W03, R1A_W05InzA_W02, InzA_W05C-1T-L-7, T-L-6, T-L-8, T-L-10, T-L-12, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-5, T-L-9, T-L-11, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-10, T-W-4, T-W-2, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3
TZiZ_1A_C1_W02
Zna budowę i zasady działania wybranych grup maszyn przemysłu spożywczego.
TZiZ_1A_W08R1A_W03, R1A_W05InzA_W02, InzA_W05C-2T-L-12, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-W-7, T-W-8, T-W-5, T-W-6, T-W-10, T-W-2, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_C1_U01
Potrafi konstruować podstawowe elementów maszyn.
TZiZ_1A_U03, TZiZ_1A_U04, TZiZ_1A_U27, TZiZ_1A_U28R1A_U01, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07, R1A_U08, R1A_U10InzA_U04, InzA_U07, InzA_U08C-3T-L-7, T-L-6, T-L-8, T-L-10, T-L-12, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-5, T-L-9, T-L-11, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-10, T-W-4, T-W-2, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3
TZiZ_1A_C1_U02
Potrafi w praktyce równocześnie wykorzystać wiadomości uzyskanych z różnych dziedzin (rysunku technicznego, mechaniki, materiałoznawstwa, wytrzymałości materiałów, technik wytwarzania i innych).
TZiZ_1A_U01, TZiZ_1A_U03, TZiZ_1A_U04, TZiZ_1A_U05, TZiZ_1A_U06, TZiZ_1A_U27, TZiZ_1A_U28, TZiZ_1A_U29R1A_U01, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07, R1A_U08, R1A_U10InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-4T-L-7, T-L-6, T-L-8, T-L-10, T-L-12, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-5, T-L-9, T-L-11, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-10, T-W-4, T-W-2, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_C1_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i praktycznych umiejętności inżynierskich.
TZiZ_1A_K01, TZiZ_1A_K02, TZiZ_1A_K03, TZiZ_1A_K04, TZiZ_1A_K05, TZiZ_1A_K06R1A_K01, R1A_K02, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-1, C-2, C-3, C-4T-L-7, T-L-6, T-L-8, T-L-10, T-L-12, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-5, T-L-9, T-L-11, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-10, T-W-4, T-W-2, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_C1_W01
Posiada wiedzę z podstaw szeroko rozumianej "wiedzy inżynierskiej".
2,0Student nie posiada podstawowej "wiedzy inżynierskiej".
3,0Student posiada podstawową "wiedzę inżynierską", ale z licznymi brakami.
3,5Student posiada podstawową "wiedzę inżynierską", ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student posiada dobrą podstawową "wiedzę inżynierską".
4,5Student posiada bardzo dobrą podstawową "wiedzę inżynierską".
5,0Student posiada znakomitą podstawową "wiedzę inżynierską".
TZiZ_1A_C1_W02
Zna budowę i zasady działania wybranych grup maszyn przemysłu spożywczego.
2,0Student nie zna budowy ani zasad działania wybranych grup maszyn przemysłu spożywczego.
3,0Student zna budowę i zasady działania wybranych grup maszyn przemysłu spożywczego, ale z licznymi brakami.
3,5Student zna budowę i zasady działania wybranych grup maszyn przemysłu spożywczego, ale ze znacznymi brakami.
4,0Student dobrze zna budowę i zasady działania wybranych grup maszyn przemysłu spożywczego, ale ze znacznymi brakami.
4,5Student bardzo dobrze zna budowę i zasady działania wybranych grup maszyn przemysłu spożywczego, ale ze znacznymi brakami.
5,0Student znakomicie zna budowę i zasady działania wybranych grup maszyn przemysłu spożywczego, ale ze znacznymi brakami.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_C1_U01
Potrafi konstruować podstawowe elementów maszyn.
2,0Student nie potrafi konstruować podstawowych elementów maszyn.
3,0Student potrafi konstruować podstawowe elementy maszyn, ale z licznymi błędami.
3,5Student potrafi konstruować podstawowe elementy maszyn, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student dobrze potrafi konstruować podstawowe elementy maszyn.
