Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Aquaculture and Fisheries (S1)
Sylabus przedmiotu Microbiology:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Aquaculture and Fisheries | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Microbiology | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mikrobiologii Stosowanej i Fizjologii Żywienia Człowieka | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Bogusławska-Wąs <Elzbieta.Boguslawska-Was@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Alicja Dłubała <Alicja.Dlubala@zut.edu.pl>, Wojciech Sawicki <Wojciech.Sawicki@zut.edu.pl>, Barbara Szymczak <Barbara.Szymczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | basic in general biology |
W-2 | biochemistry |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | understand microbes diversity and their role in ecology |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Control of microbila growth | 4 |
T-L-2 | Microscopy - diversity gram (-), gram (+), endoposre | 6 |
T-L-3 | Cultivation of bacteria | 4 |
T-L-4 | Microbial metabolism | 4 |
T-L-5 | Bacterial growth and time genaration | 4 |
T-L-6 | Microbiological diagnostics | 4 |
T-L-7 | Quantitative i qualitative methods applied in microbiological analysis | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Microbial diversity | 4 |
T-W-2 | Distribution and activity of microorganisms in water | 4 |
T-W-3 | Microbial communities | 2 |
T-W-4 | Monitoring and managing microbes in aquaculture | 2 |
T-W-5 | Growth limitation and starvasion of bacteria | 4 |
T-W-6 | Effective microorganisms for aquaculture | 4 |
T-W-7 | Emerging pathogens | 3 |
T-W-8 | Microbial pathogens in aquaculture | 4 |
T-W-9 | Indicator microbes in water quality assessment | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | active participation in laboratory work | 30 |
A-L-2 | self study | 30 |
A-L-3 | literature study | 30 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | active participation in the laboratory work | 30 |
A-W-2 | literature study | 30 |
A-W-3 | self study | 30 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lectures/power point presentation |
M-2 | practical work - microbiological analises in the laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: formative |
S-2 | Ocena formująca: summarising |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_C18_W01 The student knows the structure of microorganismsm and their metabolisms | AQF_1A_W12 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-W-9, T-L-1, T-L-7 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_C18_U01 student uses basic microbial concepts and is able to easy tasks, labor exercises | AQF_1A_U05, AQF_1A_U11 | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-1, T-L-7 | M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AQF_1A_C18_K01 The student is able to work in a team and demonstrate the ability to the development of their creative potential | AQF_1A_K04, AQF_1A_K05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-W-9, T-L-1, T-L-7 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_C18_W01 The student knows the structure of microorganismsm and their metabolisms | 2,0 | |
3,0 | Students knows the basic information about microorganisms | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_C18_U01 student uses basic microbial concepts and is able to easy tasks, labor exercises | 2,0 | |
3,0 | The student with help of teacher is able to use the right techniques to identify of bacteria | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AQF_1A_C18_K01 The student is able to work in a team and demonstrate the ability to the development of their creative potential | 2,0 | |
3,0 | The student is aware of existing knowledge in further study of scientific disciplines related to microbiology | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Johnson Case, Laboratory experiments i microbiology, Pearson, 2011
- T.E.Ford, Aquatic Microbiology, Blackwell, 2011