Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Aquaculture and Fisheries (S1)
Sylabus przedmiotu Utilisation of seafood by-products:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Aquaculture and Fisheries | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Utilisation of seafood by-products | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Mięsa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sławomir Lisiecki <Slawomir.Lisiecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The basic knowledge of seafood raw materials characterisation |
W-2 | The student is able to make an experiment, perform simple analyzes and describe the results of the experiment. The student can use professional literature and IT tools |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge and skills related to preservation and utilisation of seafood by-products |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Introduction, occupational health and safety in the laboratory. | 1 |
T-L-2 | Selected methods of preservation and utilisation of seafood by-products | 27 |
T-L-3 | Passing the practical part of the course | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Aim of subject. Course syllabus | 1 |
T-W-2 | Classification and characterisation of methods of preservation and utilitisation of seafood by-products | 27 |
T-W-3 | Exam | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Practise participation | 30 |
A-L-2 | Preparation for passing the practise | 30 |
A-L-3 | Preparation of lab reports | 28 |
A-L-4 | Passing the practical part of the course | 2 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lecture participation | 30 |
A-W-2 | Self study | 30 |
A-W-3 | Preparation for the exam | 28 |
A-W-4 | Exam | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Practise, work in groups, lab reports. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Exam |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test |
S-3 | Ocena formująca: Assessment of lab reports and student activity |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_C25b_W01 Student has knowledge of classification and characterization of methods of preservation and utilitisation of seafood by-products. Student knows basic methods, techniques, tools and materials used for solving simple engineering tasks within the scope of processing of seafood by-products. | AQF_1A_W03, AQF_1A_W16 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_C25b_U01 Student is able to plan and conduct seafood by-products preservation and utilisation process experiments, including measurements, interpretation the obtained results and draw conclusions. Student is able to use analytic, numerical and experimental methods to formulate and solve engineering tasks. | AQF_1A_U01, AQF_1A_U02, AQF_1A_U07, AQF_1A_U08, AQF_1A_U24 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_C25b_K01 Student understands the need of learning and raising professional and personal competences, motivating other colleagues. Is able to cooperate and work in a group. Is able to perform the function of a team leader; is able to estimate the time necessary to accomplish the assigned task. | AQF_1A_K01, AQF_1A_K03, AQF_1A_K05, AQF_1A_K06 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_C25b_W01 Student has knowledge of classification and characterization of methods of preservation and utilitisation of seafood by-products. Student knows basic methods, techniques, tools and materials used for solving simple engineering tasks within the scope of processing of seafood by-products. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge of classification and characterisation of methods of preservation and utilitization of seafood by-products. Student knows basic methods, techniques, tools and materials used for solving simple engineering tasks within the scope of processing of seafood by-products. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_C25b_U01 Student is able to plan and conduct seafood by-products preservation and utilisation process experiments, including measurements, interpretation the obtained results and draw conclusions. Student is able to use analytic, numerical and experimental methods to formulate and solve engineering tasks. | 2,0 | |
3,0 | Student plans and conducts seafood by-products preservation and utilisation process experiments, including measurements, interpretation the obtained results and draw conclusions. Student uses analytic, numerical and experimental methods to formulate and solve engineering tasks. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_C25b_K01 Student understands the need of learning and raising professional and personal competences, motivating other colleagues. Is able to cooperate and work in a group. Is able to perform the function of a team leader; is able to estimate the time necessary to accomplish the assigned task. | 2,0 | |
3,0 | Student understands the need of learning and raising professional and personal competences, motivating other colleagues. Student cooperates and works in a group. Student performs the function of a team leader and estimates the time necessary to accomplish the assigned task. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Se-Kwon Kim, Seafood processing by-products. Trends and applications, Springer, 2014