4,5Student bardzo dobrze potrafi konstruować podstawowe elementy maszyn.
5,0Student znakomicie potrafi konstruować podstawowe elementy maszyn.
TZiZ_1A_C1_U02
Potrafi w praktyce równocześnie wykorzystać wiadomości uzyskanych z różnych dziedzin (rysunku technicznego, mechaniki, materiałoznawstwa, wytrzymałości materiałów, technik wytwarzania i innych).
2,0Student nie potrafi w praktyce wykorzystać wiadomości uzyskanych z różnych dziedzin (rysunku technicznego, mechaniki, materiałoznawstwa, wytrzymałości materiałów, technik wytwarzania i innych).
3,0Student potrafi w praktyce równocześnie wykorzystać wiadomości uzyskanych z różnych dziedzin (rysunku technicznego, mechaniki, materiałoznawstwa, wytrzymałości materiałów, technik wytwarzania i innych), ale z licznymi błędami.
3,5Student potrafi w praktyce równocześnie wykorzystać wiadomości uzyskanych z różnych dziedzin (rysunku technicznego, mechaniki, materiałoznawstwa, wytrzymałości materiałów, technik wytwarzania i innych), ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student dobrze potrafi w praktyce wykorzystać wiadomości uzyskanych z różnych dziedzin (rysunku technicznego, mechaniki, materiałoznawstwa, wytrzymałości materiałów, technik wytwarzania i innych).
4,5Student bardzo dobrze potrafi w praktyce wykorzystać wiadomości uzyskanych z różnych dziedzin (rysunku technicznego, mechaniki, materiałoznawstwa, wytrzymałości materiałów, technik wytwarzania i innych).
5,0Studentznakomicie potrafi w praktyce wykorzystać wiadomości uzyskanych z różnych dziedzin (rysunku technicznego, mechaniki, materiałoznawstwa, wytrzymałości materiałów, technik wytwarzania i innych).

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_C1_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i praktycznych umiejętności inżynierskich.
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i praktycznych umiejętności inżynierskich.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i praktycznych umiejętności inżynierskich.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i praktycznych umiejętności inżynierskich.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i praktycznych umiejętności inżynierskich.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i praktycznych umiejętności inżynierskich.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i praktycznych umiejętności inżynierskich.

Literatura podstawowa

  1. Chwiej M., Maszynoznawstwo ogólne., PWN, 1979
  2. Chwiej M., Aparatura przemysłu spożywczego, PWN, Warszawa, 1984
  3. Kawka T., Balejko J. i in., Maszynoznawstwo ogólne., Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Szczecinie. Skrypt dla studentów AR w Szczecinie., Szczecin, 1982
  4. Kawka T., Balejko J., i in., Zeszyt do ćwiczeń z rysunku technicznego, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Szczecinie., Szczecin, 1982
  5. Dobrzański T., Rysunek Techniczny Maszynowy., Wydawnictwa Naukowo Techniczne., Warszawa, 1990
  6. Praca zbiorowa., Mały Poradnik Mechanika t I i II., Wydawnictwa Naukowo Techniczne., Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Dietrich J. i in., Podstawy konstrukcji Maszyn. Cz. I, II, III., WNT., Waeszawa, 2009
  2. Kawka T., Balejko J., Kolbiarz A. i in., Przewodnik metodyczny do ćwiczeń z maszynoznawstwa ogólnego., Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Szczecinie. Skrypt dla studentów AR w Szczecinie, Szczecin, 1977

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Szkicowanie odręczne elementów maszyn. Rzutowanie prostokątne3
T-L-2Przekroje części maszyn2
T-L-3Rzuty aksonometryczne2
T-L-4Wymiarowanie elementów maszyn2
T-L-5Praca w środowisku AutoCad4
T-L-6Obliczanie wytrzymałościowe dla belek prostych + program komputerowy (belka FREE).3
