Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Aquaculture and Fisheries (S1)

Sylabus przedmiotu Philosophy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Aquaculture and Fisheries
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Philosophy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Hydrobiologii, Ichtiologii i Biotechnologii Rozrodu
Nauczyciel odpowiedzialny Wiesław Dyk <wnozir@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 45 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Knowledge of basic philosophical concepts

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1During the coursse student will acquire knowledge about contemporary currents in philosophy.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Models of explanation of the origins of the cosmos15
T-W-2The beginings of the world and of life15
T-W-3The situation of man in the contemporary civilization of science and technology15
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Lecture attendance45
A-W-2Self-study60
A-W-3Preparation for exam45
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lacture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Course attendance Conversation with the student on a subject of his/her choice

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AQF_1A_B04b_W01
Students know the bascic concepts of philosophy
AQF_1A_W17C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AQF_1A_B04b_U01
Student is able to distinguish and use acqired knowledge in concept development
AQF_1A_U26C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AQF_1A_B04b_K01
Student is aware of the need to constantly expand and update knowledge using specialized sources.
AQF_1A_K02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AQF_1A_B04b_W01
Students know the bascic concepts of philosophy
2,0
3,0Student is know the philosophical concepts in the field of caquaculture and fisheries at the basic level.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AQF_1A_B04b_U01
Student is able to distinguish and use acqired knowledge in concept development
2,0
3,0Student is able to apply the philosophical concepts in the field of caquaculture and fisheries at the basic level.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AQF_1A_B04b_K01
Student is aware of the need to constantly expand and update knowledge using specialized sources.
2,0
3,0Student is able to verify the philosophical concepts in the field of caquaculture and fisheries at the basic level.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Hawking S.W., A brief history of time: from the big bang to black holes, Bantam Books, Toronto, 1988
  2. Wächtershäuser G., Evolution of the First Metabolic Cycles., Proceedings of the National Academy of Sciences, 1990, 87, p: 200-204
  3. Jonas H., Against the Stream: Comments on the Definition and Redefinition of Death, Atropos Press, New York, 2010, p. 134-142.

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Models of explanation of the origins of the cosmos15
T-W-2The beginings of the world and of life15
T-W-3The situation of man in the contemporary civilization of science and technology15
45

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Lecture attendance45
A-W-2Self-study60
A-W-3Preparation for exam45
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAQF_1A_B04b_W01Students know the bascic concepts of philosophy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAQF_1A_W17Student knows the principles of philosophy, with special regards to philosophy of nature. Students knows the ethical rules in the scientific research.
Cel przedmiotuC-1During the coursse student will acquire knowledge about contemporary currents in philosophy.
Treści programoweT-W-1Models of explanation of the origins of the cosmos
T-W-2The beginings of the world and of life
T-W-3The situation of man in the contemporary civilization of science and technology
Metody nauczaniaM-1Lacture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Course attendance Conversation with the student on a subject of his/her choice
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is know the philosophical concepts in the field of caquaculture and fisheries at the basic level.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAQF_1A_B04b_U01Student is able to distinguish and use acqired knowledge in concept development
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAQF_1A_U26Student can perceive the world (especially the nature) from the philosophical point of view. Students can apply ethical rules in the scientific research.
Cel przedmiotuC-1During the coursse student will acquire knowledge about contemporary currents in philosophy.
Treści programoweT-W-1Models of explanation of the origins of the cosmos
T-W-2The beginings of the world and of life
T-W-3The situation of man in the contemporary civilization of science and technology
Metody nauczaniaM-1Lacture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Course attendance Conversation with the student on a subject of his/her choice
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to apply the philosophical concepts in the field of caquaculture and fisheries at the basic level.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAQF_1A_B04b_K01Student is aware of the need to constantly expand and update knowledge using specialized sources.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAQF_1A_K02Student behaves in a professional manner, follows the professional ethical rules and respects the diversity of views and cultures.
Cel przedmiotuC-1During the coursse student will acquire knowledge about contemporary currents in philosophy.
Treści programoweT-W-1Models of explanation of the origins of the cosmos
T-W-2The beginings of the world and of life
T-W-3The situation of man in the contemporary civilization of science and technology
Metody nauczaniaM-1Lacture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Course attendance Conversation with the student on a subject of his/her choice
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to verify the philosophical concepts in the field of caquaculture and fisheries at the basic level.
3,5
4,0
4,5
5,0