T-L-7Obliczanie wytrzymałościowe profili zamkniętych + program komputerowy (KES 4.2).2
T-L-8Analiza układu kinematycznego dla wybranych urządzeń przemysłu spożywczego.3
T-L-9Przenoszenie napędu. Dobór przekładni i silnika do napędu wybranych urządzeń.2
T-L-10Przenoszenie napędu. Dobór przekładni i silnika do napędu wybranych urządzeń – program komputerowy.2
T-L-11Analiza budowy transporterów cięgnowych, dobór rodzaju i parametrów transportera do przemieszczania wybranych surowców i produktów – obliczenia komputerowe.2
T-L-12Analiza budowy transporterów bezcięgnowych, dobór rodzaju i parametrów transportera do przemieszczania wybranych surowców i produktów – obliczenia komputerowe.2
T-L-13Analiza budowy i działania urządzeń do rozdrabniania na przykładzie wilka.2
T-L-14Analiza budowy pomp wyporowych, dobór rodzaju i parametrów pompy do wybranych zastosowań, dobór pompy dozującej.2
T-L-15Zapotrzebowanie mocy do napędu mieszalników2
35

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rysunek techniczny: zasady rzutowania prostokątnego2
T-W-2Przekroje i rzuty aksonometryczne części maszyn2
T-W-3Wymiarowanie elementów maszyn2
T-W-4AutoCad jako narzędzie do tworzenia rysunków części maszyn2
T-W-5Materiały stosowane do budowy maszyn i urzadzeń przemysłu spożywczego2
T-W-6Podstawy wytrzymałości materiałów i teorii sprężystosci2
T-W-7Rodzaje procesów przemysłowych i dobór aparatury dla ich realizacji.2
T-W-8Rodzaje operacji jednostkowych związanych z przetwarzaniem surowców biologicznych.2
T-W-9Ogólny podział i klasyfikacja maszyn i urządzeń.2
T-W-10Maszyny i urządzenia do realizacji procesów mechanicznych (rozdrabnianie ciał stałych, czyszczenie, sortowanie przesiewanie, mycie i czyszczenie surowców, oddzielanie składników zbędnych i niejadalnych od surowców).4
T-W-11Maszyny i urządzenia do rozdzielania materiałów niejednorodnych.2
T-W-12Maszyny i urządzenia do wytłaczania cieczy z surowców, nadawania kształtu i ekstruzji, rozpylania cieczy, mieszania, aglomeracji.2
T-W-13Maszyny i urządzenia do transportu surowców i produktów w stanie stałym.2
T-W-14Maszyny i urządzenia do transportu surowców i produktów w stanie płynnym - pompy.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach35
A-L-2przygotowanie się do zajęć15
A-L-3konsulacje z prowadzącym5
A-L-4studiowanie literatury15
A-L-5opracowanie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych20
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2studiowanie literatury10
A-W-3przygotowanie do egzaminu20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_C1_W01Posiada wiedzę z podstaw szeroko rozumianej "wiedzy inżynierskiej".
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_W03Ma podstawowa wiedzę w zakresie fizyki obejmującą mechanikę, termodynamikę, optykę, elektryczność i magnetyzm, elementy fizyki jądrowej i podstawy spektroskopii.
TZiZ_1A_W08Zna zasady i prawa leżące u podstaw inżynierii procesowej. Posiada znajomość podstawowych pojęć i terminologii niezbędnych w inżynierii przemysłu spożywczego i maszynoznawstwie. Ma podstawową wiedzę związaną z materiałami, rozwiązaniami konstrukcyjnymi maszyn i urządzeń przemysłu spożywczego, projektowaniem, eksploatacją linii technologicznych i procesów w przemyśle spożywczym.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie podstaw szeroko rozumianej "wiedzy inżynierskiej".
Treści programoweT-L-7Obliczanie wytrzymałościowe profili zamkniętych + program komputerowy (KES 4.2).
T-L-6Obliczanie wytrzymałościowe dla belek prostych + program komputerowy (belka FREE).
T-L-8Analiza układu kinematycznego dla wybranych urządzeń przemysłu spożywczego.
T-L-10Przenoszenie napędu. Dobór przekładni i silnika do napędu wybranych urządzeń – program komputerowy.
T-L-12Analiza budowy transporterów bezcięgnowych, dobór rodzaju i parametrów transportera do przemieszczania wybranych surowców i produktów – obliczenia komputerowe.
T-L-3Rzuty aksonometryczne
T-L-2Przekroje części maszyn
T-L-4Wymiarowanie elementów maszyn
T-L-1Szkicowanie odręczne elementów maszyn. Rzutowanie prostokątne
T-L-5Praca w środowisku AutoCad
T-L-9Przenoszenie napędu. Dobór przekładni i silnika do napędu wybranych urządzeń.
T-L-11Analiza budowy transporterów cięgnowych, dobór rodzaju i parametrów transportera do przemieszczania wybranych surowców i produktów – obliczenia komputerowe.
T-W-3Wymiarowanie elementów maszyn
T-W-7Rodzaje procesów przemysłowych i dobór aparatury dla ich realizacji.
T-W-8Rodzaje operacji jednostkowych związanych z przetwarzaniem surowców biologicznych.
T-W-5Materiały stosowane do budowy maszyn i urzadzeń przemysłu spożywczego
T-W-6Podstawy wytrzymałości materiałów i teorii sprężystosci
T-W-1Rysunek techniczny: zasady rzutowania prostokątnego
T-W-10Maszyny i urządzenia do realizacji procesów mechanicznych (rozdrabnianie ciał stałych, czyszczenie, sortowanie przesiewanie, mycie i czyszczenie surowców, oddzielanie składników zbędnych i niejadalnych od surowców).
T-W-4AutoCad jako narzędzie do tworzenia rysunków części maszyn
T-W-2Przekroje i rzuty aksonometryczne części maszyn
T-W-9Ogólny podział i klasyfikacja maszyn i urządzeń.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie średniej ocen z poszczególnych ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej "wiedzy inżynierskiej".
3,0Student posiada podstawową "wiedzę inżynierską", ale z licznymi brakami.
3,5Student posiada podstawową "wiedzę inżynierską", ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student posiada dobrą podstawową "wiedzę inżynierską".
4,5Student posiada bardzo dobrą podstawową "wiedzę inżynierską".
5,0Student posiada znakomitą podstawową "wiedzę inżynierską".
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_C1_W02Zna budowę i zasady działania wybranych grup maszyn przemysłu spożywczego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_W08Zna zasady i prawa leżące u podstaw inżynierii procesowej. Posiada znajomość podstawowych pojęć i terminologii niezbędnych w inżynierii przemysłu spożywczego i maszynoznawstwie. Ma podstawową wiedzę związaną z materiałami, rozwiązaniami konstrukcyjnymi maszyn i urządzeń przemysłu spożywczego, projektowaniem, eksploatacją linii technologicznych i procesów w przemyśle spożywczym.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z budową i zasadami działania wybranych grup maszyn przemysłu spożywczego.
Treści programoweT-L-12Analiza budowy transporterów bezcięgnowych, dobór rodzaju i parametrów transportera do przemieszczania wybranych surowców i produktów – obliczenia komputerowe.
T-L-2Przekroje części maszyn
T-L-4Wymiarowanie elementów maszyn
T-L-1Szkicowanie odręczne elementów maszyn. Rzutowanie prostokątne
T-W-7Rodzaje procesów przemysłowych i dobór aparatury dla ich realizacji.
T-W-8Rodzaje operacji jednostkowych związanych z przetwarzaniem surowców biologicznych.
T-W-5Materiały stosowane do budowy maszyn i urzadzeń przemysłu spożywczego
T-W-6Podstawy wytrzymałości materiałów i teorii sprężystosci
T-W-10Maszyny i urządzenia do realizacji procesów mechanicznych (rozdrabnianie ciał stałych, czyszczenie, sortowanie przesiewanie, mycie i czyszczenie surowców, oddzielanie składników zbędnych i niejadalnych od surowców).
T-W-2Przekroje i rzuty aksonometryczne części maszyn
T-W-9Ogólny podział i klasyfikacja maszyn i urządzeń.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie średniej ocen z poszczególnych ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna budowy ani zasad działania wybranych grup maszyn przemysłu spożywczego.
3,0Student zna budowę i zasady działania wybranych grup maszyn przemysłu spożywczego, ale z licznymi brakami.
3,5Student zna budowę i zasady działania wybranych grup maszyn przemysłu spożywczego, ale ze znacznymi brakami.
4,0Student dobrze zna budowę i zasady działania wybranych grup maszyn przemysłu spożywczego, ale ze znacznymi brakami.
4,5Student bardzo dobrze zna budowę i zasady działania wybranych grup maszyn przemysłu spożywczego, ale ze znacznymi brakami.
5,0Student znakomicie zna budowę i zasady działania wybranych grup maszyn przemysłu spożywczego, ale ze znacznymi brakami.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_C1_U01Potrafi konstruować podstawowe elementów maszyn.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_U03Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym.
TZiZ_1A_U04Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów.
TZiZ_1A_U27Potrafi dobrać maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia procesu technologicznego związanego z przetwórstwem żywności.
TZiZ_1A_U28Potrafi zaprojektować linie technologiczne dobierając adekwatne do danego procesu maszyny i urządzenia.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie podstawowych umiejętności konstruowania elementów maszyn.
Treści programoweT-L-7Obliczanie wytrzymałościowe profili zamkniętych + program komputerowy (KES 4.2).
T-L-6Obliczanie wytrzymałościowe dla belek prostych + program komputerowy (belka FREE).
T-L-8Analiza układu kinematycznego dla wybranych urządzeń przemysłu spożywczego.
T-L-10Przenoszenie napędu. Dobór przekładni i silnika do napędu wybranych urządzeń – program komputerowy.
T-L-12Analiza budowy transporterów bezcięgnowych, dobór rodzaju i parametrów transportera do przemieszczania wybranych surowców i produktów – obliczenia komputerowe.
T-L-3Rzuty aksonometryczne
T-L-2Przekroje części maszyn
T-L-4Wymiarowanie elementów maszyn
T-L-1Szkicowanie odręczne elementów maszyn. Rzutowanie prostokątne
T-L-5Praca w środowisku AutoCad
T-L-9Przenoszenie napędu. Dobór przekładni i silnika do napędu wybranych urządzeń.
T-L-11Analiza budowy transporterów cięgnowych, dobór rodzaju i parametrów transportera do przemieszczania wybranych surowców i produktów – obliczenia komputerowe.
T-W-3Wymiarowanie elementów maszyn
T-W-7Rodzaje procesów przemysłowych i dobór aparatury dla ich realizacji.
T-W-8Rodzaje operacji jednostkowych związanych z przetwarzaniem surowców biologicznych.
T-W-5Materiały stosowane do budowy maszyn i urzadzeń przemysłu spożywczego
T-W-6Podstawy wytrzymałości materiałów i teorii sprężystosci
T-W-1Rysunek techniczny: zasady rzutowania prostokątnego
T-W-10Maszyny i urządzenia do realizacji procesów mechanicznych (rozdrabnianie ciał stałych, czyszczenie, sortowanie przesiewanie, mycie i czyszczenie surowców, oddzielanie składników zbędnych i niejadalnych od surowców).
T-W-4AutoCad jako narzędzie do tworzenia rysunków części maszyn
T-W-2Przekroje i rzuty aksonometryczne części maszyn
T-W-9Ogólny podział i klasyfikacja maszyn i urządzeń.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie średniej ocen z poszczególnych ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi konstruować podstawowych elementów maszyn.
3,0Student potrafi konstruować podstawowe elementy maszyn, ale z licznymi błędami.
3,5Student potrafi konstruować podstawowe elementy maszyn, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student dobrze potrafi konstruować podstawowe elementy maszyn.
4,5Student bardzo dobrze potrafi konstruować podstawowe elementy maszyn.
5,0Student znakomicie potrafi konstruować podstawowe elementy maszyn.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_C1_U02Potrafi w praktyce równocześnie wykorzystać wiadomości uzyskanych z różnych dziedzin (rysunku technicznego, mechaniki, materiałoznawstwa, wytrzymałości materiałów, technik wytwarzania i innych).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZiZ_1A_U03Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym.
TZiZ_1A_U04Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów.
TZiZ_1A_U05Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
TZiZ_1A_U06Posługuje się poprawną nomenklaturą i terminologią chemiczną potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz. 1,2,8,
TZiZ_1A_U27Potrafi dobrać maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia procesu technologicznego związanego z przetwórstwem żywności.
TZiZ_1A_U28Potrafi zaprojektować linie technologiczne dobierając adekwatne do danego procesu maszyny i urządzenia.
TZiZ_1A_U29Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie problemów zawodowych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-4Praktyczne opanowanie umiejętności równoczesnego wykorzystania wiadomości uzyskanych z różnych dziedzin (rysunku technicznego, mechaniki, materiałoznawstwa, wytrzymałości materiałów, technik wytwarzania i innych).
Treści programoweT-L-7Obliczanie wytrzymałościowe profili zamkniętych + program komputerowy (KES 4.2).
T-L-6Obliczanie wytrzymałościowe dla belek prostych + program komputerowy (belka FREE).
T-L-8Analiza układu kinematycznego dla wybranych urządzeń przemysłu spożywczego.
T-L-10Przenoszenie napędu. Dobór przekładni i silnika do napędu wybranych urządzeń – program komputerowy.
T-L-12Analiza budowy transporterów bezcięgnowych, dobór rodzaju i parametrów transportera do przemieszczania wybranych surowców i produktów – obliczenia komputerowe.
T-L-3Rzuty aksonometryczne
T-L-2Przekroje części maszyn
T-L-4Wymiarowanie elementów maszyn
T-L-1Szkicowanie odręczne elementów maszyn. Rzutowanie prostokątne
T-L-5Praca w środowisku AutoCad
T-L-9Przenoszenie napędu. Dobór przekładni i silnika do napędu wybranych urządzeń.
T-L-11Analiza budowy transporterów cięgnowych, dobór rodzaju i parametrów transportera do przemieszczania wybranych surowców i produktów – obliczenia komputerowe.
T-W-3Wymiarowanie elementów maszyn
T-W-7Rodzaje procesów przemysłowych i dobór aparatury dla ich realizacji.
T-W-8Rodzaje operacji jednostkowych związanych z przetwarzaniem surowców biologicznych.
T-W-5Materiały stosowane do budowy maszyn i urzadzeń przemysłu spożywczego
T-W-6Podstawy wytrzymałości materiałów i teorii sprężystosci
T-W-1Rysunek techniczny: zasady rzutowania prostokątnego
T-W-10Maszyny i urządzenia do realizacji procesów mechanicznych (rozdrabnianie ciał stałych, czyszczenie, sortowanie przesiewanie, mycie i czyszczenie surowców, oddzielanie składników zbędnych i niejadalnych od surowców).
T-W-4AutoCad jako narzędzie do tworzenia rysunków części maszyn
T-W-2Przekroje i rzuty aksonometryczne części maszyn
T-W-9Ogólny podział i klasyfikacja maszyn i urządzeń.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie średniej ocen z poszczególnych ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w praktyce wykorzystać wiadomości uzyskanych z różnych dziedzin (rysunku technicznego, mechaniki, materiałoznawstwa, wytrzymałości materiałów, technik wytwarzania i innych).
3,0Student potrafi w praktyce równocześnie wykorzystać wiadomości uzyskanych z różnych dziedzin (rysunku technicznego, mechaniki, materiałoznawstwa, wytrzymałości materiałów, technik wytwarzania i innych), ale z licznymi błędami.
3,5Student potrafi w praktyce równocześnie wykorzystać wiadomości uzyskanych z różnych dziedzin (rysunku technicznego, mechaniki, materiałoznawstwa, wytrzymałości materiałów, technik wytwarzania i innych), ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student dobrze potrafi w praktyce wykorzystać wiadomości uzyskanych z różnych dziedzin (rysunku technicznego, mechaniki, materiałoznawstwa, wytrzymałości materiałów, technik wytwarzania i innych).
4,5Student bardzo dobrze potrafi w praktyce wykorzystać wiadomości uzyskanych z różnych dziedzin (rysunku technicznego, mechaniki, materiałoznawstwa, wytrzymałości materiałów, technik wytwarzania i innych).
5,0Studentznakomicie potrafi w praktyce wykorzystać wiadomości uzyskanych z różnych dziedzin (rysunku technicznego, mechaniki, materiałoznawstwa, wytrzymałości materiałów, technik wytwarzania i innych).
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_C1_K01Ma świadomość swojej wiedzy i praktycznych umiejętności inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
TZiZ_1A_K02Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
TZiZ_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz określić priorytety służące realizacji określonych zadań.
TZiZ_1A_K04Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego przetwórstwa żywności i żywienia człowieka.
TZiZ_1A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
TZiZ_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy. Potrafi przyjąć rolę lidera.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przekazanie podstaw szeroko rozumianej "wiedzy inżynierskiej".
C-2Zapoznanie studentów z budową i zasadami działania wybranych grup maszyn przemysłu spożywczego.
C-3Ukształtowanie podstawowych umiejętności konstruowania elementów maszyn.
C-4Praktyczne opanowanie umiejętności równoczesnego wykorzystania wiadomości uzyskanych z różnych dziedzin (rysunku technicznego, mechaniki, materiałoznawstwa, wytrzymałości materiałów, technik wytwarzania i innych).
Treści programoweT-L-7Obliczanie wytrzymałościowe profili zamkniętych + program komputerowy (KES 4.2).
T-L-6Obliczanie wytrzymałościowe dla belek prostych + program komputerowy (belka FREE).
T-L-8Analiza układu kinematycznego dla wybranych urządzeń przemysłu spożywczego.
T-L-10Przenoszenie napędu. Dobór przekładni i silnika do napędu wybranych urządzeń – program komputerowy.
T-L-12Analiza budowy transporterów bezcięgnowych, dobór rodzaju i parametrów transportera do przemieszczania wybranych surowców i produktów – obliczenia komputerowe.
T-L-3Rzuty aksonometryczne
T-L-2Przekroje części maszyn
T-L-4Wymiarowanie elementów maszyn
T-L-1Szkicowanie odręczne elementów maszyn. Rzutowanie prostokątne
T-L-5Praca w środowisku AutoCad
T-L-9Przenoszenie napędu. Dobór przekładni i silnika do napędu wybranych urządzeń.
T-L-11Analiza budowy transporterów cięgnowych, dobór rodzaju i parametrów transportera do przemieszczania wybranych surowców i produktów – obliczenia komputerowe.
T-W-3Wymiarowanie elementów maszyn
T-W-7Rodzaje procesów przemysłowych i dobór aparatury dla ich realizacji.
T-W-8Rodzaje operacji jednostkowych związanych z przetwarzaniem surowców biologicznych.
T-W-5Materiały stosowane do budowy maszyn i urzadzeń przemysłu spożywczego
T-W-6Podstawy wytrzymałości materiałów i teorii sprężystosci
T-W-1Rysunek techniczny: zasady rzutowania prostokątnego
T-W-10Maszyny i urządzenia do realizacji procesów mechanicznych (rozdrabnianie ciał stałych, czyszczenie, sortowanie przesiewanie, mycie i czyszczenie surowców, oddzielanie składników zbędnych i niejadalnych od surowców).
T-W-4AutoCad jako narzędzie do tworzenia rysunków części maszyn
T-W-2Przekroje i rzuty aksonometryczne części maszyn
T-W-9Ogólny podział i klasyfikacja maszyn i urządzeń.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie średniej ocen z poszczególnych ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i praktycznych umiejętności inżynierskich.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i praktycznych umiejętności inżynierskich.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i praktycznych umiejętności inżynierskich.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i praktycznych umiejętności inżynierskich.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i praktycznych umiejętności inżynierskich.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i praktycznych umiejętności inżynierskich.